Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi vierailee paraikaa Ruotsin Linköpingissä, jossa puolustusjätti Saab valmistaa muun muassa Gripen-hävittäjiä. Zelenskyi, Ruotsin pääministeri Ulf Kristersson ja muutama muu ministeri pitävät yhteisen lehdistötilaisuuden neljältä Suomen aikaa ja julkistavat ”merkittävän puolustusvientiuutisen”.
Ruotsin TV4:n uutisten lähteiden mukaan kyseessä olisi kauppa erittäin suuresta määrästä Saabin Gripen E -hävittäjiä. TV4:n mukaan määrä olisi jopa 120 hävittäjää.
Ukraina luottaa Gripen hävittäjään
Anonyymi-ap
5
87
Vastaukset
- Anonyymi
Toiset ne osaa tuon kaupanteon,tuollakin kaupalla on työllistävä vaikutus ja rahaa kilahtaa mukavasti valtionkin kassaan. Mitäpä Häkkänen on saanut kaupattua,eipä muuta kun muutaman pasi vaunun.muut on annettu ilman.
- Anonyymi
Hyvä se on että Gripeneitä saavat myytyä edes johonkin viimein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä se on että Gripeneitä saavat myytyä edes johonkin viimein.
Pian niitä ostetaan ympäri Eurooppaa 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian niitä ostetaan ympäri Eurooppaa 👍
Se on jo väistyvän neljännen sukupolven hävittäjänä vanhanaikainen.
- Anonyymi
Gripen on tåmän palstan asiantuntijoiden mukaan paras hävittäjä ikinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512