Yhden leiviskän palvelija

Anonyymi-ap

Jeesuksella on Matteus 25:ssä kova puhe, kuka voi sitä kuulla? Siellä on vertaus isännästä, joka jakoi kolmelle palvelijalle leiviskänsä. Miesten tehtävä oli tienata niillä lisää rahaa pomolleen.

Kaksi miehistä teki niin ja sai kehuja isännältään. Kolmas ei ollut mikään ulospäin suuntautunut bisnesmies, vaan pelokas introvertti ja ehkä tyhmäkin. Hän kaivoi rahansa maahan ja isäntä kosti erottamalla tämän ja heitti ulos.

Tässä on vertaus, jossa kerrotaan, että menestyksekkäät evankelistat saavat Jeesuksen palatessa palkkion ja pääsevät taivaan riemuun, mutta ne pienet ja heikot, jotka eivät uskalla evankelioida vaan kätkevät uskonsa, heitetään helvettiin. Tätähän Jeesus monesti painotti: joka ei tunnusta minua ihmisten edessä, sitä minä en tunnusta Isäni edessä.

Aika raakaa jaottelua ihmisten luonteen perusteella.

81

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelastat sielusi vain todistamalla Jeesuksesta jumalattomille. Muuten joudut helvettiin.

• Anonyymi

Hyvää matkaa, kaikki uskikset.

Toisaalta äpäräkultti kielsi koron ottamisen mikä johti juutalaisten rikastumiseen.

• Anonyymi

Leiviskät-vertauksessa leiviskät kuvaavat uskoa. Sanan mukaan usko ilman tekoja on kuollut. Näin myös yhden leiviskän saaneet usko oli kuollutta: Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.
      Yksi leiviskä oli 8,5 kg:aa kultaa.

• Anonyymi

Siinä puhutaan oikeasta lahjauskosta, ei helluntailaisten harhaoppisesta lahkouskosta, jonka Parhami ja Olseni laittoi liikkeelle Amerikasta.

Gal. 5:20 "sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset..ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä puhutaan oikeasta lahjauskosta, ei helluntailaisten harhaoppisesta lahkouskosta, jonka Parhami ja Olseni laittoi liikkeelle Amerikasta.

Gal. 5:20 "sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset..ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

>>>>>Siinä puhutaan oikeasta lahjauskosta, ei helluntailaisten harhaoppisesta lahkouskosta, jonka Parhami ja Olseni laittoi liikkeelle Amerikasta.

Gal. 5:20 "sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset..ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."<<<<<

Pelastusta ei voi teoilla ansaita.Se on lahja, kun ihminen uskko evankeliumin ja kääntyy pois syntielämästään.
        Mutta on eri asia jo pelastettuna kulkea Jumalan edeltä valmistetuissa teoissa.
        ---------
        ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭8‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Saarn. 9:10

Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

• Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä pois.

Rahab ei ollut kuullutkaan mistään Jeesuksesa.

• Anonyymi

Osoittautui vanhurskaaksi ei ole sama asia kuin tuli vanhurskaaksi. Rahab oli jo valmiiksi vanhurskas, hänhän piti poikkeuksellisesti itselleen vieraan kansan juutalaisten Jumalaa aitona Jumalana, eikä oman kansansa pakanajumalia. Tämä usko tuli näkyviin eli osoittautui vasta teoissa.

• Anonyymi

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat, Yksi ovat.

Pelkästä Jeesuksesta puhuminen johtaa helposti vain harhapoluille.

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat. Kaikki he ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin. Ei ole erikseen mitään lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja.

Raamattu on vasta kokonansa totuus.

• Anonyymi

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Ei ole mitään pakkoa tulkita, että kaikki ovat uskovia. Yhden leiviskän miehellä oli vain fyysinen elämänsä, joka haudattiin.

• Anonyymi

"Vertauskuva" tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen noudattamista. Yksi henkilö ei noudattanut Jumalan käskyjä ja lakeja, vaan toimi oman järkensä päättämän mukaisesti.

• Anonyymi

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Silloin pitäisikin hälytyskellojen soida, kun ilmoitetaan, että silloin ja silloin on, kellon aikakin ilmoitetaan, että on "Jumalan kohtaamisen ilta"....

• Anonyymi

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

Joh.3:13
        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi

"Silloin pitäisikin hälytyskellojen soida, kun ilmoitetaan, että silloin ja silloin on, kellon aikakin ilmoitetaan, että on Jumalan kohtaamisen ilta"....

Ei-helluntailainen kommentti:

Minä olen niitä mainoksia lukiessani tulkinnut: Paavon kohtaamisen ilta. Psalmissa 139 puhutaan Jumalan olemisesta kaikkialla, vrt. Kol 1.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

Joh.3:13
        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Lahkopastoreiden tarinat taivaassa käymisestä on valheita, joilla ihmisiä eksytetään luulemaan, että he ovat jotain suuria ja tärkeitä henkilöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkopastoreiden tarinat taivaassa käymisestä on valheita, joilla ihmisiä eksytetään luulemaan, että he ovat jotain suuria ja tärkeitä henkilöitä.

Paavali valehteli nähneensä Jeesuksen ja käyneensä taivaassa saadakseen arvovaltaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali valehteli nähneensä Jeesuksen ja käyneensä taivaassa saadakseen arvovaltaa.

Puhumalla perättömistä taivasmatkoista, ihmeparanemisista ja Jumalan kohtaamisista
        ja niihin vetoamalla haetaan arvostusta ja vaikutusvaltaa. Tyypillisiä eksyttäjien puheita.

Jeesus ilmaisee itsesä kunnon ihmisille, jotka elää lakien ja käskyjen mukaista elämää.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhumalla perättömistä taivasmatkoista, ihmeparanemisista ja Jumalan kohtaamisista
        ja niihin vetoamalla haetaan arvostusta ja vaikutusvaltaa. Tyypillisiä eksyttäjien puheita.

Jeesus ilmaisee itsesä kunnon ihmisille, jotka elää lakien ja käskyjen mukaista elämää.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Ensimmäinen ja tärkein käsky unohtuu hellareilta. Meuhkaavat vaan hurmoshenkiensä kanssa.

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi

Sinä vain et ole ymmärtänyt oikein tuota vertausta !

Siis yhden leivskän omaava on uskosta osaton ihminen.

Eli se yksi leiviskä tarkoittaa luonnollista elämää.
      '
      Ja Jumalan antaman elämän tarkoitus ihmiselle on etsiä Jumalaa !

Mutta sen "leiviskän"/ tehtävän tuo ihminen siis jätti käyttämättä.

Tässä:

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
      27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

• Anonyymi

Oikaisuja aloitukseen

Olen yhden leiviskän saanut. Se on todistaminen. En osaa laulaa, soittaa. Mutta sillä olen asioinut ahkerasti. Yhdelle ministerille, useammalle kansanedustajalle olen todistanut Jeesuksesta. Lisäksi lukemattomille muille ihmisille. Mitä pelkoon tulee ? Heitäkö pelkäisin . Ei ikinä. Vertaus ei koske vain B. Hinniä, T.L Osbornea, W. Branhamia, M. Cerulloa. Osa heistä on jo paratiisissa. Todistamisesta olen saanut ja saan lisää voimaa. Jag har erfarit så här på svenska. Jag kan också svenska.

• Anonyymi

Sittenhän sinä olet ahkeruutesi takia niitä kymmenen leiviskän miehiä kun et kerran pelkää maineesi menettämistä, hulluksi leimautumista tai pahoinpidellyksi tulemista, vaan puhut rohkeasti.

• Anonyymi

Luitko ollenkaan edellistä viestiäni ?

Yhden leivskän ihminen on uskosta osaton.

Ei siis uskova !

• Anonyymi

Matt.13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mitä hänellä on. Matt.25:29 Sillä jokakaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Mark.4:25 Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Luuk.19:26 Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

• Anonyymi

Todista uskoontulosta jotta pelastut!

• Anonyymi

Ihmisen omat todistukset itsestään on yhtä tyhjän kanssa.

Vain Jumala näkee sydämeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen omat todistukset itsestään on yhtä tyhjän kanssa.

Vain Jumala näkee sydämeen.

Pitäisikö uskovan istua kirkossa kuten sotilas 90¤ n kulmassa ? Ja toisaalta onko vauva ääneti. Että olisin uskovana hiljaa , ei vaan käy. Lue Paavali ja Silas vankilassa. Vankila järisi Jumalan voimasta. Helluntaiset ei todella ole mykkiä. Suomalaisilla on kumma käsitys hengellisistä asioista. Miksi te metelöitte jääkiekko ottelussa, Hkin stadionilla ?

• Anonyymi

Ilm.16:21 Ja suuri rae niinkuin leiviskän paino lankesi alas taivaasta ihmisten päälle. Ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa rakeen vitsauksen tähden, sillä sen vitsaus oli sangen suuri. Biblia (1776) 2Moos.9:23-24. Joos.10:11. Ilm.11:19.

• Anonyymi

Leiviskä oli Jeesuksen aikana sekä raha että painomitta (n. 40 kg.). Vertauksessa puhutaan rahasta.

• Anonyymi

Itsensä uskoviksi julistaneita kannattaa varoa.

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi

Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi

Valejeesus kohtasi Saulus Tarsolaisen Damaskontiellä, joka esiintyi Jeesuksena "Minä se olen", mutta olikin Saatana, joka antoi enkelinsä "pistimen" eli demonin mennä Paavaliin.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan....

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valejeesus kohtasi Saulus Tarsolaisen Damaskontiellä, joka esiintyi Jeesuksena "Minä se olen", mutta olikin Saatana, joka antoi enkelinsä "pistimen" eli demonin mennä Paavaliin.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan....

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Demonia ei otettu pois rukoilusta huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Saatanan enkeli eli demoni ei saanut nouslupaa lentoon....depart from me.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

>>>>Kaksi miehistä teki niin ja sai kehuja isännältään. Kolmas ei ollut mikään ulospäin suuntautunut bisnesmies, vaan pelokas introvertti ja ehkä tyhmäkin. Hän kaivoi rahansa maahan ja isäntä kosti erottamalla tämän ja heitti ulos.<<<<

Luukkaassa kirjoitetaan että laittoi sen liinaseen ("sudarion"- hikiliina) , kreikka käyttää "hikilina" merkitsevää sanaa" sudarion". Kun ei tee mitään ei tule hiki. Ehkä kuitenkin pelko esti palvelemasta koska ympäristö suhtautui vihamielisesti hänen isäntääsä. Niinpä hänen palvelijoitaankin kohtaan on vihaa.

”Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme'.”
      ‭‭Luukas‬ ‭19‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
      ---
      Toisekseen sanoi isäntäänsä "rosvoksi"-- leiikkaat mitä et ole kylvänyt.-- Ettei se vain olisi ollut hätävalhe pelon tähden ?

"Leikkaat mitä et ole kylvänyt"--Niin tekivät midianilaiset Tuomarien kirjassa Gideonin aikana. He eivät itse kylväneet vaan ryöstivät valmiin sadon toisilta.

”Ja joka kerta kun israelilaiset olivat kylväneet, tulivat midianilaiset, amalekilaiset ja Idän miehet ja hyökkäsivät heidän kimppuunsa. He leiriytyivät heitä vastaan ja hävittivät maan sadon aina Gassaa myöten eivätkä jättäneet mitään elintarpeita Israeliin, eivät myöskään lampaita, nautakarjaa eivätkä aaseja.”
      ‭‭Tuomarien kirja‬ ‭6‬:‭3‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
      ------
      ”Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa. Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'

Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;

miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?' Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'. — Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. — 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.”
      ‭‭Luukas‬ ‭19‬:‭20‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Maallisten asioiden puhetta, miten ihminen toimisi, ei Jumala noin toimi.

Jumala ei hylkää eikä jätä omiaan, vaikka heillä ei ole mitään ansioita esittää pelastuksensa tueksi.

• Anonyymi

Hän siis kietoi rahan hikiliinaan ja sitten kätki maahan. Ei se liity millään tavalla hikoiluun eikä raskaaseen työhön; hänenhän olisi pitänyt viedä kolikko rahanvaihtajalle. Kolikon kantaminen ei ole kovin raskasta työtä. Hikiliina on tässä nyt aivan mitätön sivuseikka.

• Anonyymi

Ei ollut mikään hätävalhe kutsua isäntää rosvoksi - isäntähän myöntää sen itse! ("Sinä TIESIT...")

• Anonyymi

Jeesus ei itse kirjoittanut yhtään mitään. Mutta miehen suuhun on laitettu kaikenlaista. Jopa kehotus juoda myrkkyä ja pistättää itseään käärmeillä.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Niin mitä, Jeesus on vanhan testamentin Minä Olen, Yehovah. Kirjoitit valhetta sanoen: "Jeesus ei itse kirjoittanut yhtään mitään".

• Anonyymi

Kirjoitit valhetta Markuksen evankeliumista: Opetuslapset menivät ja toimivat aivan kuten Markuksen evankeliumin loppuosaan on kirjoitettuna. Näin Markuksen evankeliumin loppusoan opetus kuuluu alkuperäisiin, Jeesuksen opetuksiin:

Jeesus sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
      Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
      Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
      Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
      Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.

• Anonyymi

Satojen vuosien perästä riitaisaa kirkolliskokousta, kompromissia varten hankittu täysin tuntemattoman henkilön kirjoitus. Ei Markuksen eikä Jeesuksen puhetta missään tapauksessa.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla -92 painoksessa. Siksi sitä käännöstä vihataan, koska siellä se on paljastettu. Monet eksytykset perustuu juuri noihin Raamattuun jälkikäteen tehtyihin lisäsyksiin. Siksi sitä käännöstä vihataan.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Hienoa, että otit tuon vertauksen esille. Mahtava opetus Jeesukselta vertauksen kautta. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että Jeesus antoi itse aina esimerkin, miten kuuluisi elää ja suhtautua muihin. Ei hän kertonut koskaa sellaisia vertauksia, jotka olisivat opettaneet vastoin hänen omaa esimerkkiään.

Hän puhui paljon hyvyydestä, muiden kunnioittamisesta, omastaan antamisesta, leskistä, orvoista ja sairaista ja väkivallan uhreista huolehtimisesta, uhrautuvaisuudesta muiden hyväksi, pyyteettömästä auttamisesta, halveksittujen ihmisten kohtaamisesta jne.

Talon isäntä sanoi leiviskänsä maahan kaivaneelle, että tämän olisi pitänyt viedä raha pankkiin, jossa se olisi kasvanut korkoa.

Eli isäntä pahastui itseasiassa siitä, ettei tämä palvelija toiminut oikein. Ei palvelijalta vaadittu mitään erinomaista, eikä mahdotonta. Hänen olisi pitänyt viedä tämä yksi kolikko vain pankkiin. Se ei olisi vaatinut edes suuri ponnistuksia. Silloin hän olisi toiminut jo oikein.

Hän sai Herralta sen, minkä sai, muuta hänelle ei annettu. Eikä häneltä vaadittu sellaista, mikä olisi ollut mahdoton toteuttaa. Itse asiassa häneltä vaadittiin lopulta hyvin pientä vaivannäköä. Muutenkin hän liikkui ulkona. Hän olisi voinut vain poiketa pankissa ja antaa rahansa sinne.

Usein ihmiset ajattelevat ihan vääriä asioita, kun heiltä Jumala odottaa vain yhtä. Ensinnäkin uskoa Jeesukseen ja Hänen esimerkkiensä noudattamista. Anna köyhälle omastasi, maksa rehellisesti verosi, älä tee vilppiä, arvosta kaikkia ihmisiä, älä puhu pahaa, älä riitele, älä käyttäydy sopimattomasti, kunnioita muita jne.

Ne ovat perusjuttuja. Niitä täytyy ensin noudattaa, kaikki muu on sitten vain lahjaa hyvältä Jumlalta. Eli leiviskä itse asiassa tarkoittaa Jeesuksen esimerkin seuraamista, käskyjen noudattamista, oikeianlaista asennetta.

Kaikkea hyvää!

• Minä otan vertauksen kirjaimellisesti. Hyvä palvelija on se joka sijoittaa rahansa Nvidian tai Microsoftin osakkeisiin ja saa sijoittamansa summan satakertaisesti takaisin. Paha palvelija uskoo Mellerin tms. maailmanlopun ennustuksiin ja kätkee rahansa patjan alle.

• Anonyymi

Riistokapitalismi ja ihmisten eriarvoistaminen ei ole Jumalasta.

• Anonyymi
        UUSI

Hauska ajatus. Inhimillisesti ajateltunahan se on juuri tuo. Siitä kuitenkin puuttuu se, että kun olet saanut kaiken voiton, mene köyhien luo ja lahjoita kaikki, mitä sinulla on, heille. Tämä oli taas niitä kuuluisia Jeesuksen neuvoja ja esimerkkejä. Hän oli valmis antamaan jopa henkensä syntisten pelastumisen puolesta, eli kaikkensa, mitä Hänellä maan päällä kulkiessaan oli.

Jumalan Sana on aina paljon syvällisempää, miten inhimillisesti sen voisi ajatella. Onneksi Jeesus tarjoaa armoaaan ja anteeksiantoaan kaikille, jotka sitä häneltä pyytävät. Meidän leiviskämme hoito on aina vajavaista, mutta Herramme on valmis lahjoittamaan suurimman aarteen kaikille katuville ja Hänen puoleensa aidosti kääntyville. Maallinen leiviskä kalpenee tämän edessä.

Kaikkea hyvää!

• Anonyymi

Matt. 19:24

Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Matt. 19:21

Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua.

Rahat pitää antaa suoraan köyhille, ei millekään lahkolle.

• Anonyymi

Jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

• Anonyymi

aloituksen aivot, ne ovat kuin kuiva rusina, ryppyinen ja aikansa menettänyt.

Juuri kaltaiseltasi odottaa vastaavaa kirjoitusta ja kannanottoa.

• Anonyymi

TV7:lla epämääräiset rukouspalvelut rahastaa vakavasti sairaita ihmisiä lukemalla heidän kirjeitään, he vääntelee naamansa ilmeitä, että heitä katseltaisiin.

• Anonyymi

Matt. 6:6

Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Luuk. 20:47

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi

MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot Suomessa ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä ja oikeat perilliset joutuvat nuolemaan näppejään.

• Anonyymi

Uuteen-Testamentiin on tehty kaikenlaisia muutoksia ja lisäyksiä eri uskontoryhmien vaatimuksesta ajan myötä.

-92 painos paljastaa niitä kikkailuja, siksi sitä painosta vihataan.

Esim. Etiopialaisen hoviherran uskontunnustus on sinne lahkolaisten vaatimuksesta lisätty satojen vuosien perästä.

Asiasta on varoitus Apt.8:37 kohdalla

37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi

Todella törkeä lisäys on tuntemattoman kulkumiehen kirjoittama lisäys satojen vuosien perästä.
        Monet eksytykset perustuu juuri siihen. Siksi se ottaa monelle koville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella törkeä lisäys on tuntemattoman kulkumiehen kirjoittama lisäys satojen vuosien perästä.

Matteuksen evankeliumi on vanhin ja täysin originaali, alkuperäisenä säilynyt evankeliumin kirjoitus.

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina on kastekäsky oikeille apostoleille, mikä on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun, Matt.28:16-20.

Ei Jeesus sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, mitä satojen vuosien perästä on lisätty Markuksen evankeliumin loppuun riitaisassa kirkolliskokuksessa kompromissien aikaansaamiseksi.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markuksen todistama Jeesuksen opetus kuuluu eittämättä alkuperäiin teksteihin.
        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi on vanhin ja täysin originaali, alkuperäisenä säilynyt evankeliumin kirjoitus.

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina on kastekäsky oikeille apostoleille, mikä on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun, Matt.28:16-20.

Ei Jeesus sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut, mitä satojen vuosien perästä on lisätty Markuksen evankeliumin loppuun riitaisassa kirkolliskokuksessa kompromissien aikaansaamiseksi.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

Galilean vuorella oli 11 opetuslasta paikalla todistamassa Jeesuksen antamaa kastekäksyä. Matt.28:16-20
        ---------------------------------------
        Mutta Paavalin kääntymystä ei hänen lisäkseen todista kukaan muu. Mies ei nähnyt edes Jeesuksen haamua. Kuuli vaan ääniä päästään.
        Kukaan muu ei kuullut eikä nähnyt mitään. Kaikki oli murhakoplan jäseniä, joten heidän puheisiin ei voitasi edes luottaa.

• Anonyymi

Vanhimman säilyneen eli Matteuksen evankeliumin mukaan molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta.

Matt. 27:44

Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.

Jälkikäteen Luukkaan evankeliumiin on tehty lisäys toisen ryövärin katumisesta.

Luuk. 23:43

Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Ei siihen aikaan enää mitään paratiisia maan päällä ollut olemassakaan. Se on hävitetty.

Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan saarnaamaan hengille.

Ei minkään rosvon kanssa hengailemaan hävittyyn paratiisiin.

• Anonyymi

Siis Jeesuksen kanssa ristiinaulittiin kaksi pahantekijää ja vähän myöhemmin ristiinnaulittavaksi tuotiin myös kaksi ryöväriä. Jeesus luettiin pahantekijän joukkoon, niihin jotka kansan hallitusmiehet ja ylipapit olivat luovuttaneet roomalaisille tuomittavaksi. Toinen pahantekijöistä katui, sen sijaan kumpikin ryöväri pilkkasi Jeesusta.

• Anonyymi

Täytynee toistaa tämä:

Sinä vain et ole ymmärtänyt oikein tuota vertausta !

Siis yhden leiviskän omaava on uskosta osaton ihminen.

Eli se yksi leiviskä tarkoittaa luonnollista elämää.
      '
      Ja Jumalan antaman elämän tarkoitus ihmiselle on etsiä Jumalaa !

Mutta sen "leiviskän"/ tehtävän tuo ihminen siis jätti käyttämättä.

Tässä:

26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
      27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

Ja lisään vielä tähän sen, mistä asia varmistuu !

Siinä samassa kohtaa lukee seuraavaa:

!!!
      24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
      25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
      !!!

26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
      27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
      28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
      29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
      30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

Eli se yhden leiviskän omaava ei ollut ymmärtänyt, eikä kokenut omakohtaisesti Jumalan Rakkautta !

Hän siis piti Jumalaa pahana ja ilkeänä, jota uskova ei ikipäivänä uskoisi todeksi, sillä uudestisyntynyt on itse kokenut Jumalan SUUREN Rakkauden.

1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Ja uskoon ei tulla minkään "helvetin pelon" kautta tai vuoksi, vaan Jumalan Rakkaus ja armo vetää ihmistä puoleensa.

Uskovalla siis on Rakastava Isä !

Mutta uskosta osattomalle Hän on juurikin tuota, mitä tuo yhden leiviskän omannut palvelija kertoo.

Mikä ihme tässäkin on uskoville niin vaikeaa ymmärtää ?`

Vai onko kyse siis vain "uskovasta", joka ei koskaan ole itse kokenut Jumalan SUURTA Rakkautta omakohtaisesti ?

Jumala On Rakkaus !

Jumalassa ei ole vääryyttä !

Jumala on Oikeamielinen Tuomari, joka tietää ihan kaiken, jopa salatutkin ja siten Hän osaa kaikki tuomita oikein, Hän ei tee kenellekkään vääryyttä !

Ettekö te todellakaan tunne Jumalaa ?

• Anonyymi
        UUSI

Te jumalattomat eksytte, sillä ette tunne kirjoituksia. Luulette ihmistulkintojenne ja järjen päätelmien perusteella jotain tietävänne, koska ette tutkistele asioita HENGELLISESTI. Yhden leiviskän mies oli muiden mukana HERRANSA PALVELIJA! Hän jos kuka tunsi herransa, sillä herrahan nimenomaisesti myönsi, että palvelija OLI oikeassa isäntänsä ankaruudesta. Isäntä sanoi:" Sinä TIESIT...". Hän ei sanonut "Sinä luulit..."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Te jumalattomat eksytte, sillä ette tunne kirjoituksia. Luulette ihmistulkintojenne ja järjen päätelmien perusteella jotain tietävänne, koska ette tutkistele asioita HENGELLISESTI. Yhden leiviskän mies oli muiden mukana HERRANSA PALVELIJA! Hän jos kuka tunsi herransa, sillä herrahan nimenomaisesti myönsi, että palvelija OLI oikeassa isäntänsä ankaruudesta. Isäntä sanoi:" Sinä TIESIT...". Hän ei sanonut "Sinä luulit..."

Voi voi sentään.

Kun et ymmärrä, vaikka rautalangasta väännettäisiin, niin ei voi autta.

Surullista !

Mutta yritän auttaa sinua kuitenkin.

Olivatko / ovatko siis riivaajatkin / pahat hengetkin uskovia ?

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Olisi ihan kivaa, jos sinäkin perehtyisit edes vähän enemmän Raamattuun ja mitä se ihan oikeasti sanoo ja opettaa.

Tieto ei vielä kerro mitään ihmisen tilasta, vaan se merkitsee, että onko ihminen uudestisyntynyt.

Pelastuksen voi siis vastaanottaa tai myös hyljätä, sillä eihän Jumala voisi tuomita sellaista, joka ei edes ole voinut valita oikean ja väärän väliltä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli pitää vielä lisätä se, että:

Noinko huonosti sinäkin tunnet Rakastavan ja Oikeamielisen Jumalan ?

Jumala ei todellakaan hukuta omaa lastaan !

Onko sinulla lapsia ?

Minulla on 2, enkä todellakaan ole heitä hukuttamassa, joten miten sinä kuvittelet Rakastavan Jumalan hukuttavan oman lapsensa ?

Haloo, onko valoo, vai vaan pimeyttä ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

lisäilen vielä !

Minua kyllä huolestuttaa se, että:

Miten sinulla on väärämielinen jumala, joka toimii mielestäsi väärin.

Uskovan, eli Jumalan todellisen lapsen tulisi jo lähtökohtaiseti tietää jo omasta kokemuksesta se, että Jumala on Rakastava ja Oikeamielinen, eikä Hän tuomitse ketään ihmistä väärin.

Mutta sinun oma näkemyksesi siis on sama ja yhtä väärä, kuin tuolla uskosta osattomalla ihmisellä !

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi sentään.

Kun et ymmärrä, vaikka rautalangasta väännettäisiin, niin ei voi autta.

Surullista !

Mutta yritän auttaa sinua kuitenkin.

Olivatko / ovatko siis riivaajatkin / pahat hengetkin uskovia ?

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Olisi ihan kivaa, jos sinäkin perehtyisit edes vähän enemmän Raamattuun ja mitä se ihan oikeasti sanoo ja opettaa.

Tieto ei vielä kerro mitään ihmisen tilasta, vaan se merkitsee, että onko ihminen uudestisyntynyt.

Pelastuksen voi siis vastaanottaa tai myös hyljätä, sillä eihän Jumala voisi tuomita sellaista, joka ei edes ole voinut valita oikean ja väärän väliltä.

Oi voi, eihän vertaus edes kerro mitään pelastumisesta, vaan siitä, miten kolme erilaista uskovaista palkitaan Jumalan valtakunnan eteen tehdystä työstä! Yksileiviskäinen ei tehnyt tuottoa: toisin sanoen ei saanut ketään tulemaan Jumalan luo. Hän oli uskossa, mutta menetti asemansa, koska ei ihmispelossaan evankelioinut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli pitää vielä lisätä se, että:

Noinko huonosti sinäkin tunnet Rakastavan ja Oikeamielisen Jumalan ?

Jumala ei todellakaan hukuta omaa lastaan !

Onko sinulla lapsia ?

Minulla on 2, enkä todellakaan ole heitä hukuttamassa, joten miten sinä kuvittelet Rakastavan Jumalan hukuttavan oman lapsensa ?

Haloo, onko valoo, vai vaan pimeyttä ?

Sinä uskosta osattomana tai aivan vauvan asteelle jääneenä uskovana et tietenkään tunne Raamattua. Et ota selvää sanomaa vastaan, vaan haalit selityksiä korvasyyhyysi. Jumala antaa lapsensa hukkua, jos lapsi itse niin haluaa ja luopuu uskosta. Kuten tuo yksileiviskäinen. Luulet, ettei uskosta voi luopua. Kyllä voi. Ihmispelko panee paulan, sanoo sana. Se pelko ajoi hautaamaan leiviskän.

• Anonyymi

Ap.t.8:37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Biblia (1776)

• Anonyymi

Tuo nyt ei kerro oikeasti vielä mitään.

Tämä on se sanoma:

Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Eli Sana, eli Jumala tuli lihaksi !

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Voidaan myös kääntää Jumala keskellämme, eli siis Jumala tuli lihaksi ja eli keskellämme.

Moni siis voi sanoa Jeesusta Jumalan Pojaksi, mutta ei tunnusta Jeesusta kuitenkaan Jumalaksi, joka tuli lihaksi !

Eksytyksiä on siis paljon ja siksi on syytä olla näissä asioissa tarkkana !

• Anonyymi
        UUSI

37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen

KR 33/38 jaetta 37 ei ole ollenkaan

Apt.8
        36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nyt ei kerro oikeasti vielä mitään.

Tämä on se sanoma:

Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Eli Sana, eli Jumala tuli lihaksi !

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Voidaan myös kääntää Jumala keskellämme, eli siis Jumala tuli lihaksi ja eli keskellämme.

Moni siis voi sanoa Jeesusta Jumalan Pojaksi, mutta ei tunnusta Jeesusta kuitenkaan Jumalaksi, joka tuli lihaksi !

Eksytyksiä on siis paljon ja siksi on syytä olla näissä asioissa tarkkana !

Jeesus ja Jumala ovat eri Persoonia. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia. Mutta yhdessä ovat yksi Jumala.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki leiviskän saaneista oli uskovaisia Jeesuksen palvelioita. Kaikki eivät vaan totelleet mitä oli käsketty. Käskyjen rikkomisesta eli synnistä siinä vertauksesta on kysymys.

• Anonyymi
        UUSI

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Paavali oli tehnyt murhan, mahdolisesti useita. Siksi hän yritti kieltää lakien merkityksen kun kyse oli hänestä itsestään.

Mutta kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta, niin kyllä kelpasi Paavalille lainkohtat.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

1. Kor. 9:8

En tässä esitä vain ihmisten ajatuksia, sillä lakikin sanoo samaa.

• Anonyymi
        UUSI

Näinhän se menee, mutta nämä sokeat täällä eivät näe.

• Anonyymi
      UUSI

Siinä viitataan useisiin Paavalin tekemiin murhiin...silloinkin...

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.

• UUSI

>>Ja uskoon ei tulla minkään "helvetin pelon" kautta tai vuoksi, vaan Jumalan Rakkaus ja armo vetää ihmistä puoleensa.>>

Sinäkö päätät?

• Anonyymi
        UUSI

Voi voi sinua !

Jumala ei vedä puoleensa peloittelemalla eikäpelon kautta ja avulla.

ILOSANOMA kertoo Jumalan Rakkaudesta, eikä siinä peloitella ketään !

Se siis ei ole mikään PELKOSANOMA !

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Ja tuo Jumalan Rakkaus siis aiheuttaa Jumalan lapsessa vastarakkuden.

1. Joh. 4:19 Me rakastamme, sillä hän on ENSIN rakastanut meitä.

• Anonyymi
        UUSI

Siis Jumalan selvääkin selvempää Sanaa !

Eli en puhu omiani, toki olen nämä asiat elänyt todeksi omassa elämässäni.

Eli ei vain kirjainta, vaan myös uskonelämän tuomaa kokemusta, joka vain vahvistaa Sanan Todeksi.

Säälin sinua todella, kun sinulla ei selvästikkään ole asiasta omakohtaista kokemusta, eikä siten Sana ole tullut sinulle Eläväksi Totuudeksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis Jumalan selvääkin selvempää Sanaa !

Eli en puhu omiani, toki olen nämä asiat elänyt todeksi omassa elämässäni.

Eli ei vain kirjainta, vaan myös uskonelämän tuomaa kokemusta, joka vain vahvistaa Sanan Todeksi.

Säälin sinua todella, kun sinulla ei selvästikkään ole asiasta omakohtaista kokemusta, eikä siten Sana ole tullut sinulle Eläväksi Totuudeksi.

Olet sekaisin vr62.

• Anonyymi
      UUSI

Matt.1:23 Katso, neitseen pitää raskaaksi tuleman ja synnyttämän Pojan, ja hänen nimensä pitää kutsuttaman Emmanuel; se on niin paljo sanottu: Jumala meidän kanssamme. Biblia (1776) Jes.7:14. 8:10.

• Anonyymi
        UUSI

Pahan oma, antikrsituksen antti riekkuu helluntaipalstalla rakkiensa kera!

• Anonyymi
      UUSI

3Moos.27:32 Ja kaikki kymmenykset karjasta, ja lampaista, ja kaikista kuin vitsan alla käy, ne ovat pyhät kymmenykset Herralle. Biblia (1776)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      57
      3715
    2. 45
      3116
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2934
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      37
      2773
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2383
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      59
      1881
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      22
      1854
    8. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      117
      1728
    9. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1160
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1131
    Aihe