Matteus 7:15 väärä profeetta

Anonyymi-ap

Rauhaa!

Kuinka monia tuleekaan Kristuksen nimeä käyttäen ja lampaiden vaatteissa niin että heitä ei voi erottaa aidosta kristitystä mitenkään vaan he näyttää ulospäin tosi kristityiltä. Ja vielä heitä suuremmilta.

Mutta orjantappurasta ei voi koota viikunoita ..... Niin nämäkin osottautuvat hyväksikäyttäjiksi ja vedettömiksi lähteiksi tai pilviksi. Heistä ei pääse eroon jos heille lantinkin antaa. Vaan he tunkeutuu huoneeseen ja vaativat palvelemaan itseään.

Heidän kohtalonsa on kamala jos raamattu pitää paikkansa. Mutta raamattu on viisauden kirja. Sen viisaat ajatukset ja varoitukset häipyvät taka-alalle kun tulee voiman aika. Voiman aikoina kristityt ovat aina kokeneet itse vainoa. Ja heidän vainoojansa menestyvät.

Aina ei viisaus auta. Hedelmän kantaminen on mahdotonta ohdakkeiden ja orjantappuroiden keskellä. Kaikki maaperä ei ole hyvää ja hedelmällistä maata.

Väärä profeetta saa Ilmestys 17-20 mukaan vallan petoihin sen jälkeen kun portto on kukistettu pois pedolla ratsastamasta. Väärälle profeetalle aukeaa hetki jolloin se on valtansa huipulla.

Mutta tässä vielä historian jaottelua

0-500 jkr VOIMAN AIKA JA VAINOT
500-1000 jkr VIISAUDEN AIKA
1000-1500 jkr VOIMAN AIKA JA VAINOT
1500-2000 jkr VIISAUDEN AIKA
2000-2500 jkr VOIMAN AIKA JA VAINOT

JNE.

Kaikki pyhät ja hurskaat kukistuu Ilmestys 13 mukaan Mutta jumalattomat ja pedon sekä Lohikäärmeen kanssa liitossa olevat menestyy voiman aikoina.

Rauhaa!

41

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saatana esiintyy Jumalana, valeapostolina, evankelistana, kaatajana, rakkauden julistajana, vanhurskauden palvelijana, jalanvenyttäjänä.
      Ei se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä olisikaan.

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi

Saata-Na esiintyy myös apostolien herjaajana ja alkuseurakunnan pilkkaajana. Eikö niin Teuvo?

• Anonyymi

Silloin kun perinteinen oikea Juutalaisuuden usko ja uskonto on hävitetty pois maan päältä, niin Jeesus tulee takaisin. Löytäneekö hän enää uskonveljiään, Juutalaisia uskoltaan ollenkaan.

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei hän mitään muuta uutta uskontoa perustanut.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt
      ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

Uskovaiset pitää eheyttää ihmisiksi

• Anonyymi

Jeesus oli tapauskovainen. Kävi kerran viikosssa kotikirkossaan. Ei eronnut sen ajan kirkosta. Maksoi kirkollisveroa.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Matt.17
      24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
      25 Hän sanoi: "Maksaa"

• Anonyymi

Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

Jep. Oikea huijareiden huijari.
        Aloitti Lasarus-tempulla eikä sen jälkeen tarvinnut töitä tehdä. Pilveä veti minkä keuhkot kesti poikakavereidensa kanssa.

• Anonyymi

Mitä viisauden aikaan tottuneiden pitäisi tehdä. He luottavat liikaa sanaan ja unohtavat että veressä on voima.

Golgatan veressä Voima on , Voima niin suuri ja verraton.......

Isä tahtoo rukoilijoita jotka rukoilee Hengessä ja Totuudessa. Totuus ei ole sanoissa, vaan Kristuksen liha ja veri ovat Totuus ja totuuden lähde.

Sanat ovat sangen heikkoja tänä voiman aikana ja joka kirjanoppineena sanoissa pitäytyy ilman että omaa totuuden, Hengen ja voiman tulee jyrätyksi.

Jeesus kehotti JÄÄKÄÄ JERUSALEMIIN (TEMPPELIN LUO) KUNNES TEIDÄT PUETAAN VOIMAAN KORKEUDESTA.

On uskovia joilla on sanoissakin voimaa, mutta valitettavasti nämä ovat kirjoojia ja syyttäjiä. Eivätkä Jeesuksen sanojen noudattajia.

Jehovan todistajat ovat yksi joiden sanoissa ei ole voimaa mukana. Kuitenkin raamattu viittaa heihin sanoen: Ostakaa minulta tulessa puhdistettua kultaa. Heidän sanansa ovat PUHTAAT ja Raamatun mukaiset.

Vain nämä kaksi olen tunnistanut:

Puhtaiden sanojen saarnaajat
      Voimallisten sanojen saarnaajat

Itselläni ei ole vielä voimaa lähes yhtään, vaan olen hyvin heikko. Rukoilen voimaa päivittäin. Henki on kehottanut vain Pyhällä Ehtoollisella käymään. Silloin kokee ainakin ylösnousseen Jumalan voimaa vaikka itse pysyisi heikkona.

Onko teillä raamatun kohtia tai kokemuksia liittyen viisauteen tai voimaan.

• Anonyymi

Ei veressä mitään omia eri voimia ole, sotilaat tallasivat veren maahan. Ne on pelkkiä runoja sellaiset verenvoimat.

Voima on Jumalan voima, Jumala on Henki.

• Anonyymi

Älä tavoittele mitään yliluonnollisia voimia.

Kaatolahkoissa on vieraita henkiä ja voimia, mitä siellä ihmisiin pumpataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei veressä mitään omia eri voimia ole, sotilaat tallasivat veren maahan. Ne on pelkkiä runoja sellaiset verenvoimat.

Joka uskoo Jumalaan ei usko itseensä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo. Et ymmärrä mitä Golgatalla tapahtui. Et.

• Anonyymi

Asioita ei pidä irrottaa niiden ajallisesta ja asiallisesta konteksista, kuka puhuu ja kenelle puhutaan.

Pitää erottaa ne kohdat, kun Jeesus antoi omille oikeille 12 apostolilleen erityisiä voimia tehdä ihmeitä ja parantaa sairaita. Ne liittyi siihen aikaan ja tilanteeseen.
      Sitä varten Jeesus antoi omille apostoleilleen omaa voimaansa eli puhalsi suustaan omaan Henkeään heille. Ei niitä jakeita pidä kopioida ja sanoa, että tämä koskee nyt minuakin.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

• Anonyymi

Jeesuksen suustaan omille apostoleilleen puhaltamaa Pyhää Henkeä kutsutaan Totuuden Hengeksi, koska Jeesuksesta käytetty nimi oli Totuus.

• Anonyymi

Sielunvihollinen eksyttää ihmisiä lupaamalla heille erityisiä hengen voimia, verenvoimia tms. eksyttäväisiä voimia. Saatana on tuhansien juonien mestari.

Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Biblia
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
      23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

• Anonyymi

Ihmisen ei tule tavoitella mitään yliluonnollisia "voimia". Jumala antaa kullekin oman tahtonsa ja päättämänsä mukaan ne voimat, mitä ihminen elämässään tarvitsee.

5. Moos. 33:25

Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin.

• Anonyymi

Sananlaskut on hyvä viisauden antaja. Lue vaikka joka päivä yksi sananlasku ja ota sen viisaus käyttöösi.

Sananlaskuissa on 31 lukua.

Lue vaikka yksi sananlasku kuukauden päivien mukaisessa järjestyksessä.

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumin kirjoitukset ovat kaikista vanhin ja luotettavin dokumentti.

Sen sijaan esim. Markuksen evankeliumiin on lisäilty kaikenlaista jälkikäteen, mikä ei ole Jeesuksen tai Markuksen puhetta ollenkaan. Sinne on jälkikäteen kirkolliskokousta varten täysin tuntematon kulkumies kirjoittanut erilaisen lähetyskäskyn, kun mitä on Matteuksen evankeliuin lopussa.

Asiasta on varoitus -92 käännöksen Mark.16:9 kohdalla. Siksi sitä painosta vihataan, koska monet harhaopit perustuu juuri tuohon lisäykseen.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Erilaiset UT:n kirjeet on vielä konstikkaimpia, sillä niitä kirjoittajia on paljon enemmän kuin mitä annetaan ymmärtää. Erilaisia muistluita ja puhekielen ilmaisua, lyhenteitä, ei kaikki lauseen jäseniä, huudahduksia tms. on vain kerätty ja laitettu kuuluisien henkilöiden nimiin sen ajan käytännön mukaisesti. Esim. Paavalin kirjeiksi on laitettu enemmän kuin mitä hän itse on kirjoittanut jne. Se kaikki on selvinnyt Ramatun-tutkimuksissa ja dokumenttien tutkimisessa, mitä on tehty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erilaiset UT:n kirjeet on vielä konstikkaimpia, sillä niitä kirjoittajia on paljon enemmän kuin mitä annetaan ymmärtää. Erilaisia muistluita ja puhekielen ilmaisua, lyhenteitä, ei kaikki lauseen jäseniä, huudahduksia tms. on vain kerätty ja laitettu kuuluisien henkilöiden nimiin sen ajan käytännön mukaisesti. Esim. Paavalin kirjeiksi on laitettu enemmän kuin mitä hän itse on kirjoittanut jne. Se kaikki on selvinnyt Ramatun-tutkimuksissa ja dokumenttien tutkimisessa, mitä on tehty.

Viisaat Juutalaiset osasivat epäillä juuri Paavalin puheita siihen aikaan. Ei ne niitä kaikkia uusia oppeja purematta nielaisseet.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi

Kyllä on monimutkaista

Olisiko vuonna 2025 tärkeintä inhimillisyys

Lopetetaan kokonaan lukemasta tarinoita

Ajatellaan rehellisesti

• Anonyymi

Uskovaisten pitää vihdoinkin päättää ovatko täysin pahoja vai täysin tietämättömiä maailman tapahtumista ja historiasta.

Kirjoista voi s o s i o p a a t t i kuten jehukin keksiä perusteita vaikka mihin, varsinkin kun ei puhu totta kuin vahingossa.

• Anonyymi

Kaikki pitää tutkia perusteellisesti, ennen kuin tekee omia johtopäätöksiään.

Raamattu neuvoo tutkimaan kaikki kirjoitukset ja jopa henget pitää tutkia ja koetella
        ja neuvotaan pitämään vain sen mikä on oikein ja hyvää ja yhtä pitävää aikaisempien eli VT:n kirjoituksien kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaisten pitää vihdoinkin päättää ovatko täysin pahoja vai täysin tietämättömiä maailman tapahtumista ja historiasta.

Kirjoista voi s o s i o p a a t t i kuten jehukin keksiä perusteita vaikka mihin, varsinkin kun ei puhu totta kuin vahingossa.

Paavalin puheiden kanssa pitää olla hyvin tarkkana, koska hän oli muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan käynyt kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa ja meni jopa niin pitkälle, että tekeytyi nasiiriksi, vaikka ei siihen aikaan enää mitään nasiireja ollut. Johannes Kastaja oli viimeinen nasiiri, hän oli täytetty PyhälläHengellä jo äitinsä kohdussa ja ilmaisi uskoaan jo kohdussa ollessaan hypähtämällä ilosta äitinsä kohdussa kun kuuli Marian tervehdyksen äänen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi

Älä ole edessä ystävä, takana vihollinen. Huono maine tuo pelkkää häpeää ja pilkkaa sille, joka pettää ja vilpistelee. Älkää tullatko.

• Anonyymi

Raamatun lukeminen kannattaakin aloittaa alusta. Luomistyöstä ja syntiinlankeemuksesta eli perisynnistä ja sen seurauksista, joita ihmisten kuolema ja muut kiroukset ovat yhä voimassa.

Sananl. 28:9

Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi

Eksyttäjät, nuo väärämieliset uskonlahkot aloittavat puheensa maailmanlopun tapahtumista Ilmestyskirjasta, joilla uhkakuvilla luodaan voimakasta pelon tunnetta.

Sitten pelastukseksi tarjotaan heidän oppiensa mukaista nopeata uskonratkaisua ja liittymistä heidän joukkoonsa jonkin lahkon ry:n maksavaksi jäseneksi.

• Anonyymi

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Pikaista maailmanloppua ennnustavia lahkolaisia tuleekin varoa..."aika on lähellä"...

Jumalalla ei ole mitään kiirettä. Jumalan maailmassa ei edes ole aikaa. Laupias ja armahtavainen on Herra, hänen armonsa kestää ikuisesti.

Saatanalla on kiire, koska sen aika on vähissä.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikaista maailmanloppua ennnustavia lahkolaisia tuleekin varoa..."aika on lähellä"...

Jumalalla ei ole mitään kiirettä. Jumalan maailmassa ei edes ole aikaa. Laupias ja armahtavainen on Herra, hänen armonsa kestää ikuisesti.

Saatanalla on kiire, koska sen aika on vähissä.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lulumäärä on tullut sisälle Jumaalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen. Siksi se käy raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estään lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita LAPSIA VASTAAN, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lulumäärä on tullut sisälle Jumaalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen. Siksi se käy raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estään lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita LAPSIA VASTAAN, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Totta on nuo Lohikäärmeen toimet ja sota. Kuitenkin se Totuus ja tieto Lohikäärmeestä on vain VIISAUTTA ja kirjanoppia. Jotenkin musta tuntuu että se on tuo viisaus yhäti maitoa.

Paavali puhuu Tulevan maailman voimien kokemisesta vahvana ruokana. Tässä meidän joukossa tuskin on kuitenkaan ketään joka tarvitsisi maitoa vahvempaa ruokaa.

Kuitenkin oon rukoillut voimaa. Herra tietää kyllä tarvitsenko vai en. Hyvä ja yhteishenkeä nostattavaa on toki ajankohtaisten raamatun kohtien osoittaminen. Ja rakkaus iloitsee toki totuuden voittaessa. Mutta viisauden aika oli 1500-2000. Eikä enää pelkällä viisaudella voi pärjätä?

Nyt kun VOIMAN aika on alkanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta on nuo Lohikäärmeen toimet ja sota. Kuitenkin se Totuus ja tieto Lohikäärmeestä on vain VIISAUTTA ja kirjanoppia. Jotenkin musta tuntuu että se on tuo viisaus yhäti maitoa.

Paavali puhuu Tulevan maailman voimien kokemisesta vahvana ruokana. Tässä meidän joukossa tuskin on kuitenkaan ketään joka tarvitsisi maitoa vahvempaa ruokaa.

Kuitenkin oon rukoillut voimaa. Herra tietää kyllä tarvitsenko vai en. Hyvä ja yhteishenkeä nostattavaa on toki ajankohtaisten raamatun kohtien osoittaminen. Ja rakkaus iloitsee toki totuuden voittaessa. Mutta viisauden aika oli 1500-2000. Eikä enää pelkällä viisaudella voi pärjätä?

Ei kirjoja ja tietoa pidä vähätellä. Factat Raamatussa ovat totta, mutta ei kaikki mielipiteet.

Hullutukset eivät ketään pelasta, vaikka Paavali niinkin puhumalla yritti ihmisiä eksyttää.

Sananl. 1:22

"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei edes nähnyt Jeesusta, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Oli helluntainakin vielä murhahommissa, eikä tiennyt mitä siellä tapahtui. Joutui keksimään omia oppejaan.

Paavali oli valeapostoli, joka sai seuraajia vain Kreikassa Korintossa. Mutta ei sielläkään kaikki menneet niihin mukaan.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei edes nähnyt Jeesusta, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Oli helluntainakin vielä murhahommissa, eikä tiennyt mitä siellä tapahtui. Joutui keksimään omia oppejaan.

Paavali oli valeapostoli, joka sai seuraajia vain Kreikassa Korintossa. Mutta ei sielläkään kaikki menneet niihin mukaan.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Korintossa Paavali perusti ensimmäisen Mormonikirkon tekemällä ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi

Aika outoa!

• Anonyymi

Pietari opetti kasteesta täysin eri tavalla kuin Paavali.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Paavali puhui Korintossa täysin sekavia molotuksia (glossolaliaa).

Matki siellä vaikuttanutta Delfoin oraakkelia päästäkseen Korinttolaisten suosioon.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi

Jumalan karitsa - susi lammasten vaatteissa.
      Kai täys pässi jo. Sarvet pallit ja kaikkki.

• Anonyymi

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Israelissa vain roistoilla ja Mafian jäsenillä oli Rooman kansalaisuus.

• Anonyymi

Kreikassa Delfoin oraakkeli ja Paavali käyttivät samaa metodia, heillä oli erityisiä siihen tehtävään vihittyjä selittäjiä, jotka yrittivät muuttaa sekavan hurmoskielisen puheen eli glosolollian ymmärrettävään muotoon.

Paavali ei ollut helluntaina paikalla.
      Oikea yhden päivän kestänyt kielillä puhumisen armolahja tarkoitti sitä, kun oikeat apostolit puhuivat oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita, ei mitään hurmoskielistä molotusta. Helluntaina Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla Tulisten Kielten muodossa oikeiden apostolien pään päälle toteuttamaan vieraskielisen puheen. Kuulijat kuulivat puheen omalla äidinkielellään. Kukaan ei horjahdellut, eikä kaatuillut maahan kuten lahkolaiset yrittävät ihmisiä eksyttää ja puhuvat sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

• Anonyymi

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Saatana on ilmavallan hallitsija!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      57
      3715
    2. 45
      3116
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2934
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      37
      2773
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2383
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      59
      1881
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      22
      1854
    8. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      117
      1728
    9. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1160
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1131
    Aihe