Setämies katkerana

Anonyymi-ap

Vaparien faceryhmän moderaattori muistelee katkerana, miten 80-luvun kultaisina raihanmielenosoitusten vasemmistovuosina kaupunki antoi pahvit rauhanmielenosoitukseen ja muutenkin oli julkisen vallan tuki. Nyt sedän mieltä katkeroittaa uskontojen rauhankävely, mihin pornojärjestö vapaa-ajattelijoita ei huolita. Setä ei nytkään unohda seksuaalisia viittauksia: uskonnot kuulemma tykkäävät kimppakivasta.

En kyllä ihmettele, ettei kukaan halua olla tuollaisten kanssa tekemisissä. Heille riittää menneisyyden muistelu ja kun muistelivat ovat menneet, ei kukaan enää jää kaipaamaan vapaa-ajattelua.

26

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskontojen rooli onkin nykyisissä sodissa vahvasti mukana. Ja kuin ollakaan niidentiukempi linja on kärjessä, ääri-islamostine Hamas, äärisionistinen -ja juutalaisuskoinen Israelin hallitus ha kolmantena tekijänä lännen kristillinen sionismi, joka on vahvaa Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Suomessakin, kun hallitus on sen panttivankina.

    • Anonyymi

      80-luvun rauhankulkueilla vaikutettiin ydinaseiden ja keskinatkan ydinohjusten rajoittamisiin. Tarkoitus oli myös siirtää sotilasliiton historiaan eikä niiden pullisteluun.
      Inhimillisillä ihmisillä on syytä katkeruuteen näiden kaikki sotien vuoksi ja valtavien adevarustelumenojen vuoksi.

      • Anonyymi

        Puhut sotilasliitosta yksikössä. Se on paljastavaa, mutta todenmukaista. Tarkoitus tosiaan oli ajaa Nato historiaan niin, että Varsovanliitto saisi rauhassa (pun intended) hallita maailmaa, Suomeakin. Olitte Neuvostoliiton asialla, kuten nyt Venäjän asialla. Tälläkin palstalla on ihmetelty Ylikosken venäjämielisiä lausuntoja Ukrainasta. Olette ansainneet joutua unohduksiin.


      • Anonyymi

        Tarkoitus oli ajaa sotilasliitot historiaan. Mutta vain Varsovan liitto lopetettiin. NATO vastasi siihen pullistelulla, ja tässä nyt ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus oli ajaa sotilasliitot historiaan. Mutta vain Varsovan liitto lopetettiin. NATO vastasi siihen pullistelulla, ja tässä nyt ollaan.

        Juu, eihän teidän mukaan Venäjällä ole mitään osuutta asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, eihän teidän mukaan Venäjällä ole mitään osuutta asiaan.

        Jännä, että heti osoitti tän oikeaksi. ”Olitte Neuvostoliiton asialla, kuten nyt Venäjän asialla. Tälläkin palstalla on ihmetelty Ylikosken venäjämielisiä lausuntoja Ukrainasta.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä, että heti osoitti tän oikeaksi. ”Olitte Neuvostoliiton asialla, kuten nyt Venäjän asialla. Tälläkin palstalla on ihmetelty Ylikosken venäjämielisiä lausuntoja Ukrainasta.”

        Se on aikansa ja taustansa tuote. Ei se lika irtoa enää vanhuudessa, ellei jotain radikaalia tapahdu eli uskoontulo tms.


    • Anonyymi

      Yksi uskontojen yhteistapahtuma ei peitä sitä, että tälläkin hetkellä toimii erilaisia uskonnollisesti ja puoluepoliittisesti sitoutumattomia rauhanjärjestöjä. Ainesta, Ihmisoikeusliitto, Rauhanliitto, Rauhanpuolustajat, YK-liitto ja monet kehitysjärjestöt ja ystävyysjärjestöt.
      Uskovaisten eristäytyminen rauhantyössä on lahkolaisuutta ja hyvesignalointia.

      • Anonyymi

        Katkeraa, sanoi setämies kun menneitä muisteli.


      • Anonyymi

        Amnesty piti mainita.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kammottavaa. Nuo jos olisi päässeet valtaan, papit olisi suljettu hullujenhuoneelle ja muut vankileirille. Talous olisi raunioitettu.


    • Anonyymi

      Miksi kyseinen henkilö haikailee aikoja, jolloin julkinen valta pönkitti mielenosoituksia. Sehän kuulostaa ihan neuvostoliittolaiselta mielenosoitukselta!

      • Anonyymi

        Nyt julkinen valta pönkittää uskonnollista instituutiota, joka edustajat huseeraavat kouluissa kuin Neuvostoliiton kommunistisen puolueen valistustyöntekijät sikäläisissä oppilaitoksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt julkinen valta pönkittää uskonnollista instituutiota, joka edustajat huseeraavat kouluissa kuin Neuvostoliiton kommunistisen puolueen valistustyöntekijät sikäläisissä oppilaitoksissa.

        Papit ovat valtiokirkollisia valistuskomissaareja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit ovat valtiokirkollisia valistuskomissaareja.

        Jotka hoitavat myös varusmiesten kaikkia ongelmia. Huonoin tuloksin. Keskeytykset suuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt julkinen valta pönkittää uskonnollista instituutiota, joka edustajat huseeraavat kouluissa kuin Neuvostoliiton kommunistisen puolueen valistustyöntekijät sikäläisissä oppilaitoksissa.

        Jos valitat julkisen vallan pönkityksestä, miksi valitus ei koske julkisesti pönkitettyjä neuvostohenkisiä mielenosoituksiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotka hoitavat myös varusmiesten kaikkia ongelmia. Huonoin tuloksin. Keskeytykset suuria.

        Papit laitettu hoitamaan terveystarkastuksia??!!! Jo on aikoihin eletty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos valitat julkisen vallan pönkityksestä, miksi valitus ei koske julkisesti pönkitettyjä neuvostohenkisiä mielenosoituksiasi?

        Rauhanjärjestöiltä vietiin jo tälle vuodelle kaikki valtionavustukset. Sen sijaan kirkkoa pönkitetään veronkanto-oikeudella ja kymmenien miljoonien avustuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhanjärjestöiltä vietiin jo tälle vuodelle kaikki valtionavustukset. Sen sijaan kirkkoa pönkitetään veronkanto-oikeudella ja kymmenien miljoonien avustuksilla.

        Kirkko saa vajaan korvauksen valtion asettamista hautausvelvoitteista yms. Niillä rahoilla sinutkin haudataan. Että pidäpä pienempää suuta. Sen sijaan Protun tolkuttomat valtiontuet pitävät pikkujärjestöä pönkässään. Kirkko ei saa ripareihin senttiäkään. Miksi kannatat epäyhdenvertaisuutta? Ja mikset valita julkisin varoin pönkitetyistä 80-luvun neuvostomielenosoituksistasi? Onko niin, että valtion raha kelpaa sinun menoihisi, mutta muilta riistäisit tuet? Epäyhdenvertaista ja ilkeää.


    • Anonyymi

      Mikä näitä vapareita vaivaa. Koko ajan jotain sammakoita.

    • Anonyymi

      Taistolaisten rauhantyö. Ylikoski piilottelee venäläisten 500 vuotta tekemiä rikoksia ja esittää ne Suomessa rauhana ja vetää höplästä

      Venäläiset perheet varastivat suomalaisten tilat ja asunnot Karjalassa ja Petsamossa (rajansiirto ei muuta omistussuhteita) ja nyt 2022 ne esimerkiksi varastivat Nokian renkaat Kannaksella

      Stalin teloitutti 20 000 suomalaista kommunistitapaista duunaria

      ei tällaisten diktatuurissa kasvatettujen kansalaisten kanssa voida olla hyvissä väleissä

    • Anonyymi

      Ei ihme, että Vapariliitto on auringonlaskun yhdistys

    • Anonyymi

      Ylikoski päätoimittajana 9 vuotta: vapaa-ajattelijat.fi/va-lehti
      Lue itse.

      • Anonyymi

        On aika jo siirtyä pois pt:n paikalta. EY:n jutut erittäin tylsiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      959
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      686
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      671
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      40
      513
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe