Julistettu puhe ja siitä ammennettu usko ei voi olla korvasyyhyä.
Korvasyyhy on yleisintä harhaoppia tänä päivänä.
Jumala suhtautuu kielteisesti syntiin ja Jumalan lain rikkojiin eli laittomuuden tekijöihin.
Herramme Jeesus Kristus ei edes tunne lainrikkojia.
"Menkää pois" hän sanoo ja tähän on uskottava.
>>> Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Oikea Jeesus ei julistanut korvasyyhyä
11
87
Vastaukset
- Anonyymi
"Parkukaa, te paimenet, ja huutakaa, vieriskelkää tuhassa, te lauman valtiaat; sillä aika on tullut teidän joutua teurastettaviksi. Te hajoatte pirstoiksi, te kaadutte niinkuin kallisarvoinen astia."
- Anonyymi
"Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut, että olisimme sen tienneet, ja edeltäpäin, niin että voisimme sanoa: "Hän oli oikeassa"? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan."
- Anonyymi
2Joh 1:10:
"Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;" - Anonyymi
Job 21:22: "Onko opetettava ymmärrystä Jumalalle, hänelle, joka taivaallisetkin tuomitsee?"
Ps 9:7: "Mutta Herra hallitsee iankaikkisesti; hän on pystyttänyt istuimensa tuomitaksensa."
Joh 5:30: "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."- Anonyymi
Oikea Jeesus Kristus teki Taivaan Isän tahdon.
"Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni.""
- Anonyymi
"Jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen."
Istutaan kymmeniä vuosia kokouksissa mutta ei se usko siitä kummene.
Onko vika kuulijoissa vai puhujissa vai peräti molemmissa ?- Anonyymi
Liberaalipapittarilta ja saarnaajattarilta ei saa edes sanan maitoa uskon alkutaipaleelle, saati kypsyvän uskonelämän tarvitsemaa lihaa.
Maito on uskon perusasioita; Jeesus, veri, sovitus, taivas, synti...
Lihaa on syvemmälle menevä tieto niille, jotka ovat jo uskossa ja haluavat oppia ja ymmärtää lisää. Näihin aiheisiin kuuluu ylöstempaus, kristittynä eläminen ym.
- Anonyymi
Miettikääpä, mitä Jeesus olisi saarnannut putoavassa lentokoneessa. Olisiko hän hyssytellyt, että Jumala rakastaa kaikkia, ja että ei ole mitään hätää, ottakaa iisisti, rentoutukaa, kaikki on hyvin, olette rohkeita sankareita, hymyilkää vierystovetille, olemme yhdessä tässä?
Vai olisiko hän kehottanut heti uskomaan häneen ja ottamaan vastaan sovitus niin että väistämättömän kuoleman jälkeen havaitsisvat olevansa taivaassa, ansaitsemansa helvetin sijaan?
Mitä väliä, mitä ihmeen väliä olisi sillä, miten 'onnellisessa' mielentilassa maata kohti putoavat ihmiset olisivat, jos kuoleminen merkitsi heille ikuisuutta helvetissä? - Anonyymi
Eikä helvetistä selviä vaikka miten toiset eivät muka lakia noudata kuten harhappppinen haluaa.
- Anonyymi
Me ei olla Jeesuksia? Hän puhui arvovallalla ja voimalla. Minä olen Ylösnousemus ja elämä.
Muuten ei syyttäjäkään ja Perkele puhu mitään korvasyyhyä, vaan yrittävät lannistaa kuulijan itsetunnon ja pelastusvarmuuden. Esittelemällä että olet kirottu ja vajaa etkä kelpaa mihinkään.
Miten itse sitten esittelisit EVANKELIUMIN, JOKA ON ILOSANOMA. Jeesus sanoi olkaa ovelia kuin käärmeet (joka lupasi Aadamille ikuisen elämän ja Jumalan kaltaisuuden) mutta viattomat kuin kyyhkyset.
Ilosanomaa voi julistaa kyllä maallisia toiveitakin esillä pitäen eikä pelkästään taivaallisia ja hengellisiä. Tietenkin Ikuinen Elämä ja paluu Paratiisioloihin on suurinta evankeliumia monille. Kun ei kirkko reagoinut tarpeeksi nopeasti 1800 luvulla maalliseen oikeudettomuuteen syntyi sosialismi ja kommunismi.
jne.
Mä tykkään välillä kunnella ihan vain korvasyyhyyn tarkoitettua KAUNOPUHEISUUTTA JA ILOSANOMAA. - Anonyymi
Voihan ne hurmahenget tarjota hetkellistä iloa.
Raamatussa on varoitettu korvasyyhystä.
Jaak 4:9:
"Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst14010890- 2664753
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1784069Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58553691Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1843569PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija973426Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i333325Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,863207Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.691884Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt2051804