Parannus on oikeammin mielenmuutos: uskoon tuleva muuttaa mielensä suhteessa Jeesukseen, evankeliumiin ja etenkin synnin tekemiseen.
Onko tämä mielenmuutos "Jumalan teko" vai ihmisen oma teko vai onko se teko ollenkaan? Sehän on vain muutos ajattelussa ja mielessä, asenteessa.
Voiko ihminen vaikuttaa itse mielenmuutokseensa? Miksi ei? Jos voi, niin miksi sitä ei lueta ansioksi?
Onko parannus ihmisen oma ansio?
28
172
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Se on lahja Jeesukselta se mielenmuutos. Lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa. Siinä tulee se mielen muutos, Ei omaa tekoa, vaan armoa ja lahja. Esim päihdeongelmista ei pääse omin avuin irti, mutta Jeesekseen uskomalla pääsee. Tämä on sitä parannuksen tekoa. Joka tulee lahjana.
Mb_76- AnonyymiUUSI
Jos mielenmuutos on lahja, johon ihminen ei voi itse vaikuttaa, niin miksi kaikki ihmiset eivät pelastu? Miksi Jumala ei anna lahjaa kaikille?
- AnonyymiUUSI
"Esim päihdeongelmista ei pääse omin avuin irti, mutta Jeesekseen uskomalla pääsee."
No tuohan nyt ei pidä lainkaan paikkaansa. On paljon ihmisiä, jotka ovat päässeet päihteistä eroon ilman uskoa Jeesukseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Esim päihdeongelmista ei pääse omin avuin irti, mutta Jeesekseen uskomalla pääsee."
No tuohan nyt ei pidä lainkaan paikkaansa. On paljon ihmisiä, jotka ovat päässeet päihteistä eroon ilman uskoa Jeesukseen.On näitä vempuloita ja linnakundeja jotka ovat päässeet pahoista tavoista eroon uskolla Jeesukseen. Ero entiseen on valtava ja tämä on Jeesuksen lahja. Siinä samassa tulee ihan huomaamatta se parannus. Harva muu nimi pystyy samaan mielenmuutokseen!
Mb_76 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On näitä vempuloita ja linnakundeja jotka ovat päässeet pahoista tavoista eroon uskolla Jeesukseen. Ero entiseen on valtava ja tämä on Jeesuksen lahja. Siinä samassa tulee ihan huomaamatta se parannus. Harva muu nimi pystyy samaan mielenmuutokseen!
Mb_76Helluntailainen diileri tuomittiin joku aika sitten 5 v. vankeuteen.
Kuva komeili RV:n sivuilla Keuruun kesäjuhlilla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos mielenmuutos on lahja, johon ihminen ei voi itse vaikuttaa, niin miksi kaikki ihmiset eivät pelastu? Miksi Jumala ei anna lahjaa kaikille?
Kaikki pelastuu, jotka anovat, tai kolkuttavat ovelle. Heille avataan ovi. Ei tarvitse mitään ihmetekoja, vaan todeta että jotkut asiat aiheuttavat ongelmia. Ja pyytää apua Jeesukselta. Synti on siis tunnistettu ja siihen halutaan muutosta.
Mb_76
- AnonyymiUUSI
Parannus eli kääntymys Jumalan puoleen tarkoittaa synnin tunnustamista kasteen edellä kasteen perusteeksi, jotta kasteessa synti pestään pois, siitä seuraa mielenmuutos ja hyvä omatunto.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, - AnonyymiUUSI
Helluntailaiset eivät käänny eli eivät tunnusta syntisyyttän kasteen perusteeksi.
Siksi synti jää heille. Kaste on heille pelkkä vesikaste, rituaali.- AnonyymiUUSI
Samoin ehtoollinen on hellareille pelkkä muistelutilaisuus, rituaali, joka ei poista syntejä.
- AnonyymiUUSI
Itse teet kysymyksen , itse vastaat. Sulla on vapaa ajanongelmia. Kaikki ei ole päässäsi kohdallaan.
- AnonyymiUUSI
Yksin armosta tämä homma toimii. Pääsee näistä pinttyneistä synneistä eroon! Sitten saa sen kaiken hyvän. esim. arkielämän rullaaminen. Kun ei ole näitä raskaita riippuvaisuuksia!
Matt. 6:33 - Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Eli siis nämä maallisen elämän puitteet on turvattu ja tämä on ihan konkretiaa, että pärjää taloudellisesti ajateltuna paremmin.
Minussa elää pieni Egonomisti, joten olen tarkka euroistani. Tämä on ihan käsin kosketeltavaa dataa, että nämä pennoset ei mene vääriin paikkoihin.
Mb_76 - AnonyymiUUSI
Parannuksen tekeminen, kääntyminen Jumalan puoleen on itsekunkin ihmisen tehtävä omalta osaltaan.
Kukaan toinen ei voi tehdä sitä sinun puolestasi.
Kuolleista ylösnoussut, kirkastettu Jeesus Kristus sanoo asettaessaan Paavalin palvelukseensa:
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tästä se käy ilmi.
Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on avain parannuksen tekemiseen, kääntymykseen.
Evankeliumi on Jumalan voima, mikä edesvaikuttaa kääntymisen tekemistä.
"Että he kääntyisivät"
Tätä varten on evankeliumia julistettu Jeesuksen kuolleistanousemisen jälkeisestä helluntaipäivästä alkaen.
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
( Apt 2)
Evankeliumin saarna helluntaipäivänä sai aikaan synnintunnon ( pisto sydämessä ) ja parannuksen tekemisen, ja itsensä antamisen pelastettavaksi Jumalan kehoiteuksen (kutsun) mukaisesti.
Ja ne, jotka ottivat Pietarin puheen vastaan kastettiin.
Puheessa oli myöskin kohta, josta uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin heitä vainottaessa.
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
( Apt 2)
Tästä uskovat tunistettiin.
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)
Eli parannuksen tekemisessä ja kääntymyksessä on myös ihmisen osuus.
Näinhän saarnattiin:
19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
..
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
( Apt 3)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- AnonyymiUUSI
Jeesus varoitti oikeita 12 apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista Juutalaisten eksyttäjistä.
Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Paavali tapasi Damaskontiellä valejeesuksen, joka laittoi häneen Saatanan enkelin asuvaiseksi, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus varoitti oikeita 12 apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista Juutalaisten eksyttäjistä.
Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Paavali tapasi Damaskontiellä valejeesuksen, joka laittoi häneen Saatanan enkelin asuvaiseksi, eikä sitä otettu pois rukouksista huolimatta.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]Jos Paavalin kirjoitukset eivät sinulle kelpaa, niin ei hätää.
Tuossa edellähän on juuri niiden apostolien opetusta, mikä on juurikin yhtälailla Jeesuksen sanojen mukaista.
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Apostolithan julistivat parannuksen tekemistä ja kääntymystä syntien anteeksisaamiseksi.
19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
..
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
( Apt 3)
Ilman kääntymystä ei taida olla asiaa katselemaan kaupungin muureissa olevia nimiä.
Oletko tehnyt parannuksen ja kääntynyt?
Jotta Jeesus Kristus voisi siunata sinua apostolien todistuksen mukaisesti?
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- AnonyymiUUSI
Luuk.4:27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syrialainen. Biblia (1776) 2Kun.5:1. 5:14.
- AnonyymiUUSI
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Paavali keksi omat oppinsa.
Ei ollut helluntaina paikalla, eikä käsittänyt, että kielillä puhuttiin oikeita vieraita kieliä, ei mitään hurmoskielistä molotusta. - AnonyymiUUSI
Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeilla. Ei yhdistänyt.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]
Luuk. 11:23
Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. - AnonyymiUUSI
Paavalin saama demonihenki ei ollut mikään mykkähenki, vaan Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" -niminen demoni, jota otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:7
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
2.Kor.12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - AnonyymiUUSI
Mark.11:25-26 Ja kuin te seisotte ja rukoilette, niin anteeksi antakaat, jos teillä on jotakin jotakunta vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antais teille anteeksi teidän rikoksenne. Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikoksianne. Biblia (1776) Matt.6:14-15. Mark.11:26 Jae puuttuu käännöksestä.
- AnonyymiUUSI
Se on pakko myöntää, että en voi taistella riippuvuksia vastaan omassa voimassa. Minulla on keskikaljaongelma. Väkeviä en ole juonut koskaan. Maistanut olen ja en pitänyt siitä.
Omin avuin olen aika pulassa, mutta Jeesuksen Kristuksen avulla pääsen tästä kiusallisesta tavasta eroon. Muuten elän ihan mallikasta elämää ja pidän itsestäni ja asunnostani hyvää huolta. Harrastan sisustusta. Eli säästän rahaa ja käytän nämä säästyneet rahat sisustukseen. Nyt säästän ensi kevääseen osuvaan Weberin sähkökrilliin. Ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan.
Tämä vapautus alkoholista tukee myös näitä minun sisustus-unelmia.
Mb_76- AnonyymiUUSI
Kummat mielihalut on sinulla. Yleensähän nämä sisustukset on naisten käsialaa. Ehkä jotkut homot voi välittää sisutuksista. Olet miesten joukossa vähemistössä. Yleensä miehiä ei kiinnosta sisutus ollenkaan. Nuoremmasta sukupolvesta taas ei ota selvää mikä heitä kiinnostaa. Miehiä kiinnostaa enemmän se peltilehmä pihassa, joka vie kaiken ajan, vaikka missä ryysissä kulkisi.
- AnonyymiUUSI
Mikä tahansa intohimo johonkin asiaan auttaa voittamaan päihdeongelman, jos se intohimo tuottaa suurempaa tyydytystä kuin päihteitten nauttiminen tai päihteet ovat esteenä intohimon toteuttamiselle tai siitä nauttimiselle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa intohimo johonkin asiaan auttaa voittamaan päihdeongelman, jos se intohimo tuottaa suurempaa tyydytystä kuin päihteitten nauttiminen tai päihteet ovat esteenä intohimon toteuttamiselle tai siitä nauttimiselle.
Itseä kiinnostaa sisustus ja paljon olen saanutkin laitettua asuntoa. Aina on parantamisen varaa ja kävin tänään taulukaupassa. Entinen taulu on kulahtanut ja vaatisi päivitystä. Nämä on kyllä tosi tyyriitä ja vaatii pidempää säästämistä. Ryijykin olisi mukava lisä. Näitä myydään myös ihan uutena.
Nämä on niitä asioita, jotka pitävät mielen virkeänä! Muutos tulee Jeesukselta Kristukselta ja saa muutoksen elämään lahjana.
Mb_76 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itseä kiinnostaa sisustus ja paljon olen saanutkin laitettua asuntoa. Aina on parantamisen varaa ja kävin tänään taulukaupassa. Entinen taulu on kulahtanut ja vaatisi päivitystä. Nämä on kyllä tosi tyyriitä ja vaatii pidempää säästämistä. Ryijykin olisi mukava lisä. Näitä myydään myös ihan uutena.
Nämä on niitä asioita, jotka pitävät mielen virkeänä! Muutos tulee Jeesukselta Kristukselta ja saa muutoksen elämään lahjana.
Mb_76Tässä on myös se ulottuvuus, että kun Jeesus tulee noutamaan omiaan, niin ei löydä minua sikolätistä. Kaiken pitää olla sotilaallisessa järjestyksessä, ja tämä pieni kammio on hyvin hoidettu. Tämä pätee kaikkiin yllätysvieraisiin. Kun kaikki on sotilaallisessa järjestyksessä, niin on helpompi ottaa vastaan yllätysvieraita.
Näistä alkoholin helmasynneistä on myös hyvä hankkiutua eroon.
Mb_76 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on myös se ulottuvuus, että kun Jeesus tulee noutamaan omiaan, niin ei löydä minua sikolätistä. Kaiken pitää olla sotilaallisessa järjestyksessä, ja tämä pieni kammio on hyvin hoidettu. Tämä pätee kaikkiin yllätysvieraisiin. Kun kaikki on sotilaallisessa järjestyksessä, niin on helpompi ottaa vastaan yllätysvieraita.
Näistä alkoholin helmasynneistä on myös hyvä hankkiutua eroon.
Mb_76Onhan se ikävää, jos enkelit joutuu ensimmäisenä alkaa siivoamaan sikolättiä, ennen ylösottoa. Ei ole itse pystynyt huolehtimaan taloudestaan. Ei anna hyvää kuvaa ihmisestä. Siinä mielessä ihan asiallinen huomio. Talouden hoito on siis ihan asiaa!
Päihteistä luopuu, niin jää kummasti rahaa johonkin tärkeämpään.
- AnonyymiUUSI
Liian monia kysymyksiä. Korkeimmissa oikeuksissa tehdään työtä käytävillä.
Valtio on unohtanut korkeimpien oikeuksien virkamiehet lähes oman onnensa nojaan.
Valitettavaa - AnonyymiUUSI
Kun ihminen ottaa Jumalan lahjan armon vastaan hän saa syntinsä anteeksi ja kun hän kokee saavansa ne anteeksi hänelle tulee kiitollisuutta Jumalaa kohtaan hän ylistää.
Hän ei tahdo tehdä enää syntiä kun hän ymmärtää mitä se aiheuttaa se on sisäinen muutos se on lahja jumalalta kaikki on lahjaa jumalalta.
Luonnonlait on Jumalan tekoja ja Jeesus sovitti sinunkin syntisi ja siitä saa olla kiitollinen ja on kiitollinen jokainen joka ymmärtää ja oivaltaa henkilökohtaisesti sovituksen lahjan ja haluaa muutkin johdattaa Hänen alaisuuteensa, se on todellista rakkautta joka tulee ylhäältä.
Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi, eläkää siis armossa ja anteeksiannossa siten!- AnonyymiUUSI
Psykologiset mielen liikahdukset ja kokemukset eivät ole mikään pelastus.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1375582HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2164825Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu864010Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty863457Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido683171Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert361929- 471825
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t851614- 141438
- 191394