Kerroppa omakohtaisia kokemuksia Daciasta, tuosta riemurasiasta. Jos Dacia on niin hyvä kuin väität, miksei se myy täällä suomessa.
Nyt kehiin kokemuksia Daciasta
68
863
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kerropa, eikä kerroppa!
- Anonyymi
Ei mua kiinnosta
- Anonyymi
Ketä kiinnostaa toisten kielitaito!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa toisten kielitaito!?
Se, joka palkkaa ihmisiä erilaisiin töihin, on kyllä työnhakijoiden kielitaidosta
kiinnostunut!
Voi helposti käydä niin, että sanotaan - ei jatkoon!
Lienee siis samantekevää, ei siis kiinnosta?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, joka palkkaa ihmisiä erilaisiin töihin, on kyllä työnhakijoiden kielitaidosta
kiinnostunut!
Voi helposti käydä niin, että sanotaan - ei jatkoon!
Lienee siis samantekevää, ei siis kiinnosta?!Anonyymi nettifoorumi ja työhaastattelu ovat kaksi aivan eri tilannetta. Teillä papparaisilla on nykyaika selvästi hukassa.
- Anonyymi
Niinpä, kirjoitusasu on kerropa, mutta ääntöasu on kerroppa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, kirjoitusasu on kerropa, mutta ääntöasu on kerroppa.
Kerroppa kuullostaa kuitenkin ihan oikeelta.
- Anonyymi
Aika rumia ovat, eritoten bigster. Tilastollisesti paljon vikoja, jokaiselle leimalle laittamista. Kaikenpäälle kalliitakin nykyään, hinnat alkaen tavaraa premium hinnalla.
- Anonyymi
Bigsteristä ei ole mitään vikatilastoja vielä.
Onhan se huomattavasti paremman näköinen kuin nuo Toyotan bz ja hcrt. Toyotat jotain Sputnik ajan avaruusmuotoja tavoiteltuina törröttövine perävaloineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bigsteristä ei ole mitään vikatilastoja vielä.
Onhan se huomattavasti paremman näköinen kuin nuo Toyotan bz ja hcrt. Toyotat jotain Sputnik ajan avaruusmuotoja tavoiteltuina törröttövine perävaloineen.Uudet tojot on kyllä komeita, hyi mut ai! Bigsteri on niin ruma että hirvittää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet tojot on kyllä komeita, hyi mut ai! Bigsteri on niin ruma että hirvittää!
Toyota komea!!??? Mistä kohtaa? 🤣🤣🤣😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota komea!!??? Mistä kohtaa? 🤣🤣🤣😂😂
Aika monikin, ihmiset vaan vetää jollain kasari ysäri mielikuvilla. Mm. uusi rav4, C-HR ja GR yaris ainakin komeita. Ei uusi corollakaan enää ruma ole.
- Anonyymi
Miksi sinua kiinnostaa niin paljon se, miksi ihmiset ajavat jollain yksittäisellä automerkillä? Haluatko tietää myös, miksi ihmiset pesevät jollain tietyllä hammasharjalla, eivätkä samalla kuin sinä?
- Anonyymi
Minä haluan tietää syyn miksi jotkut sortuvat Daciaan kun muitakin vaihtoehtoja on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haluan tietää syyn miksi jotkut sortuvat Daciaan kun muitakin vaihtoehtoja on.
Vielä suurempi määrä sortuu ostamaan Tojotan , vaikka niiden hinnalla saa paljon parempia autoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haluan tietää syyn miksi jotkut sortuvat Daciaan kun muitakin vaihtoehtoja on.
Vielä suurempi määrä sortuu ostamaan Tojotan , vaikka niiden hinnalla saa paljon parempia autoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haluan tietää syyn miksi jotkut sortuvat Daciaan kun muitakin vaihtoehtoja on.
Vielä suurempi määrä sortuu ostamaan Tojotan , vaikka niiden hinnalla saa paljon parempia autoja .
- Anonyymi
Kyseessä eivät useinkaan ole ne suuret tulot, vaan pienet menot!
Sen Daciankin voi ostaa käytettynä.- Anonyymi
Mitäs jos on suurehkot tulot ja pienet menot. Milläs silloin ajellaan??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos on suurehkot tulot ja pienet menot. Milläs silloin ajellaan??
Ei ainakaan Dacialla. Koska a) se haisee ja b) kuka haluaa ajaa haisevaa autoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan Dacialla. Koska a) se haisee ja b) kuka haluaa ajaa haisevaa autoa
Haju ja ralliraidat kuskin penkissä tulevat daciassa vakiovarusteena!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos on suurehkot tulot ja pienet menot. Milläs silloin ajellaan??
Millä vaan . Ketä kiinnostaa sun autovalinta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos on suurehkot tulot ja pienet menot. Milläs silloin ajellaan??
Jopolla.
- Anonyymi
Minä olen hylännyt Daciat. Keskinkertainen laatu yhdistettynä kovaan hintaan. Ei jatkoon! Mietteitä. Kommentteja.
- Anonyymi
Dacia on ollut minulle myönteinen kokemus. Hyvä laatu yhdistettynä edulliseen hintaan. Jatkoon!
- Anonyymi
Minä olen hylännyt Toyotat. 23 auto menossa, mutta ei ainuttakaan Toyotaa. Miksiköhän???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen hylännyt Toyotat. 23 auto menossa, mutta ei ainuttakaan Toyotaa. Miksiköhän???
Kas, kas, minulla 22. auto menossa, muttei yhtään japsia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen hylännyt Toyotat. 23 auto menossa, mutta ei ainuttakaan Toyotaa. Miksiköhän???
Kas kummaan kun pitää tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa. Vaikka olisit 50-vuotta ajellut niin tuo olisi uusi auto joka toinen vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaan kun pitää tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa. Vaikka olisit 50-vuotta ajellut niin tuo olisi uusi auto joka toinen vuosi.
Totta. Laskin kaikki autot. Aloitin ajot 1976.
Meillä on perheessä useampi auto. Vaimolla omansa.
Lisäksi ollut työsuhdeautoja.
Oletko kuullut sellaisesta?
Usein vaihdoin ennen katsastusta joka kolmantena vuonna
olisi tullut tehdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Laskin kaikki autot. Aloitin ajot 1976.
Meillä on perheessä useampi auto. Vaimolla omansa.
Lisäksi ollut työsuhdeautoja.
Oletko kuullut sellaisesta?
Usein vaihdoin ennen katsastusta joka kolmantena vuonna
olisi tullut tehdä.Miksi ennen ensimmäistä leimaa? Eikö ranskalaisella laadulla uskalla sen pidemmälle? Minä meinaan omalla 2021 tojolla ajaa minimissään 300tkm mittariin, koska tiedän että se kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaan kun pitää tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa. Vaikka olisit 50-vuotta ajellut niin tuo olisi uusi auto joka toinen vuosi.
No turhankin usein tullut vaihdettua. Takana 53vuotta autoilua ja osan aikaa oli 2 autoa yhtä aikaa, joihin vuodessa pahimmillaan kerrtyi yli 60.000 km. Onneksi nyt riittää yksikin kulkine.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ennen ensimmäistä leimaa? Eikö ranskalaisella laadulla uskalla sen pidemmälle? Minä meinaan omalla 2021 tojolla ajaa minimissään 300tkm mittariin, koska tiedän että se kestää.
Kyllä Ranskalaisella laadulle voi pitkään ajaa. Minulla oli Peugeot 405 vain 16 vuotta. Olisi ollut varmaan pidempäänkin ellei sen pärään olisi pökätty. Ensimmäisen autoni ostin 1974 nyt jo kuudes menossa, eikä yhtään Toyotaa.
- Anonyymi00052
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaan kun pitää tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa. Vaikka olisit 50-vuotta ajellut niin tuo olisi uusi auto joka toinen vuosi.
tiuhaan vaihtaa kun ostat ranskalaista sontaa.......Et taida tietää mistä puhut. Olen ollut autoverstas alalla vuodesta 1975 ja olen ajanut käytetyillä ranskalaisilla monen laisella . Citr. BX.19, diesel kun hävitin .n 440000km . BX 19 Turbo diesel n. 480000km. Peugeot 305. 1,9d n. 400000km Viimeinen oli Dacia 1,6 logan MCV. yritin päästä sinne 500000km.iin mutta eräs toinen auto kolaroi MCV. kyljen ja matka katkesi. Kaikki autot olen ostanut jonkin verran vikanaisina ,aika paljon ajettuna, ja olen yhdistänyt taitoni rahaksi ja olen ajanut todella halpoja kilometrejä. Huono laatuisimpia on myös ollut kuin Citroen GS,GSA, Peugeot 104,aika paljon korjauksia mutta onhan niissä ollut muuta hyvää kuten moitteeton ajettavuus.
- Anonyymi
Olisi parempi, että emme ottaisi kantaa siihen millä muut ajavat tai ovat ajamatta.
- Anonyymi
Autokauppa on samanlaista kuin muidenkin kestokulutustarvikkeiden, ihmiset ostavat niitä monista eri syistä ja valintoja ohjaa eri asiat. Onhan se Suomessa todella outoa ja järjetöntä kuinka paljon esim. Toyotaa ostetaan nykyään, vaikka auto on todella epäluotettava ja ruostuu kaikkein pahiten ja nopeasti ja on lisäksi kovin ylihintainen.
Dacia ei varmasti ole parasta mitä rahalla saa, mutta omassa hintaluokassaan ihan pätevä ja joissain ominaisuuksissa parempi vaikka Toyotaan nähden. - Anonyymi
Mulla on ruosteinen Jopo. Pesee kaiken maailman Daciat kuusi nolla.
- Anonyymi
Kyllä! Edes ranskalainen viiksivallu ei parista rautapalkista koostuvaa polkupyörää pysty tuhoamaan suunnittelun kukkasilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä! Edes ranskalainen viiksivallu ei parista rautapalkista koostuvaa polkupyörää pysty tuhoamaan suunnittelun kukkasilla!
Ranskalainen sähköpyörä onkin sitten aivan toinen juttu, vikakoodi 211 vuoden omistamisen jälkeen. Ranskalaiset ei osaa kyllä mitään tehdä.
- Anonyymi
Minulla oli MCV joka oli kulkenut 486000km ennen kuin yksi tuli parkkipaikalta kylkeen ja romutus "lunastukseen " Alkuperäistä vielä oli iskarit,jouset,moottori,korin joka osa ,starttimoottori,laturi,vaihteisto,vetoakselit,syyläri,lämppärin kenno,lämppärin puhallin. Sitten kuluvat osat. Etupään nivelet vaatii korjauksia 100000-130000km välein, rataslaakereita meni 4kpl. AC ei enää toiminut 280000km jälkeen kunnolla,pakoputki katalysaattorin jälkimmäiset osat,pensapumppu tankin sisälle,jarrulevyt ja hihnat taka 2x ja yksi polttoaine suihku vaihdoin. Muuten toimintavarma ja vähäruosteinen auto, Rombat akkukin kesti 8vuotta. Ylei sana autosta että vielä tarpeeksi hyvä ajettava ,,,todellakin . Täällä ei ole monta joka on Daciaa testannut kuin minä !!!
- Anonyymi
Justuksen kertomus vaikuttaa uskottavalta ja todelliselta. Olen kuullut samansuuntaista muiltakin , etenkin Rombat kestää muita kauemmin.
- Anonyymi
Ei mua kiinnosta kokemukset Daciasta. Laitan sellaisen tilaukseen. Revi siitä.
- Anonyymi
Kokemukseni Dacia Duster 1.2 2wd 2015.
Moottori ns ketjukone MUTTA selvisikin että 120tkm jälkeen syytä tarkistuttaa. Opin siitä kun 145 tkm kohdalla ketju pomppasi ja kone sökö. Wetterin huuollosss sanottiin että 120 tkm syytä tarkistuttasa, hinta n 400€. Ketjun vaihto osineen n 2200€.
Autona kiva ajaa, korkea maavara mutta on viimeinen Dacia pl 2010 vm 1.6 mikä hihnalla- Anonyymi
Tämä ketju koskee niin Sandero kuin logan malleja myös !!!!
- Anonyymi
Se on kumma juttu että kestävää konstruktiota on niin vaikea tehdä etteivät saa enää noinkin vahvan näköisia ketjuja kestämään
- Anonyymi
Se on kumma juttu että kestävää konstruktiota on niin vaikea tehdä etteivät saa enää noinkin vahvan näköisia ketjuja kestämään
- Anonyymi
Se on kumma juttu että kestävää konstruktiota on niin vaikea tehdä etteivät saa enää noinkin vahvan näköisia ketjuja kestämään
- Anonyymi00059
Anonyymi kirjoitti:
Se on kumma juttu että kestävää konstruktiota on niin vaikea tehdä etteivät saa enää noinkin vahvan näköisia ketjuja kestämään
Tuleeko ne samalta alihankkijalta kuin VW TSI venyvät jakoketjut .
- Anonyymi
En tiedä että katkeaaki ketju vai mitä mutta ihmetyttää myös tuo nykyinen teräksen laatu: Olen korjannut jo 80 luvulla Boschin tekemiä Diesel pumppuja joita on kohta ollut kaikissa dieselautoissa . Ensimmäisen kerran näin 90 luvun loppupuolella VW .n tekemässä henkilöautossa että pumpun sisä'llä olevat kaksi vahvaa palautusjousta pumppu elementissä oli menneet kolmeksi kappaleeksi joka jousi. Tuota ei ole ennen ole tarvinnut nähdä. Samaa voi sanoa useamman auton jousituksestaa ,jousia menee kuin tupakkaa. Ne alkavat olla samaa laatua kuin jouset Amerikkalaisissa lumilingoissa. 70 luvulla katkoi jousia vain Mersu ja VW.t ja 80 luvulla alkoi jo vähän tulla lisää muissa merkeissä. 90- luvulla tuli vain lisää. Alihankkijathan ne näitten ongelmien parissa työjelee,,kyllähän autonvalmistajat takuulla toivoo parempaa tulosta ketjuissa kun ne takuuajan korjaukset syö kassaa laihemmaksi autonvalmistajalta
- Anonyymi
Kaikki metalli tulee nykyään kiinasta, etenkin pikkuosat kuten jouset, ketjut jne.. Yhteen konttiin saadaan sopimaan riittävästi ja hinta varmasti jollekin jouselle esim. pari senttiä kappale. Ennen tehtiin kotinurkilla, nykyään ulkoistetaan sille joka halvimmalla tekee.
Minulla tosiaan alkoi sanderossa ketju rahista jo 30tkm kieppeillä ja takuu oli juuri siinä kohtaa jo päättynyt. Päädyin vaihtamaan merkkiä.
- Anonyymi
Muistan kun loppupuolella 60 lukua mainostettiin joustosankaisia silmälaseja ,,,, niin aika on muuttunut niittenkin kohdalla että jouset katkeaa niistäkin. Kaikki jousimateriaali alkaa olla paskatavaraa , se kai se vaivaa ketjujakin,ne kuluu ennen aikojaan ja sitten katkeaa , Siinä on epäonnistuneet monet auton tekijät. Kai se takaveto Lada oli jo esimerkkinä,paitsi ne ketjut eivät mennet poikki
- Anonyymi
Hyvinhän nykyinen Dacia myy esim SUV-mallejaan nyt vuonna 2025. Ostin uuden ison Dacian muutama kuukausi sitten. Bigster Extreme Hybrid 155 automaatti. Ja sisätilaa on todella kiitettävästi! Erittäin tasapainoinen ajokäyttäytyminen, eikä bensankulutus päätä huimaa, eli alhainen on. Extreme varustelutaso on yllättävän laaja. Autollani on 5-vuoden laajennettu tehdastakuu. (4. ja 5. vuosi pieni lisähinta) Nyt ajettu muutama tuhat km, eikä mitään ongelmia.
Vuoden 2025 ensirekisteröinnit Suomessa Tammi-Lokakuu aikajaksolla:
Dacia Bigster 149 kpl, ja Duster 345 kpl. Bigster tuli markkinoille vasta kevät-kesällä 2025, joten rekisteröinteihin perustuen suorastaan loistava aloitus Dacialta.- Anonyymi
Toi neljäs- ja viides vuosi tehdastakuuta kuulostaa hyvältä. Sehän ilmeisesti takaa melko riskittömiä ajokilometrejä ensimmäisen 100 000 km, tai viiden vuoden ajalle. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkien ns. Second Hand - autojen takuisiin, joita jotkut vaihtoautoliikkeet tarjoavat. Eivät todellakaan vastaa uusien autojen takuita, vaikka hyvin moni näin erehtyy luulemaan. Viikottain saa medioista lukea juttuja, joissa jonkun käytetyn auton vikoja ja kaupanpurkua on ruodittu alkaen kuluttajariitalautakunnasta, aina käräjäoikeuteen asti. Ei hyvä. Uuden auton tehdastakuilla tällaista vääntöä ei ole odotettavissa.
- Anonyymi00056
Anonyymi kirjoitti:
Toi neljäs- ja viides vuosi tehdastakuuta kuulostaa hyvältä. Sehän ilmeisesti takaa melko riskittömiä ajokilometrejä ensimmäisen 100 000 km, tai viiden vuoden ajalle. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkien ns. Second Hand - autojen takuisiin, joita jotkut vaihtoautoliikkeet tarjoavat. Eivät todellakaan vastaa uusien autojen takuita, vaikka hyvin moni näin erehtyy luulemaan. Viikottain saa medioista lukea juttuja, joissa jonkun käytetyn auton vikoja ja kaupanpurkua on ruodittu alkaen kuluttajariitalautakunnasta, aina käräjäoikeuteen asti. Ei hyvä. Uuden auton tehdastakuilla tällaista vääntöä ei ole odotettavissa.
Uskon kyllä että tuo tehdastakuu 5v tai joillain merkeillä pitempikin on myyvää tavaraa. Joku vielä uskoo noihin käytettyjen takuuseen mutta ei ne ongelmattomia ole. täytyy vain olla uskollinen merkkiliikkeen hyväksyttyihin huoltamoihin niin kaikki toimii!!
Mene autoliikkeeseen. Laita virrat päälle ja laita pakki päalle . Kokeilemalla selviää. Sitä ihanuutta 10v. Takaan että etsit ja revit sen kovaäänisen pois.
- Anonyymi00051
Kahlasin lähes koko ketjun lävitse.
Joku kuitenkin matkan varrella näytti väittävän, että Daciaoissa on
ns. "kiinanrenkaat" vakiona.
Olen niin vanha, etten tuota usko ennenkuin näen!- Anonyymi00053
ns. "kiinanrenkaat" vakiona...............Ensiksi totean etten tuota tosiasiaa tiedä mutta tiedätköhän itse mitä rengasmerkkejä siellä jo tehdään ,sieltä tulee paljon semmosita tavaraa jonka joutuu jo hyväksymään laadullisestikin. Esim. Volvoa tehdää myös Kiinassa ja ne sieltä viedään amerikoihin ja amerikkaan näkyy ne kelpaavan ,aivan erilailla kuin VW.n dieselit. Myös Kiinan autot täälläkin yleistyy koko ajan ,,,,ota vähä enemmän selvää. Olisitkohan rekoinut ollenkaan jos olisit kuullut että Daciassa olis ollut Venäläisvalmiste Nokiat. takuulla Kiinan renkaat yltää laadultaan noihin Nokioihin
- Anonyymi00054
Kiinassa valmistetaan monia autonrenkaita, erityisesti edullisempia merkkejä, kuten Autogrip, sekä isompien kansainvälisten merkkien, kuten Sailun Groupin (esim. RoadX), tuotantoa. Kiinalaiset valmistajat tuottavat laajan valikoiman renkaita henkilöautoihin, pakettiautoihin ja rekoille, ja monet kansainväliset merkitkin valmistuttavat renkaita Kiinassa säilyttääkseen kilpailukyvyn, vaikka ne testaisivat ja suunnittelisivat niitä muuallakin, kuten Euroopassa.
Esimerkkejä Kiinassa valmistettavista tai siellä tuotetuista merkeistä:
Autogrip: Erittäin edullinen rengasmerkki henkilö- ja pakettiautoille, valmistettu Kiinassa.
RoadX (Sailun Group): Sailun Group on yksi Kiinan suurimmista ja maailmanlaajuisesti toimivista rengasvalmistajista, joka valmistaa RoadX-renkaita ja muita merkkejä Kiinassa ja Vietnamissa.
Muut merkit: Monet suuret kansainväliset rengasvalmistajat, kuten Michelin, valmistavat renkaita myös Kiinassa, jotta ne voivat tarjota tuotteita globaalisti samalla suorituskyvyllä ja laadulla.
Miksi Kiina on merkittävä rengastuotantomaa?
Kustannustehokkuus: Halvempi työvoima ja materiaalikustannukset tekevät Kiinasta houkuttelevan tuotantopaikan.
Volyymi: Kiinalaiset tehtaat tuottavat valtavia määriä renkaita eri ajoneuvotyypeille.
Globaali jakelu: Suuret tuotantomäärät mahdollistavat kilpailukykyisen hinnoittelun maailmanmarkkinoill - Anonyymi00055
Hehe, Taisivat olla peräti peräti Michelinit !!!!!!
- Anonyymi00057
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kiinassa valmistetaan monia autonrenkaita, erityisesti edullisempia merkkejä, kuten Autogrip, sekä isompien kansainvälisten merkkien, kuten Sailun Groupin (esim. RoadX), tuotantoa. Kiinalaiset valmistajat tuottavat laajan valikoiman renkaita henkilöautoihin, pakettiautoihin ja rekoille, ja monet kansainväliset merkitkin valmistuttavat renkaita Kiinassa säilyttääkseen kilpailukyvyn, vaikka ne testaisivat ja suunnittelisivat niitä muuallakin, kuten Euroopassa.
Esimerkkejä Kiinassa valmistettavista tai siellä tuotetuista merkeistä:
Autogrip: Erittäin edullinen rengasmerkki henkilö- ja pakettiautoille, valmistettu Kiinassa.
RoadX (Sailun Group): Sailun Group on yksi Kiinan suurimmista ja maailmanlaajuisesti toimivista rengasvalmistajista, joka valmistaa RoadX-renkaita ja muita merkkejä Kiinassa ja Vietnamissa.
Muut merkit: Monet suuret kansainväliset rengasvalmistajat, kuten Michelin, valmistavat renkaita myös Kiinassa, jotta ne voivat tarjota tuotteita globaalisti samalla suorituskyvyllä ja laadulla.
Miksi Kiina on merkittävä rengastuotantomaa?
Kustannustehokkuus: Halvempi työvoima ja materiaalikustannukset tekevät Kiinasta houkuttelevan tuotantopaikan.
Volyymi: Kiinalaiset tehtaat tuottavat valtavia määriä renkaita eri ajoneuvotyypeille.
Globaali jakelu: Suuret tuotantomäärät mahdollistavat kilpailukykyisen hinnoittelun maailmanmarkkinoillSuomi ei varmaan tee edes promillea Kiinan tuotannosta !
- Anonyymi00058
Kahlasin lähes koko ketjun lävitse.
Joku kuitenkin matkan varrella näytti väittävän, että Daciaoissa on
ns. "kiinanrenkaat" vakiona.............Siis Michelinit !! - Anonyymi00060
Anonyymi00058 kirjoitti:
Kahlasin lähes koko ketjun lävitse.
Joku kuitenkin matkan varrella näytti väittävän, että Daciaoissa on
ns. "kiinanrenkaat" vakiona.............Siis Michelinit !!Uusi rengasmerkki, "kiinanmisukka" tyrsk, tyrsk.
- Anonyymi00061
Anonyymi00058 kirjoitti:
Kahlasin lähes koko ketjun lävitse.
Joku kuitenkin matkan varrella näytti väittävän, että Daciaoissa on
ns. "kiinanrenkaat" vakiona.............Siis Michelinit !!Misukat ovat hyvät. Dacia ei ole hyvä. Miksi siis laittaa hyvät renkaat huonoon autoon.
- Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Uusi rengasmerkki, "kiinanmisukka" tyrsk, tyrsk.
tyrsk, tyrsk..... on aikalailla historiallinen ja jälkeenjäänyt ajatustapa Kiinan teollisuudesta,tuota tyrs,tyrs, kehitystä saat varmasti kokea kotikunnassasi ja peräti koko suomen kehityksessä. Suomessa taannutaan , ja Kiinassa mennään ylöspäin
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Uusi rengasmerkki, "kiinanmisukka" tyrsk, tyrsk.
Uusi rengasmerkki, "kiinanmisukka" tyrsk, tyrsk............ja kun niitten päälle pannaan Kiinalainen sähköauto niin joululaulukin muuttuu:::: BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYD BYY;; BYDB:::::::::.........................................................................
- Anonyymi00062UUSI
Dacia ei ole hyvä. Miksi siis laittaa hyvät renkaat huonoon autoon...........80 luvulla kun tuli Mitsubishit Ruotsiin niin niitten ensiasennus renkaat maahantuoja muutti Michelineiksi . Sillä saatiin Lancerin ja Coltin ohjaustuntuma paremmaksi, ja se oli Mitsubishin ohjaus kyllä Daciaan verrattuna huonompi. Ehkä Michelineillä saadaan vielä paremmaksi Daciakin. Määrätyt renkaat sopii paremmin toisiin,ei kaikkiin.. Huonoimmista ajettavista mulla on muisto Kormoranista . Oikeat roskatavarat !
- Anonyymi00064UUSI
Kun näitä foorumeita selaa niin pitemmän päälle toteaa että suurin osa tällä foorumilla täytyy olla iältään n.11-15vuotiaita pojankloppeja ja tuo Jopo polkupyöräkin joka siellä kummittelee on yksi todiste siitä. Sitten saattaa olla joku yli 15 vuotias joka ei ole käynyt loppuun edes kansakouluaan kun ei osaa kun muutaman sanan . Ne tavallisimmat sanat jotka hän osaa on.............. Kiinarenkaat , Rombat,Rombat, Rombat,Kiinarenkaat, Kiinarenkaat Rombat,Rombat,Rombat. Luulisin että jos hän grillillä tilaa 10 Hamburilaista niin tulos on BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC BIG MAC. Ei tuo kehitys hyvältä näytä
- Anonyymi00065UUSI
Kyllähän minua puhuttelisi Dacia autona mutta kun siinä on Rombatin akku ja kiinarenkaat. Siksi nou nou ja hau hau Dacialle. Siksi.
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Kyllähän minua puhuttelisi Dacia autona mutta kun siinä on Rombatin akku ja kiinarenkaat. Siksi nou nou ja hau hau Dacialle. Siksi.
Kiinarenkaista minulla ei ole kokemusta, mutta olen kuullut paljon kehuja niistä. Rombatin akku on erittäin hyvä. Yhdeksäs vuosi menossa ensiasennus Rombatilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2504526Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1252965Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412732Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn171437- 521295
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021067- 471055