Syntiin lankeemuksen jälkeen synti tuli periytyväksi.
"Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
- synti ajatuksen tasolla
"Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
- synti periytyy lapsille
Synti on periytyvää
155
433
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmisessä vaikuttaa syntinen liha joka on periytyvää syntiinlankeemuksen tähden.
- Anonyymi
Naiminenko se oli syntiä? Kuitenkin jumala sanoi luomiskertomuksessaan että " lisääntykää ja täyttäkää maa".
- Anonyymi
Ei lihat mitään ajattele. Ihminen itse on vastuussa omista synneistään.
- Anonyymi
"Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan."
Elämme nyt Nooan aikoja.
Lopunaikoja.- Anonyymi
Nehän olivat jo apostolien aikoina. Paavalikin odotti pikaista Jeesuksen tulemusta tai tempausta jo elinaikanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nehän olivat jo apostolien aikoina. Paavalikin odotti pikaista Jeesuksen tulemusta tai tempausta jo elinaikanaan.
Et ole oikea pastori koska sinulla ei ole Jumalan kutsua.
Opetat ihan puuta heinää. - Anonyymi
Ei nykyaika ole mitään "Nooan aikoja". Lue tarkkaan asia yhteyksineen Jeesuksen puheet evankeliumeista.
Nooan ainaka ihmiset olivat välinpitämättömiä Nooan saarnoille ja varoituksille. Heitä kohtasi veden paisumus yllättäen. Niin on tänä päivänäkin Jeesuksen tulo tapahtuu yllättäen ja silloin on enään myöhäistä kääntyä .
Evankeliumia on saarnattu ja syntielämästä on varoitettu jotkut ovat kuulleet ja tehneet sen mukaan kääntyneet pois synnistä kuultuaan ja uskottuaan evankeliumin. Jotkut ovat paaduttaneet itsensä omaksi kadotuksekseen.
------
(Välitön asiayhteys)
Matteus 24:36-42 FB38
”Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki;
niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.”
- Anonyymi
Luuk 21:10:
"Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,"
Tätä aikaa elämme. - Anonyymi
Onko pastorisi sinun ystävä ?
"Pastori ja nainen ystävystyivät rukouspiirissä, jota pastori, naimisissa oleva usean lapsen isä, johti. Nainen kertoi muille piirissä käyville etsivänsä naispuolista kämppäkaveria jakamaan asumiskustannuksia. Pastori lupasi auttaa ja etsiä naiselle kämppäkaverin. Nainen odotti pastoria ja tämän lupaamaa kämppäkaveria kotonaan. Pastori saapui naisen luokse kuitenkin yksin ja ehdotti, että hän itse voisi asua naisen kanssa. Nainen hylkäsi ehdotuksen heti, sillä hän ei halunnut asua miehen kanssa. Pastori ja nainen keskustelivat asiasta tunnin ajan. Nainen kävi vessassa, ja kun hän palasi sieltä, kävi pastori naisen kimppuun ja raiskasi hänet."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012082115977402_ul.shtml - Anonyymi
Helluntaiseurakunta haluaa jäsenistöltään myös taloudellista hyötyä.
Se on tärkein asia.
Raamattupiiriläisille aiheeksi Paavalilta.
"Olenkohan minä kenenkään kautta, joita olen luoksenne lähettänyt, pyrkinyt teistä hyötymään?"- Anonyymi
Valtiokirkko ottaa pakolla jäseniltään taloudellisen hyödyn.
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa ei tiedetä, mitä kukin antaa seurakunnalle, tai on ontamatta.
Helluntailaisuudessa ei pidetä kirjanpitoa kenenkään henkilökohtaisesta rahan antamisesta.
- Anonyymi
Isien synnit on selitetty Sanassa:
Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.
Jumalan ilmoituksen mukaan syntejä ei peritä, vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Mutta toisten syntiehin voi tulla osalliseksi, ensin hyväksymällä ja lopulta myös tekemällä samoja tekoja kuin syntiset.
Raamatussa joitakin syntejä kutsutaan synnin ensimmäisen tekijän nimen mukaan, näin tottelemattomuus on nimetty ensimmäisen tottelemattoman, Aadamin nimellä. Tottelemattomuutta kutsutaan Aadamin synniksi. Jos olet Jumalalle tottelematon, elät Aadamin synnissä. Sinun oma tottelmattomuutesi tuottaa sinulle itsellesi kuoleman.- Anonyymi
Jos joku on tappanut jonkun niin pitääkö sen tähden kaikkien olla syntisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku on tappanut jonkun niin pitääkö sen tähden kaikkien olla syntisiä?
Ei pidä olla syntinen. Oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
"Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
Oikeudenmukainen ja Pyhä Jumala maksaa jokaisella palkan tekojen mukaan.
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
- Anonyymi
Paavali tosiaan luuli, että tempaus tapahtuu hänen elinaikanaan ja että lopun ajat ovat silloin, vaikka kaikki sodat olivat vielä tulematta eikä nykyaikainen sodankäynti kansanmurhineen edes ollut mahdollista.
Loppu ei tule vielä hetkeen, sillä sitä ennen Israelin tulee kääntyä pois jumalattomuudesta, että jäännös siitä pelastuu. Sitä ennen on turha odottaa Herran tulemista ja Raamattu kieltää hätäilyn jos joku ennustaa että Kristus muka tulee. Se on harhaoppia ennen kuin merkit todella näkyvät.- Anonyymi
Solvasit aiheetta Paavalia. Paaavali kirjoitti: Viimeisiä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Ajat ovat ajanjaksoja. Näin päivät eivät tarkoita vuorokausia.
Totta kai Paavali tunsi Jeesuksen profetiat Herran paluusta: he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
Väitteesi on täyttä valhetta. Yksikään edellä mainituista profetioista ei ollut täyttynyt Paavalin eläessä, näin Paavali ymmärsi, ettei herran paluu tapahdu hänen eliaikanaan. - Anonyymi
Näköjään ne lopun ajat pyhällä maalla vaan jatkuvat ja jatkuvat.
- Anonyymi
Outoa, miksi pitää tulla jonkun messiaan tai mahdin ylipäätään? Mitä varten?
Tulee tietysti joku valovoimainen kaunis viisas rohkea ja ahaa nyt se tuli se lopunaikojen " messias"
Eikö näitä messiaita ja antikristuksia ole jo tullut ja mennyt vaikka miten monta: Stalin, Napoleon, Caesar, Hitler, Martin Luther King,Diana, Mandela jne
Elossa olevia Putin, Trump, Orban, Xi, Zelenskyi. Marin jne..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään ne lopun ajat pyhällä maalla vaan jatkuvat ja jatkuvat.
Loput ajat ovat kaksi Herran lähdön jälkeistä vuosituhatta, viimeiset päivät.
- Anonyymi
Mikä hitto se synti oikein on? Ihmisiä syytetään synnistä vaikka eivät olisi elämänsä aikana tehneet mitään rikosta. Vai onko se kristinuskon tai muhammettilaisuuden mukaan syntiä jos ihminen elää?
Mm kaukoidän uskonnot eivät keskity syntiin ja rankaisemiseen vaan ihmisen sisäiseen olemukseen, joka mietiskelyn ja turhasta luopumisen kautta lopulta löytää rauhan. Ei puhuta siis synnistä vaan etsimisestä.- Anonyymi
Mikä hitto se synti oikein on? Ihmisiä syytetään synnistä, vaikka eivät olisi elämänsä aikana tehneet mitään rikosta. vastailen jotain.
---puhutaan nyt Vallasta- Valtakunnasta- Valtaistuimella istuvasta -Valtakunnan laista- minkä päämäärä on rakkaus, päästään synnistä hieman valkeampaan suuntaan tässä pimeässä maailmassa.
Meillähän on Suomessa oma valtakunta- jonka alaisia olemme. Täällä on perustuslaki- ja monta lakia- mikä määrittelee askeleitamme, sekä tekojamme. ja lain rikkominen johtaa siihen, että ollaan ikäänkuin "lain alla".... ylinopeus- ajoneuvolla ja siinäpä sitä lain -alla- olemista on, jos virkakoneisto hokaa ja lukee meille lakia, se pitää sovittaa se ja laissa on siihenkin ohjeet.
Siis "tavallaan" liikennesäännön ja sen lain rikkominen toi terminä sanan synti- eli teon seuraus käsitteenä konkreettisesti läsnä olevaksi.
Eli valtakunnassamme on lakeja yhteiseksi hyväksi- suojellakseen meitä jokaista. Eikös vain?
Sitten tähän Raamatunsyntiin.... Sana opettaa- että tällä kaikella on syy- tunnettu matemaatikko Michio Kaku sanoi, että tämä on kaikki niin tehty, että pitää olla jokin- luomistyö kaiken takana, hän ei nimennyt sitä, mutta voimme ymmärtää sanalla LUOJA- asian.
kun on Luoja- Hän tavallaan vastuuttaa meitä elämään luomassaan, -meitä, jotta elämisemme olisi järkevää ja tässä tullaan yhtälöön, sana ---rakkaus--- sen me ymmärrämme.
Siten kun on se Jumalan Valta- luomisenperusteella, on Valtakunta- ja, kun on Valtakunta, sillä on lakinsa ja joka sitä Valtaa ajassa vaeltaessaan kumartaa- on Valtakunnassa ja hänellä on Hallitsija- jolle voimme antaa nimen Jumala- se määrittelee asian suuruuden.
Tuli - joka polttaa kuonan pois. hoitaa tontin kuntoon jossain vaiheessa, mutta entä me? -
olemmeko kuivia oksia, kirves- ja poltto. tavallaan tämä on kieltä tähän päivään, jossa ymmärrämme tätä Vallan voimaa.
Tämä Vallan voima kävi ajassa- Kristuksessa ja osoitti Jumalan Rakkauden, jota yritimme tappaa, mutta eihän Rakkaus---kuole... se nousee meidän ruoskimisestamme huolimatta elämään, meidän ristien rakentamisesta huolimatta elämään jne.
Eli minkä teemme nyt lähimmäistä kohtaan teemme Jeesukselle, koska Hän on tämän Luoja ja sanoo- rakasta- lähimmäistäsi- kuin itseäsi- jopa vihollista ja rakastamattomuus on se sanoitettu synti- rikkomus., ja se joutuu kuolemaan kerran.. palaa tuhkaksi.
Mutta, he- jotka ovat heittäneet kruununsa Valtaistuimelle- eli kunnioittavat Jumalanpäämääriä- armoistuimen kautta- saavat elää ja kun luodaan kaikki uudeksi-
entinen on mennyt- sanan kautta hokaamme tästä taistelusta se, - että Taivaasta heitettiin pihalle vikapäisyys- jossa pyrittiin tuolle Valtaistuimelle ja olisi menetetty tämä rakkaus, mikä näkyy tässä ajassa. tekoina... kun pimeyden valta- tämä on sanoitettu kieleemme- hallita ottaa --kenestä nyt ottaa vallan--- ja siksi nähdään meren- eli kansojen aallot lyö rakkaudettomasti...
Siksi perillä lauletaan Mooseksen ja Karitsan virttä ja lasimerellä se kertoo pysyvyydestä.
”lasi”, ei aaltoile, se on vakaata...
Eli synti on sitä, mitä sielumme luvalla teemme lähimmäisillemme. Kohtaammeko heidät Kristuskasvoisesti- ja näemmekö veljessä Kristuksen kasvot... Rakkaudesta on kyse.
Ja rienaaja on vastustaja, eli p.e.r.k....ele joka käy ympärillä kuin jalopeura --tarkoitusperä, niellä meidät, eli vallasta taas on kyse ja valtaistuimesta- pimeyden valtaistuimesta.... jolla ei ole tulevaisuutta...
ketä rakastetaan.... siinäpä kyse--- ja rikkomus on tämä synti.... käsitteen alla.
Olemme Luojan tekemässä luomakunnassa elämisen ehto on elää elämänpuun äärellä - eikä leikkiä jumalaa hyvän pahantiedonpuulla, siellä on tämä käärme läsnä.....
12.10.2025 KM
lainaan tähän perään hieman Korinttilaisille kirjattua viestiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hitto se synti oikein on? Ihmisiä syytetään synnistä, vaikka eivät olisi elämänsä aikana tehneet mitään rikosta. vastailen jotain.
---puhutaan nyt Vallasta- Valtakunnasta- Valtaistuimella istuvasta -Valtakunnan laista- minkä päämäärä on rakkaus, päästään synnistä hieman valkeampaan suuntaan tässä pimeässä maailmassa.
Meillähän on Suomessa oma valtakunta- jonka alaisia olemme. Täällä on perustuslaki- ja monta lakia- mikä määrittelee askeleitamme, sekä tekojamme. ja lain rikkominen johtaa siihen, että ollaan ikäänkuin "lain alla".... ylinopeus- ajoneuvolla ja siinäpä sitä lain -alla- olemista on, jos virkakoneisto hokaa ja lukee meille lakia, se pitää sovittaa se ja laissa on siihenkin ohjeet.
Siis "tavallaan" liikennesäännön ja sen lain rikkominen toi terminä sanan synti- eli teon seuraus käsitteenä konkreettisesti läsnä olevaksi.
Eli valtakunnassamme on lakeja yhteiseksi hyväksi- suojellakseen meitä jokaista. Eikös vain?
Sitten tähän Raamatunsyntiin.... Sana opettaa- että tällä kaikella on syy- tunnettu matemaatikko Michio Kaku sanoi, että tämä on kaikki niin tehty, että pitää olla jokin- luomistyö kaiken takana, hän ei nimennyt sitä, mutta voimme ymmärtää sanalla LUOJA- asian.
kun on Luoja- Hän tavallaan vastuuttaa meitä elämään luomassaan, -meitä, jotta elämisemme olisi järkevää ja tässä tullaan yhtälöön, sana ---rakkaus--- sen me ymmärrämme.
Siten kun on se Jumalan Valta- luomisenperusteella, on Valtakunta- ja, kun on Valtakunta, sillä on lakinsa ja joka sitä Valtaa ajassa vaeltaessaan kumartaa- on Valtakunnassa ja hänellä on Hallitsija- jolle voimme antaa nimen Jumala- se määrittelee asian suuruuden.
Tuli - joka polttaa kuonan pois. hoitaa tontin kuntoon jossain vaiheessa, mutta entä me? -
olemmeko kuivia oksia, kirves- ja poltto. tavallaan tämä on kieltä tähän päivään, jossa ymmärrämme tätä Vallan voimaa.
Tämä Vallan voima kävi ajassa- Kristuksessa ja osoitti Jumalan Rakkauden, jota yritimme tappaa, mutta eihän Rakkaus---kuole... se nousee meidän ruoskimisestamme huolimatta elämään, meidän ristien rakentamisesta huolimatta elämään jne.
Eli minkä teemme nyt lähimmäistä kohtaan teemme Jeesukselle, koska Hän on tämän Luoja ja sanoo- rakasta- lähimmäistäsi- kuin itseäsi- jopa vihollista ja rakastamattomuus on se sanoitettu synti- rikkomus., ja se joutuu kuolemaan kerran.. palaa tuhkaksi.
Mutta, he- jotka ovat heittäneet kruununsa Valtaistuimelle- eli kunnioittavat Jumalanpäämääriä- armoistuimen kautta- saavat elää ja kun luodaan kaikki uudeksi-
entinen on mennyt- sanan kautta hokaamme tästä taistelusta se, - että Taivaasta heitettiin pihalle vikapäisyys- jossa pyrittiin tuolle Valtaistuimelle ja olisi menetetty tämä rakkaus, mikä näkyy tässä ajassa. tekoina... kun pimeyden valta- tämä on sanoitettu kieleemme- hallita ottaa --kenestä nyt ottaa vallan--- ja siksi nähdään meren- eli kansojen aallot lyö rakkaudettomasti...
Siksi perillä lauletaan Mooseksen ja Karitsan virttä ja lasimerellä se kertoo pysyvyydestä.
”lasi”, ei aaltoile, se on vakaata...
Eli synti on sitä, mitä sielumme luvalla teemme lähimmäisillemme. Kohtaammeko heidät Kristuskasvoisesti- ja näemmekö veljessä Kristuksen kasvot... Rakkaudesta on kyse.
Ja rienaaja on vastustaja, eli p.e.r.k....ele joka käy ympärillä kuin jalopeura --tarkoitusperä, niellä meidät, eli vallasta taas on kyse ja valtaistuimesta- pimeyden valtaistuimesta.... jolla ei ole tulevaisuutta...
ketä rakastetaan.... siinäpä kyse--- ja rikkomus on tämä synti.... käsitteen alla.
Olemme Luojan tekemässä luomakunnassa elämisen ehto on elää elämänpuun äärellä - eikä leikkiä jumalaa hyvän pahantiedonpuulla, siellä on tämä käärme läsnä.....
12.10.2025 KM
lainaan tähän perään hieman Korinttilaisille kirjattua viestiäVaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja
vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja
vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
>> Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
>>>>Rakkaus ei koskaan häviä; <<<<
mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. (1Ko 13:1-13)
ts. sanan opetuksessa kerrotaan --rakkaudesta--- se on katoamaton ja elämän ehto- Valtakunnan idea- elämänsisältöön.... - Anonyymi
Kyse on uskosta evankeliumiin. Synnin palkka (seuraus) on kuolema, hengellinen kuolema jossa Jumala yhteyttä ei ole. Syntiin lankeemuksen seurauksena ihmisen osaksi tuli myös ruumiillinen kuolema.
Taitaa olla teilläkin päin hautausmaita? Mitä varten? Että kuolleet ihmiset haudataan sinne. Ruumiillinen kuolmema on tullut Aadamin syntiin lankeemuksen seurauksena.
Vai onko teilläpäin joku ihminen joka ei kuole ruumiillisesti? Ellei ole syntiin lankeemuksen jälkeläinen niin ehkä voisi olla kuolematon?
Mutta myös uskova ihminen kuolee ruumiillisesti, mutta hänellä on Jumala yhteys Hengessä ja viimeisenä päivänä myös hänen ruumiinsa on nouseva kirkastettuna iankaikkiseen elämään Jumala yhteydessä, kun hän on kuollut ruumiillisesti uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Roomalaiskirje 5:12-19 FB38
”Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet —
sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. —
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.”
- Anonyymi
Periytyvä synti.
- Anonyymi
Ei vaan taipumus--- syntiin.. ts. tottemattomuus- on rakkaudettomuutta...
siinä miettii jokainen--- helisenkö kuin ja ilman rakkautta.
mitä voitan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan taipumus--- syntiin.. ts. tottemattomuus- on rakkaudettomuutta...
siinä miettii jokainen--- helisenkö kuin ja ilman rakkautta.
mitä voitanPaavsli kirjoitti ( 1.Kor.12-14 luvut) asiayhteydessään Hengen jakamien lahjoilla palvelemisesta. Luku 12 lahjat yleensä. Luku 13. Lahjat ilman rakkautta . Luku 14. Lahjat rakkauden ja terveen ymmärryksen kanssa palvelemisessa.
- Anonyymi
Syntistä.
- Anonyymi
Oppi perisynnistä on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.
Luterilaisuuden opin mukaan synnit on yhä edelleen sovittamatta, ja vain kirkko kykenee siihen, mihin ei Jumalan ainoa Poika kyennyt; kirkko pesee pois synnit.
Perisyntyä julistava kirkko kieltää Sanan: muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
- Anonyymi
Paavali itse kirjoitti ylöstempauksesta että me muutumme, eli hän oletti että tempaus tulee hänen elinaikanaan. Siitä huolimatta että Jeesus sanoi ettei sitä hetkeä tiedä kukaan muu kuin Jumala. Eikä Paavalikaan sitä ennustanut, vaan sanoi ettei se tapahdu ennen kuin laittomuuden ihminen ilmestyy.
Sodat sekä kansanmurhat kuuluvat lopun aikoihin. Ei ihmiskunta ole niin sivistynyt missään kulttuurihyppäyksessä ettei sotia ja kansanmurhia olisi, vaan ne kiihtyvät, mutta varsinainen lopun ajan merkki on se kun jäännös Israelista kääntyy Herran puoleen, uskoo Jeesukseen ja ottaa vastaan pelastuksen. Nyt ei tosin siltä näytä, vaan aivan päinvastaiselta, mutta kun se tapahtuu että Israelin on mahdollista pelastua, niin ajat ovat lähellä.- Anonyymi
Kannattaisi opetella suomen kieltä. Paavali käytti kerronnallista me-sanaa tarkoittaen Jeesuksen seuraajia, EI HÄNTÄ ITSEÄÄN.
Samalla tapaa Johannes kirjoitti: Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Siis, ne, 'jotka lävistivät' tarkoitaa juutalaisia ja roomalaisia, mutta ei niitä, jotka konkreettisesti lävistivät Jeesuksen. - Anonyymi
Eiköhän se ylöstempaaninen ollut kuitenkin totta.
Elinaika ja kuoleman uni. Ei siinä tullut sielunvaellusta.
Siksi meidänkin elinaikana- on tämä Jeesuksen paluu. Elinaikana päätetään, mihin ollaan menossa....
Sitten kun saappaat on potkastu-- niin elinaikana tämä ylösnousemususko kuoleman uneen sitten toteutuu- viimeinen pasuna, ja Kristuksessa kuolleet--- herätetään....
siis elinaika- pitää ymmärtää...
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan >>>herätän heidät viimeisenä päivänä<<<<. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja >>>>minä herätän hänet viimeisenä päivänä."<<<<(Joh 6:39-40)
puolisonikin jo nukkuu haudanlevossa ja uskon kautta hän eläessään ennen unta jo tieten odotti Jeesuksen paluuta. Hän nukahti viimeiseen uneen, siis uneen. painoin suudelman hänen otsalleen. Hänen eläessään Jeesus tulee. siis hän nyt nukkuu, eikä tiedä mitään - kun herää, on kuin aamu- hänenkin kohdallaan toteutuu - hänen eläessään, Jeesus saapuu- herää kuin unesta.
ja näin lohdutamme myös toisiamme.
Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka >>>>poisnukkuneiden on, <<<<
ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on >>>>>Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. <<<<<<
Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja >>>>Kristuksessa kuolleet nousevat ylös >ensin<
; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
(1Te 4:13-18)
- Anonyymi
Raamatussa ei syntitaakkoja peritä.
KUKAAN EI KANNA ISIENSÄ SYNTITAAKKOJA EIKÄ JOUDU TUOMIOLLE TOISTEN SYNTIEN TÄHDEN, EI EDES VASTASYNTYNYT VAUVA. - Anonyymi
Syntiin lankeemuksen jälkeen synti tuli periytyväksi.
"Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
- synti ajatuksen tasolla
"Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
- synti periytyy lapsille
aloittaja heittää perisyntikäsitteen lavalle ja sitten ollaan LUTHERIN oppivankilassa, jossa perkeleitä ajetaan vauvasta ja kastamaton lapsi on helvetin tulessa.
NIINPÄ NIIN.
Pitäisikö meidän piipahtaa näitten Ortodoksien tuvassa, mitä he sanovat!
Heille lapsi syntyy - viattomana ja viestivät, että lapsella on ---taipumus--- kasvaessaan kulkea väärää tietä..... hokaatteko eron.?
Siis lapsi on Jumalan luomistyön aivotuksen tulos, Täyttäkää maa- se on käskynä... ja siinä ei ole syntiä, kun isä ja äiti yhtyvät ja toimenpide rakkaudesta synnyttää ihmistaimen, jonka sieraimiin Jumala puhdaltaa ---Elämänhengen ja näin lapsesta tulee elävä Sielu.
Tässä on Raamatullinen Jumalallinen tapahtuma. Eli käsissä on Jumalan silmäterä..
uskovaisuudessa -- isä alkaa rukouskammiossa kiittämään perheenlisäyksestä ja rakastaa vaimoaan, niinkuin Kristus seurakuntaansa.
He rakkaudessa opettavat lapsensa Jeesuksen sylissä istumaan, ja katselemaan Hänessä Taivaan Isän kasvoja. Eli rakastumaan Luojaansa- loppuiäski. eli sielu tässä käy keskustelua Elämänantajan kanssa.
Ja kasvaessaan lapsi oppii... ja mekin näemme Luojan luomistyön kautta oppia, millainen lapsi on, ---kuten mekin Jumalan opetuslapsina- voidaan kiukutella ja potkasta varvasta kiveen, että sattuu..... on käännyttävä kiven äärestä polulla ja palattava siihen paikkaan, ettei toisella kerralla potki kiveä.
Siis lapsi opetetaan, hän on Jumalan silmäterä. Aivankuin tämä vaimommekin, Jumalan silmäterä ja miten me isät siinä papitetaan, siinäpä se.
Papilla pitäisi olla totuus ja siinä katsomme peiliin, onko meissä Vanhurskauden puku yllämme, vai pitääkö mennä pukemaan Jumalan teurastama uhrikaritsan puku päälle, että alastomuutemme häpeä, rikkomuksen takia peitettäisiin ja veri on sovintoveri tässä kysymyksessä ja tähän meidän pitää opettaa lapsemme, että heidän taipumuksensa kääntyisi aina Armoistuimen kautta Hengessä vaeltamiseksi...
Taipumus on syntiin, mutta- onko sitä pappo tehdä.. se onkin jo toinen asia.
Jumalan Valtakunnassa on Hänen valtaistuimen vieressä KRISTUKSEN valtaistuin vielä tässä päivässä, ennenkuin se ajan lopussa liudentuu yhteen ISÄN KANSSA. ELI JUMALA ON YKSI- MINÄ OLEN... SE MIKÄ MINÄ OLEN.
Jeesus sanoi- MINÄ OLEN..
Nyt tuo Hänen MINÄ OLEN valtaistuin on armoistuin Isän oikealla puolen ja siinne pitäisi meillä olla Ylipapin eteen avoin suunta- ja siihen pitäisi opettaa lapset, ensin istumaan Vapahtajan sylissä, eikä estää sitä ja siitä kasvamaan hyvän uskon kilvoitusta elämässä tuottamaan, Jumalan rakkaus- sitä toteuttamaan Pyhässä Hengessä.
KM - Anonyymi
Ei tarvitse olla mikään kielitieteilijä ymmärtääkseen että Paavali kuvitteli tulevansa temmautuksi kun kirjoittti että me elossa olevat muutumme. Hän kirjoitti sen vielä suurena salaisuutensa sen. Jos ei olisi tarkoittanut itseään ja muita olisi kirjoittanut että silloin elossa olevat muuttuvat eikä käyttänyt me sanaa, vaan määrittelemättömiä ihmisiä.
Joskaan ei Paavali ennustanut milloin se tapahtuu, ettei antanut päivämäärää, vaan jätti sen avoimeksi jolloin saattoi käydä siten kuten kävi, ettei tapahtunut hänen elinaikanaan. Ei Paavali tehnyt siinä mitään virhettä ja kai sitä vähän jokainen toivoo että tempaus osuisi kohdalle eikä kohtaisi varsinaista kuolemaa. Silloin ihminen ei kuole, vaan matkalla muttuu, saa suoraan taivaallisen olomuodon ilman että käy haudan kautta.
Eikä se ole sen ihmeellisempää kuin mitä kuolleiden ylösnousemus.- Anonyymi
luste temmataan pois, ei oikeita kristittyjä
- Anonyymi
Täällä helluntailaisia rienaavat valtiokirkon jäsenet ovat perineet rienauksen.
Heillä on rienauksen sakramentti! - Anonyymi
Luste temmataan pois.
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Jeesuksen häitä vietetään maan päällä. Ei missään pilven päällä.
Luuk. 14:23
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;- Anonyymi
kun luste on temmattu- entä sitten- häät- maanpäällä, entä sitten?
- Anonyymi
Apt 17 : 30
Noita tietämättömyyden aikoja jumala on kärsinyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Luuk 24: 47
ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava Hänen nimessänsä kaikille kansoille , alkaen Jerusalemista.
48
Te olette tämän todistajat
49
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun isäni on luvannut, mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.- Anonyymi
Ei kaikkien tarvi mitään parannusta tehdä. Niilä väärillä puheilla ihmisillä painostetaan ja houkutellaan ihmisiä tulemaan harhaopisiin uskonlahkohin sidottavaksi villitseviin hurmoshenkiin.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
- Anonyymi
Ei hminen omilla parannuksenteoillakaan voi omia syntejään saa anteeksi. Se on väärää puhetta sellainen.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi
eiköhän se kaste sanoituksessasi- tarkoita, että vesipelastaa- verestä et puhu mitään, sijaisuhrista...
Vesi kylläkin hukutti pahan ihmiskunnan, tappoi
mistäs saat hyvän omantunnon ja missävaiheessa sinun omatuntosi oli likaantunut, että sait hyvän omantunnon? kasteen, mihin viittaat??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eiköhän se kaste sanoituksessasi- tarkoita, että vesipelastaa- verestä et puhu mitään, sijaisuhrista...
Vesi kylläkin hukutti pahan ihmiskunnan, tappoi
mistäs saat hyvän omantunnon ja missävaiheessa sinun omatuntosi oli likaantunut, että sait hyvän omantunnon? kasteen, mihin viittaat???Oikeiden Kristittyjen yhdessä kasteessa on mukana vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus, yhdessä ja samassa kasteessa.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
- Anonyymi
Pelkästän Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?- Anonyymi
sinunko oppiisi pitäisi rakentaa???? Miksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinunko oppiisi pitäisi rakentaa???? Miksi
Jeesuksen omat opetukset ja hänen kanssaan kulkeneiden 12 apostolin opetuksen perusta kestää.
Samoin VT:n ikuiset totuudet.
Ei siellä pyhässä kaupungissa edes tunneta Paavalin nimeä.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi
Aloituksessa on tarkoityksella lauseen loppu-osa katkaistu pois ja siksi tämä kohta on muutettu vääräksi.
Raamatusta, niinkuin muistakin asiakirjoista on aina tutkittava koko ause ja koko asiayhteys.
Mistä tahansa tekstiä voidaan väärentää mitä tahansa, jos lauseusta poistetaan jokin osa. - Anonyymi
Matt. 7:24
Jeesus: "Jokainen, joka kuulee nämä MINUN SANANI ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle.
Väärät profeetat
15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]
Ei ne kaikki jeesustelijat ole oikeita kristittyjä.
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät.- Anonyymi
Jumala ikuisten lakien ja käskyjen kieltäminen johtaa vääjäämättä synnin eli laittomuuden tekemiseen. Pelkistä hengistä puhuminen onkin varoitusmerkki.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ikuisten lakien ja käskyjen kieltäminen johtaa vääjäämättä synnin eli laittomuuden tekemiseen. Pelkistä hengistä puhuminen onkin varoitusmerkki.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.
- Anonyymi
Perisyntiä ei ole olemassakaan.
5.Ms 24 :16.16. Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kukin surmattakoon oman syntinsä tähden.
2. Kun. 14:6; 2. Aik. 25:4; Jer. 31:30; Hes. 18:20
2.Kun.14: 6. Mutta murhaajien lapset hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu Mooseksen lain kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kutakin rangaistakoon kuolemalla hänen oman syntinsä tähden."
5. Moos. 24:16; Hes. 18:20
2. Aikakirja 25: 4.Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."
5. Moos. 24:16; Hes. 18:20 - Anonyymi
Tuohon aikaan, Mooseksen aikaan, syntiä vastaan ei ollut kertakaikista Jeesuksen antamaa uhria.
Vielä tänäänkin ilman sydämen kääntymystä Herran Jeesuksen puoleen, pysyy peite sydämen päällä, ilman uskon kautta Jeesukseen Kristukseen annettavaa Pyhää Henkeä sydämessä ihminen on omillaan, kuolleessa tilassa.
14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
Sen sijaan uskon kautta annettava Pyhä Henki tekee eläväksi, vapaaksi pahan otteesta.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
(2Kor 3)
Eikä enää ole mitään kirousta heissä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Se on vilpittömän uskon kautta.
5 kun mieleeni muistuu se vilpitön usko, joka sinulla on, joka ensin oli isoäidilläsi Looiksella ja äidilläsi Eunikellä ja joka, siitä olen varma, on sinullakin.
..
8 Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,
9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,
11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.
12 Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu.
13 Ota esikuvaksi ne terveelliset sanat, jotka olet minulta kuullut, uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
14 Säilytä se hyvä, mikä sinulle on uskottu, Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu.
( 2Tim 1)
Ihminen on hengellisesti kuolleessa tilassa, ei syntyessään, vaan tehtyään syntyä.
Ei isiensä tekojen vuoksi, vaan ihan omista teoistaan.
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
( Ef 2)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Usko toivonen, vaikka kopioisi koko Raamatun palstalle, niin Raamatun jakeiden kopiointi tee tee sinusta Jeesuksen seuraajaa, vaan yhä edelleen vaellat kirkkosi antamassa kasteen armossa!
- Anonyymi
Ketjussa näkee, kuinka valtionkirkon jumalattoman ja pahat pilkkaajat kusevat helluntailasia silmään. Ensin Lutherin seuraajat vyöryttävät omaa oppiaan, Jos joku Sanaa tunteva vilpitön Jeesuksen seuraaja puolustaa Raamatun ilmoitusta, niin saman tien luterilaiset alkavat syyttämään Jeesuksen omia riitelystä: 'Uskova ei saa riidellä', ja
koska ei saa riidellä, niin pitää vain hyväksy, luterilaisten opit, näin helluntailaiset päättelevät.
Helluntailaisten sinisilmäisyys on tuhonnut helluntaherätyksen! - Anonyymi
Oppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti ovat luterilaisuuden perusta.
Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
Sanasta et löydä luopiokirkon perisyntioppia. Päinvastoin sillä
Sana todistaa selkeästi: "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajaksi.- Anonyymi
Tulen siihen lopputulemaan, että Jumalan Sana ei tunne perisyntiä.En ole löytänyt Sanasta siitä yhtään viittausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulen siihen lopputulemaan, että Jumalan Sana ei tunne perisyntiä.En ole löytänyt Sanasta siitä yhtään viittausta.
Voin todistaa, että kun elin luterilaisen opin alla, en saanut siitä mitään. Kun tulin parannukseen, niin täytyin ilolla ja voimalla. Tulin uskoon Etelä-Ameriikassa, ollessani laivakokki. Myöhemmin, kolme vuotta uskossa olleena täytyin raamatullisesti Pyhällä Hengellä. En paljon puhunut kielillä, mutta voima tuli elämääni. Se voima ei koskaan jättänyt minua, vaan jossakin vaiheessa, kun elämääni tuli kriisi, voima pysyi. Se on Jeesuksen itse lähettämä Pyhä Henki. Nytkin, kun seurakuntia ravistelevat monet tuulet, koen omalla kohdallani , että Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki rohkaisee, kun täällä kotonani puhun kielillä.
Tietysti myös koen voimaa, kun luen Jumalan Sanaa.
- Anonyymi
Synti ei periydy. Jokainen vastaa omista teoistaan.
Synnit saadaan anteeksi vain Jeesuksen Kristuksen nimessä, tekemällä parannuksen omasta elämästään ja turvautumalla Jeesukseen Evankeliumiin.
Uudestisyntyminen on Jumalan kutsumien ihmisten vapaaehtoinen päättäminen aloittaa uusi elämä Jeesuksen Kristuksen yhteydessä.- Anonyymi
Helluntailaisuus on maallikoiden, jumalattomien miesten perustama uskonlahko, jossa kielletään ihan keskeisiä Raamatun totuuksia.
Kollektiivinen perisynti tulee kaikkien ihmisten osaksi heti sikiämisen yhteydessä Adamin sukuun.Room.5
Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä.
Kyse ei siis ole pelkästä taipumuksesta tai heikkoudesta.
Periytyvä synti tulee kaikkiin ihmisiin ja on vaikuttamassa kolmanteen ja neljänteen polveen.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Omat tekosynnit on vain yksi synnin laji ja muoto.
Kaikki synnin muodot vaikuttavat ihmisen kohtaloon, sekä ajalliseen että ikuiseen.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on maallikoiden, jumalattomien miesten perustama uskonlahko, jossa kielletään ihan keskeisiä Raamatun totuuksia.
Kollektiivinen perisynti tulee kaikkien ihmisten osaksi heti sikiämisen yhteydessä Adamin sukuun.Room.5
Periytyvä synti tulee kaikkiin ihmisiin ja on vaikuttamassa kolmanteen ja neljänteen polveen.
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Kaikki synnin muodot vaikuttavat ihmisen kohtaloon, sekä ajalliseen että ikuiseen.
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Aina pitää muistaa, luterilaisuus on täyttä valehtelua ja ja täyttä satuilua. Joka kerta, kun luterilainen puhuu opistaan, niin hän valehtelee ja syöttää pajunköyttä,
Luterilaisuus tulee valheen kaikella voimalla ja kaikella vääryyden viettelyksellä, niin myös luterilaisten, alkuaan katolilaiselta kirkolta otettu perisyntioppi, tulee valheen voimalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Perisynti on luterilaisen kirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Jumalan Sana todistaa: synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet
Pienet vauvatkin ovat tehneet pieniä, tahattomia syntejä. Omien syntien tähden jokaisen on kuoltava.
kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Ketään ei tuomita Aadamin tai isänisän syntien tähden, VAAN OMIEN SYNTIEN vuoksi.
"kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt"
Eivätkö luterilaiset osaa lukea selvää suomen kielen tekstiä? Hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Luther seuraajat eivät lue Raamattua, vaan heidän oppinsa ovat ainoastaan pappien selityksiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on luterilaisen kirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
"jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".Perisynti on sama asia kuin syntiinlankeemus paratiisissa. Siitä kerrotaan heti Raamatun ensilehdillä.
Helluntailaiset lukevat pelkkiä Parhamin novumeita ja Mormonin kirjoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on sama asia kuin syntiinlankeemus paratiisissa. Siitä kerrotaan heti Raamatun ensilehdillä.
Helluntailaiset lukevat pelkkiä Parhamin novumeita ja Mormonin kirjoja.Helluntailaisuus on ei-kristillinen Jenkkilahko, joka on jumalattomien maallikoiden perustama eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on sama asia kuin syntiinlankeemus paratiisissa. Siitä kerrotaan heti Raamatun ensilehdillä.
Helluntailaiset lukevat pelkkiä Parhamin novumeita ja Mormonin kirjoja.Parham kuoli ennen Novumin julkaisua.
Valtiokirkon edustajilla on valehtelemisen sakramentti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parham kuoli ennen Novumin julkaisua.
Valtiokirkon edustajilla on valehtelemisen sakramentti!Oletko sinä se useamman kerran kylvetetty valehtelija?
- Anonyymi
Sakramentit ovat lut.kirkon valheita!
- Anonyymi
ei vaan suoraan Raamatusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset eivät tunne Raamattua ollenkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset eivät tunne Raamattua ollenkaan
Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut mihin ne oppinsa perustaa (Jehovat,Mormonit,Hellarit,Advarit)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin sakramentti on suoraan Raamatusta, ja meille tiedoksi ja varoitukseksi annettu:
Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan, näkyvlle paikalle, on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut mihin ne oppinsa perustaa (Jehovat,Mormonit,Hellarit,Advarit)
Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin sakramentti on suoraan Raamatusta, ja meille tiedoksi ja varoitukseksi annettu:
Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan, näkyvlle paikalle, on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Parhami ja Olseni oli puettu purppuraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Ei tuo kohta puhu kasteesta ja ehtoollisesta. Olet ihan sekaisin
- Anonyymi
1. Piet.3
(veden kantamana, ei veteen upottamalla)
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,- Anonyymi
upottaminen liittyy aina johonkin pahaan
Ps. 69:16
Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
- Anonyymi
Herran Pyhä Ehtoollinen
Mehulitkujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pillka.
Väkevä loppuun asti käynyt viini on Jeesuksen kuoleman nähnyt veri, joka pesee synnit pois.
Matt. 26:28
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Mark. 14:24
Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.- Anonyymi
Ei se ole pilkkaa.
Se on Jeesuksen sovitusveren pilkkaamista, jos omassa mielessään ajattelee olevansa kelvollinen jakamaan ja halveksimaan ihmisiä.
Se on myös Jeesuksen, Jumalan Pojan, jalkoihinsa polkemista, Armon Hengen pilkkaamista, jos käy ehtoolisella ja jatkaa syntielämäänsä, ilman mitään muutosta.
Ei se, että esittää hurskasta, mutta ei kunnioita Jeesuksen verta, jossa uskovat ovat pyhitetyt, ole merkki siitä, että Jeesus olisi sen kaltaisissa.
Ei viini pelasta, ei kastevesi pelasta, vaan Jeesus pelastaa puoleensa Jumalan kutsun kautta kääntyneet.
Mutta heitäkin varten on Jumalan armo tarjolla, jos heidän sydämensä kääntyy Herran Jeesuksen puoleen.
Sinäkään et pelastu syömällä, etkä juomalla, et myöskään vedestä.
Ei liha mitään merkitse, Henki on se, mikä tekee eläväksi.
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. ( Hep 10)
Jeesuksen puhumat sanat ovat Henki ja elämä, ei ihmisopit.
63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6)
Jos Kristuksen sana ei saa olla runsaana asuvaisena ihmisessä, niin ihminen on ilman elämää Jeesuksessa Kristuksessa.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
MISTÄ se periytyy- onko se kuin kuppatauti, kenellä ensin oli se kuppasynti, siitäkö se lähtee, vai onko siinä opetuksellinen näköala ennenmmin, kuin kupattaa teidän jutut.
Eikö se ole ennemmin sitä, että kerrotaan syy- että mikä tekee sen synnin.
Aaaatamiko..... Ei, väärin puhuttu ja väärin sanoitettu.
Tavallaan se synti --- mistä se opetuksellisesti annetaan ymmärtää syyn ja seurauksen ideaalinen opetus.
Taivaastahan se- --- eli perisynti on teitin mukaan sitten taivaan syy, vai oliksiko ennemmin pattipäitä opetettava oikei kädestäpitäen?
Siis Valta on jossain ja valtaa pitävä on olemassa. Entä pattipäät sitten.
periyyyyyynti nau nau njau.... voi hyvät sykkyrät pimeyttä-
huoh.
Siis on valtakunta ja valtakunnassa myös Uudessa Taivaassa ja maassa eletään ...
Miten, siis valinta on kyse- kumarretaanko ja mitä kumarretaan.... hokaatteko
Nyt ei kumarreta monenkaan sydämessä Valtaistuimella istuvaa Ei ja miksi?
koska oma valtaistuin ikäänkuin on se varma ja oikea tapa istua ja sen äärellä sitten tapellaan- hokaatteko?
Siis ihan itse aiheutetaan se perkeleellinen käärmejuttu..... Jeesus itse oli kuuliainen ja sanoi seuraa minua-- hokaatteko.
Ette vai nauvutte, aaatamin, beetamin ceetamin synti vaivaa... ja katin häntä, älkää häntä syyttäkö vaan ihan itteenne. Aaami on esimerkki ja tekojen seuraus -opetus.
Ei aatamin synti teitä kadota vaan on taipumus johonkin, jos ei tottele se synnityttää, eli rikotte kuten taivaassa Valtaistuin mallia. Hokaatteko ongelman, kun papukaijamallinnuksessa ette ota vastuuta itsestänne, vaan syytättte milloin mitäkin.
aatamin esimerkki on tapanne, eli Jumala on syyllinen akantekeleeseen. Tajuatteko ongelmanne se muu on syyllinen kuin se -että ihan ite hänksläätte päivät pitkät.
Mikä se selainen parannus on, kun sunnuntaipapin papatus anteeksiannosta jää kirkonoven taa niin heti alatte panettelmaan naapuria.
Siinä sitten kantsii palata siihen mistä on langennut aivan ite ja tehdä mitä kuuluu tehdä. - Anonyymi
Helluntaiapostoli Olsen ei edes tiennyt mikä on syntiä.
- Anonyymi
Hellunailaiset eivät ymmärrä Jumalan sanaa, vaan tuovat omia herjauksiaan palstalle.
- Anonyymi
Kysynkin helluntailaisena, että ..
Voisitko osoittaa Jumalan sanan, Raamatun ilmoituksen kautta, että väitteesi pitää paikkaansa?
Siis Raamatun ilmoituksella, ei omalla näkemykselläsi, sillä se mikä on ihmisestä, se ei ole totuus.
Ja kuten Raamatun ilmoitus kehoittaa, anna vastauksesi sävyisästi, hyvän omantunnon säilyttäen.
Pelastuksen evankeliumin, totuude sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Hell-pastorit eivät opeta mitä on laittomuus.
- Anonyymi
Paavali koki syntisyyttä.
Miten helluntaipastorit ? - Anonyymi
Helluntailaisuus on maallikoita, joiden Raamatun tuntemus on olematonta. Parhami ja Olseni oli pahoja miehiä, miehimyksiä.
- Anonyymi
Pakkovauvakastettu annappas yksi nimi jota pidät luterilausten parhaana Raamatun tuntijana ja joka on elossa.
- Anonyymi
Pyysin sinua todistamaan väitteesi Raamatun ilmoituksen kautta, Jeesuksen sanojen kautta.
Mehän voimme itsekukin puhua pahaa toisista, ilman mitään todistusta omasta itsestämme.
Käskeekö sinun Raamatun tuntemuksesi puhumaan pahaa toisista ja osoittelemalla sormellasi se fariseuksen tavoin toisia ihmisiä, unohtaen sen, millainen itse on?
Oletko sinä hyvä, vanhurskas?
Mitä Raamatun tuntemuksesi siitä ilmoittaa?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyysin sinua todistamaan väitteesi Raamatun ilmoituksen kautta, Jeesuksen sanojen kautta.
Mehän voimme itsekukin puhua pahaa toisista, ilman mitään todistusta omasta itsestämme.
Käskeekö sinun Raamatun tuntemuksesi puhumaan pahaa toisista ja osoittelemalla sormellasi se fariseuksen tavoin toisia ihmisiä, unohtaen sen, millainen itse on?
Oletko sinä hyvä, vanhurskas?
Mitä Raamatun tuntemuksesi siitä ilmoittaa?
Usko ToivonenJaahas, luterilainen usko toivonen siis sydämistyi näistä sanoista: "Pakkovauvakastettu annappas yksi nimi jota pidät luterilausten parhaana Raamatun tuntijana ja joka on elossa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, luterilainen usko toivonen siis sydämistyi näistä sanoista: "Pakkovauvakastettu annappas yksi nimi jota pidät luterilausten parhaana Raamatun tuntijana ja joka on elossa".
Sydämen usko, jota usko toivonen toistaa, on tullut hänelle kirkon virahaltijan suorittaman sakramentin avulla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, luterilainen usko toivonen siis sydämistyi näistä sanoista: "Pakkovauvakastettu annappas yksi nimi jota pidät luterilausten parhaana Raamatun tuntijana ja joka on elossa".
Tuo jatkuva haukkuminen kertoo sen miten ukastajat vihaa uskovia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämen usko, jota usko toivonen toistaa, on tullut hänelle kirkon virahaltijan suorittaman sakramentin avulla!
Ei vaan Sanan kautta usko tulee
Uudestikastajilla usko voi tulla veden kautta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko epätoivoinen on sekauskoinen, hokee samoja valikoimiaan jakeita kuin hurmoksessa, käsittämättä asioiden todellista merkitystä. Ei uskalla sanoa totuutta, vaikka mieli tekisi, että helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tänne tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitan helluntailaisena, kuitenkin pitäytyen Jumalan sanaan.
No ei, vaan mikä eniten vaikuttaa näiden palstakeskusteluiden osalta, on juurikin se ilmeinen lihallisuus, jossa puhutaan pahaa toisista, ilman Kristuksen sanan auktoriteettia.
En ole koskaan kirjoittanut pakkokastetuista.
Luterilaisissa on varmasti paljonkin Kristuksen sanan tuntevia ja myöskin heitä jotka ovat ojentautuneet Kristuksen sanan mukaisesti.
Mutta yksikään heistä ei kirjoita, kuten tällä palstalla muutama paatunut kirjoittaja kirjoittaa.
Tunustan jokaisen luterilaisen uskovan veljikseni ja sisarikseni, siis jokaisen jota Jumalan Henki johdattaa.
Eihän kukaan Jumalan lapsi halua toimia vastoin Kristuksen Henkeä, joka hänessä on, olipa sitten mistä Jeesuksen lammaslaumasta hyvänsä.
Lukekaa nyt ensiksi vaikka vuorisaarna ja kuinka Jeesus siellä sanoo, miksi te huudatte minulle Herra, Herra, mutta ette tee mitä minä käsken.
Ilman Kristuksen sanaa sydämessä runssasti asuvaisena, ihminen toimii sen perusteella, mikä siellä sydämessä vaikuttaa.
Ja valitettavasti näitä keskusteluja seuratessa on aivan ilmeistä, että paljon kommentteja on lähtöisin aivan jostakin muusta.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
( Luuk 6)
Sydämen kyllyys paljastaa sydämen valtiaan.
Onko se Kristuksen Hengen valtaama, vai onko se maailman ruhtinaan vallassa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko epätoivoinen on sekauskoinen, hokee samoja valikoimiaan jakeita kuin hurmoksessa, käsittämättä asioiden todellista merkitystä. Ei uskalla sanoa totuutta, vaikka mieli tekisi, että helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tänne tuotu paha eksytys ja heresia.
Lahkoista pitää erkaantua, eikä pyöriä niissä teltoissa kaatuilemassa.
- Anonyymi
Osaan Raamatun ulkoa ja ennen kaikkea minulla lahjaksi saatu Pyhä Henki, uuden liiton opettaja ja puolustaja, Onko Pyhä Henki maallikko, jonka Raamatun tuntemus on olematonta?
Selitä luterilainen, missä kohtaa Sanaa ilmoitetaan Raamatun tuntemuksen löytyvän teologista tiedekunnasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkoista pitää erkaantua, eikä pyöriä niissä teltoissa kaatuilemassa.
Sieltä kannatta erkaantua, missä ei julisteta pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Sehän on osoitus maailman (ruhtinaan) vaikutuksesta ja vallasta, koska ei se halua että veren evankeliumia julistetaan.
Myös sieltä, missä Raamatun ilmoitusta selitetään pois ja sanotaan, ettei se sovellu sellaisenaan enää tähän aikaan.
Sen sijaan siellä kannattaa olla, missä puhutaan Jumalan sanaa.
10 Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina.
11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
( 1Piet 4)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ketä meinaatte seuraavaksi kivittää?
- Anonyymi
Lapset "perivät" epätotuutensa ympäristönsä epäaitoudesta, vääristä arvoista ja ristiriidoista. Synti on mielen "twistiä", kuten nykykielellä asia ilmaistaan. Joskus pahin synti on uskonnollisuutta ja siinä se mikä aiheuttaa ahdistusta. Syntisyyttäminen on syntiä. Ei se ketään paremmaksi tee eikä auta henkisesti. Mieli menee vielä enemmän lukkoon.
- Anonyymi
Ketään ei tuomita Aadamin tai isänisän syntien tähden, VAAN OMIEN SYNTIEN vuoksi.
"kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt"
Eivätkö luterilaiset osaa lukea selvää suomen kielistä tekstiä? Hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":- Anonyymi
Perisynti on edelleen toimiva ja voimissaan. Ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. Myös lapsia kuolee. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Jeesus sanoo, että kaikkien ihmisten, vauvasta vaariin asti on synnyttävä kasteen vedestä ja Hengestä Jumalan tekona uudeksi luomukseksi.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisynti on edelleen toimiva ja voimissaan. Ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. Myös lapsia kuolee. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Jeesus sanoo, että kaikkien ihmisten, vauvasta vaariin asti on synnyttävä kasteen vedestä ja Hengestä Jumalan tekona uudeksi luomukseksi.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Jeesus todistaa myös, että Pyhä Henki annetaan uskosta Häneen.
Ja uskohan tulee kuulemisen kautta.
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Kuolleista ylösnoussut ja kirkastettu Herra Jeesus Kristus se vielä vahvistaa.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Nämä ovat selkeitä sanoja.
On myöskin paljon kastettuja, jotka kieltävä Jeesuksen Herranaan.
Kaste ei siis pelasta, ilman kääntymyksen kautta saatua uskoa ja Pyhää Henkeä.
Uskovan tunnistehan on, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesuksen nimeä.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Raamatun ilmoituksen mukaan, uskovat ja pyhät Jeesuksessa Kristuksessa.
2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme ..
( Kol 1)
Usko ja pyhitys tulevat evankeliumin sanan kuulemisen ja vastaanottamisen kautta.
Kaikki Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa ovat sitä uskon kautta.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
..
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ( Gal 3)
Jotakin siis puuttuu, jos kastettu kieltää Jeesuksen Kristuksen Herranaan.
Ja tuosta edeltä voimme lukea, että kaikki Jumalan lapset ovat sitä uskon kautta.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydäme uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa.
Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika,
sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa". Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.- Anonyymi
Niinhän ne ateistit luulee
- Anonyymi
Luterilaiset ovat palstalla monesti toistaneet: helluntailaisilla toinen henki, eri henki kuin luterilaisilla. Myös Joosualla ja Kaalebilla oli toinen henki kuin niillä, jotka hukkuivat erämaahan. Eivät kaikki Punaisessa Meressä kasteen saaneet päässeet koskaan perille, vain ne, joilla oli kasteen lisäksi toinen henki, uskollisuus Jumalan Sanalle.
- Anonyymi
Kyllä kyllä kaikki Punaisessa meressä kastetut pääsivät taivaaseen, vaikka kaikki eivät päässeeet luvattuun maantietelliseen maahan. Ei sinne päässyt Mooseskaan.
- Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pentecostalismus on antikristillinen uskonlahko, johon kristityn ei pidä sekaantua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, luterilaisilla on toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
Lähes kaikki, 98 prosenttia luterilaisista on maailman ihmsiä, ja maailman ihmisten herra on tämän maailman ruhtinas.
Jeesuksen omat ovat syntyneet Jumalasta, Heidän Herransa on Jeesus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pentecostalismus on antikristillinen uskonlahko, johon kristityn ei pidä sekaantua.
Pakkovauvakastetuilla on valehtelemisen sakramentti
Pakkovauvakastetut saisi ampua!
Pakkovauvakaste on vitsi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kyllä kaikki Punaisessa meressä kastetut pääsivät taivaaseen, vaikka kaikki eivät päässeeet luvattuun maantietelliseen maahan. Ei sinne päässyt Mooseskaan.
Oletko varma väitteestäsi ja kaikkien Punaisen Meren ylittäneiden päässeen Taivaaseen? Niin selitä, missä on luterilaiset Raamatun tuntemus? Onko luterilaisten Raamatun tuntemusta edes olemassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, pysykööt putinit ja ja muut kristityt erossa helluntailaista. Äläkä sinä luterilainen sekaannu Jeesuksen omien seurakuntaan, aivan kuten itse sanoit!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma väitteestäsi ja kaikkien Punaisen Meren ylittäneiden päässeen Taivaaseen? Niin selitä, missä on luterilaiset Raamatun tuntemus? Onko luterilaisten Raamatun tuntemusta edes olemassa!
Kaikki kansa syntyi kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä, taivasruumis luotiin kasteessa.
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Israelin heimon jälkeläiset.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, luterilaisilla on toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
Lähes kaikki, 98 prosenttia luterilaisista on maailman ihmsiä, ja maailman ihmisten herra on tämän maailman ruhtinas.
Jeesuksen omat ovat syntyneet Jumalasta, Heidän Herransa on Jeesus.Parhami ja Olseni oli puettu purppuraan ja he johtivat ihmiset harhaan.
- Anonyymi
Ei Israelista pelastu kuin jäännös. Se jäännös, joka tekee parannuksen pahoista töistään, kääntyy Herran puoleen ja usko Jeesuseen Sen Jumala on heille luvannut.
- Anonyymi
Israelin 40 v. kestäneellä erämaavaelluksella hukkui ja kuoli kaikki muut liikkeelle lähteneet, paitsi Joosua ja Kaaleb, jotka pääsi luvattuun maantieteeliseen maahan.
Ei se sitä tarkoita, ettei ne muut pääse ikuiseen elämään taivaaseen. Israel on Jumalan valittu kansa, silmäteräkansa.- Anonyymi
Kyllä Jeesuksen pääasiallinen tehtävä on koota Israelin kansan kadonneet lampaat ja viedä heidät taivaaseen.
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." - AnonyymiUUSI
Pääsivätkö myös Koorah ja hänen joukkonsa taivaaseen?
- Anonyymi
Pakkovauvakastetut perii rienaamisen sakramentin.
- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty pedo haluaa raiskata uskovien lapsia
Hänen vihansa uskovia kohtaan vain kasvaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty pedo haluaa raiskata uskovien lapsia
Hänen vihansa uskovia kohtaan vain kasvaase on kyllä hyvin ikävää
- Anonyymi
Kyllä, kaikki syntyvät erossa Jumalasta. Uudestisyntymämn kautta päsemme Jumalan yhteyteen.
- AnonyymiUUSI
Factat pitää ottaa huomioon. Ne ovat totuutta.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.- AnonyymiUUSI
Valehtelet päin silmiä, olethan Lutherin seuraaja ja luterilaisuus on täyttä valehtelua.
Tässä valheesi: Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä, olethan Lutherin seuraaja ja luterilaisuus on täyttä valehtelua.
Tässä valheesi: Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä.Totta ateistille Jeesuksen Kristuksen kuolema ja ylösnousemus on valehtelua
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta ateistille Jeesuksen Kristuksen kuolema ja ylösnousemus on valehtelua
Kerro, mitä tässä sanotaan leesuksen Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta?
Tässä valheesi: Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerro, mitä tässä sanotaan leesuksen Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta?
Tässä valheesi: Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä.Älä vikise ateisti kun et Jeesuksen sanaa usko
En ole kirjoittanut mitään Sodomasta
- AnonyymiUUSI
Pitää ottaa huomioon, että sanakiistojen kipeys ei ole tie taivaaseen. Jos sinne haluaa siitä olisi päästä eroon.
- AnonyymiUUSI
Niinpä. luterilaiset ovat palstalla kiistelemässä. He ovat isänsä kaltaisia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. luterilaiset ovat palstalla kiistelemässä. He ovat isänsä kaltaisia.
Kyllä, luterilaiset ovat Isä Jumalan kaltaisia. Kiistelevät ukastajat taas kaukana siitä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, luterilaiset ovat Isä Jumalan kaltaisia. Kiistelevät ukastajat taas kaukana siitä
Luterilaisista 98 % on vääriä ja jumalattomia. Luterilaisten isä on valheen isä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisten isä on valheen isä, luterilaisuuden jumala.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisista 98 % on vääriä ja jumalattomia. Luterilaisten isä on valheen isä!
Hellareita 100 %
- AnonyymiUUSI
Vauvakastetut perivät jumalattomuuden ja vääryyden, näkyy selvästi palstalla!
- AnonyymiUUSI
Useamman kerran kylvettyjen vihaa uskovia kohtaan on vaikea käsittää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä luterilainen uskot, sakramentteihin ja kasteen armoon!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota et löydä Jumalan ilmoituksesta.
Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä luterilainen uskot, sakramentteihin ja kasteen armoon!
Uskon Jeesukseen ja hänen työhönsä, sinä uudestikastaja et siihen usko
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota et löydä Jumalan ilmoituksesta.
Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.Tottakai ateistille Jeesuksen jumaluus on pahaa
Uudestikastajalässyttäjää haluaa tappaa uskovia. Miljoonat Jeesuksen omat ovat joutuneet ukastajien pahoinpitelemäksi
- AnonyymiUUSI
Helluntaikasteen "armoon" jos se tehdään uudestikasteena.
- AnonyymiUUSI
Synnit tekoina eivät periydy vaan synnin tekeminen on valinta. Taipumus syntiin kyllä periytyy!
- AnonyymiUUSI
Liha on aina syntinen.
- AnonyymiUUSI
Luterilainen kirkko on kammotus ja oksennus Jumalan edessä! Jeesus opettaa: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
Lutherin opit ja käskyt olivat pohja ja perustus miljoonien Jeesuksen omien murhaamiseen. Luther oli myös yksi holokaustin oppi-isistä.
Luterilaiset fariseukset ovat rakentaneen kirkot Lutherin nimelle ja korottaneet jumalattoman murhamiehen opit Jumalan Sanan rinnalle ja yläpuolelle.
Luterilainen kirkko on toiminut kuin Jeesus varoitti fariseuksia: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
Alttarin alla on myös miljoonat Lutherin nimessä mestatut: Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
Luterilaisten opetus perisynnistä ja kirkon omistama pelastava kaste, tekevät luterilaisen kirkon ulkopuolisista arvottomia ali-ihmisiä ja mahdollistaa kirkon ulkopuolisten murhaamiset ilman syyllisyyttä; joutuvathan luterilaisuuden ulkopuolella ovat ali-ihmiset helvettiin, pienet vauvatkin!- AnonyymiUUSI
Sinä olet kanmotus Jumalan edessä valheinesi
- AnonyymiUUSI
Uudestikastajalässyttäjää haluaa heittää vauvat helvettiin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet kanmotus Jumalan edessä valheinesi
Jeesuksen omat puhuvat totta, mutta luterilaiset, valheen isän lapset, valehtelevat!
- AnonyymiUUSI
Kaikki laittomuus on syntiä Jumalan silmissä.
- AnonyymiUUSI
Syntiä tehdään ajatuksin, sanoin ja teoin.
- AnonyymiUUSI
Nimenomaan herjaamalla Jumalan luomia ihmisiä tehdään syntiä.
- AnonyymiUUSI
Kylläpäs uudestikastajalässyttäjä on taas raivon vallassa. Sen viha Jeesuksen omia kohtaan on kasvanut
- AnonyymiUUSI
Valtiokirkon edustajat ovat nykyajan fariseuksia.
- AnonyymiUUSI
Parhami ja Olseni oli pukeutunut purppuraan ja eksyttivät paljon kansaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni oli pukeutunut purppuraan ja eksyttivät paljon kansaa.
Valtiokirkko vihkii nykyisin parhamit ja olsenit.
He ovat täällä rienaavien uskonveljiä! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valtiokirkko vihkii nykyisin parhamit ja olsenit.
He ovat täällä rienaavien uskonveljiä!Miksi valtiokirkolliset rienaavat uskonveljiään?
- AnonyymiUUSI
Hesekielin 18:20-22
Raamattu 1933/38
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
Ei ole perityvää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585495Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1744440En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v163902Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k383466- 513441
- 583218
- 103030
- 252627
- 462287
- 392246