Lyhyt on maallinen onni

Anonyymi-ap

”Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?”
Matt 16:26

Jotkut luulevat, että rahan paljous voisi heitä tyydyttää kauan. Ei tyydytä kuin vain hetken.

Nuoruuden ystäväpiirissäni oli useampi ( 3 kpl ) poika ( eivät uskovia ), jotka perivät useiden miljoonien perinnön. Vain lyhyen hetken he kylpivät rahassa, mutta sitten tuli kama ja korttitalot luhistuivat. He kuolivat ennenaikaisesti.
Vain hetken he saivat nauttia rahoistansa.

5

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harmi. Eivät sentään kärsineet lahkoissa ja synnintunnossa.
      Riittävän yksinkertaiset ihmiset tarvitsee jumalan selittämään tapahtumia. Fiksummille riittää epätäydellisyys, todennäköisyys ja sattuma, joka on suurin kaikkivaltias.
      Kun sinua tehtiin, niin ränniin roiskastiin miljoon siittiötä. Oliko jumala kuin Stig Wetzel kohdunaulassa valkkaamassa kuka pääsee jatkoon. Bingo! Olette saaneet uskovaisen!

• Anonyymi

Lyhyt on ihmisen elo.
      Pidempi kuitenkin kuin Jeesuksen lupausten luotettavuus.
      On se uskomattoman hyvä olla.

• Anonyymi

Uskonnot ja jumalat kuten taivaat ja helvetin kidutuksetkin ovat sairaitten ja sadististen ihmismielten tuotteita, ei mitään muuta.

Elämä kannattaakin elää jokainen päivä ja sen hetki kerrallaan, eikä murehtia turhia, ei ainakaan uskovaisten tytkyttämästä taivas-helvetti -asetelmasta, jossa pelotellaan ihmisiä sellaisilla päätelmillä, joilla eí terveen järjen perusteella ole pienintäkään näyttöä.
      Vapauttakaa itsenne kaikista uskonharhan kahleista ja eläkää ainoaa elämäänne täysin rinnoin, sen kaikkine iloineen ja suruineen.

• Anonyymi

Aloittaja lisäilee omia tulkintoja ja ennustuksia. Hän kompastuu toisten varakkuuteen. Eihän varakkuus onnellisuutta takaa, mutta ei myöskään toisten vaurastumisen estäminen tai kateellisuus. Ja taas oli Raamatun siteeraaja asialla. Hän soveltaa kirjan kohtia toisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe