Näin Tanskan työmarkkinamalli toimisi Suomessa
Työllisyysvaikutukset ja kansantaloudelliset hyödyt olisivat suuremmat kuin kustannukset, selvityksessä sanotaan.
"Ansiosidonnaisen työttömyysturvan tasoa on nostettava ja aktiivista työvoimapolitiikkaa lisättävä pitkällä aikavälillä merkittävästi, jos Suomi haluaa siirtyä Tanskan mallin mukaiseen työmarkkinamalliin, sanotaan perjantaina julkaistussa selvityksessä.
Selvityksen mukaan mallin työllisyysvaikutukset ja kansantaloudelliset hyödyt olisivat suuremmat kuin kustannukset, vaikka kustannukset olisivat pitkällä aikavälillä huomattavat."
www.is.fi/politiikka/art-2000011552835.html
Tanskan työmarkkinamalli ansiosidonnaisen tasoa nostettava
3
62
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole ilmaista rahaa. Vain työllä oikea raha. Ei jäädä vasureien armoille -että älä tee työtä-
Kyllä jokaisen kykenevän tulee työnsä hankkia, ja opetella muukin työ siihen ohella.
Me jotka aina olleet työssä emme halua laiskoja tukea, jotka ihan "en mää viitti" tyylillä naukuvat lisää toisten tienaamia rahoja itselleen. - Anonyymi
Ylimääräinen raha on hyödytön lähinnä silloin kun sitä tuupataan lisää herroille.
Sinne missä niitä seteleitä on ennestäänkin jo liikaa.
Pienituloiset käyttää eurot elämiseen joka antaa vauhtia palvelualoille ja myös muille yrittäjille.
Kansantalous on yksinkertaista kun oivaltaa, että kansa on se talous.
Eikä hyysätä Orpo-Purra tavoin lähinnä kansantalouden sitä elitismiä.
Eliitti pysyy kyllä pinnalla muutenkin.- Anonyymi
Nythän ansiosidonnainen on hallituksen toimesta tiputettu jo kahden kuukauden kuluttua 80 % :iin ja siitä edelleen 75 %:iin siis täysin päinvastaisesti kuin tuolla ylempänä referoidaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361496Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221104Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181006