Onko parannus ihmisen oma ansio?

Anonyymi-ap

Parannus on oikeammin mielenmuutos: uskoon tuleva muuttaa mielensä suhteessa Jeesukseen, evankeliumiin ja etenkin synnin tekemiseen.

Onko tämä mielenmuutos "Jumalan teko" vai ihmisen oma teko vai onko se teko ollenkaan? Sehän on vain muutos ajattelussa ja mielessä, asenteessa.

Voiko ihminen vaikuttaa itse mielenmuutokseensa? Miksi ei? Jos voi, niin miksi sitä ei lueta ansioksi?

122

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on lahja Jeesukselta se mielenmuutos. Lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa. Siinä tulee se mielen muutos, Ei omaa tekoa, vaan armoa ja lahja. Esim päihdeongelmista ei pääse omin avuin irti, mutta Jeesekseen uskomalla pääsee. Tämä on sitä parannuksen tekoa. Joka tulee lahjana.

Mb_76

• Anonyymi

Jos mielenmuutos on lahja, johon ihminen ei voi itse vaikuttaa, niin miksi kaikki ihmiset eivät pelastu? Miksi Jumala ei anna lahjaa kaikille?

• Anonyymi

"Esim päihdeongelmista ei pääse omin avuin irti, mutta Jeesekseen uskomalla pääsee."

No tuohan nyt ei pidä lainkaan paikkaansa. On paljon ihmisiä, jotka ovat päässeet päihteistä eroon ilman uskoa Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esim päihdeongelmista ei pääse omin avuin irti, mutta Jeesekseen uskomalla pääsee."

No tuohan nyt ei pidä lainkaan paikkaansa. On paljon ihmisiä, jotka ovat päässeet päihteistä eroon ilman uskoa Jeesukseen.

On näitä vempuloita ja linnakundeja jotka ovat päässeet pahoista tavoista eroon uskolla Jeesukseen. Ero entiseen on valtava ja tämä on Jeesuksen lahja. Siinä samassa tulee ihan huomaamatta se parannus. Harva muu nimi pystyy samaan mielenmuutokseen!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On näitä vempuloita ja linnakundeja jotka ovat päässeet pahoista tavoista eroon uskolla Jeesukseen. Ero entiseen on valtava ja tämä on Jeesuksen lahja. Siinä samassa tulee ihan huomaamatta se parannus. Harva muu nimi pystyy samaan mielenmuutokseen!

Mb_76

Helluntailainen diileri tuomittiin joku aika sitten 5 v. vankeuteen.
        Kuva komeili RV:n sivuilla Keuruun kesäjuhlilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos mielenmuutos on lahja, johon ihminen ei voi itse vaikuttaa, niin miksi kaikki ihmiset eivät pelastu? Miksi Jumala ei anna lahjaa kaikille?

Kaikki pelastuu, jotka anovat, tai kolkuttavat ovelle. Heille avataan ovi. Ei tarvitse mitään ihmetekoja, vaan todeta että jotkut asiat aiheuttavat ongelmia. Ja pyytää apua Jeesukselta. Synti on siis tunnistettu ja siihen halutaan muutosta.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaahan HÄN, mutta lahjassa on se idea, että lahjan voi ottaa vastaan, tahi olla ottamatta.
        Ei tämä sen vaikeenpaa ole.
        LAHJA ei ole lahja, jos on pakkoa mukana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et käsittänyt ideaa.... Vankeinhoitolaitoskin puhuu uskoon ---tulosta-- joka muuttaa elämiä niin paljon, että henkilö ei palaa takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaahan HÄN, mutta lahjassa on se idea, että lahjan voi ottaa vastaan, tahi olla ottamatta.

Eli vastaan ottaminen on ratkaiseva ja sehän on hyvä teko? Eikö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielen muutoksen ratkaisee ihminen itse. Kukaan toinen ei voi sitä tehdä kenenkään puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki pelastuu, jotka anovat, tai kolkuttavat ovelle. Heille avataan ovi. Ei tarvitse mitään ihmetekoja, vaan todeta että jotkut asiat aiheuttavat ongelmia. Ja pyytää apua Jeesukselta. Synti on siis tunnistettu ja siihen halutaan muutosta.

Mb_76

Tartteehan sen ihmisen itse, anoa tai kolkuttaa, miksikätuota kukin nimittääkin.
        Ihminen itse on ratkaisija, hyväksyykö hän itse armon ja rakkauden Jeesuksen yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli vastaan ottaminen on ratkaiseva ja sehän on hyvä teko? Eikö?

siis ei pidä lukea- kuin käärme asioista.

Jos olet eksynyt ja neuvot, missä on tie- niin sinähän palaat sinne, mihin pitää, vai odotatko, että sinut tullaan kantamaan, kun et itse kykenisi kävelemään?

Parannus on paluuta ja paluuta sinne, missä pitäisi olla ja tähän se Sana opetuksessaan tähtää.

siis pane housut jalkaan, ettei haureutesi häpeä' näkyisi. Siis sinun pitää nostaa ne housut.
        hokaatko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoisin, että Jumala kutsuu jokaista ihmistä muutaman kerran elämässä. Ihminen sitten itse päättää, vastaako kutsuun, käyttääkö etsikkoaikansa hyvin vai torjuuko Jeesuksen työn.

Parannuksen teko on sitä, että oivaltaa olevansa täysin Jumalalle kelvoton syntinen, joka ansaitsee helvetin tekojensa vuoksi ja tekemättä jättämiensä hyvien tekojen vuoksi. Se on mielenmuutos, kääntyminen toiseen suuntaan, itsensä näkeminen Jumalan näkökulmasta. Kun sitten ymmärtää, uskoo ja oman syntisyytensä kohdalle vastaanottaa sovituksen Jeesuksen veressä, pelastuu eli uudestisyntyy, eli saa kuolleen henkensä tilalle Jumalan elävän pyhän hengen. Ihmisestä tulee kokonainen. Sitä ennen, Aatamin syntiinlankeamisesta lähtien, olimme vain 66,6% Jumalan luomasta ihmisestä, eli meissä oli vain ruumis ja sielu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Julkisyntisen, vangin, mielenterveyspotilaan tai juopon on ehkä lopulta helpompi nöyrtyä ottamaan vastaan pelastus Jeesuksessa kuin itseään 'ihan hyvänä' pitävän nimellisesti uskonnollisen. Ja vakava sairaus voi olla valtava siunaus, jos se saa ajattelemaan kuolemista ja sitä, mitä sen jälkeen tulee. Minulle kävi niin. Paranin sitten, mutta ajattelen arkista ja hiukan huvittavaa, mutta vakavaa sairauttani hellyydellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Porukka, jolle on annettu nimi universalistit, luulevat, että kaikki hitlerit ja bideenit tempaistaan taivaaseen kirkuen ja potkien, ja että usko on turhaa. Heidän kannattaisi kuunnella oikeaa opetusta ja lukea oikeaa Raamattua, jotta pelastuisivat. Kuoleman jälkeen se on myöhäistä. Kenellekään meistä ei ole taattu huomista päivää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoisin, että Jumala kutsuu jokaista ihmistä muutaman kerran elämässä. Ihminen sitten itse päättää, vastaako kutsuun, käyttääkö etsikkoaikansa hyvin vai torjuuko Jeesuksen työn.

Parannuksen teko on sitä, että oivaltaa olevansa täysin Jumalalle kelvoton syntinen, joka ansaitsee helvetin tekojensa vuoksi ja tekemättä jättämiensä hyvien tekojen vuoksi. Se on mielenmuutos, kääntyminen toiseen suuntaan, itsensä näkeminen Jumalan näkökulmasta. Kun sitten ymmärtää, uskoo ja oman syntisyytensä kohdalle vastaanottaa sovituksen Jeesuksen veressä, pelastuu eli uudestisyntyy, eli saa kuolleen henkensä tilalle Jumalan elävän pyhän hengen. Ihmisestä tulee kokonainen. Sitä ennen, Aatamin syntiinlankeamisesta lähtien, olimme vain 66,6% Jumalan luomasta ihmisestä, eli meissä oli vain ruumis ja sielu.

Miten Jumala kutsui pakanoita, jotka eivät olleet ikinä kuulleet Jeesuksesta 1700-luvulle asti ja vielä senkin jälkeen?

Monet pakanat uskoivat tosin luojajumalaan, mutta ei heillä ollut mitään käsitystä siitä, että tämä olisi Jahve (Jehova), joten he palvoivat epäjumalaa.

• Anonyymi

Parannus eli kääntymys Jumalan puoleen tarkoittaa synnin tunnustamista kasteen edellä kasteen perusteeksi, jotta kasteessa synti pestään pois, siitä seuraa mielenmuutos ja hyvä omatunto.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

höpölöpö.... Näet perillä heitä, jotka eivät ole kastettu- mutta uskon kautta pelastuneet JEESUKSEN sovintoveren kautta, missä veriruskeatkin synnit on pesty villanvalkoiseksi

toisaalta et tule näkemään kaikkia niitä, jotka on vauvapesulinjan kautta menneet taipaleelle.

Tätinikin oli kastettu ja oli myrskymerkin näköinen, kun pappituli. Tuskin hän siinä kuolemansa kynnyksellä kaste- uskovainen oli, pelastuakseen.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät käänny eli eivät tunnusta syntisyyttän kasteen perusteeksi.
      Siksi synti jää heille. Kaste on heille pelkkä vesikaste, rituaali.

• Anonyymi

Samoin ehtoollinen on hellareille pelkkä muistelutilaisuus, rituaali, joka ei poista syntejä.

• Anonyymi

älä pilkkaa JUMALAA JATKUVASTI. kasteesi puhuu sitä, että kastamaton lapsi on helvetissä kitumassa.... on katsos MARTTI JUMALA - ERIMIELTÄ KUIN SANA...

ja SINULLA ON MARTTIJUMALA- JOKA AJAA VAUVOISTA PERKELEITÄ ULOS...

voi hyvää päivää tuota uskontoasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin ehtoollinen on hellareille pelkkä muistelutilaisuus, rituaali, joka ei poista syntejä.

Eikö Golgatan sovintoveri pelastakaan sinua? KUMMA uskontosi.
        Muistoateriahan on juuri JEESUKSEN asettama - että näemme anteeksiannon, JUMALAN Karitsan täytetyn työn merkityksen.

IHMEELLITÄ - ETTÄ OLET PIHALLA ASIASTA

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa ei anneta kastetta, jollei kastetta pyytävä itse ole ratkaissut tahtoaan elää armossa Jeesuksen yhteydessä.

• Anonyymi

Itse teet kysymyksen , itse vastaat. Sulla on vapaa ajanongelmia. Kaikki ei ole päässäsi kohdallaan.

• Anonyymi

Yksin armosta tämä homma toimii. Pääsee näistä pinttyneistä synneistä eroon! Sitten saa sen kaiken hyvän. esim. arkielämän rullaaminen. Kun ei ole näitä raskaita riippuvaisuuksia!

Matt. 6:33 - Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Eli siis nämä maallisen elämän puitteet on turvattu ja tämä on ihan konkretiaa, että pärjää taloudellisesti ajateltuna paremmin.

Minussa elää pieni Egonomisti, joten olen tarkka euroistani. Tämä on ihan käsin kosketeltavaa dataa, että nämä pennoset ei mene vääriin paikkoihin.

Mb_76

• Anonyymi

Parannuksen tekeminen, kääntyminen Jumalan puoleen on itsekunkin ihmisen tehtävä omalta osaltaan.

Kukaan toinen ei voi tehdä sitä sinun puolestasi.

Kuolleista ylösnoussut, kirkastettu Jeesus Kristus sanoo asettaessaan Paavalin palvelukseensa:

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Tästä se käy ilmi.

Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on avain parannuksen tekemiseen, kääntymykseen.
      Evankeliumi on Jumalan voima, mikä edesvaikuttaa kääntymisen tekemistä.

"Että he kääntyisivät"

Tätä varten on evankeliumia julistettu Jeesuksen kuolleistanousemisen jälkeisestä helluntaipäivästä alkaen.

37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
      41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      ( Apt 2)

Evankeliumin saarna helluntaipäivänä sai aikaan synnintunnon ( pisto sydämessä ) ja parannuksen tekemisen, ja itsensä antamisen pelastettavaksi Jumalan kehoiteuksen (kutsun) mukaisesti.

Ja ne, jotka ottivat Pietarin puheen vastaan kastettiin.

Puheessa oli myöskin kohta, josta uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin heitä vainottaessa.

21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
      ( Apt 2)

Tästä uskovat tunistettiin.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

Eli parannuksen tekemisessä ja kääntymyksessä on myös ihmisen osuus.

Näinhän saarnattiin:

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
      20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
      ..
      26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
      ( Apt 3)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jeesus varoitti oikeita 12 apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista Juutalaisten eksyttäjistä.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Paavali tapasi Damaskontiellä valejeesuksen, joka laittoi häneen Saatanan enkelin asuvaiseksi, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.

Paavali ei kuulu tähän joukkoon.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti oikeita 12 apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista Juutalaisten eksyttäjistä.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Paavali tapasi Damaskontiellä valejeesuksen, joka laittoi häneen Saatanan enkelin asuvaiseksi, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.

Paavali ei kuulu tähän joukkoon.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Jos Paavalin kirjoitukset eivät sinulle kelpaa, niin ei hätää.

Tuossa edellähän on juuri niiden apostolien opetusta, mikä on juurikin yhtälailla Jeesuksen sanojen mukaista.

18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Apostolithan julistivat parannuksen tekemistä ja kääntymystä syntien anteeksisaamiseksi.

20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

Ilman kääntymystä ei taida olla asiaa katselemaan kaupungin muureissa olevia nimiä.

Oletko tehnyt parannuksen ja kääntynyt?

Jotta Jeesus Kristus voisi siunata sinua apostolien todistuksen mukaisesti?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Luuk.4:27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syrialainen. Biblia (1776) 2Kun.5:1. 5:14.

• Anonyymi

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
      Paavali keksi omat oppinsa.
      Ei ollut helluntaina paikalla, eikä käsittänyt, että kielillä puhuttiin oikeita vieraita kieliä, ei mitään hurmoskielistä molotusta.

• Anonyymi

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeilla. Ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Luuk. 11:23

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi

Paavalin saama demonihenki ei ollut mikään mykkähenki, vaan Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" -niminen demoni, jota otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:7
      King James
      And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

2.Kor.12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

Mark.11:25-26 Ja kuin te seisotte ja rukoilette, niin anteeksi antakaat, jos teillä on jotakin jotakunta vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antais teille anteeksi teidän rikoksenne. Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikoksianne. Biblia (1776) Matt.6:14-15. Mark.11:26 Jae puuttuu käännöksestä.

• Anonyymi

Se on pakko myöntää, että en voi taistella riippuvuksia vastaan omassa voimassa. Minulla on keskikaljaongelma. Väkeviä en ole juonut koskaan. Maistanut olen ja en pitänyt siitä.

Omin avuin olen aika pulassa, mutta Jeesuksen Kristuksen avulla pääsen tästä kiusallisesta tavasta eroon. Muuten elän ihan mallikasta elämää ja pidän itsestäni ja asunnostani hyvää huolta. Harrastan sisustusta. Eli säästän rahaa ja käytän nämä säästyneet rahat sisustukseen. Nyt säästän ensi kevääseen osuvaan Weberin sähkökrilliin. Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.

Tämä vapautus alkoholista tukee myös näitä minun sisustus-unelmia.

Mb_76

• Anonyymi

Kummat mielihalut on sinulla. Yleensähän nämä sisustukset on naisten käsialaa. Ehkä jotkut homot voi välittää sisutuksista. Olet miesten joukossa vähemistössä. Yleensä miehiä ei kiinnosta sisutus ollenkaan. Nuoremmasta sukupolvesta taas ei ota selvää mikä heitä kiinnostaa. Miehiä kiinnostaa enemmän se peltilehmä pihassa, joka vie kaiken ajan, vaikka missä ryysissä kulkisi.

• Anonyymi

Mikä tahansa intohimo johonkin asiaan auttaa voittamaan päihdeongelman, jos se intohimo tuottaa suurempaa tyydytystä kuin päihteitten nauttiminen tai päihteet ovat esteenä intohimon toteuttamiselle tai siitä nauttimiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tahansa intohimo johonkin asiaan auttaa voittamaan päihdeongelman, jos se intohimo tuottaa suurempaa tyydytystä kuin päihteitten nauttiminen tai päihteet ovat esteenä intohimon toteuttamiselle tai siitä nauttimiselle.

Itseä kiinnostaa sisustus ja paljon olen saanutkin laitettua asuntoa. Aina on parantamisen varaa ja kävin tänään taulukaupassa. Entinen taulu on kulahtanut ja vaatisi päivitystä. Nämä on kyllä tosi tyyriitä ja vaatii pidempää säästämistä. Ryijykin olisi mukava lisä. Näitä myydään myös ihan uutena.

Nämä on niitä asioita, jotka pitävät mielen virkeänä! Muutos tulee Jeesukselta Kristukselta ja saa muutoksen elämään lahjana.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseä kiinnostaa sisustus ja paljon olen saanutkin laitettua asuntoa. Aina on parantamisen varaa ja kävin tänään taulukaupassa. Entinen taulu on kulahtanut ja vaatisi päivitystä. Nämä on kyllä tosi tyyriitä ja vaatii pidempää säästämistä. Ryijykin olisi mukava lisä. Näitä myydään myös ihan uutena.

Nämä on niitä asioita, jotka pitävät mielen virkeänä! Muutos tulee Jeesukselta Kristukselta ja saa muutoksen elämään lahjana.

Mb_76

Tässä on myös se ulottuvuus, että kun Jeesus tulee noutamaan omiaan, niin ei löydä minua sikolätistä. Kaiken pitää olla sotilaallisessa järjestyksessä, ja tämä pieni kammio on hyvin hoidettu. Tämä pätee kaikkiin yllätysvieraisiin. Kun kaikki on sotilaallisessa järjestyksessä, niin on helpompi ottaa vastaan yllätysvieraita.

Näistä alkoholin helmasynneistä on myös hyvä hankkiutua eroon.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on myös se ulottuvuus, että kun Jeesus tulee noutamaan omiaan, niin ei löydä minua sikolätistä. Kaiken pitää olla sotilaallisessa järjestyksessä, ja tämä pieni kammio on hyvin hoidettu. Tämä pätee kaikkiin yllätysvieraisiin. Kun kaikki on sotilaallisessa järjestyksessä, niin on helpompi ottaa vastaan yllätysvieraita.

Näistä alkoholin helmasynneistä on myös hyvä hankkiutua eroon.

Mb_76

Onhan se ikävää, jos enkelit joutuu ensimmäisenä alkaa siivoamaan sikolättiä, ennen ylösottoa. Ei ole itse pystynyt huolehtimaan taloudestaan. Ei anna hyvää kuvaa ihmisestä. Siinä mielessä ihan asiallinen huomio. Talouden hoito on siis ihan asiaa!

Päihteistä luopuu, niin jää kummasti rahaa johonkin tärkeämpään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se ikävää, jos enkelit joutuu ensimmäisenä alkaa siivoamaan sikolättiä, ennen ylösottoa. Ei ole itse pystynyt huolehtimaan taloudestaan. Ei anna hyvää kuvaa ihmisestä. Siinä mielessä ihan asiallinen huomio. Talouden hoito on siis ihan asiaa!

Päihteistä luopuu, niin jää kummasti rahaa johonkin tärkeämpään.

Eli tämä on mieluinen osa tämä asunnon siisteys, kun odotat Jeesuksen paluuta. Sinulla on siis oma lehmä ojassa ja sillä verukkeella ostat sisustustuotteita. Tietenkin jos tämä palvelee päihteettömyyttä, niin se on hyvä asia!

Ilmesesti Jeesus tulee hakemaan omiaan jopa kotoa, ei toimi työnhaussa. Jos saat mielihyvää sisustuksesta, niin se on hyvä asia. Pääset alkoholin orjuuttavasta voimasta eroon! Kun on voimakkaampi voima, joka ohjaa tekemistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli tämä on mieluinen osa tämä asunnon siisteys, kun odotat Jeesuksen paluuta. Sinulla on siis oma lehmä ojassa ja sillä verukkeella ostat sisustustuotteita. Tietenkin jos tämä palvelee päihteettömyyttä, niin se on hyvä asia!

Ilmesesti Jeesus tulee hakemaan omiaan jopa kotoa, ei toimi työnhaussa. Jos saat mielihyvää sisustuksesta, niin se on hyvä asia. Pääset alkoholin orjuuttavasta voimasta eroon! Kun on voimakkaampi voima, joka ohjaa tekemistä!

Itselle tulee iloa näistä arjen pienistä askareista. Voi elää parempaa elämää, kun on selkeät tavoitteet, mitä kohdi kiivetä. Minulla on nätti pieni koti ja jatkuvan laittamisen kohteena. Pitää uusia kuluneita kohtia. Taulu on kulunut ja pitäisi etsiä uusi loppuelämäksi. Nämä on kyllä aika tyyriitä, mutta halvemmaksi tulee kuin kaljan kiskominen.

Nämä on niitä mielihaluja, mutta voimakas lääke alkoholismiin. Tietenkin viimeisen silauksen antaa Jeesus Kristus, että näistä kiusallisista synneistä pääsee eroon, lahjana.

Onneksi en tupakoi ja en käytä alapää sanontoja ollenkaan, tätä vittu sanaa. Ei ole kyllä järkyttävämpää sanontaa kuin suusta pullahtaa iso vittu.

Netti pornoakaan en katso ollenkaan. Elän siis kaikin puolin siveellistä elämää, mutta kaljan lipitys varjostaa elämää.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselle tulee iloa näistä arjen pienistä askareista. Voi elää parempaa elämää, kun on selkeät tavoitteet, mitä kohdi kiivetä. Minulla on nätti pieni koti ja jatkuvan laittamisen kohteena. Pitää uusia kuluneita kohtia. Taulu on kulunut ja pitäisi etsiä uusi loppuelämäksi. Nämä on kyllä aika tyyriitä, mutta halvemmaksi tulee kuin kaljan kiskominen.

Nämä on niitä mielihaluja, mutta voimakas lääke alkoholismiin. Tietenkin viimeisen silauksen antaa Jeesus Kristus, että näistä kiusallisista synneistä pääsee eroon, lahjana.

Onneksi en tupakoi ja en käytä alapää sanontoja ollenkaan, tätä vittu sanaa. Ei ole kyllä järkyttävämpää sanontaa kuin suusta pullahtaa iso vittu.

Netti pornoakaan en katso ollenkaan. Elän siis kaikin puolin siveellistä elämää, mutta kaljan lipitys varjostaa elämää.

Mb_76

Se on hyvä, että on mielihaluja. Pitää meidät täysjärkisinä. Tuottaa mielihyvää, ilmeisesti sinä saat sisustuksesta sen elämän merkityksen. Onhan kyllä nätti koti mukava. Näin menee ajatukset pois vääristä asioista. Myöskin olet myös pyytänyt apua alkoholismiin Jeesukselta Kristukselta. Tämä osio on jo sitten silkkaa armoa ja lahjaa.

• Anonyymi

Liian monia kysymyksiä. Korkeimmissa oikeuksissa tehdään työtä käytävillä.
      Valtio on unohtanut korkeimpien oikeuksien virkamiehet lähes oman onnensa nojaan.
      Valitettavaa

• Anonyymi

Kun ihminen ottaa Jumalan lahjan armon vastaan hän saa syntinsä anteeksi ja kun hän kokee saavansa ne anteeksi hänelle tulee kiitollisuutta Jumalaa kohtaan hän ylistää.

Hän ei tahdo tehdä enää syntiä kun hän ymmärtää mitä se aiheuttaa se on sisäinen muutos se on lahja jumalalta kaikki on lahjaa jumalalta.

Luonnonlait on Jumalan tekoja ja Jeesus sovitti sinunkin syntisi ja siitä saa olla kiitollinen ja on kiitollinen jokainen joka ymmärtää ja oivaltaa henkilökohtaisesti sovituksen lahjan ja haluaa muutkin johdattaa Hänen alaisuuteensa, se on todellista rakkautta joka tulee ylhäältä.

Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi, eläkää siis armossa ja anteeksiannossa siten!

• Anonyymi

Psykologiset mielen liikahdukset ja kokemukset eivät ole mikään pelastus.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologiset mielen liikahdukset ja kokemukset eivät ole mikään pelastus.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tarkoitatko, että vauva luopuu saastaisesta elämästään, kun hänen otsalleen tiputetaan vettä?
        Tehoaisiko se vesi, jos sitä tiputettaisiin vaikka niskaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että vauva luopuu saastaisesta elämästään, kun hänen otsalleen tiputetaan vettä?
        Tehoaisiko se vesi, jos sitä tiputettaisiin vaikka niskaan?

Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa alkaa vinkumaan vauvoista ja vedestä kun ei usko Raamatun Sanaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa alkaa vinkumaan vauvoista ja vedestä kun ei usko Raamatun Sanaan

Niin se tekee aina

Hän on ainoa joka puhuu veden tehosta

Auttaisiko asiaan jos hän huutaisi kovempaa sitä aliaserroria?

• Anonyymi

NIIN, sanassa sanotaan, että ---tule-- ja seuraa minua...

eikös se tarkoita valintaa, että jos on vikapaikassa, käännytään ja mennään sinne, missä pitäisi olla.

• Anonyymi

Jeesus valitsi 12 seuraajakseen. Ei ne mitään itse vastaanottaneet.

Joh. 15:16

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus valitsi 12 seuraajakseen. Ei ne mitään itse vastaanottaneet.

Joh. 15:16

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.

Harmi ettei jeesus ole sinua valinnut !

• Anonyymi

<<Psykologiset mielen liikahdukset ja kokemukset eivät ole mikään pelastus.<<

Ristin työ on pelastuksen perusta sen teki Jeesus Golgatan ristillä ihmisille siinä ei oo mitään muuta tehtävää kuin vastaanottaa uskossa tosi uskossa ja kääntyä Jeesuksen puoleen ja palvella armossa kaikki on Jumalan armoa.

Kukaan ei vie täältä mitään mukanaan. Kerätkää aarteita taivaan valtakuntaa, missä koi eikä ruoste raiskaa!
      Älkää kinatko vaan rakentakaa!

• Anonyymi

"ristin työ"

Ei se mitään työtä ollut. Rooman sotilaat tappoivat Jeesuksen.

32 Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
        33 ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."

• Anonyymi

Armoa se on. Lahjaksi saatua ja sitten pystyy taistelemaan näitä esim. riippuvuuksia vastaan. Kukaan ei omilla teoilla pysty kehumaan saavutuksiaan. Vaan kaikki tulee lahjana.

• Anonyymi

Tuo asenne on hurskastelua ja nöyristelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo asenne on hurskastelua ja nöyristelyä.

Ei näistä vahvoista riippuvuuksita itse pääse eroon. Kun pääsee, niin kiitos on pitkään huulilla. Monet "vempulat" on kokenut tämän Jeesuksen pelastavan voiman.

Ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Kristuksen voimassa.

Minäkin saan vapautuksen ja sitten alkaa sisustustalkoot ja vaatteiden osto myös! Autonkin voisi hommata eläkepäiville!

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näistä vahvoista riippuvuuksita itse pääse eroon. Kun pääsee, niin kiitos on pitkään huulilla. Monet "vempulat" on kokenut tämän Jeesuksen pelastavan voiman.

Minäkin saan vapautuksen ja sitten alkaa sisustustalkoot ja vaatteiden osto myös! Autonkin voisi hommata eläkepäiville!

Mb_76

6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Sinua kiinnostaa ilmeisesti tämä """niin myös kaikki tämä teille annetaan""". Hyvä että jotain kohteita on jotka kiinnostaa. Yltäkylläinen elämä? Kivaahan se on kun on kivaa ja siellä linnassasi elelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Sinua kiinnostaa ilmeisesti tämä """niin myös kaikki tämä teille annetaan""". Hyvä että jotain kohteita on jotka kiinnostaa. Yltäkylläinen elämä? Kivaahan se on kun on kivaa ja siellä linnassasi elelet.

Se on hyvä motivaattori tämä """niin myös kaikki tämä teille annetaan""" Eläminen on täyttä luksusta entiseen verrattuna. Jo pienillä ratkaisuilla pääsee tähän mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Kiva että sinulla on näitä mielenkiinnon kohteita! Tuo sisältöä elämään. Olet siis elävien kirjoissa. Elät siis hyvää elämää, kunhan pääset alkoholismista eroon. Tässä auttaa Jeesuksen Kristuksen terveeksi tekevä voima! Rahapussi sanoo myös ison kiitoksen!

Tästä tulee pienin muutoksin Yltäkylläinen elämä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva että sinulla on näitä mielenkiinnon kohteita! Tuo sisältöä elämään. Olet siis elävien kirjoissa. Elät siis hyvää elämää, kunhan pääset alkoholismista eroon. Tässä auttaa Jeesuksen Kristuksen terveeksi tekevä voima! Rahapussi sanoo myös ison kiitoksen!

Tästä tulee pienin muutoksin Yltäkylläinen elämä!

Minulle tulee sinkkuna hyvä mieli, että saa tämän rukoilukammion mukavaksi, sotilas aiheiseksi sotilaskämpäksi. Siihen kuuluu myös siivous, että kaikki on valmista Jeesuksen toista tulemaa varten. Tämä on parempaa kuin avioliitto. Saa laittaa asunnon oman näköiseksi ja autoakin voi haaveilla. Rahat tähän kaikkeen on säästötilillä, tosin en haaski käyttää niitä varoja, Sitten ei ole säästöjä.

Käyttövaroista jää ylimääräistä 200€, joten silläkin saa parinvuoden päästä ostettua auton.
        5000-6000€ auto on kiikarissa.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle tulee sinkkuna hyvä mieli, että saa tämän rukoilukammion mukavaksi, sotilas aiheiseksi sotilaskämpäksi. Siihen kuuluu myös siivous, että kaikki on valmista Jeesuksen toista tulemaa varten. Tämä on parempaa kuin avioliitto. Saa laittaa asunnon oman näköiseksi ja autoakin voi haaveilla. Rahat tähän kaikkeen on säästötilillä, tosin en haaski käyttää niitä varoja, Sitten ei ole säästöjä.

Käyttövaroista jää ylimääräistä 200€, joten silläkin saa parinvuoden päästä ostettua auton.
        5000-6000€ auto on kiikarissa.

Mb_76

Elämä on mukavaa, kun sen oikein oivaltaa! Ilmeisesti sinulla ei ole sairauksia, jotka rajoittaa elämää?

Vielä erottaudut siitä oluen juonnista, niin jää varoja siihen sinun mielihaluun. Eli elämään. Nätti koti on kyllä tosi kiva ja muutenkin itsestä huolehtiminen. Autonkin pysyy raitis mies hommaamaan, jolla kuskata naisia kaupoille ja asioille. Nais rintamalla menee näin paremmin. Raitis ja asioistaan huolehtiva mies on kovaa valuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on mukavaa, kun sen oikein oivaltaa! Ilmeisesti sinulla ei ole sairauksia, jotka rajoittaa elämää?

Vielä erottaudut siitä oluen juonnista, niin jää varoja siihen sinun mielihaluun. Eli elämään. Nätti koti on kyllä tosi kiva ja muutenkin itsestä huolehtiminen. Autonkin pysyy raitis mies hommaamaan, jolla kuskata naisia kaupoille ja asioille. Nais rintamalla menee näin paremmin. Raitis ja asioistaan huolehtiva mies on kovaa valuttaa.

Auto olisi kyllä kiva! Minulla oli auto, mutta annoin sen pojalleni, kun täytti 18v. Kallista sen ylläpito kyllä on. Mutta kiva kapistus muuten ja voisi kuskata naapurin mummoja ostoksille. Tässä minun asunnossa asuu paljon vajaakuntoisia ja vanhuksia. Tosi rauhallinen paikka asua ja elää. Asumisviihtyisyys on siis täysi kymppi! Kiva on siis sisustaa hyvää asuntoa.

Mb_76

• Anonyymi

Älä avaa sydäntäsi lahkoissa oleville vieraille villitseville hurmoshenkille,
      mitä he kutsuvat Jeesuksen vastaanottamiseksi.

• Anonyymi

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

Tuo ei voi koskea luterilaisia koska siellä ei ole tehty voimallista tekoa ainakaan 500 vuoteen.

Ellei sitten uskovien vainoa lasketa, jota se on harrastanut saman ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei voi koskea luterilaisia koska siellä ei ole tehty voimallista tekoa ainakaan 500 vuoteen.

Ellei sitten uskovien vainoa lasketa, jota se on harrastanut saman ajan.

Joo, sillä luterilaiset Jeesus tuntee. Nuo helluntailaiaset ovat niitä jotka Herra lähettää pois

• Anonyymi

Helsingin kauppojen mukaan nuoret varastelee sen kun kerkiää !

Onko se omaa tekoa vai jumalako käskee ?

• Anonyymi

Luulis sitä nyt vauvakasteen ja ripityksen antavan voimaa olla varastelematta ja kaljottelematta, eikö luuliskin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulis sitä nyt vauvakasteen ja ripityksen antavan voimaa olla varastelematta ja kaljottelematta, eikö luuliskin !

sehän on taas tuo sama pedokääkkä joka vinkuu vaaveista

onkohan se taas ollut rippilasten kimpussa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sehän on taas tuo sama pedokääkkä joka vinkuu vaaveista

onkohan se taas ollut rippilasten kimpussa?

Kyllä se poliisi joka niitä vie niskasta varastelun jälkeen !
        Eikö sakastissa lueta medioita kuinka luterilainen suomi makaa, joko on sähkötkin katkaistu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se poliisi joka niitä vie niskasta varastelun jälkeen !
        Eikö sakastissa lueta medioita kuinka luterilainen suomi makaa, joko on sähkötkin katkaistu!

Suomi ei ole luterilainen, eikö kellarissa osata lukea mitään?

• Anonyymi

Kaikkitietävä Herra Sebaot tiesi jokaisen maailmaan syntyvän ihmisen kaikki ajatukset ja teot jo aikojen alussa, joten Hänen kaikkitietävässä katsannossaan meidän ihmisten näkyvästi esillä pitämä vapautemme valita, on vain epätäydellisen ja siten aina vajavaisen ihmisen harhakuvitelmaa.
      Kaikkitietävänä Herra Sebaot siis tietää kaikki sinun tulevat valintasi, olivat ne mitä tahansa.
      Kiistätkö sinä Herra Sebaotin kaikkitietävyyden?

• Anonyymi

Niin mitä siteen jos tietää?

Miten se haittaa jos on ripitetty ja rokotettu häh!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä siteen jos tietää?

Miten se haittaa jos on ripitetty ja rokotettu häh!

miten tuo vanhus jaksaa urputtaa?

• Anonyymi

selvästi hellarivaari vihaa ripitystä eli synninpäästöä

• Anonyymi

räyhähenki vihaa kristuksen omaksi kastettuja lapsia

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

räyhähenki vihaa kristuksen omaksi kastettuja lapsia

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Kerro tuo poliisille joka kuskaa alaikäisiä rippiläisiä kotiin varkauksista kiinni jääneinä !

Muistuta kasteen armosta jos oveezi kolkutetaan noissa merkeissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro tuo poliisille joka kuskaa alaikäisiä rippiläisiä kotiin varkauksista kiinni jääneinä !

Muistuta kasteen armosta jos oveezi kolkutetaan noissa merkeissä.

Kyllä vaan, pedokääkkä ON rippilasten kimpussa kuten aina

• Anonyymi

Pakkovauvakastettujen uskonnossa ei saa tehdä parannusta. Silloin pilkkaa pakkovauvakasteen sakramenttia!

• Anonyymi

Noin on!

Jos pelastusvene tulee aution saaren rantaan, rannalla makaavan ei zaa itse kiivetä veneeseen, pitää vain odottaa että taivaasta tulee kyytiin vääntäjä, eikä siitäkään saa koskaan puhua.

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetty lastenraiskajaa vihaa uskovia eikä halua tehdä parannusta

Tuo hatkuva uskovien herjaaminen kertoo kaiken

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin on!

Jos pelastusvene tulee aution saaren rantaan, rannalla makaavan ei zaa itse kiivetä veneeseen, pitää vain odottaa että taivaasta tulee kyytiin vääntäjä, eikä siitäkään saa koskaan puhua.

ei zss itse, eikö ze ole Jeezuz joka kuoli puolestamme?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei zss itse, eikö ze ole Jeezuz joka kuoli puolestamme?

Niinpä, jeesus kuoli puolestasi, milloin teet oman osuutesi !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, jeesus kuoli puolestasi, milloin teet oman osuutesi !?

En tee koska Jeesus teki kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty lastenraiskajaa vihaa uskovia eikä halua tehdä parannusta

Tuo hatkuva uskovien herjaaminen kertoo kaiken

Rippikoulussa kaverini murtautuivat yöllä leirin kioskiin
        ja varastivat limonadeja sekä karamelleja. Minä en
        voinut käsittää, että miksi ja miten he ylipäätään
        saattavat tehdä sellaista pahaa. Minulle se oli täysin
        käsittämätöntä.

Sitten kirkossa ehtoollisella pojat vierelläni hymyilivät
        ja naurahtelivat pilkallisesti. Käsitin, etteivät he ole
        uskovia. Samalla ymmärsin, että minä uskon. Olen siis
        uskova. Ja minä tunsin Jumalan rakkauden itseäni kohtaan.

Muistan, että lapsena kirkossa jumalanpalveluksessa,
        ja varsinkin joulukirkossa, minä suorastaan imin itseeni
        papin lausuman Herran siunauksen. Tahdoin ottaa vastaan
        Jumalan antaman ja tarjoaman siunauksen. Tämän muistan
        kuin eilisen päivän. Näin suhtauduin Jumalaan ja Jeesukseen
        sekä Hänen siunauksiinsa.

Olen törmännyt toisenlaiseenkin suhtautumiseen:

Tapasin erään keski-ikäisen naisen, joka kävi luonamme.
        Hän kertoi, että hän oli kahdeksan -vuotiaana tyttönä
        pyhäkoulussa loukkaantunut Jeesukseen Kristukseen.
        Pyhäkoulun opettaja oli kertonut jotakin Jeesuksesta.
        Hän oli silloin jopa suuttunut, Jeesukselle. Hän ei ollut
        aikuisenakaan muuttanut suhtautumistaan Jeesukseen.

Muistan myös kuinka uskontotunneilla meille lapsille luettiin
        Raamattua. Tämä joskus vuonna 1970. Opettaja luki suoraan
        Raamatusta Joosefin tarinan sekä muistaakseni vuorisaarnan
        tai Jeesuksen jäähyväispuheen, tai kummankin. Mutta
        Raamattua meille luettiin minun ollessa 9-12 -vuotias.
        Ja luokka oli hiljaa niin, että olisi kuullut nuppineulan putoavan
        lattialle. Kaikki lapset kuuntelivat tarkkaavaisesti.

Minun suhtautumiseni lapsena uskon asioihin ja Jumalaan
        ja Jeesukseen oli todella erilainen kuin tämän em. naisen
        suhtautuminen hänen ollessaan lapsi.

Uskon, että meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja monta on
        matkustajaa. Me olemme yksilöitä ja meillä on oma osuutemme
        suhteessamme Jumalaan. Pieni lapsikin voi ratkaista suhtautumisensa
        Jeesukseen kuultuaan Hänestä.

Suhteessa on aina kaksi osapuolta. Jumala tahtoo hyvän
        rakkaudellisen suhteen ihmiseen. Mutta Hän ei pakota
        meitä siihen.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rippikoulussa kaverini murtautuivat yöllä leirin kioskiin
        ja varastivat limonadeja sekä karamelleja. Minä en
        voinut käsittää, että miksi ja miten he ylipäätään
        saattavat tehdä sellaista pahaa. Minulle se oli täysin
        käsittämätöntä.

Sitten kirkossa ehtoollisella pojat vierelläni hymyilivät
        ja naurahtelivat pilkallisesti. Käsitin, etteivät he ole
        uskovia. Samalla ymmärsin, että minä uskon. Olen siis
        uskova. Ja minä tunsin Jumalan rakkauden itseäni kohtaan.

Muistan, että lapsena kirkossa jumalanpalveluksessa,
        ja varsinkin joulukirkossa, minä suorastaan imin itseeni
        papin lausuman Herran siunauksen. Tahdoin ottaa vastaan
        Jumalan antaman ja tarjoaman siunauksen. Tämän muistan
        kuin eilisen päivän. Näin suhtauduin Jumalaan ja Jeesukseen
        sekä Hänen siunauksiinsa.

Olen törmännyt toisenlaiseenkin suhtautumiseen:

Tapasin erään keski-ikäisen naisen, joka kävi luonamme.
        Hän kertoi, että hän oli kahdeksan -vuotiaana tyttönä
        pyhäkoulussa loukkaantunut Jeesukseen Kristukseen.
        Pyhäkoulun opettaja oli kertonut jotakin Jeesuksesta.
        Hän oli silloin jopa suuttunut, Jeesukselle. Hän ei ollut
        aikuisenakaan muuttanut suhtautumistaan Jeesukseen.

Muistan myös kuinka uskontotunneilla meille lapsille luettiin
        Raamattua. Tämä joskus vuonna 1970. Opettaja luki suoraan
        Raamatusta Joosefin tarinan sekä muistaakseni vuorisaarnan
        tai Jeesuksen jäähyväispuheen, tai kummankin. Mutta
        Raamattua meille luettiin minun ollessa 9-12 -vuotias.
        lattialle. Kaikki lapset kuuntelivat tarkkaavaisesti.

Minun suhtautumiseni lapsena uskon asioihin ja Jumalaan
        ja Jeesukseen oli todella erilainen kuin tämän em. naisen
        suhtautuminen hänen ollessaan lapsi.

Uskon, että meitä ihmisiä on niin moneen junaan ja monta on
        matkustajaa. Me olemme yksilöitä ja meillä on oma osuutemme
        suhteessamme Jumalaan. Pieni lapsikin voi ratkaista suhtautumisensa
        Jeesukseen kuultuaan Hänestä.

Suhteessa on aina kaksi osapuolta. Jumala tahtoo hyvän
        rakkaudellisen suhteen ihmiseen. Mutta Hän ei pakota
        meitä siihen.

Mvh J - K

>>>MuttaRaamattua meille luettiin minun ollessa 9-12 -vuotias.
        lattialle. Kaikki lapset kuuntelivat tarkkaavaisesti.<<<

Käsitän, että lapsuudessani kuulemani Jumalan Sanat, ovat
        vaikuttaneet koko elämääni hyvin positiivisesti. Koin silloin,
        kun meille luettiin Raamattua, Jumalan läsnäolon ja rakkauden.
        En sitä silloin käsittänyt, niin kuin nyt näen asian.

Mutta ...

Jo tuolloin Jumala tuli Sanassa ja Pyhässä Hengessä Häneen
        uskovan lapsen elämään. Ja niin myös minun elämääni. Eikä Hän
        ole jättänyt minuakaan, vaikka en aina ole elänyt kovin vanhurskasta
        ja hyvää elämää.

Lapsuuteni ei ollut aina turvallistakaan elämää meidän lasten ja
        nuorten harrastusten tähden. Tehtiin paljon vaarallisia juttuja,
        joissa olisi todella voinut käydä pahasti. Mutta Jumala oli mukana
        ja varjeli.

Ja sitten tietysti se suurin asia; Jumala alkoi uudelleen
        kutsua minua, eksynyttä lammastaan, laitumelle minun
        ollessa n. 26 -vuotias. Ja voi sitä valtavaa siunausta, jota
        sain kokea uskoon tulossani ja sen jälkeen.

Jeesus elää!

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

Mvh J - K

• Anonyymi

Kohta kun tulee pedonmerkki, niin puuäijä taitaa olla ainut joka ei sitä ota.
      Maksavat jäsenet jonottaa luin muoviämpäriä !

• Anonyymi

oletko sinä se kuuluisa puuäijä?

• Anonyymi

onko helluntaikirkossa muoviämpäreitä?

• Anonyymi

Pedon merkki on siinä kun useamman kerran kylvetetyt huutaa "pakkovauvakasteetutuuut" "sakastiiii"

• Anonyymi

hellarivaari on siis saatanan asialla

• Anonyymi

Kova oni uudestikastajien viha uskovia kohtaan.

• Anonyymi

se on surullista miten Jeesukseen uskova saa uudestikastajein viha ylleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se on surullista miten Jeesukseen uskova saa uudestikastajein viha ylleen

Luterilaiset ovat todistettavasti vainonneet anabaptistelja aina kuolemaan asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset ovat todistettavasti vainonneet anabaptistelja aina kuolemaan asti.

Ei vaan uudestikastajat vainoavar ja haukkuvat luterilaisia kymmenin eli haukkumasanoin

• Anonyymi

Surullista on moderointi !

Ei ole vaikeaa nähdä kenen peukalo on napilla.

Suomiparkaa.

• Anonyymi

joo, hellarit vihaa uskovia, mikä on surullista

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu ja tuoda tilalle helluntailaisuuden pakanalliset symboliopit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu ja tuoda tilalle helluntailaisuuden pakanalliset symboliopit ja saatanan synagoogan valheet.

Menisit töihin loppuisi tuo lapsellinen papukaijaaminen myös !

Aikuinen miesoletettu viitsii lojua foorumilla, voi hyvänen aika !

• Anonyymi

<<Ei se mitään työtä ollut. Rooman sotilaat tappoivat Jeesuksen.<<<

Miksi Jeesus hikoili verta ennen ristiä?

Armon perusta on istin työ, se on koko Raamatun perusta Jumalan anteeksianto.
      Sovittakaa se itsenne ymmärrykseen ja toimikaa sen mukaan.

Kaikki on lahjaa ja armoa Jumalalta.

• Anonyymi

Tämä on evankeliumin sydän — selkeä, kirkas ja muuttumaton totuus.

✨ Ristin työ on armon perusta.
        Siinä Jumalan rakkaus ja oikeudenmukaisuus kohtaavat:

synti ei jää rankaisematta, mutta syntinen saa armahduksen,

Jumala ei kiellä totuutta, mutta antaa totuuden keskellä uuden elämän.

📖 “Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja.” (Ef. 2:8)

Kun tämän sovittaa ymmärrykseen – ei vain tietona, vaan sydämen todellisuutena – silloin ihminen vapautuu omista ansioista ja alkaa elää kiitoksesta.
        Silloin koko elämä muuttuu vastaukseksi Jumalan rakkauteen:

ei “mitä minun täytyy tehdä”,

vaan “mitä saan tehdä, koska minut on armahdettu”.

Kaikki on lahjaa ja armoa – ei osittain, vaan täysin.
        Siksi kristityn elämä ei ole velvollisuuksien kantamista, vaan kiitollisuuden ja rakkauden vaellusta ristin valossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on evankeliumin sydän — selkeä, kirkas ja muuttumaton totuus.

✨ Ristin työ on armon perusta.
        Siinä Jumalan rakkaus ja oikeudenmukaisuus kohtaavat:

synti ei jää rankaisematta, mutta syntinen saa armahduksen,

Jumala ei kiellä totuutta, mutta antaa totuuden keskellä uuden elämän.

📖 “Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja.” (Ef. 2:8)

Kun tämän sovittaa ymmärrykseen – ei vain tietona, vaan sydämen todellisuutena – silloin ihminen vapautuu omista ansioista ja alkaa elää kiitoksesta.
        Silloin koko elämä muuttuu vastaukseksi Jumalan rakkauteen:

ei “mitä minun täytyy tehdä”,

vaan “mitä saan tehdä, koska minut on armahdettu”.

Kaikki on lahjaa ja armoa – ei osittain, vaan täysin.
        Siksi kristityn elämä ei ole velvollisuuksien kantamista, vaan kiitollisuuden ja rakkauden vaellusta ristin valossa.

Itse olen kanssa samaa mieltä, että paljon on elämää rajoittavia seikkoja. Armosta saa kuitenkin vapautuksen näistä asioista.

“Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja.” (Ef. 2:8)

Eli tässä kokonaisuudessa on se, että tilanteet voivat olla hankalat, mutta vapautus on totta.

Tämä on lahjaa!

Mb_76

• Anonyymi

Niin, armosta uskon kautta.

Kysymys on kuitenkin kääntymyksestä pois pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallasta Jumalan puoleen ja uskomalla Jeesukseen synnit ateeksi ja Pyhä Henki oppaaksi.

Jeesus sanoo, mistä on kysymys.

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)

Ja uskohan tulee kuulemisesta, pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta.

Evankeliumi on Jumalan voima, mikä vaikuttaa kääntymyksen Herran puoleen, kun ihminen saa "piston sydämeensä", eli kokee tarvitsevansa huutaa avuksensa Herraa Jeesusta. Siinä on kysymys silloin sydämen kääntymyksestä, siis aidosta kääntymyksestä synnintunnossa Herran puoleen.

Ja se on itsekunkin tehtävä, valinta siitä haluaako rakastaa syntielämän nautintoja, maailman menoa, vai haluaako tehdä kohdallaan totuuden.

"Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."

Vain uskon kautta, ihminen tulee kääntymykseen ja pelastuu armosta, kuten Raamattu ilmoittaa.

Jeesus todistaa parannuksen tekemisestä, kääntymisestä, ei Hän väkisin ketään "käännä", mutta armahtaa vilpittömästi puoleensa kääntyvää.

Ei ole suinkaan kysymys omasta ymmärryksestä, vaan Pyhän Hengen työstä kussakin uskoon tulleessa. Ihminen itse ei ole vapahtaja, vaan jokainen ihminen tarvitsee ottaa vastaan Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa.

Ihminen ei itseään avuksensa huutamalla vanhurskaudu, tule osalliseksi Jumalan armosta, vaan vastaamalla evankeliumin sanassa vastaan Jumalan kutsun antaa sovittaa itsensä ja ottaa vastaan Jumalan armon.

Uskovan tunniste Raamatussa on se, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

Ketkä ovat Jeesuksen pyhiä, uskovia?

2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
        3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
        4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme,
        ( Kol 1)

He olivat vastaanottaneet Herranaan Jeesuksen.

6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)

Ja vaelsivat nyt uusina luomuksina Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Hengen johdattamina, ja se entinen syntielämä oli jäänyt pois ja uusi Kristuksen sanan mukaan ojentautunut vaellus oli tullut tilalle.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. (2Kor 5)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jos joku saa elämänsä takaisin ja alkaa voida hyvin, ei sitä tarvitse kenenkään ansioksi nimetä. Omaa ansioita korkeintaan. Ihmisne voi vaikuttaa omaan elämäänsä. Hän voi valinnoillaan tehdä siitä raskaan tai kevyen. Molemmat ovat omaa ansioita, jos nyt välttämättä niin kummallisesti haluaa ajatella. Uskovaisilla on aina jokin ulkoinen persoonallinen mahti. Sitähän uskominen on. Toiset vain elävät elämäänsä.

• Anonyymi

Ansiotako, vaiko ei.

30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
      ( Apt 17)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Parannuksen teko on helppoa, kun ajattelee että se on Jumalan lahja. Vaikeista riippuvuuksista pääsee eroon, sokeat näkevät ja jne.

Tältä pohjalta lähtee, niin se parannuksen teko tulee itsekseen. Kovin vaativalta kuullostaa tuo "tee parannus" Kun se on kaikkea muuta kuin vaativaa. Armosta ja lahjana saa sen parannuksen.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parannuksen teko on helppoa, kun ajattelee että se on Jumalan lahja. Vaikeista riippuvuuksista pääsee eroon, sokeat näkevät ja jne.

Tältä pohjalta lähtee, niin se parannuksen teko tulee itsekseen. Kovin vaativalta kuullostaa tuo "tee parannus" Kun se on kaikkea muuta kuin vaativaa. Armosta ja lahjana saa sen parannuksen.

Mb_76

Talous ja parannus kulkee käsikädessä, kun pääset näistä haitallisista aineista eroon. Yllättävän monet deekut on päässyt Jeesuksen avulla kaidalle tielle. Ilmeisesti on jo niin alhaalla, että hakee apua. Monet on saanut elämänsä oikeille raiteille.

Ilmeisesti sinä olet vielä hyvin pärjäävä, mutta aina voi pärjätä paremmin. Mitä pikinmiten hankkiudut eroon alkoholismista, niin sinulle maksetaan siitä. Myöskin jää varoja näihin sinun mielihaluihin. Pienenä porkkanana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Talous ja parannus kulkee käsikädessä, kun pääset näistä haitallisista aineista eroon. Yllättävän monet deekut on päässyt Jeesuksen avulla kaidalle tielle. Ilmeisesti on jo niin alhaalla, että hakee apua. Monet on saanut elämänsä oikeille raiteille.

Ilmeisesti sinä olet vielä hyvin pärjäävä, mutta aina voi pärjätä paremmin. Mitä pikinmiten hankkiudut eroon alkoholismista, niin sinulle maksetaan siitä. Myöskin jää varoja näihin sinun mielihaluihin. Pienenä porkkanana!

Ei se ole elämää, kun makaa vetelät housoissa. Tällä liikkeellä pääsen elämään kiinni ja mielihalujen pariin. Autokin pitäisi ostaa, kun on vielä ajoaikaa ajokortissa. Tämä on oikeaa elämää. Olen ihan hyvin pärjäävä, mutta aina voisi pärjätä paremmin! Eli tämä minun alkoholismi ei näy ulospäin. Kaikki on laitettu tyylillä, mutta aina on parantamisen varaa, esim. uusi taulu pitää ostaa tuon rispaantuneen tilalle.

Mb_76

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mb_76

Eiköhän se vaadi ylpeältä ihmiseltä nöyrtymistä.

Ei kaiketi evankeliumia julistattaessa vaatimus parannuksen teosta käskymuodossa ole tyhjiä sanoja?

Jeesus sanoo:

46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)

Ja apostolit tekivät työtä käskettyä.

18 Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän.
        .
        ( Apt 3)

Eli aivan kuten Jeesus asian ilmoitti.

Eikä se tapahdu "helposti omana ajatuksea", vaan Pyhän Hengen vaikutuksesta evankeliumin saarnan kuulemisen kautta.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Kuten tästä voimme lukea, "Herran käsi", Pyhä Henki, vaikutti uskoon tulemisen ja sydänten kääntymyksen.

Jos se olisi ihmisen oma ajatus, niin silloin se oli ansiosta, ei armosta.

Herran puoleen kääntyvää huutaa avuksensa herran nimeä ja Herra kuulee.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. (2Kor 6)

"Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut"

8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. ( Ef 2)

Kuten uusista luomuksista Kristuksessa todetaan, katso, "uusi on sijaan tullut."

Efesolaiset uskovat ja pyhät olivat sitä kuultuaan pelastuksensa evankeliumin, totuuden sanan.

1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        .
        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole elämää, kun makaa vetelät housoissa. Tällä liikkeellä pääsen elämään kiinni ja mielihalujen pariin. Autokin pitäisi ostaa, kun on vielä ajoaikaa ajokortissa. Tämä on oikeaa elämää. Olen ihan hyvin pärjäävä, mutta aina voisi pärjätä paremmin! Eli tämä minun alkoholismi ei näy ulospäin. Kaikki on laitettu tyylillä, mutta aina on parantamisen varaa, esim. uusi taulu pitää ostaa tuon rispaantuneen tilalle.

Mb_76

Sinulla on siis maalliset asiat kannusteena? Nämä kaikki kyllä toteutuu kun lähdet seuraamaan Jeesusta. Palkinto siis odottaa ja voit elää siveellistä elämää. Miehenä jopa voit hommata sen auton räppänän! Samalla pääset siitä riippakivi alkoholismista eroon! Terveys kiittää!

• Anonyymi

Mielen muuttaminen ei ole teko eikä siten myöskään ansio. Ihminen päättää mielen muutoksesta. Ratkaisuvalta on ihmisellä.

• Anonyymi

Muuttukaa.

2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
        ( Room 12)

Jumalan tahto käy ilmi Kristuksen opista, sanasta.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Aina ei huononnuskaan ole ihmisen omaa syytä ja tekoa. JUMALA YLENTÄÄ JA ALENTAA. HÄN SE TEKEE MOLEMMAT. Itse elin hyvää elämää ja yritin noudattaa lakia, mutta sitten tapahtui romahdus ja huononnus. Itse koen että se oli lähtöisin Jumalasta. Monta kertaa kun yritetään tappaa toinen joka elää mahdollisimman oikeaa elämää niin tapahtuu se, että Jumala alentaa tuo ihmisen elämään syntistä ja laista piittaamatonta elämää. Se saattaa nimittäin auttaa vähän ja kun on muiden syntisten tasalla niin tappaminen ja väkivalta vähenee eikä ole sellainen uhka kuin ennen.

• Anonyymi

Uskomalla vaikka sairastuneensa johonkin tautiin voi kehittää itselleen oireita jotka sopivat tähän uskomuskategoriaan. Lääkkeitä valmistavat yritykset ovat tästä tietoisia ja pelottelevat ihmisiä uskomaan milloin mihinkin liikkeellä olevaan mielikuvitus tautiin. Yleensä näistä mielen kautta vaikuttavista ilmiöistä käytetään plasebo tai nosebo nimityksiä ja ne ovat tutkitustikin todellisia vaikutuksia.

• Anonyymi

On se vaikeaa näköjään.

Jos tuntee itsensä sairaaksi, menee lääkäriin !

Oho jopa olikin vaikea yhtälö.

• Anonyymi

Monet typerykset käyttää lyömäaseena tätä tee parannus hokemaa! Vaikka itsellä on musta sydän. Susia lammasten vaatteissa. Luotettavuus kuin käytettyjen auton kauppilailla. Takuu päättyy kun valot ei enää näy.

Mb_76

• Anonyymi

Olisiko syytä olla varovainen, mitä sydämen kyllyydestään vuodattaa ulos.

14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". ( Mark 1)

Jos Kristuksen sana on sydämessä, niin ei kaiketi sellainen ihminen kohdista sanojaan parannuksen tekemistä vastaan.

5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 1)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Se on hyvä, että on näitä mielenkiinnon kohteita joihin panostaa! Eli normaaliin elämään. llmeisesti sinulla nämä mielihalut ovat voimakkaammat kuin päihteet? Kaikki siis voittaa, sekä sinä, että Jeesus Kristus. Vielä rusinana pullassa saat sen kulkuvälineen hommattua! Tämä on elämää, jota alkoholi ei pysty tuottammaan.

• Anonyymi

käytetyn auton kauppias ei voi olla mikään takuun antaja.

ostaja ostaa ja vastaa ostoksestaan itse. älytöntä vaatia ropposen välittäjältä takuuta höh mitä hölmöyttä.

• Anonyymi

Kirjoitit:

>> Takuu päättyy kun valot ei enää näy. >>

Tuossa on sikäli nähtävissä maailman ihmisten epärehellinenkin toiminta, mutta viittaus siihen, että jos valo ei, valo ei valaise, sillä on syvä hengellinen merkitys.

Riipuvaisuuksista juuri siinä jatkuvassa valossa, valaisussa, olemisella on suuri merkitys.

44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
        46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. ( Joh 12 )

Riipuvaisuuksista eroon pääseminen Jeesukseen uskovalle, jonka sisimmässä vaikuttaa Kristuksen Henki, on vaellusta yhdessä Jeesuksen kanssa ja Hän auttaa sanansa kautta.

Se vuoksi Kristuksen sana ja sen äärellä oleminen on apu riippuvaisuuksista irti pääsemiseen ja hylkäämiseen.

Olen itsekin paininut riippuvuuksien kanssa ja Jeesuksen johdatus niistä eroon sanansa kautta on siinä jatkuva ja korvaamaton apu, valaisussa oleminen Kristuksen sanan kautta.

Esim. silmien kautta tulevista ( "jos sinun silmäsi viettelee sinua" ) viettelyksistä, niin siihen voi vaikuttaa kun ei suostu katsomaan mitään sellaista, mikä koukuttaa, koska Jeesus niin sanassaan sanoo.

Jeesuksen kanssa yhdessä matkaa tehden, Hän on valona, valaisee uskovan vaelluksen ja auttaa välttämään karikot, joita uskova kohtaa.

Jeesus sydämen valtiaana, Herrana ja valaisijana:

22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        ( Matt 6)

Pelastuksen evankeliumin, tottuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      47
      13962
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5491
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      200
      5089
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      86
      4298
    5. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      10
      4156
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3571
    7. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3068
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      3041
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      15
      2975
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      53
      2561
    Aihe