Hurmahenki on epäpyhä henki.
Tunteisiin voi vaikuttaa ja kohottaa tunnelmaa eri tavoin.
Kaikki henget eivät ole Jumalasta.
Miten hurmoksiin joutuminen on vaikuttanut sinuun uskontiellä hurmoskokemuksen jälkeen ?
- Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan .
Henkihakuisuudesta
24
143
Vastaukset
- Anonyymi
Paha henki tuntee Jeesuksen.
Jotkut väittävät tuntevansa Jeesuksen.
Apt 19:15:
"Mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Hes 2:2:
"Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se NOSTI MINUT JALOILLENI, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle." - Anonyymi
Jeesus vastasi:
"Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'." - Anonyymi
Herjaamisen henki on juuri tunteita, buuri tunne synnyttää herjan, siinä menee hurmoksiin omista herjoista ja Jumala hylkää, kuten Roomalaiskirje kertoo herjaajille käyvän.
- Anonyymi
Jumala antaa joillekin henkien erottamisen armolahjan.
Esim. apostoleille. - Anonyymi
"Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget."
- Anonyymi
Taas joku kirjoittelee ja vastailee itselleen omia vihamelisiä mielipiteitään uskovia kohtaan.
- Anonyymi
Jumalan Sana herättää vihaa joissakin mukamas uskovissa.
- Anonyymi
"Että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset."
Jumala haluaa lapsiltaan moitteettomuutta ja puhtautta. - Anonyymi
1Tim 4:9:
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen."
"Ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi." - Anonyymi
Jos ei tunne Jumalan Sanaa niin ei tunne Jumalaa ja Kristusta.
- Anonyymi
"Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi."
- Anonyymi
Sananl 16:5: "Jokainen ylpeämielinen on Herralle kauhistus: totisesti, ei sellainen jää rankaisematta."
- ylpeämielinen on Herralle kauhistus
Aam 5:10: "He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus."
- totuuden puhuja on heille kauhistus - Anonyymi
Nämä "henkitäyttymiset" voivat olla sitä vierasta tulta.
- Anonyymi
Luuk 17:29:
"Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,"- Anonyymi
Matt 11:24:
"Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."
- Anonyymi
Totuuden puhuja heittelee Raamatun jakeita, jotka jokainen tuntee.
Ja oma herja väliin, niin siinä olevinaan joku totuus. - Anonyymi
"Korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi."
✝️ Nämä on niitä feikki uskovia.- Anonyymi
Pitäisikö nauraa vai itkeä feikki uskoville ?
🤣😢
- Anonyymi
Sinäkö olet hurmahenkien vaikutuksen alla ? Siltä kovasti kuulostaa.
- Anonyymi
Pyhän Hengen saadessaan ihminen tulee luonnollisesti hurmoksiin.
Jumalan Hengen vaikuttaminen on Jumalan teko. - Anonyymi
Pyhän Hengen vuodattaminen
Apt.24:
1Kun helluntaipäivä(1) oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa(2),
10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' - Anonyymi
Pyhän Hengen saaminen ilmenee.
Apt. 10:
44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
Gal. 3:2
45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
Mark. 16:17; Ap. t. 2:4
47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. - Anonyymi
Kun lainaa Raamattua, pitää siihen heittää sekaan joku oma kohdistettu herja.
Sellaista se usko vasta oikeasti on.
Eihän pelkällä sanalla voi ketään herjata eikä todistaa totuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4183523On ilmiselvää, että väärä maahanmuutto on Suomea pilannut jo paljon
Väärä maahanmuutto tarkoittaa siis tulijoita Lähi-Idän ja Afrikan islamilaisista maista, eli muslimeita. He ovat kiistat1262635Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k1082600Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,22397Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll362183Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne52096Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv131743Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941607Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel621515Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k431473