Tampereella ei osata ajaa

Anonyymi-ap

Liikennekulttuuri on samanlaista kuin Venäjällä. Jatkuvia ylinopeuksia, peräänajoja.
Edes talven tullen kohelletaan tämän tästä. Jatkuvia peräänajoja on ollut tänäkin syksynä.
Takapuskurissa roikkumista ym.
Minä minä asenne näkyy joka päivä.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000011568386.html

40

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta joka sana

• Anonyymi

Tampere on maalaishenkinen kylä jossa täytyy näyttää kuinka auto kulkee. Lapsellista.

• Anonyymi

Oli tiheä sumu aamulla.

• Anonyymi

Ei sumu ole mikään puolustus. Olosuhteisiin nähden pitää olla riittävä turvaväli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sumu ole mikään puolustus. Olosuhteisiin nähden pitää olla riittävä turvaväli.

Jep. Hyvällä kelillä 3-4 sekuntia ja huonolla kelillä huomattavasti pidempi turvaväli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Hyvällä kelillä 3-4 sekuntia ja huonolla kelillä huomattavasti pidempi turvaväli.

Tuon lisäksi vielä reaktioaiak päälle, joka on jotakin ½ - 1 sekunnin luokkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon lisäksi vielä reaktioaiak päälle, joka on jotakin ½ - 1 sekunnin luokkaa.

Vieläkös Piape mopoilee, eo oo näkyny kartsalla vähää aikaa?

• Anonyymi

Aika samalla tavalla tampereella ajetaan kuin muuallakin suomessa. Tampereella on hieman enemmän väkeä ja siksi ruuhkia.

• Anonyymi

Olen huomannut usein Turussa käydessäni, että siellä ajetaan maltillisemmin kuin Tampereella."
        Onko se sitten sattumaa vai ei. Oma havainto niinä kertoina kun olen käynyt .Joka tapauksessa huonoksi on mennyt liikennekulttuuri.

• Anonyymi

Tanskassa nopeusrajoituksia valvotaan aktiivisesti, ja sakot voivat olla tuntuvia. Esimerkiksi moottoritiellä ylinopeudesta voi saada useiden sadan euron sakon riippuen ylityksen määrästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut usein Turussa käydessäni, että siellä ajetaan maltillisemmin kuin Tampereella."
        Onko se sitten sattumaa vai ei. Oma havainto niinä kertoina kun olen käynyt .Joka tapauksessa huonoksi on mennyt liikennekulttuuri.

vaasassa ajetaan yhtä huonosti kuin tampereella tai ehkä huonommin. ruotsinkielisillä voi olla oma ajotyyli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaasassa ajetaan yhtä huonosti kuin tampereella tai ehkä huonommin. ruotsinkielisillä voi olla oma ajotyyli.

tai no kyllä tampereella jotkut ajaa hyvin.

• Anonyymi

Vuonna 2021 Tanska kiristi liikennelainsäädäntöään merkittävästi. Uuden lain mukaan poliisilla on oikeus takavarikoida ajoneuvo valtiolle, jos kuljettaja syyllistyy erityisen piittaamattomaan tai vaaralliseen ajotapaan. Tämä koskee sekä paikallisia että ulkomaisia kuljettajia, mukaan lukien suomalaiset.

• Anonyymi

Siellä sakotetaan pyöräilijöitäkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä sakotetaan pyöräilijöitäkin

Saisi sakottaa täälläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisi sakottaa täälläkin.

Kyllä täälläkin sakotetaan. Ei vaan valvota tarpeeksi, koska resursseja ei ole riittävästi. Tosin kyllä järkevä ihminen kykenee toimimaan sääntöjen mukaan ilman jatkuvaa kyttäämistä ja valvontaa. Kaikki eivät valitettavasti vaan ole järkeviä.

• Anonyymi

takapuskurissa kesärenkailla jäisellä tiellä sumussa

• Anonyymi

Ajoneuvon nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa kenellekään.

• Anonyymi

Mamut tuovat pormestarin myötävaikutuksella kamelit ja aasit Hämeenkadulle. Tampere "kansainvälistyy".

• Anonyymi

Voi teitä hyvät ihmiset,
      ette ole ruuhkia,
      ettekä todellisia koheltajia nähneetkään,
      kun ette ole isossa maailmassa ajelleet ja pyörineet , missä on oikeita ruuhkia ja tuhannen kertaa enemmän autoja kuin täällä lintukodossa, jossa kun on kaksi autoa risteyksessä niin on ruuhka,
      esim. venäjän liikenne on ihan omaa luokkaansa,
      joka siellä on ajanut tietää, että Treella ajetaan kuin liikennepuistossa sinne verrattuna.

• Anonyymi

Onneksi en ole samanlainen kanssasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi en ole samanlainen kanssasi.

Jos tuo toistaminen saa sinut tuntemaan olosi merkitykselliseksi ,
        jatka ihmeessä,
        jokaisella on oma terapiamuotonsa.

• Anonyymi

Kaikki lähtee ajonopeuksista ja tilanteista. Sopivat nopeudet käytettäviksi olisivat moottoriteillä 80km/h, muilla teillä 60km/h, hiekkateillä 40km/h ja kaupunkialueella 10-20km/h. Näitä käyttämällä ehtii nähdä maisemia ja ei ole niin kiire.
      Ajotilanteet tulee pitää ennakoivina ja rauhallisina, että matkat voidaan tehdä parasta turvallisuutta noudattaen. Varaamalla aikaa matkoihin saadaan niiden suorittaminen rauhallisemmaksi. Joukkoliikenne on vaihtoehto. Ja joukkoliikenteen solmukohtiin tulee tehdä autoille parkkihalleja nykyaikaislla palveluilla, kuten lohkolämmittimien ajastamilla jms.. Myös pienempia kimppataksi tyylisiä tai minibussiratkaisuja voidaan harkita niille alueille, joita joukkoliikenne ei vielä pysty kattamaan syrjäisen sijainnin tähden.
      Yhteinen liikennöinti ja sen turvallisuus on kaikkien asia.

• Anonyymi

Jos ei kykene moottoritiellä ajamaan kuin esim. 80km|h suoralla tiellä,
        suosittelen julkisia,
        ja jättämään ajokortin viranomaisille.

Tai opettelemaan ajamaan normaalisti niinkuin muutkin,
        ei minulla ja muilla ihmisillä ole mitään ongelmaa nykyisten rajoitusten kanssa, auto on hallinnassa täysin .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei kykene moottoritiellä ajamaan kuin esim. 80km|h suoralla tiellä,
        suosittelen julkisia,
        ja jättämään ajokortin viranomaisille.

Tai opettelemaan ajamaan normaalisti niinkuin muutkin,
        ei minulla ja muilla ihmisillä ole mitään ongelmaa nykyisten rajoitusten kanssa, auto on hallinnassa täysin .

Moottoritiellä pääsee kuitenkin melko helposti ohi hitaammista. Eri asia on normaalilla maantiellä.

• Anonyymi

Poliitikot näyttät mallia:
      Entinen Oulun kaupunginvaltuutettu ja Pohjois-Pohjanmaan aluevaltuutettu Anna Koskela on julkaissut Facebookissa ratista kuvatun videon, jossa auton nopeusmittari näyttää 240 kilometriä tunnissa moottoritiellä.

• Anonyymi

Persujen edustajaltakin on pistetty kortti hyllylle, joten ei kannata mallia ottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persujen edustajaltakin on pistetty kortti hyllylle, joten ei kannata mallia ottaa.

Kun änkeät tuota sanaa joka väliin,
        ja politiikkaa sinne missä sitä ei ole ,
        eikä sillä ole otsikon kanssa mitään tekemistä,
        älä ihmettele pakonomaista hokemistasi,
        tosin et itse tietenkään ,
        edes käsitä pakkomiellettäsi.......

• Anonyymi

"Sopivat nopeudet käytettäviksi olisivat moottoriteillä 80km/h, muilla teillä 60km/h, hiekkateillä 40km/h ja kaupunkialueella 10-20km/h. Näitä käyttämällä ehtii nähdä maisemia ja ei ole niin kiire."

Vaihda takaisin hevosella ajamiseen, näkee maisemia vieläkin paremmin, varsinkin kaupungissa.

• Anonyymi

Fillarillakin pääsee.

• Anonyymi

Se on kamalan tuntuista kun joku roikkuu takapuskurissa. Karmea tunne.

• Anonyymi

Jos takana ajava ei osaa asettaa väliä nopeuteen sopivaksi, niin edessä ajava voi sovittaa nopeuden väliin sopivaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos takana ajava ei osaa asettaa väliä nopeuteen sopivaksi, niin edessä ajava voi sovittaa nopeuden väliin sopivaksi.

Näin on. Hidastaa voi aina siihen välimatkaan sopivaksi nopeudeksi, jonka takana tulija valitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Hidastaa voi aina siihen välimatkaan sopivaksi nopeudeksi, jonka takana tulija valitsi.

Ylinopeutta en ala ajamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylinopeutta en ala ajamaan.

Hidastaminen ei olekaan ylinopeuden ajamista.

• Anonyymi

Pirkanmaalla ei kuljettajat ole tietoisia:
      - Auton pyörät kääntyy risteyksessä vaikka auto ei ole paikallaan, siis voi vauhdissa kääntää ja ilman pysäyttämistä.

- vilkkku on ratin vasemmalla puolen oleva viiksi vipu.

- kaistan voi vaihtaa ennen risteysaluetta, jo ennakoivastai.

• Anonyymi

Lisäisin vielä,
        vetoketju ajo systeemi on täysin utopiaa treella,
        ei silmää,
        ei pelitaitoa,
        isossa maailmassa tämä taito välttämätön.

• Anonyymi

Ainoa ongelma teillä on,
      kun on muutama auto ja minä,
      siis minä,
      en pääse omaa haluamaani nopeutta eteneen ja joudun jopa pysähtyyn muutaman auton ruuhkaan, ette kestä sitä, kun olette tottuneet vähäiseen liikennekulttuuriin, ja asenne on täysin tuntematon sana.

Ainoa ongelmanne on asennevamma, minä minä asenne ja minä olen oikeassa,
      en jousta , en ymmärrä, en halua, minä ja minä.

Esim. pääkaupunkiseudulla kun laittaa vilkun päälle, pääsee aina väliin,
      täällä ei todellakaan tulla minun eteeni kun minä ja minä olen oikeassa, siihen et kyllä tule.

• Anonyymi

Tieliikennelaki = liikennesäännöt. Kun noudatetaan liikennesääntöjä, niin on varmasti turvallisempaa, kuin silloin, kun ei noudateta sääntöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieliikennelaki = liikennesäännöt. Kun noudatetaan liikennesääntöjä, niin on varmasti turvallisempaa, kuin silloin, kun ei noudateta sääntöjä.

Niinpä niin, kun vain osaisitte säännöt ,
        kuitenkin asenne on tärkein,
        kiusanteko, ja tilaa anatamattomuus, sairas agressiivisuus koko ajan läsnä, on suurin syy kun hermostuneet ja stressaantuneet ihmiset ajavat, stressaavat juuri osaksi siitä syystä kun eivät osaa sääntöjä, eivät aja tarpeeksi paljon että oppisivat ajamaan ja ovat kaikenlisäksi täysin ilman pelisilmää.

Maailmalla missä on on oikeasti ruuhkia ja autoja paljon, on ihan pakko ottaa muut huomioon eikä stressata jokaisesta joka tulee sadan metrin päästä eteesi kaistallasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2447
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1333
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      828
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe