Oliot toiselta planeetalta, Orpo ja muut "viisaat"

Anonyymi-ap

Eläkkeiden pienuus selittyy paitsi matalilla palkoilla myös vuosikymmenten aikana koetelleilla työttömyysjaksoilla. Pertille 60 vuotta oli raja, jonka jälkeen töitä ei enää herunut.

– On turha puhua, että nostetaan eläkeikää. Ei puhettakaan, että ainakaan fyysisiä hommia tekevä enää työllistyisi. Oikein oksettaa kuunnella petteriorpoja ja muita viisaita, jotka ovat tietävinään. He ovat kuin olioita toiselta planeetalta.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011559582.html

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos Pertti olisi noheva, hän opettelisi uuden ammatin ja tekisi sitä seuraavat seitsemän vuotta, joka menee eläkeikään.

On laiskuutta jäädä sohvalle makaamaan ja käyttää tekosyynä sitä, että on tehnyt jotain sellaista työtä, jota ei ole enää olemassakaan.

• Anonyymi

Pertille se on nyt myöhäistä, mutta ei ollut silloin, kun hän oli 60 vuotias.
        Tässä huomataan, ettei lopetetulla aikuiskoulutustuella ollut mitään todellista merkitystä. Perttiä ei yksisarviset kiinnostaneet eikä salsakurssillekaan ollut tarvetta.

• Anonyymi

Pertillä rahat riittäisivät, mutta kun Pertti ei halua.
        Haluttomuus ei ole kuitenkaan yhteiskunnan vika eikä yhteiskunnan tehtävä ole tyydyttää ihmisten haluja vaan minimitarpeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe