Kerroppa omakohtaisia kokemuksia Daciasta, tuosta riemurasiasta. Jos Dacia on niin hyvä kuin väität, miksei se myy täällä suomessa.
Nyt kehiin kokemuksia Daciasta
48
595
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kerropa, eikä kerroppa!
- Anonyymi
Ei mua kiinnosta
- Anonyymi
Ketä kiinnostaa toisten kielitaito!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa toisten kielitaito!?
Se, joka palkkaa ihmisiä erilaisiin töihin, on kyllä työnhakijoiden kielitaidosta
kiinnostunut!
Voi helposti käydä niin, että sanotaan - ei jatkoon!
Lienee siis samantekevää, ei siis kiinnosta?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, joka palkkaa ihmisiä erilaisiin töihin, on kyllä työnhakijoiden kielitaidosta
kiinnostunut!
Voi helposti käydä niin, että sanotaan - ei jatkoon!
Lienee siis samantekevää, ei siis kiinnosta?!Anonyymi nettifoorumi ja työhaastattelu ovat kaksi aivan eri tilannetta. Teillä papparaisilla on nykyaika selvästi hukassa.
- Anonyymi
Niinpä, kirjoitusasu on kerropa, mutta ääntöasu on kerroppa.
- Anonyymi
Aika rumia ovat, eritoten bigster. Tilastollisesti paljon vikoja, jokaiselle leimalle laittamista. Kaikenpäälle kalliitakin nykyään, hinnat alkaen tavaraa premium hinnalla.
- Anonyymi
Bigsteristä ei ole mitään vikatilastoja vielä.
Onhan se huomattavasti paremman näköinen kuin nuo Toyotan bz ja hcrt. Toyotat jotain Sputnik ajan avaruusmuotoja tavoiteltuina törröttövine perävaloineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bigsteristä ei ole mitään vikatilastoja vielä.
Onhan se huomattavasti paremman näköinen kuin nuo Toyotan bz ja hcrt. Toyotat jotain Sputnik ajan avaruusmuotoja tavoiteltuina törröttövine perävaloineen.Uudet tojot on kyllä komeita, hyi mut ai! Bigsteri on niin ruma että hirvittää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet tojot on kyllä komeita, hyi mut ai! Bigsteri on niin ruma että hirvittää!
Toyota komea!!??? Mistä kohtaa? 🤣🤣🤣😂😂
- Anonyymi
Miksi sinua kiinnostaa niin paljon se, miksi ihmiset ajavat jollain yksittäisellä automerkillä? Haluatko tietää myös, miksi ihmiset pesevät jollain tietyllä hammasharjalla, eivätkä samalla kuin sinä?
- Anonyymi
Minä haluan tietää syyn miksi jotkut sortuvat Daciaan kun muitakin vaihtoehtoja on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haluan tietää syyn miksi jotkut sortuvat Daciaan kun muitakin vaihtoehtoja on.
Vielä suurempi määrä sortuu ostamaan Tojotan , vaikka niiden hinnalla saa paljon parempia autoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä suurempi määrä sortuu ostamaan Tojotan , vaikka niiden hinnalla saa paljon parempia autoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Kyseessä eivät useinkaan ole ne suuret tulot, vaan pienet menot!
Sen Daciankin voi ostaa käytettynä.- Anonyymi
Mitäs jos on suurehkot tulot ja pienet menot. Milläs silloin ajellaan??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan Dacialla. Koska a) se haisee ja b) kuka haluaa ajaa haisevaa autoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan Dacialla. Koska a) se haisee ja b) kuka haluaa ajaa haisevaa autoa
Haju ja ralliraidat kuskin penkissä tulevat daciassa vakiovarusteena!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä vaan . Ketä kiinnostaa sun autovalinta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopolla.
- Anonyymi
Minä olen hylännyt Daciat. Keskinkertainen laatu yhdistettynä kovaan hintaan. Ei jatkoon! Mietteitä. Kommentteja.
- Anonyymi
Dacia on ollut minulle myönteinen kokemus. Hyvä laatu yhdistettynä edulliseen hintaan. Jatkoon!
- Anonyymi
Minä olen hylännyt Toyotat. 23 auto menossa, mutta ei ainuttakaan Toyotaa. Miksiköhän???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen hylännyt Toyotat. 23 auto menossa, mutta ei ainuttakaan Toyotaa. Miksiköhän???
Kas, kas, minulla 22. auto menossa, muttei yhtään japsia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaan kun pitää tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa. Vaikka olisit 50-vuotta ajellut niin tuo olisi uusi auto joka toinen vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaan kun pitää tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa. Vaikka olisit 50-vuotta ajellut niin tuo olisi uusi auto joka toinen vuosi.
Totta. Laskin kaikki autot. Aloitin ajot 1976.
Meillä on perheessä useampi auto. Vaimolla omansa.
Lisäksi ollut työsuhdeautoja.
Oletko kuullut sellaisesta?
Usein vaihdoin ennen katsastusta joka kolmantena vuonna
olisi tullut tehdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Laskin kaikki autot. Aloitin ajot 1976.
Meillä on perheessä useampi auto. Vaimolla omansa.
Lisäksi ollut työsuhdeautoja.
Oletko kuullut sellaisesta?
Usein vaihdoin ennen katsastusta joka kolmantena vuonna
olisi tullut tehdä.Miksi ennen ensimmäistä leimaa? Eikö ranskalaisella laadulla uskalla sen pidemmälle? Minä meinaan omalla 2021 tojolla ajaa minimissään 300tkm mittariin, koska tiedän että se kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No turhankin usein tullut vaihdettua. Takana 53vuotta autoilua ja osan aikaa oli 2 autoa yhtä aikaa, joihin vuodessa pahimmillaan kerrtyi yli 60.000 km. Onneksi nyt riittää yksikin kulkine.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ennen ensimmäistä leimaa? Eikö ranskalaisella laadulla uskalla sen pidemmälle? Minä meinaan omalla 2021 tojolla ajaa minimissään 300tkm mittariin, koska tiedän että se kestää.
Kyllä Ranskalaisella laadulle voi pitkään ajaa. Minulla oli Peugeot 405 vain 16 vuotta. Olisi ollut varmaan pidempäänkin ellei sen pärään olisi pökätty. Ensimmäisen autoni ostin 1974 nyt jo kuudes menossa, eikä yhtään Toyotaa.
- Anonyymi
Olisi parempi, että emme ottaisi kantaa siihen millä muut ajavat tai ovat ajamatta.
- Anonyymi
Autokauppa on samanlaista kuin muidenkin kestokulutustarvikkeiden, ihmiset ostavat niitä monista eri syistä ja valintoja ohjaa eri asiat. Onhan se Suomessa todella outoa ja järjetöntä kuinka paljon esim. Toyotaa ostetaan nykyään, vaikka auto on todella epäluotettava ja ruostuu kaikkein pahiten ja nopeasti ja on lisäksi kovin ylihintainen.
Dacia ei varmasti ole parasta mitä rahalla saa, mutta omassa hintaluokassaan ihan pätevä ja joissain ominaisuuksissa parempi vaikka Toyotaan nähden. - Anonyymi
Mulla on ruosteinen Jopo. Pesee kaiken maailman Daciat kuusi nolla.
- Anonyymi
Kyllä! Edes ranskalainen viiksivallu ei parista rautapalkista koostuvaa polkupyörää pysty tuhoamaan suunnittelun kukkasilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä! Edes ranskalainen viiksivallu ei parista rautapalkista koostuvaa polkupyörää pysty tuhoamaan suunnittelun kukkasilla!
Ranskalainen sähköpyörä onkin sitten aivan toinen juttu, vikakoodi 211 vuoden omistamisen jälkeen. Ranskalaiset ei osaa kyllä mitään tehdä.
- Anonyymi
Minulla oli MCV joka oli kulkenut 486000km ennen kuin yksi tuli parkkipaikalta kylkeen ja romutus "lunastukseen " Alkuperäistä vielä oli iskarit,jouset,moottori,korin joka osa ,starttimoottori,laturi,vaihteisto,vetoakselit,syyläri,lämppärin kenno,lämppärin puhallin. Sitten kuluvat osat. Etupään nivelet vaatii korjauksia 100000-130000km välein, rataslaakereita meni 4kpl. AC ei enää toiminut 280000km jälkeen kunnolla,pakoputki katalysaattorin jälkimmäiset osat,pensapumppu tankin sisälle,jarrulevyt ja hihnat taka 2x ja yksi polttoaine suihku vaihdoin. Muuten toimintavarma ja vähäruosteinen auto, Rombat akkukin kesti 8vuotta. Ylei sana autosta että vielä tarpeeksi hyvä ajettava ,,,todellakin . Täällä ei ole monta joka on Daciaa testannut kuin minä !!!
- Anonyymi
Justuksen kertomus vaikuttaa uskottavalta ja todelliselta. Olen kuullut samansuuntaista muiltakin , etenkin Rombat kestää muita kauemmin.
- Anonyymi
Ei mua kiinnosta kokemukset Daciasta. Laitan sellaisen tilaukseen. Revi siitä.
- Anonyymi
Kokemukseni Dacia Duster 1.2 2wd 2015.
Moottori ns ketjukone MUTTA selvisikin että 120tkm jälkeen syytä tarkistuttaa. Opin siitä kun 145 tkm kohdalla ketju pomppasi ja kone sökö. Wetterin huuollosss sanottiin että 120 tkm syytä tarkistuttasa, hinta n 400€. Ketjun vaihto osineen n 2200€.
Autona kiva ajaa, korkea maavara mutta on viimeinen Dacia pl 2010 vm 1.6 mikä hihnalla- Anonyymi
Tämä ketju koskee niin Sandero kuin logan malleja myös !!!!
- Anonyymi
Se on kumma juttu että kestävää konstruktiota on niin vaikea tehdä etteivät saa enää noinkin vahvan näköisia ketjuja kestämään
- Anonyymi
Se on kumma juttu että kestävää konstruktiota on niin vaikea tehdä etteivät saa enää noinkin vahvan näköisia ketjuja kestämään
- Anonyymi
- Anonyymi
En tiedä että katkeaaki ketju vai mitä mutta ihmetyttää myös tuo nykyinen teräksen laatu: Olen korjannut jo 80 luvulla Boschin tekemiä Diesel pumppuja joita on kohta ollut kaikissa dieselautoissa . Ensimmäisen kerran näin 90 luvun loppupuolella VW .n tekemässä henkilöautossa että pumpun sisä'llä olevat kaksi vahvaa palautusjousta pumppu elementissä oli menneet kolmeksi kappaleeksi joka jousi. Tuota ei ole ennen ole tarvinnut nähdä. Samaa voi sanoa useamman auton jousituksestaa ,jousia menee kuin tupakkaa. Ne alkavat olla samaa laatua kuin jouset Amerikkalaisissa lumilingoissa. 70 luvulla katkoi jousia vain Mersu ja VW.t ja 80 luvulla alkoi jo vähän tulla lisää muissa merkeissä. 90- luvulla tuli vain lisää. Alihankkijathan ne näitten ongelmien parissa työjelee,,kyllähän autonvalmistajat takuulla toivoo parempaa tulosta ketjuissa kun ne takuuajan korjaukset syö kassaa laihemmaksi autonvalmistajalta
- Anonyymi
Kaikki metalli tulee nykyään kiinasta, etenkin pikkuosat kuten jouset, ketjut jne.. Yhteen konttiin saadaan sopimaan riittävästi ja hinta varmasti jollekin jouselle esim. pari senttiä kappale. Ennen tehtiin kotinurkilla, nykyään ulkoistetaan sille joka halvimmalla tekee.
Minulla tosiaan alkoi sanderossa ketju rahista jo 30tkm kieppeillä ja takuu oli juuri siinä kohtaa jo päättynyt. Päädyin vaihtamaan merkkiä.
- Anonyymi
Muistan kun loppupuolella 60 lukua mainostettiin joustosankaisia silmälaseja ,,,, niin aika on muuttunut niittenkin kohdalla että jouset katkeaa niistäkin. Kaikki jousimateriaali alkaa olla paskatavaraa , se kai se vaivaa ketjujakin,ne kuluu ennen aikojaan ja sitten katkeaa , Siinä on epäonnistuneet monet auton tekijät. Kai se takaveto Lada oli jo esimerkkinä,paitsi ne ketjut eivät mennet poikki
- Anonyymi
Hyvinhän nykyinen Dacia myy esim SUV-mallejaan nyt vuonna 2025. Ostin uuden ison Dacian muutama kuukausi sitten. Bigster Extreme Hybrid 155 automaatti. Ja sisätilaa on todella kiitettävästi! Erittäin tasapainoinen ajokäyttäytyminen, eikä bensankulutus päätä huimaa, eli alhainen on. Extreme varustelutaso on yllättävän laaja. Autollani on 5-vuoden laajennettu tehdastakuu. (4. ja 5. vuosi pieni lisähinta) Nyt ajettu muutama tuhat km, eikä mitään ongelmia.
Vuoden 2025 ensirekisteröinnit Suomessa Tammi-Lokakuu aikajaksolla:
Dacia Bigster 149 kpl, ja Duster 345 kpl. Bigster tuli markkinoille vasta kevät-kesällä 2025, joten rekisteröinteihin perustuen suorastaan loistava aloitus Dacialta.- Anonyymi
Toi neljäs- ja viides vuosi tehdastakuuta kuulostaa hyvältä. Sehän ilmeisesti takaa melko riskittömiä ajokilometrejä ensimmäisen 100 000 km, tai viiden vuoden ajalle. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkien ns. Second Hand - autojen takuisiin, joita jotkut vaihtoautoliikkeet tarjoavat. Eivät todellakaan vastaa uusien autojen takuita, vaikka hyvin moni näin erehtyy luulemaan. Viikottain saa medioista lukea juttuja, joissa jonkun käytetyn auton vikoja ja kaupanpurkua on ruodittu alkaen kuluttajariitalautakunnasta, aina käräjäoikeuteen asti. Ei hyvä. Uuden auton tehdastakuilla tällaista vääntöä ei ole odotettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel374414Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1472623Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1032206Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen221714Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.781686Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276141440Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma651426- 731398
Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e811355- 791355