Mitä Henki sanoo helluntaiseurakunnalle ?

Anonyymi-ap

"Helluntaikirkon opetusten ytimessä on Raamatun keskeinen asema Jumalan sanana ja ainoana uskon ja elämän perustana."
😡 valehtelevat.
Monet helluntailaiset esimerkkinä pentecostalismin perustajat ovat hylänneet Jumalan kymmenen käskyä Raamatusta.

25

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän kuuro voi kuulla eikä sokea nähdä.

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.

• Anonyymi

Mitä Raamatusta sanotaan?
      "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,"

Onko pastorisi nuhdellut seurakuntaansa ja milloin viimeksi ?

• Anonyymi

Arkkipiispa käskee vihkimään homoja.
        Onko pakkovauvakastetut nuhdelleet arkkipiispaansa?

• Anonyymi

Hyvä kysymys tietääkseni seurakunnassa pastori ei ole ikinä ketään nuhdellut.

• Anonyymi

Olet varmaan tullut kapakasta. Niin tyypillinen viikonloppualoitus.

• Anonyymi

" Älkää nyt pelleilkö. Aikuiset ihmiset! "

• Anonyymi

Harhaoppiset vain höyryää herjoineen.

Niin nähty.

• Anonyymi

En tiedä muista helluntai seurakunnista mutta siellä missä joskus käyn niin ei siellä Pyhä Henki ainakaan pastorin suun kautta mitään enää sano.

• Anonyymi

Mitens siellä kotona, sanooko siellä Pyhä Henki mitään sielläkään ?
        Olisko korvissaä ja vähän alempanakin vikaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitens siellä kotona, sanooko siellä Pyhä Henki mitään sielläkään ?
        Olisko korvissaä ja vähän alempanakin vikaa!

Pyhä Henki puhuu mulle sanan kautta paikasta riippumatta.
        Ei muuta kuin sanaa lukemaan niin yhteys säilyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki puhuu mulle sanan kautta paikasta riippumatta.
        Ei muuta kuin sanaa lukemaan niin yhteys säilyy.

Pyhä Henki on Jumala. Sana ( Poika) on Jumala.Isä on Jumala. Yksi Jumala. Yksi kolmessa tai kolme yhdessä.

Missä Jumalan Sanaa luetaan siellä on myös Pyhä Henki , ja Isä Kaikki valtiasJumala.
        --------
        Jumalan Henki heti syntymässä
        Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä( uudestisyntymästä, eli uskoon tulosta ) alkaen.

Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä. Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä".

Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
        ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"

‭‭2. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭7‬ ‭FINRK‬‬
        ”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”

”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭2‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

Jumalaa ei tule tuntemaan ellei itse lue Raamattua ( asiayhteyksineen).ja ojentaudu Sanan ilmoituksen mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan , ei ihmisen vaihtelevissa tunne tiloissa.
        ---------
        Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on Henki. Jumalan Sanaa (Raamattua) lukemalla ja ojentautumalla sen neuvojen mukaan tulee tuntemaan Jumalan.

‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.”
        ‭‭
        ”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭23‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki on Jumala. Sana ( Poika) on Jumala.Isä on Jumala. Yksi Jumala. Yksi kolmessa tai kolme yhdessä.

Missä Jumalan Sanaa luetaan siellä on myös Pyhä Henki , ja Isä Kaikki valtiasJumala.
        --------
        Jumalan Henki heti syntymässä
        Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä( uudestisyntymästä, eli uskoon tulosta ) alkaen.

Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä. Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä".

Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
        ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tullessa on myös "Voiman Henki"

‭‭2. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭7‬ ‭FINRK‬‬
        ”Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.”

”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭2‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

Jumalaa ei tule tuntemaan ellei itse lue Raamattua ( asiayhteyksineen).ja ojentaudu Sanan ilmoituksen mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan , ei ihmisen vaihtelevissa tunne tiloissa.
        ---------
        Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on Henki. Jumalan Sanaa (Raamattua) lukemalla ja ojentautumalla sen neuvojen mukaan tulee tuntemaan Jumalan.

‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.”
        ‭‭
        ”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭23‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

”Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭5‬:‭16‬-‭20‬ ‭FB92‬‬

Miten tämä " antakaa Hengen täyttää itseänne "näkyy arki elämässä?

”Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭17‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭15‬:‭4‬-‭5‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭5‬:‭16‬-‭20‬ ‭FB92‬‬

Miten tämä " antakaa Hengen täyttää itseänne "näkyy arki elämässä?

”Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭17‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭15‬:‭4‬-‭5‬ ‭FB38‬‬

Hengen hedelmä on seurausta Hengessä elämisestä. Hedelmää ei tehdä vaan se on seurausta siitä että "oksa" pysyy "Totisessa viinipuussa"( Joh.15.)josta oksaa saa ravintonsa hedelmän tuottamiseen.

”Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭22‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

Synnin seuraus eli "hedelmä" on kuolema.
        ”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭20‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Alottaja ei taida tietää että uusi liitto on nimensä veroinen ja on voimassa se kahden jakeen käskyt!

Niillä pärjäät oikein hyvin, ei tarvise kivitauluja raahata mukana!

• Anonyymi

Laittomuus = syntiä Raamatun mukaan.
        Kaikki eivät usko tähän.

• Anonyymi

Sak.14:17 Ja on tapahtuva, että joka maan sukukunnista ei mene ylös Jerusalemiin tätä Kuningasta Herraa Zebaotia, kumartamaan, ei pidä heille sadetta tuleman. Biblia (1776) Jes.5:6.

• Anonyymi

Ilm.11:6 Näillä on valta taivasta sulkea, ettei niinä päivinä, jona he propheteeraavat, sataman pidä: ja heillä on valta vesiä verksi muuttaa, ja lyödä maata kaikkinaisella vitsauksella, niin usein kun he tahtovat. Biblia (1776) 1Kun.17:1. 18:1. Jaak.5:17.

• Anonyymi

Mitä Henki sanoo seurakunnalle ?

Esim. "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"

• Anonyymi

MINKÄS NÄKÖINEN TÄMÄ HENKI ON JOS JOSKUS TULEE VASTAAN , VOIS VAIHTAA KUULUMISIA

• Anonyymi

Tom Gibson, jolla oli kuolemanrajakokemus sydänkohtauksensa jälkeen, kertoi, että hänen ystävänsä Daniel tuli saattamaan hänet henkimaailmaan. Hän kirjoitti:

”Maailma oli erilainen kuin tämä. En ole varma, kuinka päädyin sinne … seurasin vain Danielia. Vaikutti siltä, että minun tarvitsi vain ajatella paikkaa, jossa halusin olla ja pystyin pääsemään sinne niin nopeasti kuin vain halusin… Kävelimme vähän matkaa eteenpäin ja huomasin jonkun edessäpäin polullamme… Päästessämme lähemmäs tätä henkilöä polulla, pystyin näkemään ja tuntemaan hänen olevan suurenmoinen persoona ja se oli… häkellyin katsoessani häntä. Häntä ympäröi valo. Daniel kysyi tiesinkö kuka hän oli ja vastasin tietäväni; hän oli Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Ilm.22:11 Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. Biblia (1776) Hes.3:27. Dan.12:10. 2Tim.3:13.

• Anonyymi

Vanhurskaus ei ole ihmisen käsissä Jumala vanhurskauttaa.
        Kirje roomalaisille 5:1-5

• Anonyymi

Helluntaikirkko on aivan eri asia kuin varsinainen lahko. Lahkolaiset helluntailaiset eivät tule toimeen edes sen kirkon kanssa ja haluavat riidellä sen kanssa kuten kaikkien muittenkin.

• Anonyymi

Miksi te ette hyväksy henkilökohtaista elämänkatsomusta tai uskoa, jos niin halutaan sanoa. Miksi aloittajakin kuvittelee että koko seurakunta lapsista, nuoriin ja vanhuksiin ajattelisivat ja eläisivät samanlailla ja jonkin johtajan käsitysten mukaan?

Kai nyt jokainen osaa ajatella ja elää itsekin. Oli seurakunnassa tai ei.

• Anonyymi

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

Herran sanat on otettava uskossa vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      150
      5746
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      84
      3263
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      91
      1761
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      124
      1180
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1114
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      56
      1007
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      78
      983
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      954
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      855
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe