Ylen faktantarkastus

Anonyymi-ap

A-studiossa Atte Kaleva esitti yleisesti tiedossaolevan faktan siitä, että Fatah maksaa ns tapporahaa, "pay for slay" jokaiselle perheelle, jonka jäsen on joutunut vankilaan sen johdosta, että on tappanut juutalaisen. Toimittajalta meni sormi suuhun, eikä hän ollut tietävänäänkään koko asiasta.
Tuo tapporaha on n 2000 euroa/murha/kk.

Yle ei sulattanut tietoa, vaan pyysi faktantarkastajalta apua ja kysyi prof Hannu Juusolalta apua. Tämä pyöritteli asiaa eikä uskaltanut tunnustaa, että Kaleva oli oikeassa. Juusola jahkaili, että tuo asia on epäselvä ja provokatoorinen. Hän oli selvästi vaivaantunut, kun tuollainen tieto levisi TV:n ohjelmassa.

Kuitenkin EU jo kaksi vuotta sitten varoitti siitä Mahmud Abbasia ja USA on moneen kertaan puhunut asiasta. Abbas LUPASI korjata asian, mutta käytäntöä muutettiin siten, että tuo raha nimitettiin "sosiaaliseksi" avustuksksi köyhälle perheelle.
Eli käytäntö JATKUU entisellään ja Suomikin on tukemassa tuollaista tapporahaa, joka kannustaa terrorismiin.
Abbasin lupauksiin ei voi luottaa tässäkään asiassa.

On tuo Ylen ja prof Juusolan touhu jo sen verran härskiä, että hallintoneuvoston pitäisi puuttua siihen ja poistaa Juusola "asiantuntijoiden" listalta. Ylen arvovalta rapistuu tuollaisella toiminnalla.

42

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mitä siellä on 65 000, PALJON on siis rahaa pystyssä, paljonko saa vaikka palestiinalaisesta neljävuotiaasta.

      • Anonyymi

        Juutalaisia on tapettu n 1200 henkeä 7.10.23 alkaen, mutta vuosien kuluessa noita murhaajia on ollut satoja. Ja niistä me suomalaisetkin olemme maksaneet murhaajalle.
        Israel ei maksa tappamisesta, vaan yrittää välttää siviilien tappamista.

        Nyt tuossa uudessa Trumpin "sopimuksessa" Israel lupaa vapauttaa 350 murhaajaa. Saapas nähdä riittääkö tuokaan Hamasille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisia on tapettu n 1200 henkeä 7.10.23 alkaen, mutta vuosien kuluessa noita murhaajia on ollut satoja. Ja niistä me suomalaisetkin olemme maksaneet murhaajalle.
        Israel ei maksa tappamisesta, vaan yrittää välttää siviilien tappamista.

        Nyt tuossa uudessa Trumpin "sopimuksessa" Israel lupaa vapauttaa 350 murhaajaa. Saapas nähdä riittääkö tuokaan Hamasille.

        Sopimukseen kuuluu myös Hamasin jäsenten päästäminen lähtemään rauhassa pois Gazan ja Israelin alueelta. Eli käytännössä naapurimaihin. Alue tyhjennetään terroristeista, jos sopimus syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisia on tapettu n 1200 henkeä 7.10.23 alkaen, mutta vuosien kuluessa noita murhaajia on ollut satoja. Ja niistä me suomalaisetkin olemme maksaneet murhaajalle.
        Israel ei maksa tappamisesta, vaan yrittää välttää siviilien tappamista.

        Nyt tuossa uudessa Trumpin "sopimuksessa" Israel lupaa vapauttaa 350 murhaajaa. Saapas nähdä riittääkö tuokaan Hamasille.

        Hyvŧ!


    • Anonyymi

      Ei Juusolakaan kaikessa jahkailuissaan voinut kieltää asian olemassaoloa vaikka se äärikiusallinen hänelle onkin.

    • Tarkoittaakohan asiantuntija nykyisin asianajajaa?

      • Anonyymi

        Ei se sitä ole, vaan nuo Ylen käyttämät asiantuntijat ovat lähinnä siantuntijoita.
        Heitä kiinnostaa vain tahrata Israelin maine.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sitä ole, vaan nuo Ylen käyttämät asiantuntijat ovat lähinnä siantuntijoita.
        Heitä kiinnostaa vain tahrata Israelin maine.

        Ilta Sanomien pääkirjoituksessa "Pääkirjoitus: Aito rauha tai lopullinen tuho – Trumpin Gaza- suunnitelma vilisee suden­kuoppia"

        "Jos Netanjahun tavoitteena on palestiinalaisten täystuho, mikä olisikaan hänelle helpompaa kuin ajaa tilanne siihen pisteeseen, että hän pystyy syyttämään Hamasia rauhan hylkäämisestä? "

        Melkoisen asenteellinen pääkirjoitus.


    • Anonyymi

      Kummasti se Juusola kelpasi tänään myös MTV Uutisten asiantuntijaksi.

      • Anonyymi

        Eikä sillä ollut mitään tietoa mistään.
        Israel-ryhmissä tiedetään todella paljon kun sinne kirjoittaa Israelissa asuvat.


      • Anonyymi

        Juusola on täysi tollo.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Onko Ylen faktantarkistajat asiantuntijoiksi nimitettyjä "palestiinalaisaktivisteja"?

    • Anonyymi

      Juusola on täysi muslimi!

      • Anonyymi

        Ei ole lähellekkään, kun ei pidä Allahia jumalanaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lähellekkään, kun ei pidä Allahia jumalanaan

        Juusolan jumala on Ylen maksamat palkkiot. Sitä puhutaan, mitä on käsketty tai ei tule palkkioita.


    • Anonyymi

      kun olisitte yhtä tarkkoja kaikissa asioissa 🙂

      • Anonyymi

        Kuten missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten missä?

        uskonnon valheissa


    • Anonyymi

      ylehän on poliittinen äänitorvi ja oikea ratkaisu olisi puolittaa yle raha kahden eri linjan kanavalle sosialistien ykköseen ja oikeiston kakkoseen 🤔

      Silloin olisimme demokratiassa !!!

      • Anonyymi

        Miten puolitettaisiin Maikkari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten puolitettaisiin Maikkari?

        se joka maksaa eniten sen juttuja kuuntelemme


    • Anonyymi

      Totta Atte puhui.

      • Anonyymi

        Atte oli hyvä.


      • Anonyymi

        Mutta sinä et osannut kirjoittaa selvästikään fiksusti.


    • Anonyymi

      No mitä väliä kyllä Israel on hoitanut myös tappamisen ja ilmeisesti tekevät sen ilmaiseksi kun ovat niin halukkaita.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Atte ja Riina olivat ohjelman järjen äänet

      • Anonyymi

        Heitä oli ilo kunnalla.


    • Anonyymi

      Arvostan Riinaa ja Attea.

      • Anonyymi

        Totta: "Hannu Juusola on oman ideologiansa vanki".

        Miten ihmeessä Yle voi käyttää asiantuntijana noin antisemitististä miestä.
        Tämän päivän haastattelussa Juusola sanoo, että "Israel pyrkii estämään rauhansopimuksen"????

        Hamshan ei VIELÄKÄÄN ole sitä hyväksynyt vaan vetkuttelee ja vaatii lisää neuvotteluita. Ja esittää lisää vaatimuksia.
        Israel on hyväksynyt tuon suunnitelman ilman ehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Hannu Juusola on oman ideologiansa vanki".

        Miten ihmeessä Yle voi käyttää asiantuntijana noin antisemitististä miestä.
        Tämän päivän haastattelussa Juusola sanoo, että "Israel pyrkii estämään rauhansopimuksen"????

        Hamshan ei VIELÄKÄÄN ole sitä hyväksynyt vaan vetkuttelee ja vaatii lisää neuvotteluita. Ja esittää lisää vaatimuksia.
        Israel on hyväksynyt tuon suunnitelman ilman ehtoja.

        Käyttää Maikkarikin tuota samaa miestä. Miksi soimaat vain Yleä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttää Maikkarikin tuota samaa miestä. Miksi soimaat vain Yleä?

        Hyvä kun kerroit. En seuraa maikkaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun kerroit. En seuraa maikkaria.

        Toinen vielä fanaattisempi ja entinen aktivisti on Timo Steward, jota Yle myös käyttää propagandassaan. Hän ei näe Israelissa mitään hyvää . Mahtaako hänkin esiintyä maikkarilla?


      • Anonyymi

        Kalevaa ei voi arvostaa täydellä järjellä oleva.


    • Anonyymi

      Atteja ja Riinaa ilo kuunnella!

      • Anonyymi

        Sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama.

        Miksihän Yle EI VIELÄKÄÄN ole vahvistanut tuota Atte Kalevan väitettä, vaikka EU:n pöytäkirjat ja USA:n ehdot todistavat, että Kaleva oli oikeassa.
        Hävettääkö sitä kertoa totuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Yle EI VIELÄKÄÄN ole vahvistanut tuota Atte Kalevan väitettä, vaikka EU:n pöytäkirjat ja USA:n ehdot todistavat, että Kaleva oli oikeassa.
        Hävettääkö sitä kertoa totuus?

        Eivät he useinkaan vahvista tai korjaa, kun se ei edistä omia aatteitaan.


    • Anonyymi

      Yle on huijareiden pesä, pelkkää propagandaa ja kavaltamista.

    • Anonyymi

      YLE:n tehtävä on "faktantarkistaa" sinällään paikkansapitävät, mutta kiusalliset ja islamistiselle agendalle haitalliset tiedot paikkansapitämättömiksi.

      Juuri niin kuin propagandan äänitorven kuuluukin.

      • Anonyymi

        "Sattumaa" vain että se "sosiaalituki" osuu juutalaisen tappaneelle.
        Ei osu veritöihin syylistymättömille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe