✝️ Raamatussa sanotaan yksi kaste ja yksi Henki.
Uudestikastaminen on järkeisoppia josta on varoitettu Jumalan Sanassa.
Se tuli suosituksi amerikkalaisessa uususkonnollisuudessa sata vuotta sitten.
Järkeisopista on kyse!
Yksi Henki ja yksi kaste = ei ole järkeisoppia
43
280
Vastaukset
- Anonyymi
Saalistamisesta.
Taistelu sieluista on kovaa.
"Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella." - Anonyymi
Tuo ei liity mitenkään uudestikastamisen järkeisoppiin.
Pysy aiheessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy aiheessa.Se on vaikeaa ukastajille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy aiheessa.Oikeaoppiset pakkovauvakastetut vihkii homoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeaoppiset pakkovauvakastetut vihkii homoja.
useamman kerran kylvetetty vihkii homoja ja haluaa uskovien lapsia
- Anonyymi
1Piet.2:25 Sillä te olitte niinkuin eksyväiset lampaat, vaan nyt te olette palanneet teidän sieluinne paimenen ja piispan tykö. Biblia (1776) Ps.23:1. 119:176. Jes.53:6. Hes.34:5-6. 37:24. Joh.10:11-12. Herb.13:20.
- Anonyymi
Uudestikastamisopissa vedotaan järkeen.
- Anonyymi
Helluntailainen henkikaste liittyy olennaisesti hurmoshenkiin.
- Anonyymi
Luuk 24 : 49
ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut,mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta.
Apt 1 : 4- 5
4
ja kun hän oli yhdessä heidän kanssaan, käski hän heitä ja sanoi: " Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5
Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näiden päivien jälkeen. "
- Anonyymi
Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
-uhri syntien edestä
-parannus ja kääntyminen Jumalan puoleen
-syntien tunnustaminen
Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaan päänkastelua kukaan ei pelastu!
LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ!- Anonyymi
Sinussa vaikuttaa helluntailainen vihan henki.
- Anonyymi
Luterilaisuus on raamatullista ja paranus kuuluu luterilaisuuteen
Uudestikastajuus on valehteljua ja se kieltää synnin
- Anonyymi
Mikä ihmeen uudestikaste ? Raamattu ei vaan sellaista tunne. Sinäkö niitä suoritat Näsijärvellä ? Missä kohtaa siellä, milloin ? Kerro kun kerran tiedät asiasta.
- Anonyymi
Uudestikastetun henki tekee tietämättömäksi.
Juokse Näsijärveen.
- Anonyymi
Raamattu on tarkoittu järkeville. Moni uskovainen saarnamies ei vain hyväksy toisten viisautta. Jos luette kyseisen kirjan, soveltakaa ymmärtämäänne itseenne eikä toisiin ihmisiin kuten aloittaja., joka ei ilmesesti ole ymmrtänyt edes tätä perusasiaa.
Oppimisestaan saa olla tietoinen. Se on järkevyyttä.
Raamattu tahtoo usein johdattaa ihmisten jakamiseen. On olemassa meidän Jumalan Valtakunta ja ne toiset kelvottomat. Eräs henkilö puhui jopa välitilasta. Tämä jakomielisyys on virhe ajattelussa, mutta todellisuutta mitä ei voi kieltääkään.
Mielenterveyden hoidon lähtökohta on kuitenkin jakamattomuus. Henkinen hyvinvointi on jokaisen oikeus, eikä sille ole mitään ehtoa, ei oppia eikä lakeja. Ei seurakuntaa, yhteisöllisyyttä eikä opettajia. Eikä uskontoa. - Anonyymi
Yksi kaste Raamatun mukaan tarkoittaa yhtä hengellisesti ja opillisesti oikeaa kastetta erotuksena pakanallisiin kasteisiin ja Johanneksen kasteeseen. Se ei tarkoita lapsikastetta, joka on valtiokirkkolaitosten keino hankkia uusia jäseniä, koska ne eivät saa jäseniä evankeliumin julistamisen kautta, koska niillä ei ole valtuuksia julistaa evankeliumia.
- Anonyymi
Se tarkoittaa nimenomaan lapsikastetta joka on apostolinen. Uudestikastajuien symbolikaste on pakanallinen
Kaikilla uskovilla on oikein julistaa evankeliumia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tarkoittaa nimenomaan lapsikastetta joka on apostolinen. Uudestikastajuien symbolikaste on pakanallinen
Kaikilla uskovilla on oikein julistaa evankeliumiaSinä valehtelet.
Ei sellaiset ihmiset voi julistaa evankeliumia, jotka valehtelevat, että lapsikaste pelastaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä valehtelet.
Ei sellaiset ihmiset voi julistaa evankeliumia, jotka valehtelevat, että lapsikaste pelastaa.Raamatun mukaan kaste pelastaa. Sellainen ihminen ei voi hulistaa joka väittää kastetta symboliksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan kaste pelastaa. Sellainen ihminen ei voi hulistaa joka väittää kastetta symboliksi
Kaste toki pelastaa !
Mutta mikä siis on se YKSI KASTE, joka pelastaa ?
Se on tietysti se, kun Herra itse kastaa Pyhällä Hengellä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste toki pelastaa !
Mutta mikä siis on se YKSI KASTE, joka pelastaa ?
Se on tietysti se, kun Herra itse kastaa Pyhällä Hengellä !Vesi ja Henki ovat samassa yhdessä kasteessa ja sae toki pelastaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi ja Henki ovat samassa yhdessä kasteessa ja sae toki pelastaa
Höpö höpö !
Etkö sen vertaa edes ymmärrä, että sinulla on 2 eri kastetta ja 2 eri kastajaa !
Eikä vesi toimi pelastuksemme vakuutena eikä sinettinä, vaan Pyhä Henki.
Uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki siis on pelastuksemme vakuus ja sinetti !
Mutta turhaa tämä varmaan on, sillä sinä et edes halua löytää totuutta, vaan haluat uskoa sinulle jo äidinmaidosta asti opetettu valhe !
Olen pahoillani sinun puoleastasi. 😔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
Etkö sen vertaa edes ymmärrä, että sinulla on 2 eri kastetta ja 2 eri kastajaa !
Eikä vesi toimi pelastuksemme vakuutena eikä sinettinä, vaan Pyhä Henki.
Uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki siis on pelastuksemme vakuus ja sinetti !
Mutta turhaa tämä varmaan on, sillä sinä et edes halua löytää totuutta, vaan haluat uskoa sinulle jo äidinmaidosta asti opetettu valhe !
Olen pahoillani sinun puoleastasi. 😔Ei vaan Raamatun mukaan uudessa liitossa on YKSI kaste. Jeesus yhdisti veden ja Hengen.
Vesi pelastaa kasteena - ja todellakin uudestisyntymässä Pyhä Henki saadaan
Mutta ethän sinä Raamattua usko
- Anonyymi
Ihan turhaa vääntöa vesikasteista !
Ne kuuluivat lakiliiton järjestykseen, eivät enää uuteen liittoon.
Se YKSI kaste on se, jossa Herra itse kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !
Joten olkaa hyvä ja valitkaa se YKSI kaste !
1) Lakiliiton vesikaste / parannuksen kaste, jossa ihminen kastoi vedellä parannukseen !
Vai ?
2) Uuden liiton kaste, jossa Herra kastaa Pyhällä Hengellä !
Siis YKSI KASTE !
Ei useita !
Muistutan vielä pakanoiden apostolin omista sanoista, eli mihin Herra itse hänet lähetti ja miten toimimaan ja miten ei !
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Kastoihan Paavali toki vain pari juutalaista, koska se kuului siinä kohtaa heille.
14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Paavali siis KIITTI Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin nuo pari juutalaista !
Mutta teidän oppienne mukaan Paavalin olisi tullut hävetä silmät päästään !
On se vaan ihme ja kumma, että kuinka heikkoa on teidän Raamatun tuntemuksenne, se on ihan olematonta näköjään ! - Anonyymi
Siis olet perustamassa uuden lahkon missä kastetaan ihminen toistamiseen. Miksi et kerro siitä enempää kun itse sellaisen olet perustanut. Treellako toimit ???????
- Anonyymi
Minullekko kirjoitit ?
Minähän tuossa edellä kirjoitin selvästi sen, että vesikaste ei kuulu uuden liiton järjestykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullekko kirjoitit ?
Minähän tuossa edellä kirjoitin selvästi sen, että vesikaste ei kuulu uuden liiton järjestykseen.Raamattu on eri mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullekko kirjoitit ?
Minähän tuossa edellä kirjoitin selvästi sen, että vesikaste ei kuulu uuden liiton järjestykseen.Kirjoitin aloittajalle. En viitannut muiden repliikkeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on eri mieltä
Selitä nyt sitten minulle ja itsellesi nuo Paavalin selvääkin selvemmät sanat, kiitos !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitä nyt sitten minulle ja itsellesi nuo Paavalin selvääkin selvemmät sanat, kiitos !
Mitkä sanat? Pitääkö ne vielä selittää, etkö itse tajua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä sanat? Pitääkö ne vielä selittää, etkö itse tajua?
Nämä:
Muistutan vielä pakanoiden apostolin omista sanoista, eli mihin Herra itse hänet lähetti ja miten toimimaan ja miten ei !
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Kastoihan Paavali toki vain pari juutalaista, koska se kuului siinä kohtaa heille.
14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Paavali siis KIITTI Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin nuo pari juutalaista !
Mutta teidän oppienne mukaan Paavalin olisi tullut hävetä silmät päästään !
On se vaan ihme ja kumma, että kuinka heikkoa on teidän Raamatun tuntemuksenne, se on ihan olematonta näköjään !
- Anonyymi
Efes 4 : 5
Yksi Herra, yksi usko , yksi kaste.- Anonyymi
Niin se on ja siinä on oikea järjestys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se on ja siinä on oikea järjestys.
Ei siinä mitään järjestystä mainita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään järjestystä mainita
Ovat juuri tuossa järjestyksessä.
Yksi Herra, yksi usko , yksi kaste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi Herra, yksi usko , yksi kaste.Ei mainita mitään järjestystä edelleenkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi Herra, yksi usko , yksi kaste.Ihan turhaa vääntöa vesikasteista !
Ne kuuluivat lakiliiton järjestykseen, eivät enää uuteen liittoon.
Se YKSI kaste on se, jossa Herra itse kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä !
Joten olkaa hyvä ja valitkaa se YKSI kaste !
1) Lakiliiton vesikaste / parannuksen kaste, jossa ihminen kastoi vedellä parannukseen !
Vai ?
2) Uuden liiton kaste, jossa Herra kastaa Pyhällä Hengellä !
Siis YKSI KASTE !
Ei useita !
Tässä puhutaan niistä lakiliiton vesi PESOISTA:
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Lihan sääntöjä !
Olivat voimassa vain uuden järjestyksen aikaan asti, eli ne vesipesot lakkautettiin jo 2000v. sitten !
Jeesuksen aikakauden lakiliiton jäsenillä oli siis mahdollisuus siirtyä vanhasta liitosta uuteen, lakiliiton parannuksen kasteella, tuossa kohtaa he tekivät parannusta epäuskostaan, kun eivät olleet uskoneet Vapahtajaan, vaikka Hän oli löydettävissä jo sen ajan Kirjoituksista.
Mutta pakanoilla siis ei ollut mitään vesikaste traditioita, eikä heiltä siis sellaista vaadittu, sen apostolit Pyhän Hengen kanssa Seurakunnalle vahvistivat.
6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
!!!
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
!!!
12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.
23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
!!!
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
!!!
30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
Sitä minä en ymmärrä, että miksi uskovaksi itseään nimittävillä on niin kovin huono oma Raamatun tuntemus ?
Siis liian moni toistelee vain ns. "vanhinten perinnäissääntöjä" ja kiivailee ihan pieleen.
- Anonyymi
Lahkkolaisten kristityille tekemät uudestikasteet ovat raju hengellinen synti ja laittomuden teko. Siinä pilkataan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, jonka nimiin lapsi on kasteessa luovutettu.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Joissakin anabaptistisissa lahkoissa uusi tulokas laitetaan lukemaan ennen lahkokastetta ääneen kirous aikaisemmin saadusta kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. - Anonyymi
Joissakin lahkoissa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä kutsutaan Saatanaksi.
- Anonyymi
Jumala ei ole perustanut yhtään valtiokirkkojärjestelmää eikä yhtään teologista tiedekuntaa
- Anonyymi
Eikä yhtään vapaata suuntaa
- Anonyymi
Valtio ei omista Suomessa yhtään kirkkoa.
Erioppisia uskonlahkoja ry:tä on yhdistysrekisterillä yli tuhat.
Jos ne kaikki kuuluisivat Kristuksen ruumiiseen, niin Jeesus muistuttaisi tuhatjalkaista matoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1045490
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai904791Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1394742Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3672169- 1031917
- 1041738
- 2561547
- 3701298
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.591131- 2031054