Ihmisen näköinen ukkeli joka kaitsee ihmiskuntaa ja kuuntelee rukouksia?
Onko. Jumala lihaa ja luuta ym. Ja paljonkohan painaa?
Onko Jumala persoona
15
69
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala on lihaa ja luuta oleva ihmisen kaltainen olento. Hänet on nähty Vanhan testamentin mukaan monta kertaa.
- Anonyymi
Vaikuttaako maan vetovoima miten jumalaan?
Voiko Jumala pudota mätkähtää maan pinnalle sieltä taivaasta? - AnonyymiUUSI
Mihis se kolminaisuusjumala hävisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaako maan vetovoima miten jumalaan?
Voiko Jumala pudota mätkähtää maan pinnalle sieltä taivaasta?Huono näkö sillä ainakin on.
Eihän se löytänyt Aatamia ja Eevaa sieltä puskasta, kun nämä olivat syöneet omenaan. Kävelemällä kuuluu liikkuvan.
- AnonyymiUUSI
"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.
Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."(Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa joka ilmestyi lihassa Joh.1:1-3,14. --Johannes 1:18 FB38 "..Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38)
"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."
(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)- AnonyymiUUSI
Jumala on --"Minä olen"
2. Mooseksen kirja 3:14-15 FB38
”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
( "se" selittävä käännös lisäys
"...Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne")
--------
Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"
Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:24 FB38
Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.
Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.
Johannes 1:1 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
Johannes 1:14 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:18 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Jumala asuu kirkkaudessa ja pyhyydessä.
Jesaja 57:15 FB38
”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
1. Kuningasten kirja 8:27 FB38
”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!” - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on --"Minä olen"
”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
"...Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne")
--------
Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"
Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”1. Korinttilaiskirje 15:1-11 FB38
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.” - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Korinttilaiskirje 15:1-11 FB38
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.”Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, (evankeliumi) jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on --"Minä olen"
--------
”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”"”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”"
No mutta jos Jumala on kolmiyhteinen henki, niin miten Poika on erillinen ja ns.näkyvä osa jumalaa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, (evankeliumi) jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Sana on sana niinku se sanotaan!
- AnonyymiUUSI
Vastatkaa aloitukseeni omilla ajatuksilla ja ajatuksilla.
- AnonyymiUUSI
Vaikutat trollilta, mutta samaa olen itsekin miettinyt. Onko Jumala persoona vai 3 persoonaa ja jos 3 niin miten eroavat toisistaan. En saa vastauksia muuta kuin että mysteeri koko jumala..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikutat trollilta, mutta samaa olen itsekin miettinyt. Onko Jumala persoona vai 3 persoonaa ja jos 3 niin miten eroavat toisistaan. En saa vastauksia muuta kuin että mysteeri koko jumala..
Ei olematon ole mysteeri.. mutta aurinko voisi olla Jumala. Se on varmasti olemassa.
- AnonyymiUUSI
Aam.9:2 Ja vaikka he itsiänsä hamaan helvettiin kaivaisivat, niin minun käteni on kuitenkin heitä sieltäkin hakeva; ja jos he astuisivat ylös taivaasen, niin minä kuitenkin tahdon syöstä heidät sieltä alas. Biblia (1776) Ps.139:7-8. Ob.1:4.
- AnonyymiUUSI
Vastaa aloitukseeni omalla mielipiteellä ilman pipliaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1285363HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2164775Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu853971Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty833320- 471815
Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert321799- 141418
Mulle tuli tunne
Että sun tunteet mua kohtaan alkaa hellittämään, olenko oikeassa ja alatko päästä eteenpäin?221322- 171318
- 421215