Ei uskoon tulla

Anonyymi-ap

…päättämällä, että nyt alan uskoa. Ei mene niin ei.

63

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihminen voi päättää ja rukoilla jumalalta voimia ja ymmärrystä. Kyllä se niin menee. Jeesuksenkin aikana ihminen päätti että seuraako Jeesusta vai ei.

• Anonyymi

Niin valitsivatko Raamatun mukaan opetuslapset Jeesuksen vai Jeesus opetuslapset?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin valitsivatko Raamatun mukaan opetuslapset Jeesuksen vai Jeesus opetuslapset?

Jeesus valitsi ne, joilla ei ole mitään tekemistä sillä hetkellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes 15:16
        16Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte. 17Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte. 17Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.

Tuossahan ei puhuta mitään pelastuksesta, vaan siitä, että Jeesus valitsi opetuslapset tiettyyn tehtävään:
        "Johannes 15:16
        16Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy"

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus toisin ei valinnut, vaan ne lähtivät mukaan, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä. Sellainen valinta.

• Anonyymi

Ongelmana uskossa on sana "usko". Miksi ei voi tietää?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Jeesus valitsi ne, joilla ei ole mitään tekemistä sillä hetkellä.

Uusimman suunnitellun elokuvan jeesus on Jaakko Ohtonen. Pitäisikö kysyä häneltä, että miten meni?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Jeesus toisin ei valinnut, vaan ne lähtivät mukaan, joilla ei ollut mitään tekemistä sillä hetkellä. Sellainen valinta.

Nyt olisi Suomessa paljon seuraajaehdokkaita, joilla ei ole mitään tekemistä. Ilmestyisikö jeesus nyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt olisi Suomessa paljon seuraajaehdokkaita, joilla ei ole mitään tekemistä. Ilmestyisikö jeesus nyt?

Työttömiä on kyllä paljon...

• Anonyymi

Uskoontuloon tarvitaan kyllä suostumus, haluaako ?

Jeesus usein toimintansa aikana kysyi ihmisiltä, tahdotko tulla terveeksi ?

Tätä samaa Jeesus kysyy jokaiselta, joka haluaa, Ilm. 3: 20.

"Katso minä seison ovella ja kolkutan.."

Jeesus kolkuttaa siis sydämen ovella, avaammeko sen, on meidän päätettävissä.

• Sekoitat tahallisesti. Jeesus paransi sairauksia, toinen asia, että Jeesus seisoo ovella ja kolkuttaa. On vaikeaa sanoa miten se tapahtuu taivaassa istuessa.

• Anonyymi

Ja kun päästää "Jeesuksen sisään", niin jukolavita, seraavaksi palvookin tätä jo kuoliaaksi kidutettuna uhrina ja syö kannibalistisella ihmissyöntiriitillä kirottuna kiroukseksi!

Mitä siellä päässä oikein tapahtuu?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun päästää "Jeesuksen sisään", niin jukolavita, seraavaksi palvookin tätä jo kuoliaaksi kidutettuna uhrina ja syö kannibalistisella ihmissyöntiriitillä kirottuna kiroukseksi!

Mitä siellä päässä oikein tapahtuu?!

Kyllä minä näitä teidän päiden kolkuttamisia vahvasti epäilen, kun Jeesus surrmattiin uskonnon vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sekoitat tahallisesti. Jeesus paransi sairauksia, toinen asia, että Jeesus seisoo ovella ja kolkuttaa. On vaikeaa sanoa miten se tapahtuu taivaassa istuessa.

Paitsi että itse sekoitat.
        Edellä kerroin, ettei Jeesus edes parantanut ihmisiä sairauksistaan, kysymättä.
        Samoin Hän kolkuttaa sydämen ovella ja jokaisen omassa harkinnassa avata ovi.

Aloituksessa sanottiin, ettei kukaan tule itse päättämällä uskoon j n e...
        Tämähän on totta ja vastasin, ettei Jeesus myös väkisin ketään edes paranna, saatikka tulisi väkisin xydämen ovesta sisälle.

Mitä et ymmärtänyt ?

• Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että itse sekoitat.
        Edellä kerroin, ettei Jeesus edes parantanut ihmisiä sairauksistaan, kysymättä.
        Samoin Hän kolkuttaa sydämen ovella ja jokaisen omassa harkinnassa avata ovi.

Aloituksessa sanottiin, ettei kukaan tule itse päättämällä uskoon j n e...
        Tämähän on totta ja vastasin, ettei Jeesus myös väkisin ketään edes paranna, saatikka tulisi väkisin xydämen ovesta sisälle.

Mitä et ymmärtänyt ?

Ymmärsin, että sinun mukaasi että tahtooko tulla terveeksi, ei sinun mielestäsi tarkoita tulla terveeksi.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ymmärsin, että sinun mukaasi että tahtooko tulla terveeksi, ei sinun mielestäsi tarkoita tulla terveeksi.

Et voi olla tosissasi ?
        Mikäli Jeesus kysyy sinulta, tahdotko tulla terveeksi ?
        Se tarkoittaa, että on sinun päätettävissä, haluatko vai et.

• Anonyymi kirjoitti:

Et voi olla tosissasi ?
        Mikäli Jeesus kysyy sinulta, tahdotko tulla terveeksi ?
        Se tarkoittaa, että on sinun päätettävissä, haluatko vai et.

Terveys olisi hyvä juttu. Mutta sinä puhut uskoontulosta ja ovelle kolkuttamisesta.

• Anonyymi

Ilm.3:20
        Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän. [Laul. l. 5:2; Joh. 14:23]

Tässä Laodikean seurakunnan tapauksessa Jeesus oli pantu oven ulkopuolelle kolkuttamaan. Kyseessä oli siis uudestisyntyneitten kristittyjen seurakunta joka oli luopunut Herrastaan. He pärjäsivät ilman Jeesusta omin avuin ja olivat tulleet jopa pöyhkeiksi. Suosittelen lukemaan koko luvun. Se kertoo mistä siinä oli todella kysymys.

Jeesus sanoo; "Joka kuulee minun ääneni" Jokainen lipeväkielinen saarnamies haluaisi saada vaikutusvaltaa esiintymällä Jeesuksena ja manipuloi yksinkertaisia ihmisiä omaan lahkoonsa. Siinä ihminen päättää uskooko hän Jeesusta näyttelevää puhujaa vai ei. Jeesuksella itsellään siinä ei ole mitään tekemistä. Minä suosittelen kriittisyyttä.

• Anonyymi

Kyllä voi tulla niinkin. Ihan miten kukakin haluaa.

• Anonyymi

Ei, ei onnistu niin, kyllä se rakkaushuijarikin joutuu melkoisesti tekemäön houkuttelutyötä, mutta sitten, kun uskon saa ns. toisen nahan alle, sitä ei enää järki pysty edes voittamaan.

Tästä on paljon surullisia tarinoita.

Uskon kanssa pitää olla varovainen, sillä on ihan valtava, harhaan johtava voima - mtä siinä ihmisen mielessä sitten niksahtaakaan.

• Anonyymi

"Ei uskoon tulla…päättämällä, että nyt alan uskoa"????

Mutta kyllä ainakin pappi päättää, että nyt tämä lapsi tulee uskoon, kun se kastetaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyllä ainakin pappi päättää, että nyt tämä lapsi tulee uskoon, kun se kastetaan!

Ei sitä kukaan päätä muut kuin Jumala

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä kukaan päätä muut kuin Jumala

Jumalan päätöksiä ei ole näkynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pappi ei kyllä päätä mitään, pieni lapsi on jo uskossa!

• Anonyymi

Se on ihan jokaisen oma asia miten on asian kokenut. Huvittavaa että jotkut kokee edes olevansa siinä asemassa jotta voivat sanella miten tullaan oikeasti uskoon.

• Anonyymi

Mutta ei pappi kysy lapsen kokemusta. Valehteleekö hän, kun väittää lapsen tulleen uskoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei pappi kysy lapsen kokemusta. Valehteleekö hän, kun väittää lapsen tulleen uskoon?

Ei papit sellaista väitä. Mene nyt sinne kirkon sivuille ja lue mitä siellä lukee kasteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei papit sellaista väitä. Mene nyt sinne kirkon sivuille ja lue mitä siellä lukee kasteesta.

Olen ollut kastetilaisuuksissa ja aina pappi on sanonut, että "nyt tästä lapsesta on tullut Jumalan lapsi" ja sehän edellyttää uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut kastetilaisuuksissa ja aina pappi on sanonut, että "nyt tästä lapsesta on tullut Jumalan lapsi" ja sehän edellyttää uskoa.

Ei edellytä. Papeilla on mandaatti höpötellä katteettomia juttuja.

• Anonyymi

Uskoon tuleminen on aina henkilökohtainen vapaaehtoinen valinta hyväksyä Kristuksen tarjoama sovitus meidän puolestamme ja elää Jeesuksen yhteydessä.

• Anonyymi

Ei lut kirkon opin mukaan kukaan voi itse valita. Lapsen on pakko tulla uskoon kun hänet kastetaan. Se on automaattista.

• Anonyymi

Niin ja sitten nämä aitouskovat ovat täällä nokkimassa muita koska ovat muka jotenkin parempia mutta toisaalta valitetaan kun ihmisiä ei uskonnollinen elämä enää kiinnosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja sitten nämä aitouskovat ovat täällä nokkimassa muita koska ovat muka jotenkin parempia mutta toisaalta valitetaan kun ihmisiä ei uskonnollinen elämä enää kiinnosta.

Kirkon väki on vähentynyt, mutta helluntailaiset eivät ole lisääntyneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et siis ole tehnyt valintaa?
        Ainoastaan VALITAT!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla pahinta on melkein se että kertoo käyvänsä vaikka satunaisesti kirkossa, lukevansa Raamattua tai kuuntelemalla esimerkiksi jumalanpalveluksia. Salaman nopeasti palstan "aidot uskon poliisit" ovat selittämässä tuolle onnettomalla kuinka hän tekee kaiken väärin ja siihen päälle ehkä jotain muuta arvostelua. Vaikka eikö se ole päinvastoin hyvä asia jos jotakuta edes kiinnostaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla pahinta on melkein se että kertoo käyvänsä vaikka satunaisesti kirkossa, lukevansa Raamattua tai kuuntelemalla esimerkiksi jumalanpalveluksia. Salaman nopeasti palstan "aidot uskon poliisit" ovat selittämässä tuolle onnettomalla kuinka hän tekee kaiken väärin ja siihen päälle ehkä jotain muuta arvostelua. Vaikka eikö se ole päinvastoin hyvä asia jos jotakuta edes kiinnostaa ?

Sehän on hieno asia jos uskonasiat kiinnostavat.
        Uskoontullut vaan haluaa AUTTAA etsivää löytämään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiahan ei toimi noin vaan ihmisen pitää oivaltaa tuo itse. Ei se kannettu vesikään kaivossa pysy.

• Itse käsitän uskoon tulemisen niin, että uskoo Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihmisten arvostelu ja toisinaan suoranainen haukkuminen ole mitään auttamista. Tuolla tavalla saa todennäköisesti aikaiseksi sen mielenkiinnon hiipumisen koska kukapa mokomaan dissaus jengiin olisi intomielisesti pyrkimässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskoontullut keskittyy haukkumaan homoja.

• Anonyymi

Ihmisiä tulee huijatuiksi monin tavoin. Uskonto on yksi yleisimpiä ja kaikki ei edes tajua tilaansa.

• Anonyymi

Tartutko myös Nigerian prinssin tarjoukseen?

• Anonyymi

Tarkoitat niin kutsuttua ratkaisukristillisyyttä? Käsittääkseni tämä(kin) on vapaisiin suuntiin, joissa tällä lähinnä kai kannatusta on ollut apinoitu Amerikasta kaikenkarvaisilta Jeesusta myyviltä helppoheikeiltä, jotka halusivat kinkereihinsä hiukan lisää väriä ja viihteellisyyttä, kunnon show-meininkiä ihmisten tehdessä uskonratkaisuhjaan massatapahtumien hurmoksessa muun sekoilun ohessa.

-a-teisti-

• Anonyymi

Jumala antaa ihmiselle herätyksen ajat, jolloin ihminen kiinnostuu hengellisistä asioista. Silloin on mahdollisuus pelastua. Kun olin herätyksen tilassa, Jumala veti minua puoleensa. Aloin lukemaan hengellistä kirjallisuutta. Kirja, joka oli viimeiseksi minulla, oli Billy Grahamin Vartijan huuto. Se sisälsi 10 hänen saarnaansa, joita oli aikanaan radioitu ja televisioitu Ameriikassa. Kun Jumala alkoi puhua minulle, tajusin, että Hän on totta, Hän elää!Tein päätöksen: haluan olla uskovainen. Olin laivassa kokkina ja tuli tieto, että pääsemme Santoksessa Suomeen. Vein vastakirjan sisään. Sitten tuli uusi ilmoitus: pääsemme Suomeen Buenos Airesissa.
      Tulin uskoon Santoksen ja Buenos Airesin välisellä merimatkalla.

• Aivan. Lopulta tajusin, että Jumalaa ei ole. Se oli turha ajatus.

• Anonyymi

Tulit uskoon, miten se tapahtui?

• Anonyymi

Yleensä se vaatii pidempää altistumista ja mielenterveysongelmia.

• Anonyymi

Ei tulla uskoon päättämällä, vaan kun Jeesus kutsuu kuten opetuslapsiakin niin sitten tehdään ratkaisu lähdetäänkö seuraamaan Jeesusta vai ei. Ja jos lähdetään niin Jeesus antaa uskon Häneen ja näin mennään kasteelle ja johonkin hengelliseen seurakuntaan lisäoppia saamaan.

• Silloin mukaan lähtivät ne, joilla ei ole mitään tekemistä sillä hetkellä. Kuulostaa omituiselta.

Mitä lisäoppia uskoon tarvitaan?

• Ei voi päättää, että nyt alan uskoa, mutta voiko päättää, että nyt yritän alkaa uskoa? Ja yrittäminen tarkoittaisi eräitä käytännön toimenpiteitä, kuten vetäytymistä loppuelämäksi erämaahan rukoilemaan. Jos lopulta kuoleman koittaessa uskoa ei ole tullut, niin eihän sille mitään voi, mutta ainakin ihminen yritti.

• "Hän ottaa vastaan teot ja hyväksyy aikeenkin. Hän antaa arvon työlle ja aikomustakin hän kiittää."

• Anonyymi

"Ei voi päättää, että nyt alan uskoa, mutta voiko päättää, että nyt yritän alkaa uskoa?"

Kyllä ihminen voi päättää lähteekö seuraamaan Jeesusta kuten opetuslapsetkin tekivät. Ei tarvi mennä erämaahan vaan johonkin hengelliseen seurakuntaan opetusta kristinuskosta saamaan.

• Kun helevetin tulella uhattiin, niin aloin uskomaan Jeesukseen heti. Myöhemmin en enää uskonut. Jeesus olikin huijaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei voi päättää, että nyt alan uskoa, mutta voiko päättää, että nyt yritän alkaa uskoa?"

Kyllä ihminen voi päättää lähteekö seuraamaan Jeesusta kuten opetuslapsetkin tekivät. Ei tarvi mennä erämaahan vaan johonkin hengelliseen seurakuntaan opetusta kristinuskosta saamaan.

Suosittelen kriittisyyttä. Huijareita ja jeesustelijoita on pilvin pimein jotka ajavat vain omia etujaan ja tarkoitusperiään. Kannattaa ottaa selville esimerkiksi Uskontojen uhrien tuki ry:n nettisivuilta mitkä lahkoseurakunnat ovat psyykkiselle mielenterveydellekin vaarallisia.
        Niitä ovat olleet ainakin helluntailaisuus ja Jehovantodistajat. Muitakin on.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun helevetin tulella uhattiin, niin aloin uskomaan Jeesukseen heti. Myöhemmin en enää uskonut. Jeesus olikin huijaus.

Helvetin tuli ei ole uhkaus, vaan totisinta totta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetillä uhkailu on tehokas manipulaation menetelmä, mutta ihminen joka pelkää ei ole vapaa valitsemaan tai ratkaisemaan eikä päättämään omista asioistaan oman etunsa mukaisesti. Karismaanisissa heretyskokouksissa se on arkipäivää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetillä uhkailu on tehokas manipulaation menetelmä, mutta ihminen joka pelkää ei ole vapaa valitsemaan tai ratkaisemaan eikä päättämään omista asioistaan oman etunsa mukaisesti. Karismaanisissa heretyskokouksissa se on arkipäivää.

Minä en ole koskaan kuullut evankeliumia esimerkiksi vapaakirkoissa. Silloin ei kukaan voi tulla uskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä saarnaat helvetistä, mutta et tiedä mitä on evankeliumi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se totta ollut siinä mielessä, että Jeesus on keksitty hahmo. Uskonnot ovat kauttaaltaan huijausta ja ovat vain pelotteita.

• Anonyymi

Pietari, Jaakob ja Johannes olivat kalastajia, kun Jeesus kutsui heidät. Matteus oli tullimies. Kaikki olivat jossakin työssä mukana. Siihen aikaan ei ollut sosiaaliturvaa eikä työttömyyskorvauksia.

• Siinä mielessä jutut eivät ole totta. Kuka jättäisi työt ja lähtisi jonkun tuntemattoman matkaan?

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      103
      3485
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      194
      2216
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2090
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1822
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1639
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1088
    7. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      820
    8. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      68
      810
    9. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      45
      790
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      129
      763
    Aihe