Miten on mahdollista, että OP-pankki tietoisesti vaikeuttaa asiakkaidensa verkkomaksamista poistamalla käytöstä keskeisen toiminnon, kuten maksun viivakoodinlukijan? On huomionarvoista, että useimmat pankit kehittävät digitaalisia palveluitaan asiakaslähtöisesti ja pyrkivät helpottamaan asiointia. OP-pankin ratkaisu vaikuttaa kuitenkin kulkevan päinvastaiseen suuntaan, palvelun käytettävyys heikkenee, ja asiakkaan arki vaikeutuu.
OP-pankki vaikeuttaa verkkomaksamista, viivanluku poistettu
34
533
Vastaukset
- Anonyymi
Ei minun pankissani ole ilmoitettu mistään viivakoodin avulla maksamisen lopettamisesta. Tosin se on wanhanaikainen tapa, kannattaisi muuttaa paperilaskut sähköisiksi. Se, jos mikä on digitaalisten palveluiden kehittämistä ja asioiden helpottamista. Jos osaa maksaa laskun viivakodinlukijalla, osaa varmasti myös vahvistaa laskun sähköisesti klikkaamalla.
- Anonyymi
"Onpa ylimielinen ja kapea näkemys. Kaikki eivät elä digitaalisessa kuplassa, eikä palveluiden kehittäminen tarkoita heikoimmassa asemassa olevien syrjäyttämistä. Viivakoodinlukija on monelle iäkkäämmälle tai näkörajoitteiselle konkreettinen ja turvallinen tapa hoitaa maksut – ei mikään 'wanhanaikainen' reliikki. Digipalveluiden kehittäminen tarkoittaa saavutettavuutta, ei sitä että kaikki pakotetaan samaan muottiin. Jos ei ymmärrä, että yhteiskunnassa on muitakin kuin diginatiivit, kannattaa ehkä itse päivittää ajatteluaan."
- Anonyymi
Valitettavasti e-laskua on vähän hankala tilata ennen ensimmäistä laskua. Jostain syystä kuluttajille on rakennettu tällainen systeemi, jossa pitää itse tilata e-lasku tiedoilla, jotka saat yritykseltä vasta laskutuksen jälkeen.
Yrityspuolella ilmoitetaan laskuttajalle jo sopimusvaiheessa, että lähetä sähköinen lasku tällaiseen verkkolaskuosoitteeseen. - Anonyymi
Kun pankki ei ole ilmoittanut muutoksista käyttöliittymässään, kannattaa kuitenkin käydä ko.sivuilla jotta tietää missä mennään, ja mihin kommentoi . Ei tarvita ylimielisiä neuvoja siitä, miten elää tässä hetkessä, varsinkaan kun kyse on pankkipalveluista, joiden pitäisi toimia läpinäkyvästi, ajallaan ja kaikille. Ehkä kannattaisi itse keskittyä faktoihin eikä heitellä passiivis-aggressiivisia kommentteja, jos on edes jonkun pankin asiakas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pankki ei ole ilmoittanut muutoksista käyttöliittymässään, kannattaa kuitenkin käydä ko.sivuilla jotta tietää missä mennään, ja mihin kommentoi . Ei tarvita ylimielisiä neuvoja siitä, miten elää tässä hetkessä, varsinkaan kun kyse on pankkipalveluista, joiden pitäisi toimia läpinäkyvästi, ajallaan ja kaikille. Ehkä kannattaisi itse keskittyä faktoihin eikä heitellä passiivis-aggressiivisia kommentteja, jos on edes jonkun pankin asiakas.
Kirjauduin op-mobiiliini ja sieltä löytyi viivakoodimaksu edelleen ja hyvin tuntui toimivan.
- Anonyymi
Pyhäjärvi Haapajärvi tiepiiri laskuskutus.
Väkivaltaa ahdistusta vihaa.
E laskutus sekaisin op Kärsämäki Nivala Pyhäjärvi kun E Kontakteja suljetuin piiriin tohiaa- Anonyymi
Mitä tuo tarkoittaa suomeksi? Nythän tuossa on erilaisia suomen sukuisia sanoja peräkkäin, mutta ei yhtään lausetta.
- Anonyymi
Useita laskuja joutuu maksamaan päivittäin eikä viivakoodi enää käy! Käsittämätöntä palvelun huonontamista. Nyt joutuu näpyttelemään tilinumerot ja viitenurerot yksitellen numero numerolta. Onko vielä pankkia missä viivakoodi käy.
- Anonyymi
Olemme siirtyneet S-Pankiin jossa homma toimii
- Anonyymi
Jos joudut päivittäin maksamaan useita laskuja, niin teet jotain väärin. Pyöritätkö jotain tilitoimistoa siis pelkillä paperilaskuilla? Ihmiselle tulee tavallisesti 2-6 laskua kuukaudessa ja suurin osa niistä on toistuvaismaksuja, joista tilataan e-lasku ekan kerran jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joudut päivittäin maksamaan useita laskuja, niin teet jotain väärin. Pyöritätkö jotain tilitoimistoa siis pelkillä paperilaskuilla? Ihmiselle tulee tavallisesti 2-6 laskua kuukaudessa ja suurin osa niistä on toistuvaismaksuja, joista tilataan e-lasku ekan kerran jälkeen.
Jokaisella on omat vaihtuvat maksutarpeet, huomioiden mahdolliset rajoitteet. Et näköjään ymmärrä ongelman ydintä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joudut päivittäin maksamaan useita laskuja, niin teet jotain väärin. Pyöritätkö jotain tilitoimistoa siis pelkillä paperilaskuilla? Ihmiselle tulee tavallisesti 2-6 laskua kuukaudessa ja suurin osa niistä on toistuvaismaksuja, joista tilataan e-lasku ekan kerran jälkeen.
Yrityksessä tulee laskuja päivittän maksuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksessä tulee laskuja päivittän maksuun.
Sitä varten on yrityksessä sihteeri tai isommassa taloushallinto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme siirtyneet S-Pankiin jossa homma toimii
Miten jos firmasi tarvitsee pikaista luottoa? Onnistuuko S-Pankissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä varten on yrityksessä sihteeri tai isommassa taloushallinto.
Pienessä yhden hengen yrityksessä yksi henkilö hoitaa nuo kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme siirtyneet S-Pankiin jossa homma toimii
Todellako? Heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme siirtyneet S-Pankiin jossa homma toimii
S-pankki!!!! Apua, kuka moiseen korttitaloon rahojaan panee?!?!
- Anonyymi
Op pankit kai yhdisty ja nyt vastavalmistuneet noviisit sählää kaikkien uudistusten parissa ja kaatuilee koneet ja jatkuvia päivityksiä. Ottaisivat valkonaamahakkereita pistää kaiken kuntoon tai muuten pätevää henkilökuntaa ,jos on.
- Anonyymi
Ei ole OP-pankista tulevaisuuteen, kun eivät osaa toteuttaa edes aiempaa toiminnallisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole OP-pankista tulevaisuuteen, kun eivät osaa toteuttaa edes aiempaa toiminnallisuutta.
Viivakoodinlukija on monelle iäkkäämmälle tai näkörajoitteiselle konkreettinen ja turvallinen tapa hoitaa maksut, miksi se on jätetty pois. No koska OP ei osaa hoitaa hommia nykyisellä tietotaidollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viivakoodinlukija on monelle iäkkäämmälle tai näkörajoitteiselle konkreettinen ja turvallinen tapa hoitaa maksut, miksi se on jätetty pois. No koska OP ei osaa hoitaa hommia nykyisellä tietotaidollaan.
Kyllä mobiilissa viivakoodin lukeminen vain onnistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mobiilissa viivakoodin lukeminen vain onnistuu.
Kannataa lukea aiempi ja ymmärtää sen sanoma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mobiilissa viivakoodin lukeminen vain onnistuu.
Mobiilissa on niin pieni näyttö etten sillä maksa laskuja koskaan.
- Anonyymi
Kannataa käydä Trustpilotin sivuilla kurkaamassa OP-pankin entisten ja nykyisten asiakkaiden arvostelu, tyytyväisyydestä ko. pankin toimintaan. Ei löydy kovin monta joka suositellee.... kovin selvää mistä johtuu
- Anonyymi
Kun muut pankit panostaa palveluun jossa oteta uusia toimintoja mukaan vanhojen lisäksi. OP ei edes osaa säilyttää aiempaa toimivaa toiminnallisuutta.
- Anonyymi
Mikä on tämä mystinen muu-pankki jollai kaikki pelaa ja on parempi/kattavapi palvelutaso, kuin OP:lla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on tämä mystinen muu-pankki jollai kaikki pelaa ja on parempi/kattavapi palvelutaso, kuin OP:lla?
Nordea taitaa olla ainoa vertailukelpoinen pankki Suomessa Op:n kanssa. Sekin on iso ja silläkin on asiakkaita, jotka purkaa omaa turhautumistaan ja rahattomuuttaan pankkiin. Miljoonien asiakkaiden kanssa on jo pakkokin saada myös negatiivista palautetta. Osuuspankilla on yli 3 miljoonaa pankkiasiakasta ja yli 2 miljoonaa asiakasomistajaa. Eli aika hyvin onnistuttu, kun ei ole mitään joukkopakoa näkynyt eikä romahdusta käyttäjäluvuissa.
- Anonyymi
Oma huomioni tässä keskustelussa on käsin laskuja maksavien ihmisten vaihtoehdottomuus. Kyllä me kännykällä viivakoodeja lukevat ajattelemme varmasti myös teitä jotka joudutte käyttämään tietokonetta asioitten hoidossa. Teillä joilla tietokoneen käyttö on ainoa tie hoitaa asioita ette ymmärrä toisten tapaa. Itsekkin joudun hoitamaan asioita joihin ei ole e laskuja, esim. omien laskujen ulkopuoliset asiat pitää hoitaa esim. lukemalla viivakoodi tai virtuaaliviivakoodi sähköpostissa käyttäen puhelimen kosketusnäyttöä.
- Anonyymi
Paras pankki, kasvattivat yleisön pyynnöstä tunnuslukulistojen kokoakin. Varmasti tuohonkin löytyy perustellut syyt.
- Anonyymi
Kannataa tutustua: Miten asiakastyytyväisyyttä mitataan?
EPSI Rating -tutkimuksessa mitataan pankkien asiakastyytyväisyyttä useiden osa-alueiden perusteella:
Imago: Miten asiakkaat kokevat pankin maineen ja brändin?
Odotukset: Kuinka hyvin pankki vastaa asiakkaiden ennakko-odotuksiin?
Tuotelaatu: Miten asiakkaat arvioivat pankin tarjoamien palveluiden ja tuotteiden laadun?
Palvelulaatu: Kuinka hyvin asiakaspalvelu toimii eri kanavissa?
Vastine rahalle: Tuntuuko asiakas saavansa rahoilleen arvoa?
Asiakastyytyväisyys: Kokonaisarvio pankista.
Asiakasuskollisuus: Kuinka todennäköisesti asiakas jatkaa pankin asiakkaana tai suosittelee sitä muille?
Tulokset esitetään 0–100 pisteen indeksinä, jossa yli 75 pistettä tarkoittaa erittäin korkeaa tyytyväisyyttä.
🏆 Kuka on paras pankki?
Vuoden 2025 EPSI Rating -tutkimuksen mukaan:
S-Pankki nousi ykköseksi henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä, indeksiluvulla 81,9, mikä on selvästi yli toimialan keskiarvon (73,6).
POP Pankki sijoittui toiseksi ja on ollut aiempina vuosina usein kärjessä.
📉 Trendejä ja haasteita
Vuonna 2025 asiakastyytyväisyys laski hieman edellisvuodesta.
Haasteita aiheuttavat mm. digipalveluiden saavutettavuus, henkilökohtaisen palvelun puute ja petosyritykset.
Kannata käyttää tekoälyn tuomia mahdollisuuksia, kuin mututu tuntunaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannataa tutustua: Miten asiakastyytyväisyyttä mitataan?
EPSI Rating -tutkimuksessa mitataan pankkien asiakastyytyväisyyttä useiden osa-alueiden perusteella:
Imago: Miten asiakkaat kokevat pankin maineen ja brändin?
Odotukset: Kuinka hyvin pankki vastaa asiakkaiden ennakko-odotuksiin?
Tuotelaatu: Miten asiakkaat arvioivat pankin tarjoamien palveluiden ja tuotteiden laadun?
Palvelulaatu: Kuinka hyvin asiakaspalvelu toimii eri kanavissa?
Vastine rahalle: Tuntuuko asiakas saavansa rahoilleen arvoa?
Asiakastyytyväisyys: Kokonaisarvio pankista.
Asiakasuskollisuus: Kuinka todennäköisesti asiakas jatkaa pankin asiakkaana tai suosittelee sitä muille?
Tulokset esitetään 0–100 pisteen indeksinä, jossa yli 75 pistettä tarkoittaa erittäin korkeaa tyytyväisyyttä.
🏆 Kuka on paras pankki?
Vuoden 2025 EPSI Rating -tutkimuksen mukaan:
S-Pankki nousi ykköseksi henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä, indeksiluvulla 81,9, mikä on selvästi yli toimialan keskiarvon (73,6).
POP Pankki sijoittui toiseksi ja on ollut aiempina vuosina usein kärjessä.
📉 Trendejä ja haasteita
Vuonna 2025 asiakastyytyväisyys laski hieman edellisvuodesta.
Haasteita aiheuttavat mm. digipalveluiden saavutettavuus, henkilökohtaisen palvelun puute ja petosyritykset.
Kannata käyttää tekoälyn tuomia mahdollisuuksia, kuin mututu tuntunaa.Siis missä on OP- pankin asiakastyytyväisyys indeksi, pohja mudissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis missä on OP- pankin asiakastyytyväisyys indeksi, pohja mudissa.
Koko ikäni olen ollut OP:n käyttäjä, ja pankki on niin monin tavoin paska. Mut tuttu paska, joten en vaihda toiseen, tuntemattomaan paskaan.
- Anonyymi
Älä paskaa jauha ainakin minulla toimii apissa viivakoodin luku kun laskuja maksan juuri eilen maksoin. Mutta ei se toimi jos olet poistanut kameran käyttölyvan puhelimestasi pankkisovellukselle tietenkään.Luke enykyisin muuten jopa QR koodejakin jos joku laskuttaja niitä alkaan laittaan.
- Anonyymi
Oli hetken pois Viivakoodilukusysteemi, mutta tulli takaisin hetki sitten. Puutos liittyi Laskunmaksukaavakkeen uudistukseen. Kysyin itsekkin OP:lta missä Viivakoodiluku palkki on, niin vastaus tuli. että kohta tulee takaisin. Eli, ainakin minulla toimii kaikki normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä20711903- 298218
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.596323Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1775247- 574978
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai504518Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1184432- 1193926
- 823415
- 531957