Tigerstedtien lisäksi Wrede, Carpelan, Järnefelt ja Nordenswan.
Wikipedia Historia
Suuri ja mahtava Kouvola syntyi radan risteysaseman liepeille prostituution, balalaikkasoittokunnan ja muun rikkaan elinkeinoelämän sekä korkeakulttuurin myötä. Kultturellit elämäntavat ja venäläinen juomakulttuuri vetivät seudulle asukkaita, jotka muodostivat pysyviä kolhooseja. Sittemmin kauppalan statuksen saanut kaupunki hankki itselleen vääryydellä kaupunkioikeudet vuonna 1960.
Kunnioittaakseen kauppalamenneisyyttään Kouvolan kaupunginisät muuttivat taannoin Kouvolan keskustaa halkovan Kauppalankadun nimeksi Manski. Sanan etymologia on pohjoiskymenlaaksolainen murresana, joka merkitsee paskahuussiin johtavaa polkua. Mutta miksi mennä Kouvolassa paskahuussiin, kun eroa ei huomaisi ollenkaan vaikka paskoisi keskelle katua?
Kouvolassa elää nykyisin viisi aatelissukua:
Anonyymi-ap
4
295
Vastaukset
- Anonyymi
Asuu myös Kilju Vonpersu .
- Anonyymi
Eikös myös kaikki valtuustossa olevat kokkaritkin ole aatelisia. No saattaa olla ettei he itse kaikkea ymmärrä.
- Anonyymi
Tältä ei ole Suojassa edes Kovinkaan. hehehe
https://youtu.be/XyWhd034Syo?si=f6XWd0BocteWBmu4
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3043011Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482027- 1181794
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 651347
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223