Nyt jos olis ollut kitkarenkaat alla

Anonyymi-ap

Eipä olis tullu jättikolareita.
Tosin moottoritellä ajetaan hullun lailla eikä keli vaikuta nopeuteen.
Kun sumuun ajaa 120 vauhdilla siellä voi olla vaikka mitä.
KItkarenkaat alla ei olis tullut yllätyksenä liukkaus.

22

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä. Idiootit eivät vaihda talvirenkaita kun suurella osalla ne paskat nastajyrsimet eivätkä halua niillä ajaa vielä. Kitkarengas poistaisi ongelmat ja säästäisi vakuutusmaksuja. Hyvä kitka kuten Continental, Nokian, Michelin, Goodyear, ja ajat hyvin!

      • Anonyymi

        Linglongilla mennään kolme talvea, mutta minulla on hyvä auto, mihinkään Corollan paskaa en laita kun on ajoltaan kamala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linglongilla mennään kolme talvea, mutta minulla on hyvä auto, mihinkään Corollan paskaa en laita kun on ajoltaan kamala.

        Linglongit ovat todella ala-arvoiset ainakin kitkoina. Oli alla sijaisautossa joka oli neliveto Bemu.


    • Anonyymi

      Mulla on ollut kitkoja ja nyt nastat. Ei niillä kitkoilla vesijäällä tee mitään, vaikka nastatkin tuntuvat liukuvan. Turhaa illuusiota ei kannattaisi levittää.

      • Anonyymi

        Hyvat kitkat toimivat.
        Vain nastharhaoset vastustavat kitkoja.
        Kitka on aina parempi kuin kesärerengas.
        Se on parempi kuin ne hotellissa makaavat nastarenkaat.

        Turha on kitkoja säästellä vaihnda ne alle niin helppo on autolla päästellä..


      • Anonyymi

        Kun se vesijääkeli tulee silloin harvaa harvemmin ajavat kyllä ihan kaikki oli nastat tai ei todella hiljaa.
        Kun kukaan ei milloinkaan ole väittänyt että kitka olisi parempi kuin nasta, veitsellä jäällä.

        Mutta onko tyhjänpäiväinen sellainen mielenpide julkaista edes , jossa todetaan ettei kitkoilla tee mitään!

        Se,kuten meidän käyttäjien kokemusten arvo olisi nolla tai miljoonat eurot vuodesta toiseen mitkä kitkrenkaiden kehittäminen jatkuvasti ottaa olisi turhaa.

        Autot kehittyy mutta asenteet ei, se vaan on niin läpinäkyvää se kitkrenkaiden vastustus kun samat suut huutaa teiden kunnosta, vaikka itse nastailija on pääsyy uriin ja huonoon kuntoon.

        Nastarenkaat sähköautossa on kuin moottorikelkka hevosen vetämänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se vesijääkeli tulee silloin harvaa harvemmin ajavat kyllä ihan kaikki oli nastat tai ei todella hiljaa.
        Kun kukaan ei milloinkaan ole väittänyt että kitka olisi parempi kuin nasta, veitsellä jäällä.

        Mutta onko tyhjänpäiväinen sellainen mielenpide julkaista edes , jossa todetaan ettei kitkoilla tee mitään!

        Se,kuten meidän käyttäjien kokemusten arvo olisi nolla tai miljoonat eurot vuodesta toiseen mitkä kitkrenkaiden kehittäminen jatkuvasti ottaa olisi turhaa.

        Autot kehittyy mutta asenteet ei, se vaan on niin läpinäkyvää se kitkrenkaiden vastustus kun samat suut huutaa teiden kunnosta, vaikka itse nastailija on pääsyy uriin ja huonoon kuntoon.

        Nastarenkaat sähköautossa on kuin moottorikelkka hevosen vetämänä.

        Millähän lailla ajetaan VEITSELLÄ jäällä?


    • Anonyymi

      Jatkuva neliveto ja kitkat on paras yhdistelmä.
      20 v. Subaru talviajoa ja nyt alla Continental Viking Contact.

      • Anonyymi

        Miten neliveto auttaa pysähtymiseen?
        Paljon on ollut lehdistössä juttuja kun nelivetoautossa on kitkat ja silloin saa helposti väärän kuvan kelistä kun auto lähteen hyvin liikkeelle, mutta pysähtyminen ei ole sen parempaa. Varsinkin painavan nelivedon kohdalla ollaan perinteisesti ajettu kaarteessa ojaan kun kuskilla on väärä kuva tien liukkaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten neliveto auttaa pysähtymiseen?
        Paljon on ollut lehdistössä juttuja kun nelivetoautossa on kitkat ja silloin saa helposti väärän kuvan kelistä kun auto lähteen hyvin liikkeelle, mutta pysähtyminen ei ole sen parempaa. Varsinkin painavan nelivedon kohdalla ollaan perinteisesti ajettu kaarteessa ojaan kun kuskilla on väärä kuva tien liukkaudesta.

        Olen joutunut vaakaierteeseen ainosastaan silloin kun alla oli nastarenkaat.'
        Kitkoilla en koskaan.
        Nastarenkaat luovat harhaisen turvallisuuden tunteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten neliveto auttaa pysähtymiseen?
        Paljon on ollut lehdistössä juttuja kun nelivetoautossa on kitkat ja silloin saa helposti väärän kuvan kelistä kun auto lähteen hyvin liikkeelle, mutta pysähtyminen ei ole sen parempaa. Varsinkin painavan nelivedon kohdalla ollaan perinteisesti ajettu kaarteessa ojaan kun kuskilla on väärä kuva tien liukkaudesta.

        Edellinen kommentaattori ei ymmärrä nelivetoasiaa lainkaan.
        Jatkuva neliveto on eri asia kuin elektroniseti ohjattu.
        Useimmat autot ovat kaksivetoisia, vasta kun pito on jo menetetty kytkeytyy neliveto toimintaan (vrt.Haldex).
        Jatkuva neliveto sekä vetää että jarruttaa kaikilla pyörillä.

        Totta on että massiivinen auto harhauttaa turvallisuuden tunteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kommentaattori ei ymmärrä nelivetoasiaa lainkaan.
        Jatkuva neliveto on eri asia kuin elektroniseti ohjattu.
        Useimmat autot ovat kaksivetoisia, vasta kun pito on jo menetetty kytkeytyy neliveto toimintaan (vrt.Haldex).
        Jatkuva neliveto sekä vetää että jarruttaa kaikilla pyörillä.

        Totta on että massiivinen auto harhauttaa turvallisuuden tunteeseen.

        Kun talviliukkaat tulevat kytken maasturini jatkuvan nelivedon asentoon.


    • Anonyymi

      Kitkat on minun valintani Suomen vaihteleviin olosuhteisiin, mutta silloin kuskin pitää olla mielellään kokenut ja aina tietoinen paikoista joissa voi olla kiillottunutta jäätä, eli kiertoliittymät, rampit ja risteykset. Nastoja ei enää koskaan autooni kelpuuta, niistä en saa mitään iloa tai hyötyä, pelkkää rapinaa ja tietoisuutta kuinka tuhoan teitä.

    • Anonyymi

      Renkaat eivät olleet pääosassa eilisessä kolarisumassa vaan huonosti ennakoivat kuljettajat. Kyllä sumun näkee kaukaa ja viisas hiljentää nopeuden niin, että näkee riittävän hyvin. Useat autot olisivat säilyneet ehjinä ellei Lahdessa rangaistusvaatimuksen saaneet kuusi kuljettajaa olisi toheloineet perusteellisesti. Videossakin näkyy kun yksi kolhii kahta poliisiautoa ja vielä kolmatta muuta holtittoman kovalla vauhdilla paikalle tultuaan.

    • Anonyymi

      Juu, sumukin hälvenee ja vauhtia voi pitää maksimit kun on kitkat alla, saumatonta logiikkaa.

    • Anonyymi

      Nastarenkaat.

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Siellä Lahdessa luisteli niin kitka, m+s, kesä ja muutama nastarenkaaallinenkin.
      Sopiva, ennakoiva ajonopeus ja riittävän nopea hiljentäminen sumuseinän ja peilijään edessä oli ratkaiseva tekijä.

    • Anonyymi

      Niin siis kitkarenkailla voi ajaa 120 nopeudella sankkaan sumuun kun ne poistavat sumun. Menikö oikein?

    • Anonyymi

      Ainoat oikeat talvirenkaat ovat vain nastarenkaat.

    • Anonyymi

      Nastat olisi olleet paremmat .

    • Anonyymi

      Kun on tarpeeksi liukasta, siinä ei pidä kitkarengas yhtään sen enempää eikä paremmin, kuin nastakaan.
      Tällä hetkellä kylläkin säästä ja ajokelistä johtuvat kolarit ovat paljon siitäkin johtuvia, että vieläkin on näitä KESÄrenkailla ajavia kusipäitä liikenteessä.
      Ei ole vaihdettu talvirenkaita vielä alle, kun "ei ole pakko vielä vaihtaa ja kun talvirenkaat kuluvat enemmän, mitä pidemmän ajan niillä ajaa.."
      Siinä se suurin syy.
      Jos olisi porukalla jo talvirenkaat alla, joko kitkat tai nastat, onnettomuuksia tuskin olisi tullut ainakaan noin suurta määrää.

    • Anonyymi

      Kun vaihdoin nastarenkaat Continentalin kitkarenkaisiin, oli talvi-ilta ja tiet kuurassa. Huomasin heti ensimmäisten satojen metrien aikana, että Continentalin kitkarengas pitää kuuraisella tiellä selvästi paremmin kuin nastarengas. Ja miten ihanan äänetöntä menoa kitkarenkailla onkaan! Poissa nastarenkaiden humina ja rapina. Se mikä näissä Continentalin kitkarenkaissa on hienoa niin myös tarkka ohjattavuus ja mahtava tuntuma.

      Kyllä joku nuo entiset nastarenkaani kävi varmaan pöllimässä rengasliikkeen takapihan kasasta, koska olivat ihan hyvässä kunnossa päälle päin, mutta pitoa niissä ei kyllä ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8546
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4748
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4421
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      46
      2623
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      99
      1500
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1306
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1256
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1162
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1160
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1100
    Aihe