Mistä keskustapuolue leikkaisi Suomen talouden tasapainottamiseksi?
Keskustan leikkauslista
3
86
Vastaukset
Koko kysymys on väärä. Pitää kysyä, mitä Kepu tekisi Suomen talouden tasapainottamiseksi. Orpon hallitus on painottanut leikaamista ja erittäin huonoin tuloksin. Ylivoimaisesti paras lääke olisi talouskasvun aikaansaaminen. Tätä käsittääkseni sekä Kepu että vihervasemmisto on painottaneet. Hallituksen toimet ovat olleet siinä heikonlaiset. Hallitus uskoo ainoastaan, että muuttamalla työelämän sääntöjä vastoin työntekijäpuolen tahtoa päästään talouskasvuun. Ei tunnu päästävän.
Suomen elinkeinorakennetta pitäisi alkaa uudistaa nopeaa tahtia. Olemme jäämässä jumiin heikosti kannattavan yritystoiminnan suosimiseen eli status quo -tilanteeseen. Nyt pitäisi tehdä kaikki voitava luovan tuhon ja uudistumisen aikaansaamiseksi. Pitää suosia uutta ja kannattavaa ja hylätä vanha auringonlaskun talousrakenne. Varsinkaan yritystuilla ei tule pönkittää heikosti kannattavaa yritystoimintaa. Nekin rahat tulee suunnata uuden ja kannattavamman edistämiseen. Tämä ei ole mikään nopea konsti mutta hallituksella ei tunnu olevan edes mitään yritystä tähän suuntaan. Edellisellä hallituksella oli elinkeinoministeri Mika Lintilän johdolla. Hänhän oli ja on kepulainen. Vaikken ole mikään kepulaisuuden suosija yleisesti, Lintilän panos ja suunta olivat oikeita.- Anonyymi
Juuri näin. Koko leikkaamisen aloittaminen oli väärä strategia. Olisi pitänyt ylläpitää työllisyys sekä investoida Suomeen yhdessä yritysten kanssa.
Palveluyhteiskunta on niin suuri, että se työllistää 70% työvoimasta. Kun leikkaa, osuu leikkaus suoraan yrityksiin.
Tämä johtuu siitä, että ne joilta leikataan, lukittavat kaikki rahansa eli vievät ne yritysten kassaan.
Suomi nousee työllä ja Bkt:n nosto on paras vastaus velkasuhteeseen. Työtä ja tuotantoa kasvattamalla myös verotulot kasvavat.
Ihmiset eivät olisi lopettaneet kulutusta jos työmarkkinat olisivat pystyneet.
Nyt hallitus itse aiheutti suurtyöttömyyden ja Suomen ahdingon. - Anonyymi
Kepuko loisi työpaikkoja? Varmaan verovaroin kuoleviin maakuntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512