Monellako köyhällä on tatuointeja? Itse en halua töherrellä vartaloani. Ilmeisesti nämä maksaa myös aika paljon.
Itse olen päätynyt ostamaan laatukellon. Juhlakellona on Alpina merkkinen kello ja arkeen on Timex Ironman triathlon kello jossa sykemittari, Tämä ironman kello on jo 25v. vanha, mutta käy ja kukkuu. Aikansa älykello, ja näyttävä.
Eli onko teillä tatuointeja? Itse olen päätynyt siihen, että väliajoin pystyy hommaamaan uuden kellon. Töherryksiä ei ole minun vartalossa. Ajattelen, että kello on järkevämpi valinta kuin töherrykset.
Mb_76
Tatuoinnit
29
595
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä töhertelyä tatuoinnit muka on? Yritetäänkö provosoida? Tatuonnit on ikivanha kulttuurinen juttu ja monella eri yhteiskuntaluokista niitä on. Ja jossain määrin taidettakin. Huonoja tatuointeja on myös. Ei siinä. Hyvät on kalliita eli varakkaiden juttu.
- Anonyymi
Rahan voi käyttää paremminkin. Esim kaulakoru ja jopa kellokin. Parempi mieli tulee kunnon kellosta, kuin uudesta töherryksestä. Ei kannata kulkea lauman mukana, vaan tehdä omia ratkaisuja,.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahan voi käyttää paremminkin. Esim kaulakoru ja jopa kellokin. Parempi mieli tulee kunnon kellosta, kuin uudesta töherryksestä. Ei kannata kulkea lauman mukana, vaan tehdä omia ratkaisuja,.
Itse olen omat ratkaisuni tehnyt nimenomaan menemättä lauman mukana. Mutta puhu vaan töherryksistä kun haluat provosoida. Ihan yleistä mutta vähän junttia. Köyhänä ei ole varaa ottaa edes.
Miehenä noi korut ei kiinnosta mutta rannekello olisi ihan mukava.
- Anonyymi
Ainakin saa katetta rahoilleen, kun päätyy kello-ostoksille. Näitähän hyviä kelloja myydään 500-5000€ jolla saa jo hyvän aikaraudan. Mielihyvä on parempi kuin jossain tatskassa.
- Anonyymi
Aika kuluu ilman kelloakin. Joku sen pöllii kuitenkin. Tatska on ikuinen, joskin ruma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kuluu ilman kelloakin. Joku sen pöllii kuitenkin. Tatska on ikuinen, joskin ruma.
Se hauska sitten kun oikee tatuoitu niin vanhainkodeissa hoitajilla hauskaa, jotta olipa tälläkin vanhuksella menevä ja ehkä hurjakin nuoruus ja heltat roikkuu....
- Anonyymi
tatuointi vai kello?
Mulla ei kumpaakaan.
Oliko muita vaihtoehtoja?- Anonyymi
Olutta
- Anonyymi
Kelloja on maailma täynnä. Itsellä olisi haaveina Eterna Kontiki kello. Säästämistä tämä vaatii. Tatuoinnit on rahan hukkaa. Eli kellot voitti 100-0 tämän kilpailun!
- Anonyymi
Kelloharrastus on kiva! Ensin säästää ja sitten vasta ostaa. Näitähän voi olla useampiakin, kuten tatskoja.
- Anonyymi
Kyllä, muistutan erehdyttävästi sarjakuvalehteä. Eivät maksaneet mitään Kakolassa. Kellojakin oli aikoinaan paljon, ilmaisia nekin.
- Anonyymi
Seuraavan raharemontin esittelyssä oli henkilö jolla oli käsivarsissa tatuointeja todella paljon ja ovat tainneet maksaa tuhansia ellei kymppitonneja ja nyt ovat rahat loppu tosin ei vielä tiedä milloin kuvat on tehty eli toden näköisesti rahakkaaseen aikaan.
- Anonyymi
Kallista on tatuointien ottaminen niin kuin niiden poistattaminenkin. Se on pikemminkin henkisesti köyhien harrastus.
- Anonyymi
Onneksi ei ole ikinä riittänyt käyttörahoista tatskan ottamiseen. Säästössä on noin 15 000€ mutta nämä menee tasapainottamaan taloutta. Joulu on tulossa ja säästöistä pitää nostaa 500€ joulun kuluihin. Raha kyllä tosiaan rauhoittaa. Ei huolta huomisesta. Hyvät joululahjat taas kerran voin hommata pojille ja äidille. Äidille menee pari Iittalan kahvi mukia ja pojille 100€ per hlö.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ei ole ikinä riittänyt käyttörahoista tatskan ottamiseen. Säästössä on noin 15 000€ mutta nämä menee tasapainottamaan taloutta. Joulu on tulossa ja säästöistä pitää nostaa 500€ joulun kuluihin. Raha kyllä tosiaan rauhoittaa. Ei huolta huomisesta. Hyvät joululahjat taas kerran voin hommata pojille ja äidille. Äidille menee pari Iittalan kahvi mukia ja pojille 100€ per hlö.
Mb_76Tuhlari, satanen on ihan liikaa. 50€ kärsä paskatykeille ja muori tyytyy yhteen mukiinkin. On sekin enemmän kuin ei mukia ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhlari, satanen on ihan liikaa. 50€ kärsä paskatykeille ja muori tyytyy yhteen mukiinkin. On sekin enemmän kuin ei mukia ollenkaan.
Eihän näitä juhlapyhiä ole paljon, joten 500€/joulu on ihan kohtuus. Seuraava etaappi on kesäloma rahat ja sitten taas poikien synttärit syksyllä. Näihinhinkin uppoaa 500€.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän näitä juhlapyhiä ole paljon, joten 500€/joulu on ihan kohtuus. Seuraava etaappi on kesäloma rahat ja sitten taas poikien synttärit syksyllä. Näihinhinkin uppoaa 500€.
Mb_76Tämä tekee nämä juhlapyhät 1500€ säästöjen syömistä. Kuitenkin kun lasketaan 480€+125€ tämä tekee 605€ kuukaudessa. Elän siis toimeentulotuen euromäärissä.
Säästöistä on hyvä syödä ja tosi kiva juttu! En siis saa enempää kuin muutkaan köyhät, mutta säästöjä syntyy.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tekee nämä juhlapyhät 1500€ säästöjen syömistä. Kuitenkin kun lasketaan 480€ 125€ tämä tekee 605€ kuukaudessa. Elän siis toimeentulotuen euromäärissä.
Säästöistä on hyvä syödä ja tosi kiva juttu! En siis saa enempää kuin muutkaan köyhät, mutta säästöjä syntyy.
Mb_76Kunhan höpiset. Todellisuudessa jokaisessa eurossa sinusta tuntunee kun menettäisit vertasi et vain halua ihan äärisaiturin mielikuvaa(joka olet) antaa itsestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan höpiset. Todellisuudessa jokaisessa eurossa sinusta tuntunee kun menettäisit vertasi et vain halua ihan äärisaiturin mielikuvaa(joka olet) antaa itsestäsi.
Muistan kyllä läheisiäni juhlapyhinä ja muutenkin. Myöskin määrätietoisella säästamisellä hommaan kotiin kaikkea kivaa. Nyt on kiikarissa Weberin sähkökrilli. Nytkin on Muurikan nokkela krilli ja kesäkeittiökin oli, mutta muuton takia jouduin luopumaan siitä.
Weberin grilli on siis hakusessa ja en ole siis mikään himosäästäjä, vaan osaan myös kuluttaa.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kyllä läheisiäni juhlapyhinä ja muutenkin. Myöskin määrätietoisella säästamisellä hommaan kotiin kaikkea kivaa. Nyt on kiikarissa Weberin sähkökrilli. Nytkin on Muurikan nokkela krilli ja kesäkeittiökin oli, mutta muuton takia jouduin luopumaan siitä.
Weberin grilli on siis hakusessa ja en ole siis mikään himosäästäjä, vaan osaan myös kuluttaa.
Mb_76Itse en pidä himosäästämisestä. Vaan säästämisestä jotain tarkoitusta varten. Nytkin eräs tuttava kiinnitti huomionsa erääseen Artekin lamppuun. Sanoi että alkaa säästämään sitä varten.
Eli ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan. Kaikki kulutusluotot on nou nou.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en pidä himosäästämisestä. Vaan säästämisestä jotain tarkoitusta varten. Nytkin eräs tuttava kiinnitti huomionsa erääseen Artekin lamppuun. Sanoi että alkaa säästämään sitä varten.
Eli ensin säästetään ja sitten vasta ostetaan. Kaikki kulutusluotot on nou nou.
Mb_76Nimenomaan ylimääräiset menot kuitataan säästöillä ja sitten taas pikku hiljaa
kurotaan säästöjen saldo halutulle tasolle. Se on sitä talousosaamista, missä ei
koskaan tarvitse vinkua sitä rahapulaa. Tulojen määräkin on vakio vuosikausia.
On helppoa hoitaa menonsa ja tulonsa suunnitelmallisesti, niin ei tule yllätyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhlari, satanen on ihan liikaa. 50€ kärsä paskatykeille ja muori tyytyy yhteen mukiinkin. On sekin enemmän kuin ei mukia ollenkaan.
Muorille kunnon lohikäärmetatska selkään ja pojille rolexit ranteeseen! Sviddu ketä jotain muumimukit kiinnostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muorille kunnon lohikäärmetatska selkään ja pojille rolexit ranteeseen! Sviddu ketä jotain muumimukit kiinnostaa?
Juu!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan ylimääräiset menot kuitataan säästöillä ja sitten taas pikku hiljaa
kurotaan säästöjen saldo halutulle tasolle. Se on sitä talousosaamista, missä ei
koskaan tarvitse vinkua sitä rahapulaa. Tulojen määräkin on vakio vuosikausia.
On helppoa hoitaa menonsa ja tulonsa suunnitelmallisesti, niin ei tule yllätyksiä.Tämä on todellakin niin, että joku tavoitetaso pitää olle säästössä. Minulla tämä taso on 13 000€. Kaiken ylimääräisen voi laittaa kulutukseen. Joskus menee miinuspuolelle säästöjen suhteen ja sitten taas odotellaan että tilanne paranee.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on todellakin niin, että joku tavoitetaso pitää olle säästössä. Minulla tämä taso on 13 000€. Kaiken ylimääräisen voi laittaa kulutukseen. Joskus menee miinuspuolelle säästöjen suhteen ja sitten taas odotellaan että tilanne paranee.
Mb_76Kun tietty summa on tilillä, niin tämähän summa vaatii vain ylläpidon. Eli jää enemmän kulutettavaa, kun ei tarvitse enää säästää summaa, vaan se pysyy siellä pesämunana. Säästöosuus siis jää pois laskuista kulutukseen. Ylläpito riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tietty summa on tilillä, niin tämähän summa vaatii vain ylläpidon. Eli jää enemmän kulutettavaa, kun ei tarvitse enää säästää summaa, vaan se pysyy siellä pesämunana. Säästöosuus siis jää pois laskuista kulutukseen. Ylläpito riittää.
Vastailetko sinä omiin viesteihisi????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastailetko sinä omiin viesteihisi????
Olen vain kyllästynyt nimimerkkiini joten en aina käytä sitä. Tarkka silmainen toki huomasi että Mb_76 se siellä kirjoittelee. Muutenkin täällä on aika hiljaista.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tietty summa on tilillä, niin tämähän summa vaatii vain ylläpidon. Eli jää enemmän kulutettavaa, kun ei tarvitse enää säästää summaa, vaan se pysyy siellä pesämunana. Säästöosuus siis jää pois laskuista kulutukseen. Ylläpito riittää.
Itse kyllä epäilen, että menen sillä 1500€/vuosi nostoilla tästäkin eteen päin. Ei ole tarvetta kulutukseen. Pieniä ostoksia koti vaatii. Eli säästösumma sen kun kasvaa. Nyt on 13 000€ ja tavoittena on 20 000€, joka tulee budjektoinnin kautta ihan itsekseen.
Mb_76 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kyllä epäilen, että menen sillä 1500€/vuosi nostoilla tästäkin eteen päin. Ei ole tarvetta kulutukseen. Pieniä ostoksia koti vaatii. Eli säästösumma sen kun kasvaa. Nyt on 13 000€ ja tavoittena on 20 000€, joka tulee budjektoinnin kautta ihan itsekseen.
Mb_76Ja tämä kaikki Toimeentulotuen raameissa. Minulla menee 480€/kk elämiseen ja 125€ säästörahoja/kk. Tekee siis 605€/kk kulutusta. Varsin maltillinen summa, mutta hyvin on pärjätty. Ei tarvitse näillä rahoilla kärvistellä, vaan ihon hulttioksi pitää alkaa, jos nämä rahat ei riitä.
Säästöporsas myös kiittää.
Mb_76
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353645Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1342489Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v391994Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen121593Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.761576Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma561356- 671250
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e731245Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen681204- 701172