Raamattu kertoo keitä oli luomisessa mukana. Kolminaisuusooin puolustajat väittävät, että Jeesus oli mukana luomassa. Raamattu ei kuitenkaan tue tätä väitettä.
”Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja KAIKKI Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon? Kuka sulki meren ovilla, kun se murtautui esiin kohdustaan, kun minä annoin sille pilven vaatteeksi ja synkän pimeyden kapaloksi, kun minä säädin sille rajani, asetin paikoilleen sen teljet ja ovet ja sanoin: ’Tähän asti saat tulla mutta et pitemmälle, tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua’? (Job 38:5-11, FinRK)
No keitäpä nuo KAIKKI Jumalan pojat olivat? Jeesuksiako? Siihen löytyy vastaus tästä:
"1Moos 6:4 FinRK Siihen aikaan ja myöhemminkin maan päällä oli jättiläisiä, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Nämä olivat noita muinaisajan sankareita, kuuluisia miehiä."
Ei mainita Raamatussa mitään sen suuntaista, että Jeesus olisi pannut yhtään ketään, vai tiedätkö Jeesuksella olleen biologisia lapsia? Toisaalta, jos Jeesus olisi Jumala, niin Jeesuksen lapsien pitäisi olla Jumalan poikia, eikä vain "kuuluisia miehiä", kuten teksti sanoo.
Ja jos Jeesus olisi Jumalan poika ihan aikuisten oikeesti, niin tuossahan pitäisi lukea, että kyseessä on Jumalan pojanpojat. Jonka lisäksi Jeesuksella pitäisi olla veljinä muita Jumalan poikia. Mutta eipä Raamattu puhu mitään sellaistakaan.
Miten sovitat nämä kaksi raamatunpaikkaa kolminaisuusoppiin?
Jeesus ei ollut mukana luomisessa
64
435
Vastaukset
- Anonyymi
Luepa Johanneksen evl alku .
Alussa oli Sana .. ja Sana oli Jumala .Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään... ei ole syntynyt ilman häntä..
Magdalan Maria oli Jeesukselel rakkain. Ja on kuvattuna viim. ehtoollisella jopa pää Jeeseuksen sylissä. Silloin syötiin matalalla loikoen- Anonyymi
Toki osaan tuon ulkoa. Mutta alkukielessä lukee vain tuo SANA. Ei siinä lue Jeesusta. Kirkkokunnat ovat keksineet tuolle SANAlle oman tarkoitushakuisen merkityksen.
Miten siis sovitat aloituksen jakeet kolminaisuusoppiin? - Anonyymi
Pöytiä ei oltu vielä keksitty tai luotu.
Pyöränkin keksimisestä oli niin vähän aikaa.
Sitä ennen ajettiin reellä kesät talvet Pyhällä maalla.
- Anonyymi
Kun Jumala loi ihmisen.
Huom! Monikko,tehkäämme ihminen kuvaksemme, ei teen ihmisen kuvakseni, kuten yksikössä menisi
1Mooseksen kirja 1luku jae
26 Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.- Anonyymi
Voi, miten kätevästi unohdat seuraavan jakeen. Katsotaanpa tekstiä vähän eteen päin.
26. Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja ja koko maata sekä kaikkia maan päällä liikkuvia isoja ja pieniä eläimiä.” 27. Niin JUMALA loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi HÄN loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: ”Olkaa hedelmälliset, lisääntykää, täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Teidän vallassanne ovat meren kalat, taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.” (1Moos 1:26-28, FinRK)
Jakeessa 26 JUMALA puhuu joillekin olennoille sanoen: "Tehkäämme..." Mutta eivät nuo olennot mitään luo. He ovat vain paikan päällä kun JUMALA puhuu. Seuraavassa jakeessä sanotaan ihan selkeästi, että JUMALA YKSIN loi. HÄN loi, ei muut: "Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen..."
Tuo Jumala on kirjoitettu alkutekstin sanalla ’ĕ·lō·hîm. Tutkitaanpa tarkemmin, mitä sana elohim tarkoittaa.
Raamatussa on yli 2300 kohtaa, jossa mainitaan sana elohim. Vanhan testamentin ja hepreankielen tutkija Michael Heiserin mukaan elohim on yleisnimitys HENKIMAAILMAN olennoille. Tämä on helppo havaita Raamatusta lukemalla läpi kaikki kohdat, joissa käytetään sanaa elohim. Jahve Jumala eli Isä Jumala on yksi elohimeista mutta yksikään muu elohim ei ole Jahve. On vain yksi Jahve. Seuraavassa esimerkkejä elohim-sanan käytöstä lähes kaikissa sen merkityksissä.
Jumala. Muut jumalat.
Psalmit 82:1
"Aasafin psalmi. Jumala (’ĕ·lō·hîm) seisoo jumalien (’ĕ·lō·hîm) kokouksessa, tuomitsee jumalien keskellä: "
Taivaallisen joukot, joita kutsutaan korkeimman pojiksi.
Psalmit 82:6-7
"6. Minä sanoin: ’Te olette jumalia (’ĕ·lō·hîm), kaikki te olette Korkeimman poikia. 7. Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista.’” "
Kansojen jumalia, epäjumalia.
1. Kuninkaiden kirja 11:33
"Näin tapahtuu siksi, että israelilaiset ovat hylänneet minut ja palvoneet Astartea, siidonilaisten jumalatarta (’ĕ·lō·hê), Kemosta, Mooabin jumalaa (’ĕ·lō·hê), ja Milkomia, ammonilaisten jumalaa (’ĕ·lō·hê). He eivät ole vaeltaneet minun teitäni, eivät ole tehneet sitä, mikä on oikein minun silmissäni eivätkä ole noudattaneet minun lakejani ja määräyksiäni, kuten Daavid, Salomon isä, teki."
Muut jumalat kuin Jumala
5. Mooseksen kirja 32:17
"He uhrasivat riivaajille, eivät Jumalalle (’ĕ·lō·w·ha). He uhrasivat jumalille (’ĕ·lō·hîm) , joita eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joita teidän isänne eivät tunteneet."
Vainajahengistä:
1. Samuelin kirja 28:13-14
"13. Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää vaan sano, mitä näet.” Nainen vastasi Saulille: ”Minä näen jumalolennon (’ĕ·lō·hîm) nousevan maasta.” 14. Saul kysyi naiselta: ”Minkä näköinen hän on?” Nainen vastasi: ”Vanha mies nousee ylös viittaan verhoutuneena.” Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta."
Ihan vain Raamattua tutkimalla voi siis päätyä siihen käsitykseen, että elohim tarkoittaa taivaallisia joukkoja, henkimaailman olentoja, joista yksi on Jahve Jumala, jonka tunnemme Isä Jumalana.
Mitä muita elohimeja Vanhassa testamentissa on? Taivaallisiin joukkoihin kuuluu Vanhan testamentin perusteella:
- Jumalan sanansaattajia (kreik. ángelos = enkeli, hepr. mal'ach)
- neuvonantajia eli välittäjiä eli asianajajia (haś·śā·ṭān = satan. Jobin kirjan hasatan on käännetty virheellisesti Saatanaksi. Siinä on määräinen artikkeli "ha" ja se voi ilmetä kieliopillisesti oikein tehtäväkuvauksen edessä mutta sitä ei voi koskaan ilmetä etu- ja sukunimissä)
- serafeja (haś·śə·rā·p̄îm)
- kerubeja (hak·kə·ru·ḇîm = vartija, suojelija)
-valvojia (‘î·rîn) käännetty valvojaenkeleiksi mutta eivät ole enkeleitä
- Jumalan poikia (‘el·yō·wn ū·ḇə·nê = korkeimman lapset, yiś·rā·’êl bə·nê = Jumalan pojat)
- Pyhiä
Nämä em. nimitykset ovat monasti ennemminkin tehtäväkuvauksia kuin yleisnimiä. Vanhassa testamentissa oli Jumalan pyhiä ja väli"miehinä" enkeleitä ja Jumalan pojat olivat arvoasteikossa enkeleiden yläpuolella. Ihmiset olivat elohimien alapuolella. Uudessa testamentissa ei puhuta enää muista välittäjistä kuin Jeesus ja me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Me olemme pyhiä, ja tulemme tuomitsemaan jopa elohimeja.
Vanha testamentti ei kuitenkaan puhu Jeesuksesta elohimina, eikä Uusikaan, koska elohim on heprean hieltä ja UT on kirjoitettu kreikaksi. Septugintasta, jos jostakin pitäisi löytyä Jeesuksen nimi tai maininta hänestä elohimina mutta ei löydy.
Mutta näistä em. elohimeista tiedämme Jobin kirjan perusteella, että he olivat mukana luomisessa. Jeesusta ei siellä mainita. - Anonyymi
Me=Jumala ja Pyhä Henki sanotaan olleen lumistyössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, miten kätevästi unohdat seuraavan jakeen. Katsotaanpa tekstiä vähän eteen päin.
26. Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja ja koko maata sekä kaikkia maan päällä liikkuvia isoja ja pieniä eläimiä.” 27. Niin JUMALA loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi HÄN loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: ”Olkaa hedelmälliset, lisääntykää, täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Teidän vallassanne ovat meren kalat, taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.” (1Moos 1:26-28, FinRK)
Jakeessa 26 JUMALA puhuu joillekin olennoille sanoen: "Tehkäämme..." Mutta eivät nuo olennot mitään luo. He ovat vain paikan päällä kun JUMALA puhuu. Seuraavassa jakeessä sanotaan ihan selkeästi, että JUMALA YKSIN loi. HÄN loi, ei muut: "Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen..."
Tuo Jumala on kirjoitettu alkutekstin sanalla ’ĕ·lō·hîm. Tutkitaanpa tarkemmin, mitä sana elohim tarkoittaa.
Raamatussa on yli 2300 kohtaa, jossa mainitaan sana elohim. Vanhan testamentin ja hepreankielen tutkija Michael Heiserin mukaan elohim on yleisnimitys HENKIMAAILMAN olennoille. Tämä on helppo havaita Raamatusta lukemalla läpi kaikki kohdat, joissa käytetään sanaa elohim. Jahve Jumala eli Isä Jumala on yksi elohimeista mutta yksikään muu elohim ei ole Jahve. On vain yksi Jahve. Seuraavassa esimerkkejä elohim-sanan käytöstä lähes kaikissa sen merkityksissä.
Jumala. Muut jumalat.
Psalmit 82:1
"Aasafin psalmi. Jumala (’ĕ·lō·hîm) seisoo jumalien (’ĕ·lō·hîm) kokouksessa, tuomitsee jumalien keskellä: "
Taivaallisen joukot, joita kutsutaan korkeimman pojiksi.
Psalmit 82:6-7
"6. Minä sanoin: ’Te olette jumalia (’ĕ·lō·hîm), kaikki te olette Korkeimman poikia. 7. Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista.’” "
Kansojen jumalia, epäjumalia.
1. Kuninkaiden kirja 11:33
"Näin tapahtuu siksi, että israelilaiset ovat hylänneet minut ja palvoneet Astartea, siidonilaisten jumalatarta (’ĕ·lō·hê), Kemosta, Mooabin jumalaa (’ĕ·lō·hê), ja Milkomia, ammonilaisten jumalaa (’ĕ·lō·hê). He eivät ole vaeltaneet minun teitäni, eivät ole tehneet sitä, mikä on oikein minun silmissäni eivätkä ole noudattaneet minun lakejani ja määräyksiäni, kuten Daavid, Salomon isä, teki."
Muut jumalat kuin Jumala
5. Mooseksen kirja 32:17
"He uhrasivat riivaajille, eivät Jumalalle (’ĕ·lō·w·ha). He uhrasivat jumalille (’ĕ·lō·hîm) , joita eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joita teidän isänne eivät tunteneet."
Vainajahengistä:
1. Samuelin kirja 28:13-14
"13. Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää vaan sano, mitä näet.” Nainen vastasi Saulille: ”Minä näen jumalolennon (’ĕ·lō·hîm) nousevan maasta.” 14. Saul kysyi naiselta: ”Minkä näköinen hän on?” Nainen vastasi: ”Vanha mies nousee ylös viittaan verhoutuneena.” Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta."
Ihan vain Raamattua tutkimalla voi siis päätyä siihen käsitykseen, että elohim tarkoittaa taivaallisia joukkoja, henkimaailman olentoja, joista yksi on Jahve Jumala, jonka tunnemme Isä Jumalana.
Mitä muita elohimeja Vanhassa testamentissa on? Taivaallisiin joukkoihin kuuluu Vanhan testamentin perusteella:
- Jumalan sanansaattajia (kreik. ángelos = enkeli, hepr. mal'ach)
- neuvonantajia eli välittäjiä eli asianajajia (haś·śā·ṭān = satan. Jobin kirjan hasatan on käännetty virheellisesti Saatanaksi. Siinä on määräinen artikkeli "ha" ja se voi ilmetä kieliopillisesti oikein tehtäväkuvauksen edessä mutta sitä ei voi koskaan ilmetä etu- ja sukunimissä)
- serafeja (haś·śə·rā·p̄îm)
- kerubeja (hak·kə·ru·ḇîm = vartija, suojelija)
-valvojia (‘î·rîn) käännetty valvojaenkeleiksi mutta eivät ole enkeleitä
- Jumalan poikia (‘el·yō·wn ū·ḇə·nê = korkeimman lapset, yiś·rā·’êl bə·nê = Jumalan pojat)
- Pyhiä
Nämä em. nimitykset ovat monasti ennemminkin tehtäväkuvauksia kuin yleisnimiä. Vanhassa testamentissa oli Jumalan pyhiä ja väli"miehinä" enkeleitä ja Jumalan pojat olivat arvoasteikossa enkeleiden yläpuolella. Ihmiset olivat elohimien alapuolella. Uudessa testamentissa ei puhuta enää muista välittäjistä kuin Jeesus ja me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Me olemme pyhiä, ja tulemme tuomitsemaan jopa elohimeja.
Vanha testamentti ei kuitenkaan puhu Jeesuksesta elohimina, eikä Uusikaan, koska elohim on heprean hieltä ja UT on kirjoitettu kreikaksi. Septugintasta, jos jostakin pitäisi löytyä Jeesuksen nimi tai maininta hänestä elohimina mutta ei löydy.
Mutta näistä em. elohimeista tiedämme Jobin kirjan perusteella, että he olivat mukana luomisessa. Jeesusta ei siellä mainita.Näitä luojajumalia oli ilmeisesti useita tekstin mukaan. Vanhaan testamentin oli otettu vaikutteita edellisistä uskonnoista.
- Anonyymi
Eikös tämä aihe ole jo moneen kertaan kaluttu taasko se alkaa ?
- Anonyymi
Olishan tuossa tumpulampikin apuväki kelvannut kun piti pyöritellä omin käsin vähintään kaksi biljoonaa galaksia tähtijärjestelmiä.
Ja sitten vielä puhutaan älykkäästä luomisesta. - Anonyymi
Raamattu on ihmisten luoma aivopieru, kuten ne jumalatkin, joita he ovat miljoonittain keksineet. Siksi on turha vaivata päätään aloituksen kaltaisilla aivopieruilla – ellei satu vielä roikkumaan kiinni lapsuuden saduissa ja maailmankuvassa, jossa taikahahmot määräävät. Jumalhulluja ja lapsenmielisiä on aina riittänyt.
- Anonyymi
No miksi sitten olet täällä? En minä ainakaan viihtyisi sellaisen aiheen palstalla, josta ei ole kuin negatiivista sanottavaa.
- Anonyymi
Tyhjänpäiväinen liirumlaarusi on tasan nollan arvoinen sepitys.
- Anonyymi
Jeesus itse sanoo: Minä olen. Hebreassa se tarkoittaa Jumalaa.
- Anonyymi
Höpötteli se suitsukepäissään nyt paljon muutakin sekavaa.
- Anonyymi
Ei sellasesta aivopierujumalasta kannata lainkaan keskustella, joka olisi mukamas luonut pyöreitä autioita helvetin isoja kiviä avaruuden täyteen ja sitten sellaisia valoa heijasmattomia mustia kiviä, jotka syövät niitä toisia kiviä ja kokonaisia kivikasoja sisuksiinsa jatkuvalla syötöllä.
- Anonyymi
Kolminaisuuteen en ota kantaa, mutta aloittaja ei selvästi usko Uutta testamenttia, koska siellä Jeesusta kutsutaan luojaksi myös nimeltä mainiten. Sen sijaan luomiskertomuksessa käytetyn elohim näennäinen monikollisuus tai joissakin lauseissa käytetty heprean monikollinen verbimuoto eivät ratkaise mitään, koska sanaan elohim liitetään luomiskertomuksessakin verbi yksikössä, ja Jumalan lausuma "tehkäämme" ei kerro kenen kanssa Jumala teki ja voisi myös olla nk. pluralis majesteticus, eli monikko, joka vain osoittaa hänen suuruuttaan eikä tekijöiden moninaisuutta.
- Anonyymi
Myös Ellen uskoi Jeesuksen olleen luotu. Adventtikirkko opettaa nykyään täysin vastoin Elleniä.
- Anonyymi
Eipäs uskonut.
- Anonyymi
Jeesus loi vain typerän kultin.
- Anonyymi
Elä kiukuttele.
- Anonyymi
Otakoppi
Hebr 1:2
"on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut"- Anonyymi
Joh (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
Lue lisää: https://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/ - Anonyymi
Paavali oli valheveikko, ja murhamies, jonka koderyhmä oli kreikkalaiset.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat otti tuon Paavalin periaatteen tunnuslauseekseen "Tarkoitus pyhittää keinot".
- Anonyymi
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. - Anonyymi
Ei Jeesus ole Jumala, vaan ihminen, jonka Jumala kasteessa otti omaksi pojakseen.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.- Anonyymi
Vääristelet Raamattua.
- Anonyymi
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi
Jeesus oli synnitön ihmisuhri, siksi hän pystyi sovittamaan ihmisten synnit.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta.
Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin synnitön ihminen, niin ei Jeesuksen olisi tarvinnut tulla ihmiseksi. - Anonyymi
Kreikkalaisten uskomuksien vuoksi Uuteen Testamenttiin piti lisätä, että Jeesus on Jumala, koska heidän oppiensa mukaan kaikki vähemmänkin tärkeät henkilöt ovat Jumalan poikia. Kukaan ei olisi uskonut, jos heille olisi opetettu, että Jeesus oli ihminen.
- Anonyymi
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
- Anonyymi
Jeesus puhuu itsestään ihmisenä, kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus tuli kysymään Jeesuksen kasteen jälkeen kasteen merkitystä.
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."- Anonyymi
Jeesus oli ihminen, siksi hänelle piti luoda kasteessa ylösnousemusruumis valmiiksi, missä hän nousi fyysisessä ruumiissa taivaaseen. Ei haudassa enää mitään ylösnousemusruumiita valmisteta, kyllä ne asiat tulee hoitaa kuntoon aikaisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ihminen, siksi hänelle piti luoda kasteessa ylösnousemusruumis valmiiksi, missä hän nousi fyysisessä ruumiissa taivaaseen. Ei haudassa enää mitään ylösnousemusruumiita valmisteta, kyllä ne asiat tulee hoitaa kuntoon aikaisemmin.
Jumala tarvitsee kaikkeen luomiseen tavallista vettä "primary element".
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tarvitsee kaikkeen luomiseen tavallista vettä "primary element".
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.Avaruudestakin etsitään kuumeisesti merkkejä, onko siellä vettä, sillä tieteen mukaan mikään tunnettu elämänmuoto ei voi syntyä eikä elää ilman tavallista vettä.
- Anonyymi
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.
Ne on kaiki valheita, mitä on laitettu liikkeelle.
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.- Anonyymi
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
- Anonyymi
Matt. 1:21
Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". - Anonyymi
Ei siellä pyhässä kaupungissa uudessa Jerusalemissa ole mitään pakanoiden osastoja, eikä Paavalin nimeä edes mainita.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] >>Raamattu kertoo keitä oli luomisessa mukana. Kolminaisuusooin puolustajat väittävät, että Jeesus oli mukana luomassa. Raamattu ei kuitenkaan tue tätä väitettä.>>
Mutta tukee väitettä että oli peruspylväät ja kulmakivi.- Anonyymi
Jeesus on Ihmisen poika. Daavidin poika, Joosefin poika....ja lopulta Jumalan poika.
Jeesus syntyi luonnollisella tavalla Maria kohdusta ihmiseksi ja Jumala otti hänet omaksi pojakseen kasteessa synnyttämällä hänet uudeksi vedestä ja Hengestä. Joh.3:5
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? - Anonyymi
Kulmakiven oikea käännös on myös lainkivi. Millä tarkoitetaan Jumalan kiveen kirjoittamia kymmentä käskyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulmakiven oikea käännös on myös lainkivi. Millä tarkoitetaan Jumalan kiveen kirjoittamia kymmentä käskyä.
Lainkivet ovat ne peruskivet, mihin Jumalan uusi temppeli perustuu.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]
Ilm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]Jlan uusi temppeli perustuu
apostoleilleja profeetoille sekä Jeesukselle. Jeesus on temppelin kulmakivi.
Ef2:20Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus.
21Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi,
22ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen.
>>Kulmakiven oikea käännös on myös lainkivi. Millä tarkoitetaan Jumalan kiveen kirjoittamia kymmentä käskyä.>>
Ja niitä kymmentä käskyä sitten säilytettiin maanalaisessa kammiossa peruspylväiden vieressä. 😀- Anonyymi
Kymmen käskyä on kirjoitettu myös Raamattuun.
Jumalan Kymmenen käskyä on Jumalan kirjoittamina kiveen, laintauluihin, mikä tulee uuteen Jerusalemiin kunniapaikalle. Kaikki temppelimet palautetaan entiselleen tuhanneksi vuodeksi.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Vapaissa suunnissa laintaulut on rikottu ja alettu saatanallinen hurmostelu ja hihhulointi niiden ympärillä.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa! >>Jumalan Kymmenen käskyä on Jumalan kirjoittamina kiveen, laintauluihin, mikä tulee uuteen Jerusalemiin kunniapaikalle. Kaikki temppelimet palautetaan entiselleen tuhanneksi vuodeksi.>>
Kyllä niitä löytyy jo nyt eri puolilta maailmaa.
https://cdn.pixabay.com/photo/2016/03/07/19/31/stone-tablets-1242854_1280.jpg- Anonyymi
Alkuperäiset kiviset Laintaulut on Liitonarkussa, mikä palautuu uuteen Jerusalemin temppeliin.
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäiset kiviset Laintaulut on Liitonarkussa, mikä palautuu uuteen Jerusalemin temppeliin.
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.
Jeesus ei enää käytä tavallista miehen nimeä, koska Saatana teki identiteetivarkauden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]Uuden Jerusalemin temppeli on Jeesus.
Temppelin rakennuskiviä ja pylväitä ovat uskovat.
1Piet2:4Tulkaa hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen. 5Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden.
- Anonyymi
Ei siellä uudessa pyhässä kaupungissa ole mitään pakanoiden osastoja. Paavalin nimeä ei edes mainita.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
- Anonyymi
Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, kuten Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista julistajista, jotka ovat heti valittuja eli Juutalaisia käännyttämässä.
Matt.24. 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.- Anonyymi
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei hän mitään muuta uutta uskontoa perustanut.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi
Aloitus on taas ihan puhdasta Raamatun vääristelyä. Joh. 1:1-3 sanoo ihan suoraan, että Jeesus meidät loi.
- Anonyymi
UT:hen on lisäilty kaikenlaista, jotta se oppi uppoaisi Kreikkalaisille, joille on kreikaksi kirjoitettu.
VT:n mukaan Jumala yksin loi Pyhä Hengen kanssa vedestä kaiken mahdollisen. Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään. - Anonyymi
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.
Job 9:8
Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.
Job 9:8
Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli.Otakoppi
KR 1933/-38
Jes. 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Ilm. 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otakoppi
KR 1933/-38
Jes. 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Ilm. 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppuIlm. 1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT:hen on lisäilty kaikenlaista, jotta se oppi uppoaisi Kreikkalaisille, joille on kreikaksi kirjoitettu.
VT:n mukaan Jumala yksin loi Pyhä Hengen kanssa vedestä kaiken mahdollisen. Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään.Valheesi ei hetkauta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VT:n mukaan Jumala yksin loi Pyhä Hengen kanssa vedestä kaiken mahdollisen. Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään."Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään."
Jeesukseen viitataan VT:ssa yllättävän usein.
Esim vaimon siemen murskaa käärmeen pään. 1Ms3:15
- Anonyymi
Mitä olisikaan tapahtunut, jos Jeesus olisi asettanut vasemman kätensä hänen päällensä?
Sitä me emme koskaan saa tietää. - Anonyymi
Joh 1; 1 -3
Alussa oli Sana.
Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
KAIKKI ON SYNTYNYT HÄNEN KAUTTAAN,ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mitä syntynyt on.
14
Ja SANA TULI LIHAKSI ja asui meidän keskellämme., ja me katselimme Hänen kirkkauttaan ,senkaltaista kirkkautta,kun ainokaisella Pojalla on Isältä; ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1866236Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa614723Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu574482Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa714308Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa702709En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.622225Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1321681odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391614- 541548
- 351358