Helluntailaisuuessa uskotaan ettei Jumalan kymmenen käskyä ole voimassa.
Mitä tästä sanotaan Uudessa Liitossa ?
Roistouskonnoissa kumotaan Jumalan laki.
Sudet, käärmeet, roistot ja murhamiehet julistavat, että lait on kumottu.
Jeesus on asiasta eri mieltä.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Raamatun vastainen usko = hurmahenkistä lahkolaisuutta ja laittomuutta
29
176
Vastaukset
- Anonyymi
>>>>>Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.<<<<<<
Mitkä "kaikki on tapahtunut"? Selviääkö se tekstin asiayhteydestä?
------
Rakkaus on lain täyttymys."Rakkaus" mihin, miten?
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:8-11 FB38 - Anonyymi
Lahkolaisten rakkausmittarit tiedetään.
Se on kylmää kyytiä ja tai joskus liukasta kuin helluntai Apostoli Olsenilla.- Anonyymi
Nykyisin luterilaisten seurakunnassa liukastellaan, kun arkkipiispa Luoma käskee vihkiä homoja.
- Anonyymi
Mikä on "hurmahenki"? Onko henkien arvostelemisen lahjan vaikutusta?Jos on miten se on ilmennyt? Hengen jakamat lahjat vaikuttavat Jumala Hengessä hoka niitä jakaakin. Lihan mielellä ei Hengen lahjoja voi vastaan ottaa . Lihan mieli ei alistu Jumalan lain alle eikä se voikaan.
”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Roomalaiskirje 8:5-9 FB38 - Anonyymi
Hurmahenkien tavoittelusta
Onhan ne helluntailaisuudessa vaikuttavat henget ja ilmiöt nähty.
Ei se ole tervehenkistä ollut.
"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan"- Anonyymi
>>>>>Hurmahenkien tavoittelusta
Onhan ne helluntailaisuudessa vaikuttavat henget ja ilmiöt nähty.
Ei se ole tervehenkistä ollut.<<<<<
Kaikki "henget" arvioidaan Jumalan Sanan perustalta.
Ellei itse harrasta Raamatun lukemista ( asiayhteyksineen) ei voi tunnistaa valheen opettajia eikä valheprofeettoja.
1. Johanneksen kirje 4:1-6 FB38
”Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.”
- Anonyymi
Helluntailaisuudessa suositaan laittomuutta.
Oletko nähnyt pastorin tekevän vilpittömästi parannusta synneistään ?- Anonyymi
Oletko nähnyt luterilaisen pastorin tekevän parannusta? Piispakin on kolmannen kerran naimisissa ja nyt hänestä tehdään tuomiorovasti sääntöjä muuttamalla! Näin luterilaisuudessa palkitaan?
- Anonyymi
>>>>>Helluntailaisuudessa suositaan laittomuutta.
Oletko nähnyt pastorin tekevän vilpittömästi parannusta synneistään ?<<<<<
Onko panettelu syntiä? Raamatun mukaan se on.
”Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.”
2. Timoteuskirje 3:1-5 FB38
- Anonyymi
Helluntailaiset näyttävät synnittömiltä, kun vertaa 3,5 miljoonaan jumalattomaan luterilaiseen!
- Anonyymi
Lahkolaiset uskovat että kaikki hellarit pelastuvat.
Mukamas pyhyempiä !?
Ei tästä ole kuin vuosi aikaa kun "uudestisyntynyt" ja "uudestikastettu" helluntailainen tappoi pienen lapsen äidin Tampereen keskustassa. - Anonyymi
Hurmoshenki tarttuu helposti ja silloin puhutaan joukko hurmoksesta.
Tämä on pastorin suurin toiveitten täyttymys. - Anonyymi
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
- Anonyymi
Hullutaipastori hurmoskrapuloissaan toistaa samaa levyään..
- Anonyymi
Raamatun vastainen usko = hurmahenkistä lahkolaisuutta ja laittomuutta.
- Anonyymi
Pentecostalismi syntyi Azusan hurmoksessa "Babylonissa".
- Anonyymi
Jumalan säätämät lait ja käskyt ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Ei ole mitään kadotettua "lakiliittoa", joilla valheilla ihmisiä houkutellaan kapinaan Jumalaa vastaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.- Anonyymi
Molotusrukoukset ovat Herralle kauhistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut siis kirkon liturgiasta....
- Anonyymi
Valetta, että helluntaissa olisi käskyt kumottu. Laki ajaa ihmisen Jeesuksen luo. Kun ihminen tulee Jeesuksen luo, hän uudestisyntyy ylhäältä. Silloin laki on tehnyt tehtävänsä. uudestisyntynyt ihminen haluaa elää lain mukaan. Kyllä hän kasvaa uskossa. Voi tulla ongelmia lihan kanssa. Siitä puhuu room, 7 luku. Mutta kiitos Jumalalle! Room. 8 luku on voitto! Lue Room. luku
Se, joka väittää, että helluntaissa on muka laki kumottu, ei ole uskova. Tai sitten hän on lainalainen .
On ihanaa olla uskossa ja elää pyhää elämää. Vain synti on se, joka vie ilon. Onneksi Jeesukseen voi pitää lyhyet tilinvälit. Silloin Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.- Anonyymi
Puhut valhetta: Mooseksen lakia ei ole koskaan anettu pakanoiden täytettäväksi, näin ei myöskään laki ei aja parannuksen tekoon eikä laki ja eikä Jumalan tykö.
Paavali julisti pakanoille:
Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä;
ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla."
Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eivät Mooseksen lain käskyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut valhetta: Mooseksen lakia ei ole koskaan anettu pakanoiden täytettäväksi, näin ei myöskään laki ei aja parannuksen tekoon eikä laki ja eikä Jumalan tykö.
Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä;
ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla."
Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eivät Mooseksen lain käskyt.Se riippuu ihmisestä. Kun minä olin herätyksessä, koin kyllä syntisyyttä, mutta se ei ollut hallitseva tunne. Tätä minä en saa todistaa uskovien kokouksessa. He ovat tottuneet siihen, että ihminen tunnustaa syntinsä ja on syntinen. Opin sen vasta ehkä kolme vuotta sitten, kun eräs nuori saarnaaja nousi kesken minun puheeni ylös. Minä jatkoin. Hän tuli takaisin ja kohta lähti uudestaan,
Minkä minä sille voin, että minun todistukseni on erilainen. Tiesin ennen uskoontuloani, että millaiseksi minun elämäni muuttuu, kun tulen uskoon. Olin niin sulkeutunut, että yleensä en saanut paljon puhetta aikaan selvin päin. Kun tulin uskoon, vapauduin heti.
Jumala veti tosiaan puoleensa rakkaudella. Olin uskoon tultuani valtavan onnellinen.sitä olen vieläkin, vaikka siitä on kulunut 49 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eivät Mooseksen lain käskyt.>>>>>>>>Puhut valhetta: Mooseksen lakia ei ole koskaan anettu pakanoiden täytettäväksi, näin ei myöskään laki ei aja parannuksen tekoon eikä laki ja eikä Jumalan tykö.
Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eivät Mooseksen lain käskyt.<<<<
Mitähän muuta Paavali siellä Ateenassa julisti ( Apt.17:15-34.) ?
Hän julisti mm.
Apostolien teot 17:30-31 FB38
”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."”
-------
Roomalaiskirje 2:1-10, 12-16 FB38
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole,
ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä — sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>>>>>Puhut valhetta: Mooseksen lakia ei ole koskaan anettu pakanoiden täytettäväksi, näin ei myöskään laki ei aja parannuksen tekoon eikä laki ja eikä Jumalan tykö.
Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eivät Mooseksen lain käskyt.<<<<
Mitähän muuta Paavali siellä Ateenassa julisti ( Apt.17:15-34.) ?
Hän julisti mm.
Apostolien teot 17:30-31 FB38
”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."”
-------
Roomalaiskirje 2:1-10, 12-16 FB38
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole,
ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä — sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.”Sillä kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain (Kristuksen ) teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä —
Uskovien sydämiin kirjoitetetaan, uuden liiton laki, Kristuksen laki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain (Kristuksen ) teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä —
Uskovien sydämiin kirjoitetetaan, uuden liiton laki, Kristuksen laki,Paavali kirjoitti: lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
- Anonyymi
adventistit. huom.....
helluntalaiset ja luterilaiset osaavat lukea Galatalaiskirjettä, eivätkä ristiinaulitse aina Jeesusta ja eivätkä ympärileikaa - Anonyymi
Raamatussa ei ole kymmenen käskyn lakia, vaan kymmenen käskyä on pieni osa Mooseksen lakia, sen kivisydän. Kymmenen käskyn pitäminen riitä, vaan on noudatettava koko lakia, yli kuuttasataa käskyä.
Kaiken päälle Mooseksen lain noudattamista vaativat ovat väärässä ajassa ja väärässä paikassa. - Anonyymi
Sinullako on sellainen usko ? Viitsitkin edes mainostaa sitä. Olet aika pelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku295037Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova671920HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1121813- 1111680
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel291664Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p232956- 71911
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.44877Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen54833- 53792