Keskutelin balkanin vankilasta pelastetun kroaatin kanssa.
Hän kertoi omasta integroitumisestaan Suomeen.
Oleellisena tekijänä oli naapuri joka yritti kekustella vaikka tulija osasi vain kroaattia ja naapuri Suomea. Tuolloin ei ollut kielikouluja vaan mies upposi korviaan myöten Suomalaisuuteen.
Ennen pitkää kroaatille alkoi tarttua Suomen sanoja ja lopulta Suomi alkoi sujua ja parani päivä päivältä.
Hänen naapurinsa vei häntä kallle ja muutenkin piti yhteyttä.
Niinpä ilman yhteiskunnan tukea hän ntegroitui yhteiskuntaamme, kun oli pakko.
Hän kuitenkin kritisoi tietyn etnisen ryhmän maahantulleiden tapaa joukkoontua ja siten välttää kosketus Suomalaisiin.
Minulle 98,1% persulle tapahtuma ja kertomus on lämmittävä esimerkki miten kotoutuminen tapahtuu kun on halua ja pakko.
Olenkin sitä mieltä että liika hyysääminen estää täydellisesti yhteiskunnallisen assimilaation.
Tapasinpa toisenkin maahatulleen.
9
156
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin vahvasti gubtarin ryboporukka tarinaa iskee.
- Anonyymi
Juu ja änkyttävät jopa kirjoittaessaan ihan kuin Moktar itsekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja änkyttävät jopa kirjoittaessaan ihan kuin Moktar itsekin.
Näin on. ;)))))
- Anonyymi
Ja huonosti kirjoittaa. Valhe kuultaa läpi kirkkaammin kuin aurinko.
- Anonyymi
Itsestään selvä asia että ilman omassa ryhmässään elämistä sopeutuu paremmin.
- Anonyymi
miksi se puhuu siten suomea , kun olisi hirveässä jurrissa ?
- Anonyymi
Seuruekansanryhmä ei ole integroitunut yhteiskuntaamme, vaikka aikaa on mennyt jo 500 vuotta…
- Anonyymi
Afrikan kaapukansanryhmä on yrittänyt vasta 35 vuotta, tosin rahaa on palanut jo miljoonittain mutta tulokset ovat laihoja…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afrikan kaapukansanryhmä on yrittänyt vasta 35 vuotta, tosin rahaa on palanut jo miljoonittain mutta tulokset ovat laihoja…
"miljoonittain mutta tulokset ovat laihoja…"
Eihän ole, tukevassa kunnossa suurin osa, varsinkin emännistä vaikkei tavanomaisesti tiineenä olisikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen182523Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään321497Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.581213Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981172- 41926
- 42897
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175743- 58723
Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup90692Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh56641