Miten pyhittyä?

Anonyymi-ap

Ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa. Miten voin pyhittyä? Mitä pitää tehdä?

41

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitään. Usko vaan. Se on pyhitystä.

• Anonyymi

Jeesus on meidän pyhityksemme, eikö Raamattu kerro näin.
      Halu noudattaa Jumalan sanaa.

• Anonyymi

No ei kyllä uskovaisten puheista lähimmäistä kohtaan uskoisi, että pyhiä ovat.
        Niin kovaa valhettelevat.

• Anonyymi

Pyhitys on monesti käsitetty siten, että se on voimakasta taistelua syntiä vastaan.
      Kun siis taistelen voimakkaasti itsessäni havaitsemaani syntiä vastaan, elän pyhityselämää ja Jumalan tykkää minusta? Niinkö?

Jos näin olisi, uskova keskittyisi Jumalan sijasta itseensä, omiin tekoihinsa ja syntiin. Se ei ole Jumalan tahto. Jumalan tahto on se, että me ajattelemme Jeesusta, katsomme Häneen ja seuraamme Häntä. Jumalan Henki vie uskovaa aina keskittymään Jeesukseen Kristukseen. Silloin synnin valta murenee ja me
      elämme automaattisesti voimakasta pyhityselämää.

Tämä on raamatullinen oikea voimakas pyhityselämä.

Pyhitys on kaksiosainen;

1. Jumalan ihmiselle ja ihmisessä suorittama pyhitys. Siinä ei ole ihmisen osuutta muuta kuin, että hän on uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Silloin Jumala pyhittää uskovan itselleen. Se tarkoittaa sitä, että Jumala erottaa ihmisen pois maailmasta ja sen synneistä elämään Hänen yhteydessään Hänessä ja Hänen kanssaan.

Jeesus on lunastanut meidät verellään itselleen omaisuudekseen. Hän ottaa meidät omakseen kun me annamme sen tapahtua ja luovutamme itsemme Hänelle.

2. Uskova pyhittää itseään Jumalalle. Silloin uskova erottautuu pois maailman synneistä, sekä omista synneistän. Hän varjelee itseään niin, ettei maailma saastuta häntä. Silloin uskova tulee päivittäin Jumalan luokse ja pyrkii elämään Jumalalle erotettua vanhurskasta ja pyhää elämää. Tämä on uskovan osuus pyhityksessä.

Uskovan suorittama pyhityselmä on mahdollista vain Jumalan hänessä suorittaman pyhityksen pojjalta ja perustalla.

Uskova, joka elää Jumalan yhteydessä, on tullut Jumalan pyhittämäksi. Siksi uskova voi tässä pyhityksessä elää pyhityselämää. Silloin Jeesuksen veri pitää uskovan synneistä puhtaana.

Mikäli nämä asiat kiinnostavat, ehkä tässä on lisää?
      https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088

Miten elän pyhityselämää Jumalan yhteydessä Hänen kanssaan?
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921

Mvh J - K

• Anonyymi

Miten katsoa Jeesukseen, kun häntä ei näy missään? En edes tiedä miltä hän näyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten katsoa Jeesukseen, kun häntä ei näy missään? En edes tiedä miltä hän näyttää.

Sinä voit aloittaa lukemalla Raamattua, ja varsinkin evankeliumeja.
        Lue kaikki neljä evankeliumia. Siellä Jeesus on päähenkilö ja sinä
        näet Hänet Raamatun Sanassa.

Ja koska Jeesus on elävä persoona, Hän tulee luoksesi siinä
        Sanassa, jota luet, jonka uskot, ja jonka otat vastaan. Silloin
        sinä koet Hänen läsnäolonsa elämässäsi ja näet Hänet uskon
        silmin. Jeesus nähdään uskon silmin kun Hän on läsnä.
        Jeesuksen läsnäolo on siis koettavissa Raamatun Sanassa
        ja Sanan kautta.

Jos vietät paljon aikaa Raamatun äärellä ja rukouksessa,
        ihmiset lähelläsi kokevat, että sinussa on jotakin erikoista.
        He näkevät ja kokevat Jeesuksen läsnäolon sinussa ja sinun
        kanssasi. Et siis ole yksin kokemassa Hänen läsnäoloaan.
        Sen näkee ja kokee muutkin sinua lähellä olevat ihmiset.

En puhu teorioita, en myöskään toisilta oppimaani oppia.
        Puhun omakohtaista kokemusta Herran kanssa.

Mvh J - K

• Anonyymi

Sinähän kirjoitat itse itseäsi vastaan Mvh J - K.

Siis vertaa nyt itse näitä kahta lausettasi.

Ensin kirjoitat siitä, että pyhitys on yksin Jumalan työtä:

1. Jumalan ihmiselle ja ihmisessä suorittama pyhitys. Siinä ei ole ihmisen osuutta muuta kuin, että hän on uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Silloin Jumala pyhittää uskovan itselleen

Mutta heti sitten sanotkin, että ihminen pyhittelee itse itseään:

2. Uskova pyhittää itseään Jumalalle. Silloin uskova erottautuu pois maailman synneistä, sekä omista synneistän. Hän varjelee itseään niin, ettei maailma saastuta häntä. Silloin uskova tulee päivittäin Jumalan luokse ja pyrkii elämään Jumalalle erotettua vanhurskasta ja pyhää elämää. Tämä on uskovan osuus pyhityksessä.

Tässä on todella selvä ja räikeä ristiriita.

Etkö sinä itse näe sitä ollenkaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän kirjoitat itse itseäsi vastaan Mvh J - K.

Siis vertaa nyt itse näitä kahta lausettasi.

Ensin kirjoitat siitä, että pyhitys on yksin Jumalan työtä:

1. Jumalan ihmiselle ja ihmisessä suorittama pyhitys. Siinä ei ole ihmisen osuutta muuta kuin, että hän on uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Silloin Jumala pyhittää uskovan itselleen

Mutta heti sitten sanotkin, että ihminen pyhittelee itse itseään:

Tässä on todella selvä ja räikeä ristiriita.

Etkö sinä itse näe sitä ollenkaan ?

Jumala on pyhittänyt uskovan Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkisen pyhäksi. Siksi uskova on pyhä.

Koska uskova on pyhä, hän elää tässä, ja tästä, pyhityksessä/pyhityksestä. "Olkaa pyhät sillä minä olen pyhä." Se on ihmisen osuus pyhityksessä. Siihen pyhitykseen, jonka Jumala on tehnyt, ihminen ei voi lisätä mitään. Uskova on pyhä aina joka päivä huolimatta siitä, kuinka hyvin onnistuu elämään. Uskova siis pyhittää itseään Jumalalle, so. antautuu Jumalalle päivittäin ja jopa hetkittäin. Jos uskova ei pyri pyhitykseen, hän ei näe Herraa edessään eikä siksi voi seurata Häntä. Siksi on tärkeää pyrkiä elämään Jumalalle erotettua pyhää elämää.

Uskova siis pyrkii tähän pyhitykseen. Tämä pyhitys Jumalan suorittaman pyhityksen pohjalla ja perustalla. Raamattu kehottaa uskovaa pyrkimään pyhitykseen, ja olemaan pyhä, Jumalalle antautunut, niin sitä emme voi hylätä.

Jos sinä et tätä ymmärrä, minä en saa sinua käsittämään. Se on Pyhän Hengen tehtävä opettaa näitä Jumalan valtakunnan asioita uskoville, niin, että he käsittävät. Pelkän ihmisopetuksen kautta nämä asiat eivät avaudu. Tarvitsen Jumalan Opettajaksesi.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on pyhittänyt uskovan Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkisen pyhäksi. Siksi uskova on pyhä.

Koska uskova on pyhä, hän elää tässä, ja tästä, pyhityksessä/pyhityksestä. "Olkaa pyhät sillä minä olen pyhä." Se on ihmisen osuus pyhityksessä. Siihen pyhitykseen, jonka Jumala on tehnyt, ihminen ei voi lisätä mitään. Uskova on pyhä aina joka päivä huolimatta siitä, kuinka hyvin onnistuu elämään. Uskova siis pyhittää itseään Jumalalle, so. antautuu Jumalalle päivittäin ja jopa hetkittäin. Jos uskova ei pyri pyhitykseen, hän ei näe Herraa edessään eikä siksi voi seurata Häntä. Siksi on tärkeää pyrkiä elämään Jumalalle erotettua pyhää elämää.

Uskova siis pyrkii tähän pyhitykseen. Tämä pyhitys Jumalan suorittaman pyhityksen pohjalla ja perustalla. Raamattu kehottaa uskovaa pyrkimään pyhitykseen, ja olemaan pyhä, Jumalalle antautunut, niin sitä emme voi hylätä.

Jos sinä et tätä ymmärrä, minä en saa sinua käsittämään. Se on Pyhän Hengen tehtävä opettaa näitä Jumalan valtakunnan asioita uskoville, niin, että he käsittävät. Pelkän ihmisopetuksen kautta nämä asiat eivät avaudu. Tarvitsen Jumalan Opettajaksesi.

Mvh J - K

Höpö höpö !

Miksi yrität opettaa muita, kun et itse näitä asioita kunnolla ymmärrä, sillä menit kirjoittamaan tälläisestä omavanhurskauden pystyttelystä ja sellaiseen siis muitakin kehoitit:

" 2. Uskova pyhittää itseään Jumalalle. Silloin uskova erottautuu pois maailman synneistä, sekä omista synneistän. Hän varjelee itseään niin, ettei maailma saastuta häntä. Silloin uskova tulee päivittäin Jumalan luokse ja pyrkii elämään Jumalalle erotettua vanhurskasta ja pyhää elämää. Tämä on uskovan osuus pyhityksessä. "

Siis:

"Uskova pyitttää"

" Uskova erottautuu"

" Uskova varjelee itseään"

" Uskova tulee päivittäin Jumalan luokse"

Siis mitä ihmettä ? Tulee ja minne ?

" Uskova itse pyrkii elämään pyhää elämää"

Ihan oikeasti !

Täysin selvää omavanhurskauden pystyttely oppia !

Herää jo viimein näistä valheistasi ja harhaopeistasi Mvh J - K .

Äläkä opeta muille tuollaista väärää omavanhurskauden pystyttely tietä:

Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Niin ja älä siis opeta muita, kun et itse vielä ymmärrä edes sitä, että uskovan tulee elää Sanan /Herran ja Pyhän Hengen pyhityksessä.

Ja kuten uskoontulo, eli uudestisyntyminen on Jumalan teko, EI IHMISEN !

Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Niin samoin on Jumalan lapsen pyhitystyö Jumalan työtä, EI IHMISEN !

Sitten menit kirjoittamaan ylpeydessäsi ja paisuneissasuudessasi vielä tälläistäkin:

" Jos sinä et tätä ymmärrä, minä en saa sinua käsittämään. Se on Pyhän Hengen tehtävä opettaa näitä Jumalan valtakunnan asioita uskoville, niin, että he käsittävät. Pelkän ihmisopetuksen kautta nämä asiat eivät avaudu. Tarvitsen Jumalan Opettajaksesi. "

Se kuule olet sinä itse, jota tuo asia koskee, eli onneksi olkoon vain !

Sinä menit tuomitsemaan omilla sanoillasi itse itsesi !

Etkä raukka sitäkään itse tajunnut.

No, tähän on JO niin totuttu, eli sinä kuvittelet olevasi joku opettaja, vaikka edes nämä ihan perus asiat eivät ole sinulle vielä selvinä !

Eli ihan perusteita:

1 ) Se on Jumalan teko, että te uskotte / olette uskoon tulleet !

2) Jumalan lapsi pyhittyy vain ja ainoastaan Jumalan, eli siis Pyhän Hengen pyhitystyön kautta ja avulla.

Ihminen ei kykene itse itseään todellisesti pyhittelemään, eikä parantelemaan !

Itse itsensä pyhittely yritykset ja parantelut johtavat vain omavanhurskauden tielle, eli se on väärää omavanhurskauden pystyttely yritystä, joka taas on ulkokultaisuutta vain !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Miten katsoa Jeesukseen, kun häntä ei näy missään? En edes tiedä miltä hän näyttää.<<<

"Tiedän, että käyt kirkossa, mutta puhutko SINÄ Jumalalle?
        Tiedän, että Hän haluaisi kuulla sinua. Jos tulemme Hänen
        luokseen aidossa rukouksessa, Hän kuuntelee"

Kohdasta 22.50 eteen päin, tämä kohokohta.

Nämä ovat avainsanat seuraava linkin elokuvassa.
        Kun alat puhua Jumalalle, Jumala alkaa puolestaan puhua sinulle.
        Silloin sinulla on yhteys Häneen ja sinä "näet" Hänet.

Kannattaa ottaa aikaa ja katsoa. Itse olen katsonut koko elokuvan
        ja voin suositella sitä jokaiselle.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=5VC5N8mcCvo

Koko elokuva: https://www.youtube.com/watch?v=QaJz0Zr7VAk

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Miten katsoa Jeesukseen, kun häntä ei näy missään? En edes tiedä miltä hän näyttää.<<<

"Tiedän, että käyt kirkossa, mutta puhutko SINÄ Jumalalle?
        Tiedän, että Hän haluaisi kuulla sinua. Jos tulemme Hänen
        luokseen aidossa rukouksessa, Hän kuuntelee"

Kohdasta 22.50 eteen päin, tämä kohokohta.

Nämä ovat avainsanat seuraava linkin elokuvassa.
        Kun alat puhua Jumalalle, Jumala alkaa puolestaan puhua sinulle.
        Silloin sinulla on yhteys Häneen ja sinä "näet" Hänet.

Kannattaa ottaa aikaa ja katsoa. Itse olen katsonut koko elokuvan
        ja voin suositella sitä jokaiselle.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=5VC5N8mcCvo

Koko elokuva: https://www.youtube.com/watch?v=QaJz0Zr7VAk

Mvh J - K

Nyt huomaan, että kohokohta alkaa kohdasta 21.50 eikä 22.50.

• Anonyymi

Eikös rippikoulussa opetettu mitä on pyhittyminen !?

• Anonyymi

Pyhittyminen Jumalan kehoituus ihmiselle.

Ilm 22:11: "Joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."

• Anonyymi

Tietenkin on eri asia teoriassa pyhittyä, heitellä Raamatun jakeita miten se tapahtuu kuin että oikeassa elämässä pyhittyä. Lopettaa muiden herjaaminen, pahan ajatteleminen, poistaa mielestä sotaisat ajatukset sekä tehdä kaikki niin kuin Jumalalle eikä itselle tai ihmisille.

Se ei käy käden käänteessä että kun tuosta vain sormia napsautan, niin en enää herjaa lähimmäisiä vaikka he ovat miten tyhmiä tahansa tai heillä miten hulluja mielipiteitä tahansa. Voi niin kuvitella, mutta käytännössä sitä lankeaa siihen tai joku saa houkuteltua kun olisi niin makeaa vasta toisten herjoihin samalla mitalla.

Mutta mikään ei ole Jumalalle mahdotonta ja vielä voi koittaa se päivä että pienen pieni pyhityksen pilkahdus tulee vielä esille.

• Anonyymi

Tekopyhä tuskin voi pyhittyä.

• Toki, sätkii vaan lattialla ja mölisee kuin vähämielinen.

Kyllä siinä muut epäjumalanpalvelijat huomaavat tekopyhänkin pyhittyneen.

• Anonyymi

Ilm.22:11 Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. Biblia (1776) Hes.3:27. Dan.12:10. 2Tim.3:13.

• Anonyymi

2Moos.31:13-14 Puhu Israelin lapsille, sanoen: teidän pitää kaiketi pitämän sabbatini, sillä se on merkki minun välilläni ja teidän suvissanne, että te tietäisitte minun olevan Herran, joka teitä pyhitän. Sentähden pitäkäät pyhäksi, sabbatti; sillä se on pyhä, joka sen rikkoo, hänen pitää totisesti kuoleman; sillä kuka ikänänsä silloin työtä tekee, sen sielu pitää hävitettämän kansansa seasta. Biblia (1776) 4Moos.15:32-36.

• Anonyymi

3Moos.20:7-8 Pyhittäkäät siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. Ja noudattakaat minun käskyjäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra, joka pyhitän teidät. 3Moos.11:44. 3Moos.19:1-2. 1Piet.1:16.

• Anonyymi

Kadu ja tunnusta Totuus yhdessä Jeesuksen kanssa : ISÄ SINÄ YKSIN OLET PYHÄ.

Me kaikki ollaan syntiset ja Jumalan kirkkautta vailla. Jos oikein kaipaa pyhää Jumalaa niin menköön kaipaaja sitten ristille kärsimään lain mukaisen rangaistuksen niin kuin Jeesus itse meni.

Joka ei ota ristiään ja seuraa minua se ei kelpaa minulle. Tulee toki vielä hetki jolloin Mooseksen Laki ja temppeli nousee jälleen. Silloin uhrataan eläinuhreja, mutta Jeesus heprealaiskirjeessä sanoo kuitenkin että jos joku silloin rikkoo lakia vastaan vieköön oman verensä Kaikkein Pyhimpään jos tahtoo olla Pyhä tai jos tahtoo Jumalan olevan sanojensa mittainen.

Gnostilaiset uskoivat että on eri tasoja totuudessa ja siten myös pyhyydessä.

1. Platina Antiikin Filosofia ja nykytiede
      2. Timantti Intian uskonnot
      3. Kulta Juutalaisuus
      4. Hopea Islam
      5. Pronssi Kristinusko
      6. Rauta Avesta Zarathustra
      Jne.

Apostoli Johannes joka tunnusti pahan vallan maailmassa pääsi totuutensa ansiosta Uuteen Jerusalemiin, mutta sinne hän kaipaa myös Jeesusta rukoillen : TULE HERRA JEESUS!

Sitä emme saa tietää kelpaako Jeesus omalla totuuden tasollaan Uuteen Jerusalemiin. Vai jääkö hän ulkopuolelle sieltä missä Kaikkivaltias on temppeli ja Karitsa valo.

• Anonyymi

Hebr.10:28 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. Hebr.10:29 Kuinka paljon enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa. Biblia (1776)

• Anonyymi

Ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä ystäväinsä edestä.

Jokainen joka lakia noudattaa on vanhurskas ja kuolee sen tähden lain mukaisen tuomion perusteella, koska ei kykene lakia täyttämään.

Lain tehtävä on osoittaa jokainen syntiseksi. Mutta joka sen osoittaman tuomion kärsii on vanhurskas. Joka ei ristin todistusta anna on Perkeleestä.

Perkele on Lutherin katekismuksen mukaan TUHATTAITURI käyttämään Raamattua hyväkseen, mutta tokko on valmis antamaan ristin todistuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole suurempaa rakkautta kuin antaa henkensä ystäväinsä edestä.

Jokainen joka lakia noudattaa on vanhurskas ja kuolee sen tähden lain mukaisen tuomion perusteella, koska ei kykene lakia täyttämään.

Lain tehtävä on osoittaa jokainen syntiseksi. Mutta joka sen osoittaman tuomion kärsii on vanhurskas. Joka ei ristin todistusta anna on Perkeleestä.

Perkele on Lutherin katekismuksen mukaan TUHATTAITURI käyttämään Raamattua hyväkseen, mutta tokko on valmis antamaan ristin todistuksen.

Vai vielä Lutherin otit tähän !

Uskovien kidututtajan ja murhaajan !

Siinäpä toki "oivallinen" esikuva uskovalle !

Etkö ole lukenut ?

1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai vielä Lutherin otit tähän !

Uskovien kidututtajan ja murhaajan !

Siinäpä toki "oivallinen" esikuva uskovalle !

Etkö ole lukenut ?

1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

Eikö se ollut inkvisitio joka uskovia tai kansan oikeita opettajia kidutti eikä Luther.

Luther oli Daniel 11 mainittu PIENI APU keskellä pitkän vainon miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä.

1000-1250 miekka
        1250-1500 tuli
        1500 PIENI APU = LUTHER, CALVIN, ZWINGLI ETC.
        1500-1750 vankeus
        1750-2000 ryöstö

Luther ei ollut kiduttaja , vaan vankeuteen heittäjä ja ryöstäjä.

KR1992

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ollut inkvisitio joka uskovia tai kansan oikeita opettajia kidutti eikä Luther.

Luther oli Daniel 11 mainittu PIENI APU keskellä pitkän vainon miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä.

1000-1250 miekka
        1250-1500 tuli
        1500 PIENI APU = LUTHER, CALVIN, ZWINGLI ETC.
        1500-1750 vankeus
        1750-2000 ryöstö

Luther ei ollut kiduttaja , vaan vankeuteen heittäjä ja ryöstäjä.

KR1992

Perehdytkö edes vähän enemmän luterilaisuuden historiaan.

Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:

Oppi-isänne Luther !

https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/

Tässä ote tuosta:

Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
        Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:

Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
        eitä kidutettiin eri tavoin,
        poltettiin roviolla,
        mestattiin,
        hirtettiin,
        hukutettiin
        ja haudattiin elävältä.
        Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
        ---------------

Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:

-------------

Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.

Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        -------------------------

Joten älä viitsi valehdella vastoin kirkkosi myöntämiä asioita Lutherista !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perehdytkö edes vähän enemmän luterilaisuuden historiaan.

Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:

Oppi-isänne Luther !

https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/

Tässä ote tuosta:

Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
        Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:

Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
        Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
        eitä kidutettiin eri tavoin,
        poltettiin roviolla,
        mestattiin,
        hirtettiin,
        hukutettiin
        ja haudattiin elävältä.
        Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
        ---------------

Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:

-------------

Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.

Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
        -------------------------

Joten älä viitsi valehdella vastoin kirkkosi myöntämiä asioita Lutherista !!!

Jaa , täytyy pyytää anteeksi. En näistä ole aiemmin kuullut. Missä määrin vastuu oli maallisen esivallan ? Ja missä määrin Lutherin ronskin suorapuheisuuden? Tuossa Daniel 11 Lutheria koskevassa kohdassa mainitaan: MONET LIITTYY HEIHIN PETOLLISESTI.

Ja varmaa on että Luther tahtoi vangita Korkeimman Pyhiä sekä RYÖSTÄÄ HEIDÄT?
        Hän oli raamatun kääntäjänä kirjan oppinut ja kirjoitusten sokaisema ? Ilmestyksen toinen ratsastaja jolla SUUSSA miekka ja valta ottaa rauha pois maan päältä.

Väitän kuitenkin Lutherin saaneen hyvääkin aikaan. Jonkin verran. Vaikka vasta Ranskan vallankumous edisti ja kehitti maailmaa suuressa mittakaavassa.

Muistakaa: rakkaus ei pidä kirjaa pahasta, kaikki se uskoo, toivoo, PEITTÄÄ, JA kärsii.

2000-2500 on voiman aika, jolloin pahat ja tuomitut nousee ylös kostamaan 1500-2000 kärsimänsä kolhut. Siksi on paha mennä esille nostamianne vääryyksiä moittimaan tarpeettomiksi, mutta senhän tiedämme että YKSIN KARITSA ON ARVOLLINEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa , täytyy pyytää anteeksi. En näistä ole aiemmin kuullut. Missä määrin vastuu oli maallisen esivallan ? Ja missä määrin Lutherin ronskin suorapuheisuuden? Tuossa Daniel 11 Lutheria koskevassa kohdassa mainitaan: MONET LIITTYY HEIHIN PETOLLISESTI.

Ja varmaa on että Luther tahtoi vangita Korkeimman Pyhiä sekä RYÖSTÄÄ HEIDÄT?
        Hän oli raamatun kääntäjänä kirjan oppinut ja kirjoitusten sokaisema ? Ilmestyksen toinen ratsastaja jolla SUUSSA miekka ja valta ottaa rauha pois maan päältä.

Väitän kuitenkin Lutherin saaneen hyvääkin aikaan. Jonkin verran. Vaikka vasta Ranskan vallankumous edisti ja kehitti maailmaa suuressa mittakaavassa.

Muistakaa: rakkaus ei pidä kirjaa pahasta, kaikki se uskoo, toivoo, PEITTÄÄ, JA kärsii.

2000-2500 on voiman aika, jolloin pahat ja tuomitut nousee ylös kostamaan 1500-2000 kärsimänsä kolhut. Siksi on paha mennä esille nostamianne vääryyksiä moittimaan tarpeettomiksi, mutta senhän tiedämme että YKSIN KARITSA ON ARVOLLINEN.

Melkoista puppua.

" Väitän kuitenkin Lutherin saaneen hyvääkin aikaan. Jonkin verran "

Seurakunnan vainooja ja kidututtaja ja murhauttaja !

Nopeasti sinun takkisi kääntyi !

Ja tämä ei ole kylläkään Jumalan mieleistä tekstiä:

" Muistakaa: rakkaus ei pidä kirjaa pahasta, kaikki se uskoo, toivoo, PEITTÄÄ, JA kärsii. "

Jeesus itse sanoi Saulukselle selvästi, että Saul vainosi Häntä !

Ja jo edellä laitoin tämän Sanan:

Murhaajassa EI OLE iankaikkista elämää !

Ymmärrätkö sinä ollankaan mitä se tarkoittaa Lutherin kohdalla ?

Ja Jumalan sana sanoo näinkin:

12 Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.
        13 Jos minä sanon vanhurskaalle, että hän totisesti saa elää, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän kuolee vääryydessään, jota on tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkoista puppua.

" Väitän kuitenkin Lutherin saaneen hyvääkin aikaan. Jonkin verran "

Seurakunnan vainooja ja kidututtaja ja murhauttaja !

Nopeasti sinun takkisi kääntyi !

Ja tämä ei ole kylläkään Jumalan mieleistä tekstiä:

" Muistakaa: rakkaus ei pidä kirjaa pahasta, kaikki se uskoo, toivoo, PEITTÄÄ, JA kärsii. "

Jeesus itse sanoi Saulukselle selvästi, että Saul vainosi Häntä !

Ja jo edellä laitoin tämän Sanan:

Murhaajassa EI OLE iankaikkista elämää !

Ymmärrätkö sinä ollankaan mitä se tarkoittaa Lutherin kohdalla ?

Ja Jumalan sana sanoo näinkin:

12 Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.
        13 Jos minä sanon vanhurskaalle, että hän totisesti saa elää, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän kuolee vääryydessään, jota on tehnyt.

Siinä tapauksessa Jehovan todistajat ovat oikeassa. Kaikki Euroopan kuninkaat olivat petoja ja kirkot Babylonin porttoa. Ja kaiketi Islam on sitten Väärä Profeetta.

Raamatun mukaan portto on mysteeri. Itse olen saanut selityksen tuohon mysteeriin. Portto onkin Magdalan Maria, jonka rikkaus turmellaan ja vaatteet revitään pois ja hän tulee alastomaksi. Tapahtuu ihme kääntyminen. Portto puetaan puhtaan valkoiseen pellavaan ja alkaa Karitsan häät.

Presidentti Trump osoitti jo tullipolitiikallaan tämän olevan mahdollista. Sillä osottautui että ilman Kiinaa ja Intiaa lääkkeet ja monet muut tavarat loppuu kaupoista. Jumala on jo saattanut porton täysin riippuvaiseksi Etelän kanssa käytävästä kaupasta.

Kun Etelä boikotoi aikanaan pohjoista kaikki Pohjoisen rikkaus häviää. Portto riisutaan alastomaksi.

Daniel 7 kyllä kertoo että neljäs peto menee helvettiin asti. Teillä on erittäin tiukka ja tuomitseva raamatullinen linja petoja, porttoa ja väärää profeettaa kohtaan. En tiedä mitä sanoa.

• Anonyymi

Ensin voi kokeilla pyhityselämää siinä että lopettaa muiden herjaamisen ja syyttämisen ja jos se sattuu onnistumaan, niin sitte voi kokeilla vaikka jotain muutakin asiaa noudattaa ja pyhittyä.

• Anonyymi

Eli kehoitat siis pystyttämään omavanhurskautta !

Onneksi olkoon vain, valitsemallasi tiellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kehoitat siis pystyttämään omavanhurskautta !

Onneksi olkoon vain, valitsemallasi tiellä.

Itsekullekin säädylle kuitenkin tekisi hyvä pidättäytyä herjaamisesta vaikka se miten pollealta tuntuisi, niin lähimmäiset tykkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekullekin säädylle kuitenkin tekisi hyvä pidättäytyä herjaamisesta vaikka se miten pollealta tuntuisi, niin lähimmäiset tykkää.

Totuuden sanominen ei ole herjaamista !

Opettele siis erottamaan herjaaminen ja totuuden sanominen toisistaan.

Se näet on sinun näkemyksesi mukaan niin, että Johannes Kastaja ja Jeesuskin herjasivat oman aikansa kiivaimpia Jumalan puolesta kiivailevia oppineita, eli fariseuksia ja kirjanoppineita.

Tässä vain pari esimerkkiä sinulle:

Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Joten mietitkö ja tutkitko sinä nyt omaa näkökantaasi hieman ja sitä, että mikä on herjaamista ja mikä taas sitä ei ole ?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja se on aivan varma, että eihän noistakaan fariseuksista ja kirjanoppineista miltään hyvältä tuntunut kuulla suora totuus !

Mutta Totuus vain voi vapauttaa, jos sen ottaa vastaan ja antaa Sanan kaksiteräisen miekan tehdä tehtävänsä ihmisen sydämessä:

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Niin ja jos sinä olet tämän kirjoittaja:

" Ensin voi kokeilla pyhityselämää siinä että lopettaa muiden herjaamisen ja syyttämisen ja jos se sattuu onnistumaan, niin sitte voi kokeilla vaikka jotain muutakin asiaa noudattaa ja pyhittyä. "

Niin sinun tulisi todella tutkia Sanasta ja kysyä Herralta se, että miten se pyhittyminen oikeasti toteutuu ja miten taas ei !

Siis tuollainen omavanhurskauden pystyttely opetus ohjaa vain ulkokultaisuuteen, johon siis sortuivat myös nuo "kyykäärmeen sikiötkin" !

Ja se taas on aivan väärä tie. josta tulee varoittaa ja huomauttaa, kun sitä eteen tulee !

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pidä housut jalassa äläkä esiinny alastomana.

• Anonyymi

Se on se uskossa kilvoittelu.

• Anonyymi

Pyhittyminen on tarkkaa puuhaa. Ei saa tehdä syntiä ja hyvää täytyy tehdä.

• Anonyymi

Jotkut ehkä sekoittavat sen että minulla on teologista tietoa siihen että olen hyvä tai hengellinen ihminen.

• >>Eli kehoitat siis pystyttämään omavanhurskautta !

Onneksi olkoon vain, valitsemallasi tiellä.>>

Kehotan pystyttämään omavanhurskautta, mutta olenkin katolinen.

Kiitän onnitteluista.

😀😀😀😀😀

• Anonyymi

Lopeta synnin tekeminen. Kyllä se siitä.

• Anonyymi

Vältellä synnintekemistä, ette ole vielä verille asti tehnyt vastarintaa pahuudelle. Yritä edes sanoi kreivi eukolle kun käski seinää pitkin kiipeämään. Siis yritä edes. Tee parhaasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22