Jumalan kosto

Anonyymi-ap

2. Moos. 20: 5, 6 . Sama asia 2. Moos.34 : 7. Siis onko Jumalan kosto edelleen voimassa isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen asti ? Kirouksen pitäisi katketa kun ihminen tulee uskoon. Näin pitäisi järjen mukaan tapahtua. Mutta käytännössä ei aina näin tapahdu yksilöiden kohdalla ja perheissä. Esim . nuoruudessa tehty syrjähyppy ei korjaudu koskaan. Vaikka tulisi uskoon. Tiedän tapauksen jossa on ollut jatkuvaa epäonnea perheessä kymmeniä vuosia. Uskossa ovat. Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää. Joskus on aika poimia heitellyt kivet. En osaa selittää tällaisia tapauksia. Enpä pohdikaan niitä. Mutta näin kaamosaikana eläkeläisellä on aikaa. Uskon, yksin ikiaikojen Jumala tietää vastausen tähän. Romaanien kostoa toiselle suvulle en tarkoita. Ne eivät lopu koskaan. Se on eri asia. Men åsikter. Mutta mielipiteitä.

4

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Älä kumarra niitä
      äläkä palvele niitä.
      Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi,
      olen kiivas Jumala,
      joka kostan isien pahat teot lapsille
      kolmanteen ja neljänteen polveen,
      niille, jotka minua vihaavat;
      mutta teen laupeuden tuhansille,
      jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      ---------------------------------

      Thou shalt not bow down thyself unto them,
      nor serve them:
      for I the Lord thy God
      am a jealous God,
      visiting the iniquity of the fathers
      upon the children
      unto the third and fourth generation
      of them that hate me,
      And shewing mercy
      unto thousands of them
      that love me
      and keep my commandments."

      Siis siinäkin tapauksessa,
      että kääntymystä ei tapahdu,
      Jumala katkaisee tuon pahan kierteen
      jo kolmannessa tai neljännessä polvessa.
      Mutta kun joku kääntyy,
      niin pahan valta lakkaa välittömästi.

      Jumala on siis oikein ymmärrettynä
      kiivaan mustasukkainen kansastaan,
      jolle lain antamisen yhteydessä sanoo,
      että älä palvele muita jumalia
      - ja jatkaa sanoen olevansa
      kiivas eli mustasukkainen Jumala.
      Siis Israel on Jumalan Vaimo.

      Mutta vaikka näin kävisi,
      että Israel-Vaimo olisi uskoton Jumalalle
      ja joutuisi vieraan jumalan hallintaan,
      niin Jumala pitää huolta siitä,
      että tuo anastus katkeaa viimeistään
      neljännen sukupolven kohdalla.
      Siis tuo Jumalan kiivaus tarkoittaa mustasukkaisuutta.

      "for I the Lord thy God am
      a jealous God, visiting ..."

      Tuossa käytetty jealous
      on alkutesktissä ilmaisu,
      joka tulee verbistä 'qana',
      joka tarkoittaa omistamista.

      Siis Jumala on mustasukkainen
      Israelin kansasta eli Vaimostaan.
      Hän ei halua antaa sitä paholaiselle.

      Siis tuo Jumalan kiivaus on
      Rakastavan aviomiehen kiivautta
      pitääkseen Vaimonsa omanaan.

      Ja tässä tarkoituksessa tapahtuu se,
      että Jumala ei suinkaan kosta
      vaan huolehtii
      Rskastamistaan ihmisistä.

      Ensimmäinen kerran kyseistä verbiä
      käytetään seuraavassa jakeessa:

      "Ja Herra piti Saarasta huolen"

      • Anonyymi

        Jumala on niin mustasukkainen, että käski tappaa jokaisen, joka palveli muita jumalia. Ei siinä armoa tunneta.


    • Anonyymi

      Epigenetiikan tieteenala selittää isien pahojen tekojen periytymistä. Alan merkittävin tieteellinen tutkimuskin sai dramaattisen nimen "Isien synnit". Syntien rangaistukset todellakin periytyvät biologisesti. Ainakin näin alustavien tutkimusten mukaan, sitähän ei sitten tiedä, mitä tuleva tutkimusaineisto paljastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe