Trump sanoo lähettävänsä Tomahawk-ohjuksia Ukrainaan
Ukraina haluaa pitkän kantaman ohjusten iskevän takaisin Venäjään - ja Donald Trump sanoo lähettävänsä Tomahawkeja.
Se on seurausta viikonloppuna käydystä toisesta puhelinkeskustelusta Trumpin ja Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyn välillä, joka vaati vahvempia sotilaallisia valmiuksia vastahyökkäysten käynnistämiseksi Venäjää vastaan.
Moskova on aiemmin varoittanut Washingtonia toimittamasta pitkän kantaman ohjuksia Kiovaan sanoen, että se aiheuttaisi konfliktin merkittävän eskaloitumisen ja rasittaisi Yhdysvaltain ja Venäjän suhteita.
Tomahawk-ohjusten kantama on 2 500 kilometriä (1 500 mailia), mikä asettaisi Moskovan Ukrainan ulottuville.
Trump puhui toimittajille lentäessään Israeliin. Hän sanoi mahdollisesti puhuvansa Venäjän kanssa Ukrainan pyytämistä Tomahawkeista.
"Voisin sanoa heille [Venäjälle], että jos sotaa ei ole ratkaistu, saatamme hyvin, emme ehkä ole, mutta voimme tehdä sen."
Keskustassa tuemme täysin Trumpin toimia
5
77
Vastaukset
- Anonyymi
Moskova kuin meillä ay-liike pienoiskoossa, samoja uhkaajia. Kommunistista ay-liikettäkin vastaan Tomahawkeja, eivät muuten lopeta kansan kurjistamista pöljin lakoin, meidän Hamas !
- Anonyymi
Ukrainan kaupungit, mukaan lukien Kiova, ovat joutuneet toistuvien raskaiden Venäjän pommitusten kohteeksi drooneilla ja ohjuksilla. Venäjä on kohdistanut iskuja erityisesti Ukrainan energiainfrastruktuuriin ja aiheuttanut sähkökatkoksia.
Viime kuussa Trumpin Ukrainan erityislähettiläs Keith Kellogg ehdotti, että Yhdysvaltain presidentti oli valtuuttanut iskut syvälle Venäjän alueelle ja kertoi Fox Newsille, että "Venäjän ja Ukrainan sodan hyökkäyksiltä ei ole olemassa turvapaikkoja". - Anonyymi
Venäjä, joka aloitti täysimittaisen hyökkäyksensä Ukrainaan helmikuussa 2022, vähätteli Tomahawkien mahdollisuuksia muuttaa sodan kulkua.
Kremlin tiedottaja Dmitri Peskov sanoi viime kuussa: "Olipa kyse Tomahawkeista tai muista ohjuksista, ne eivät pysty muuttamaan dynamiikkaa."- Anonyymi
Venäläisten sotahulluus kun on pysyvää, geneettistä laatua. Vuosisataisen negatiivisen rodunjalostuksen tuotos.
- Anonyymi
Hamas nyt poistetaan aseet. Ovat sitten kuin huutolaispoikia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512