Moni sanoo, että ennen uskoneilla oli ihan yhtä paljon houkutuksia ja erilaisia konnan koukkuja tien varrella, joihin oli suuri vaara langeta. Uskaltaisin väittää, että Efeson uskovaisilla oli varmasti helpompaa, vaikka toki silloinkin oli synnin houkutuksia. Efesolaisilla sen sijaan ei ollu televisioita, sosiaalista mediaa (pahin eksytyskanava), eikä internetiä. Nykyään internet on kaikkialla ja netissä on kaikki saasta, somet ja telekkarikin. Valtaosa uskovaisista eksyy. Uskovaisten väkiluvun pitäis kasvaa syntyvyyden ansiosta, vaan eipä kasvakaan. Syntyvyydestä huolimatta uskovaisten määrä on vähenemään päin. Eikö se silloin tarkoita sitä, että nykyaikana valtaosa, eli enemmistö menettää uskonsa. Efeson seurakunnassa asia ei ollut näin. Kristillisyys levisi kovaa vauhtia.
Efeson uskovaisilla oli helpompaa
88
456
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus-huijaus levisi ilman mediaakin. Oli se vaan melkoinen koijari.
- Anonyymi
voi niillä oli niin helppoa ja minä raukka saan kärsiä maailman myllerryksessä televevisiot pahaa ja rokki soi kaiken maailman viettelykset tuhoavat ja sotkevat kaiken mikä on vähänkin arvostettavaa ja ihmiset eksyvät mitä ihmeellisimppiin paikkoihin autot kääntyvät mutkissa ja niitä pullottaa tien poskissa ja ihmisillä on sormi pystyssä voi voi ja syntyviä lapsia ei enään näy ulkona ja kaikki terveet ovat viety sairaaloihin jossa heille tehdään korvaamattomia virheitä umpi lisäkkeitä poistetaan ja ihmisille annetaan elo hopea piikkejä autismin takia voidaan pahoin ja ihmiset eivät enään puhu toisilleen kaikki täyttä pahuutta ja vain vaivoin minä ihmiset polo selviän siitä hengissä marttyyri kuolemia vaivoin enään täällä kesytetään ja on se tullut niin ylitse juotavaksi etten minä enään selviä auta minua olen hukassa kuolema on saapunut ja se skalpeeraa kaiken elollisen maan päältä ydin tuho on väistämätön ja kaikki palavat tuhkaksi maailma loppuu ja pimeys täyttää maan ääret ja kaiken täyttää tyhjyys kuin minua ei olisi ollutkaan
- Anonyymi
Efesossa oli paljon vääriä opetuksia ja kaikki eivät ottaneet kristinuskon sanomaa vastaan. Samaa ilmiötä koettiin myös Ruotsin Lapissa, kun saamelainen Lars Levi Laestadius alkoi tehokkaalla tavalla levittää elävää uskoa. Uskovaisia haukuttiin hihhuleiksi ja kaikki saamelaiset eivät olleet hyvillään elävän uskon saapumisesta pohjan perukoille. Efesossa koettiin siis ihan samanlaisia ilmiöitä. Uskovaisia pilikattiin ja niitä sorsittiin.
Se, mikä tekee nykyajasta erittäin pahan, ellei jopa pirullisen, on sosiaalisen median voima. Sen avulla harhaoppeja voi levittää tehokkaalla tavalla. Toki evankeliumiakin voi kaiuttaa sosiaalisen median kautta, mutta usein väärät opetukset leviävät nopeammin. Siinä mielessä nykyaika on todella paha!
- Anonyymi
Ja se miten mieletön määrä alkoholi juomiakin on ruokakaupoissa kiusana.Ei ollut varmaan vielä efeson aikana.
- Anonyymi
Efesossa ei järjestety hoitokokouksia
- Anonyymi
On silloinkin voinut ehkä olla.
Mutta ei semmosia saatanallisa kokouksia mitä srk järjesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On silloinkin voinut ehkä olla.
Mutta ei semmosia saatanallisa kokouksia mitä srk järjesti.Jumalan Henki ja Antikristuksen henki
1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Henki ja Antikristuksen henki
1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]Hoitomiehet ovat väärässä hengessä, he ovat eksyttäjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitomiehet ovat väärässä hengessä, he ovat eksyttäjiä.
Paavalikin oli hoitomies, mutta ei hän väärässä hengessä ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalikin oli hoitomies, mutta ei hän väärässä hengessä ollut.
Pidät varmaan itseäsi herran sebaotin enkelinä, kuten sanoit paavalistakin.
hoitomiehillä on niin kovat luulot itsestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hoitomiehillä on niin kovat luulot itsestään.Ihminen minä vain olen. Oliko Jeesus väärässä hengessä, kun kehotti hoitamaan syntiä tekevää veljeä nuhtelemalla ja päästämällä/sitomalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hoitomiehillä on niin kovat luulot itsestään.En muuten ollut minä, joka kommentoi Herran Sebaotin enkelistä, mutta ilman muuta Paavali oli uskovainen mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen minä vain olen. Oliko Jeesus väärässä hengessä, kun kehotti hoitamaan syntiä tekevää veljeä nuhtelemalla ja päästämällä/sitomalla?
Laita raamatunkohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita raamatunkohta.
Tässä:
Luuk. 17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt 18:15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15+; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19+] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä:
Luuk. 17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt 18:15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]älä levitä valeita katuva saa syntinsä anteeksi ja jos veljesi tekee sinua kohtaan anteeksi ota seura kunta mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä levitä valeita katuva saa syntinsä anteeksi ja jos veljesi tekee sinua kohtaan anteeksi ota seura kunta mukaan
ja jos ei kadu sua kohtaan pidä pakana
- Anonyymi
Lueppa Raamattu uudelleen. Kyllä heti alkuseurakunnan aikanakin moni päätyi erimielisyyksiin ja näitä skismoja käsiteltiin kirkolliskokouksissa. Ihan kristillisyyden alku ajoista lähtien on tarvittu sielunhoidollisia keskusteluja ja asioiden kärjistyessä myös hoitokokouksia. Näitä kokouksia vaan ei aina ole nimitetty hoitokokouksiksi, mutta ihan samasta asiasta on ollu kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppa Raamattu uudelleen. Kyllä heti alkuseurakunnan aikanakin moni päätyi erimielisyyksiin ja näitä skismoja käsiteltiin kirkolliskokouksissa. Ihan kristillisyyden alku ajoista lähtien on tarvittu sielunhoidollisia keskusteluja ja asioiden kärjistyessä myös hoitokokouksia. Näitä kokouksia vaan ei aina ole nimitetty hoitokokouksiksi, mutta ihan samasta asiasta on ollu kyse.
Asia on juuri näin. Jeesus itse toimi hoitomiehenä Vähän-Aasian seurakuntien enkeleille Johannneksen Ilmestyskirjassa. 5/7 sai ankaria moitteita, hän kertoi mm. rupeavansa oksentamaan suustaan ulos langennutta seurakunnanenkeliä, jos tämä ei tee parannusta. Se "suusta ulos oksentaminen" tarkoittaa sitomista synteihin eli seurakunnan ulkopuolelle sulkemista saatanan kuritettavaksi, jotta langennut edes siellä saisi tunnon synneistään ja nöyrtyisi parannukseen sielunsa autuuden tähden. Tämä kuulostaa varmasti yllättävälle sellaisesta, joka ajattelee, että ei ole paha tehdä asioita, joita ei itse pidä syntinä, mutta joita seurakunnassa pidetään syntinä tai vältetään uskoa vaarantavina asioina. Samaan aikaan nykypäivän individualismia korostavassa ajassa ajatellaan toisen nuhtelun olevan sellaista omalle reviirille tulemista, joka kadottaa. Raamattu itse asiassa varoittelee vähemmän väärästä nuhtelusta kuin siitä, että ei nuhtele lainkaan. Kuitenkin yleisessä mielipiteessä pidetään oikeana nuhdella raamatullisissa mielipiteissä pitäytymisestä, esim. tarratoimikunnan ankarat nuhteet SRK:lle ja uskovaisille saivat laajaa fanitusta pakanoiden ja maallistuneiden kristittyjen keskuudessa On siis hyvin valikoivaa, mistä nuhtelu on sopivaa (yleisistä mielipiteistä poikkeava opetus) ja mistä tuomittavaa (Raamatun vastaisesti eläminen ja uskominen).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on juuri näin. Jeesus itse toimi hoitomiehenä Vähän-Aasian seurakuntien enkeleille Johannneksen Ilmestyskirjassa. 5/7 sai ankaria moitteita, hän kertoi mm. rupeavansa oksentamaan suustaan ulos langennutta seurakunnanenkeliä, jos tämä ei tee parannusta. Se "suusta ulos oksentaminen" tarkoittaa sitomista synteihin eli seurakunnan ulkopuolelle sulkemista saatanan kuritettavaksi, jotta langennut edes siellä saisi tunnon synneistään ja nöyrtyisi parannukseen sielunsa autuuden tähden. Tämä kuulostaa varmasti yllättävälle sellaisesta, joka ajattelee, että ei ole paha tehdä asioita, joita ei itse pidä syntinä, mutta joita seurakunnassa pidetään syntinä tai vältetään uskoa vaarantavina asioina. Samaan aikaan nykypäivän individualismia korostavassa ajassa ajatellaan toisen nuhtelun olevan sellaista omalle reviirille tulemista, joka kadottaa. Raamattu itse asiassa varoittelee vähemmän väärästä nuhtelusta kuin siitä, että ei nuhtele lainkaan. Kuitenkin yleisessä mielipiteessä pidetään oikeana nuhdella raamatullisissa mielipiteissä pitäytymisestä, esim. tarratoimikunnan ankarat nuhteet SRK:lle ja uskovaisille saivat laajaa fanitusta pakanoiden ja maallistuneiden kristittyjen keskuudessa On siis hyvin valikoivaa, mistä nuhtelu on sopivaa (yleisistä mielipiteistä poikkeava opetus) ja mistä tuomittavaa (Raamatun vastaisesti eläminen ja uskominen).
Älä sotke Jeesusta tähän sotkuun!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sotke Jeesusta tähän sotkuun!!!!
Jeesus on teidän mielestänne kadotukseen menevä kovaotteinen hoitomies. Tässä esimerkki Jeesuksen hoidosta:
Ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on teidän mielestänne kadotukseen menevä kovaotteinen hoitomies. Tässä esimerkki Jeesuksen hoidosta:
Ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"Onko ilmestyskirja Jeesuksen puhetta, tämä onkin uuso tieto minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ilmestyskirja Jeesuksen puhetta, tämä onkin uuso tieto minulle.
Juu, se on Jeesuksen puhetta ilmestyksessä Johannekselle Patmos-luodolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, se on Jeesuksen puhetta ilmestyksessä Johannekselle Patmos-luodolla.
mä käsitin et se oli enkeli joka puhu johannekselle ja titi vius vahti sanoja mitä se kirjoitti ja kuussa oli neitsyt maria
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mä käsitin et se oli enkeli joka puhu johannekselle ja titi vius vahti sanoja mitä se kirjoitti ja kuussa oli neitsyt maria
Jeesus puhui ilmestyksessä Johannekselle ja käski kirjoittaa Vähän-Aasian seurakuntien enkeleille. Enkeli tarkoittanee noissa kohdissa seurakunnanpaimenten (papit/puhujat) päämiestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui ilmestyksessä Johannekselle ja käski kirjoittaa Vähän-Aasian seurakuntien enkeleille. Enkeli tarkoittanee noissa kohdissa seurakunnanpaimenten (papit/puhujat) päämiestä.
joo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjasta ei koskaan saarnata jumalanpalveluksissa.
- Anonyymi
Efesolaisilla oli asiat päin itseään.
Eivät voineet ketään netissä herjata ja purkaa mieltään siten.
Piti jonkin Paavali pölvästin kirjeitä lukea, joka valehteli sen minkä ennätti eikä voinut netissä herjata sitä.
Kurjaa, todella kurjaa.- Anonyymi
Paavali ollut ensimmäinen hoitomies!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ollut ensimmäinen hoitomies!
Mutta efesolaiset jäivät paitsi kaikkea ihanuutta, kun eivät pystyneet netissä antamaan Paavalille huutia, että mikä toivoton uskonkuvatus oikein olet kun tulet meitä neuvomaan ja muka sinun valeitasi pitäisi muka uskoa kun et usko niihin itsekään.
Eivät efesolaiset edes päiväunissaan olleet saattaneet kuvitella että olisi voineet tuosta vain kotona naputtelemalla saattaa kaikkien tietoon mikä valehteleva kompura se Paavali on ja google kääntäjä olisi kääntänyt tekstin kaikille kielille listäten siihen vielä omia herjoja Paavalia vastaan.
Ei efesolaisten elämä ole ollut mikään arvoista ilman nettiä ja sen tuomaa sanansäilän ihanuutta. - Anonyymi
Paavali oli Herran Sebaotin enkeli ja vankkumaton uskovainen ja rehti mies.
- Anonyymi
>>Efesolaisilla sen sijaan ei ollu televisioita, sosiaalista mediaa (pahin eksytyskanava), eikä internetiä.<< ...
Kaikkina aikoina on ollut omat eksytyksensä. Efesolaisia taas ympäröi esim. antiikin pakanuus.- Anonyymi
Kaikkina aikoina omat eksytykset.Mutta näin viimeisinä aikoina paljon vahvemmat.Jopa valittuja eksyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkina aikoina omat eksytykset.Mutta näin viimeisinä aikoina paljon vahvemmat.Jopa valittuja eksyy.
valitut ei eksy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valitut ei eksy
se ei ole valittu joka ei saa tukea muilta vaan se on vihan väli kappale jumala ei pidä huolta sellaisista jotka hortoilee saattaa sitä kumminkin eksyä oikeaan osoitteeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se ei ole valittu joka ei saa tukea muilta vaan se on vihan väli kappale jumala ei pidä huolta sellaisista jotka hortoilee saattaa sitä kumminkin eksyä oikeaan osoitteeseen
kun tarpeeks kauan hortoilee ei se jumalakaan enään välitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valitut ei eksy
Jos valitut ei eksy.Silloin on kysymys ennalta määrätystä valitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kun tarpeeks kauan hortoilee ei se jumalakaan enään välitä
kaipa kaikilla omat ongelmansa sitä vois olla vähän kärsivällisempi mut kun ei ole niin jumalalla palaa pinna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos valitut ei eksy.Silloin on kysymys ennalta määrätystä valitusta.
knostilaiset puhuu ennalta määräämisestä onko ne niitä ainoita oikeita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
knostilaiset puhuu ennalta määräämisestä onko ne niitä ainoita oikeita
milloin on kysymys ennalta määräämisestä jos tuhon tie on valitun tie vaikka valittu ei sitä usko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
milloin on kysymys ennalta määräämisestä jos tuhon tie on valitun tie vaikka valittu ei sitä usko
tai jos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai jos
vaikka määrä mittainen tie tulee kaikkien tietoon jos sitä olemattomista epäilee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaikka määrä mittainen tie tulee kaikkien tietoon jos sitä olemattomista epäilee
tuhon tieksi
- Anonyymi
Eksytystä. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Efesolaisilla tosi ankeeta kun eivät voineet Paavalia herjat netissä.
Eivät voineet kirjoittaa netissä Paavalille, että älä lähettele niitä tyhmiä kirjeitäsi tai jos lähetät, pyyhimme niillä takapuolta.- Anonyymi
ehkä ne olivat saamelaisia
- Anonyymi
Eihän uskovaisuus ole mitään jos ei voi netissä herjata.
Ei siinä silloin ole mitään mieltä. - Anonyymi
Ei edes ole uskoa ilman netissä herjaamista.
- Anonyymi
ehkä ne ovat harjanneet hampaansa siihen tarvittava taito haetaan karkki kaupasta ja huugdotaan limukalla alas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehkä ne ovat harjanneet hampaansa siihen tarvittava taito haetaan karkki kaupasta ja huugdotaan limukalla alas
ilman tarttuvaa perinnettä lahko uskoisuus käy kauppaa kapungissa
- Anonyymi
Kun Paavali olisi käynyt Efesossa puhumassa, niin heti olisivat nettiin kirjoittaneet, että taas kävi ukko horisemassa päättömiä ja muka Jumalan asialla, vaikka ei itsekään tuskin ymmärrä tai muista mitä höpisi.
Ja päälle vihjailuja mite paholainen vain tökkii.- Anonyymi
on ne syksyn lehdet niin kauniita kun sais käännettyä ne ympäri vaihtuisi värikin rasismi kohun perun kirjotukset ovat ikäviä tuskin samasta maasta kuin etuuskin
- Anonyymi
Ei Paavali selvinnyt herjoitta eläessään, oli useita kertoja vangittuna, ruoskittiin ja kuoli lopulta marttyyrikuoleman. Ilman nettiäkin sana nasaretilaisen lahkon saarnaajasta liikkui ja suhtautuminen ei silloinkaan useinkaan ollut kovin myönteistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Paavali selvinnyt herjoitta eläessään, oli useita kertoja vangittuna, ruoskittiin ja kuoli lopulta marttyyrikuoleman. Ilman nettiäkin sana nasaretilaisen lahkon saarnaajasta liikkui ja suhtautuminen ei silloinkaan useinkaan ollut kovin myönteistä.
Se nyt taasen johtui juutalaisista että Paavalille sekä muille alkuseurakunnan jäsenille tuli vastoinkäymisiä. Kun juutalaiset olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, niin eivät pitäneet tietenkään sopivana sitä, että syntyi lahko, joka palvoi Jeesusta, väitti saavansa Pyhän Hengen taivaasta eikä välittänyt sapatista eikä muista juutalaisista säädöksistä vaan eli omaa elämäänsä. Jos olisi ollut netti, olisivat juutalaisetkin saaneet kuulla kunniansa miten vainoavat kunniallisia ihmisiä ja jopa tappavat heitä. Kyllä hekin olisivat saaneet osan herjoista eikä vain alkuseurakuntaa olisi herjattu vasemmistolaiseksi valehtelijoiksi.
Mutta silloin ollut aivan ankeaa, kun sitä sotaa ei ole voitu käydä netissä kuten tänä päivänä kun jokainen saa tuoda julki mielipiteensä oli se miten hullut tahansa ja on erittäin terapeuttista kirjoittaa heti nettiin kun elämässä tapahtuu jotain ja sanoa siitä mielipiteensä. Eihän voi edes ajatella miten siihen aikaan kangertanut kun eivät ole ihmiset saaneet sanoa mielipiteitään vainoavista juutalaisista tai niistä joita vainotaan.
Todella surkeaa elämä on ollut, ei edes elämisen arvoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt taasen johtui juutalaisista että Paavalille sekä muille alkuseurakunnan jäsenille tuli vastoinkäymisiä. Kun juutalaiset olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, niin eivät pitäneet tietenkään sopivana sitä, että syntyi lahko, joka palvoi Jeesusta, väitti saavansa Pyhän Hengen taivaasta eikä välittänyt sapatista eikä muista juutalaisista säädöksistä vaan eli omaa elämäänsä. Jos olisi ollut netti, olisivat juutalaisetkin saaneet kuulla kunniansa miten vainoavat kunniallisia ihmisiä ja jopa tappavat heitä. Kyllä hekin olisivat saaneet osan herjoista eikä vain alkuseurakuntaa olisi herjattu vasemmistolaiseksi valehtelijoiksi.
Mutta silloin ollut aivan ankeaa, kun sitä sotaa ei ole voitu käydä netissä kuten tänä päivänä kun jokainen saa tuoda julki mielipiteensä oli se miten hullut tahansa ja on erittäin terapeuttista kirjoittaa heti nettiin kun elämässä tapahtuu jotain ja sanoa siitä mielipiteensä. Eihän voi edes ajatella miten siihen aikaan kangertanut kun eivät ole ihmiset saaneet sanoa mielipiteitään vainoavista juutalaisista tai niistä joita vainotaan.
Todella surkeaa elämä on ollut, ei edes elämisen arvoista.ei edes saanut herjata herjaajaa vaan täytyi istua ryllä kengät sidottuna poika kaverin solmiessa ne kiinni jos ei saannut sidottua vaan piti sitoa rusetti luistelu jäätä pitkin sidotuilla kengillä aiheutti tyrmistystä kuka ne on sitonut ja pitää tulla heti kertomaan sidotuista kengän nauhoista tyrmistys oli suurta kun sidottuja kengän nauhoja ihailtiin netissä ilman sidottuna syntiin ja herjaajan täytyi istua sidottuna ryllä efesolais saarnaajan uskomusten kautta sidottuna kunnes sidottu päästettiin sitomatta sidotun sidottuja kengän nauhoja kuulemiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella surkeaa elämä on ollut, ei edes elämisen arvoista.Juutalaiset aloittivat kristittyjen vainot, mutta pakanallisen Rooman valtiovallan vainot olivat vielä paljon laajempia. Paavali tapettiin Neron vainoissa.
- Anonyymi
Miten efesolaiset edes ovat voineet edes elää, jos eivät ole heti kun ovat kuulleet jonkin puhetta tai tavanneet ihmisiä, eivät ole voineet kirjoittaa siitä nettiin joko kehua tai haisevia vastalauseita. Eihän elämässä ilman sitä ole mitään sisältöä. Tuijotella vain hölmönä, että paljon olisi sanomista, mutta kun ei saa sitä nopeasti julki missään.
Niin vain ei yksinkertaisesti voi elää.- Anonyymi
eihän siitä mitään tule että kuulijaa höynäytetään ilman tapaamatta sitä ja puhua siitä netissä tapaamatta sitä ja levittää siitä aiheellisia asioita tietämättä siitä mitään mikä ei itseään kosketa vaan puhumalla hänestä selän takaa
- Anonyymi
Efesolaiset ovat olleet uskonelämästä pihalla kuin lumiukot.
Mitä ihmeen juttuja heidän elämässään on voinut olla jos eivät ole voineet julkisesti herjata niitä asioita mitä haluavat eikä kirjoittaa miljoonaa kertaa samaa herjaa eikä terapioida niin itseään. Ei siitä ole tullut yhtään mitään, se on ollut aivan onnetonta touhua josta ei ole mitään kerrottavaa jälkipolville.
Kyllä heidän olisi pitänyt voida antaa Paavalille heti julkinen palaute kirjeistä, että nyt ukko vähän rauhoitu, älä esitä että sinua muka joku uskoisi ja sepustuksiasi ottaisi todesta. Voit niitä rustailla, mutta muista että täältä pesee takaisin.
Nyt efesolaiset ovat painuneet täysin unholaan, ei kukaan tiedä mitä ovat ajatelleet, mitä mieltä oikeasti ovat olleet Paavalista ja hänen kirjeistään kun eivät ole voineet tuoda mieltään julki, vaan ovat joutuneet vain mielessään hautomaan asioita ja sehän ei tee hyvää kenenkään mielenterveydelle kun ei pääse purkautumaan mielensä syövereitä. - Anonyymi
Efesoksessakin oli omat kiusauksensa. Kristityitä myös vainottiin, kun juutalaiset eivät pitäneet siitä, että Jeesuksen kuolema johti heidän sanoin lahkon syntyyn. Juutalaisille siis kristinusko oli vain lahko, mutta kristityt tiesivät, että juutalaiset hylkäsi Jeesuksen. Jeesushan antoi kristityille avainten vallan ja nää Taivaan valtakunnan avaimet ovat sieltä alkain olleet kristittyin hallussa.
- Anonyymi
ei ollut nyky uskovaisella on helppoa kun saa telkkarista katsoa uutisia
- Anonyymi
Ja kaiken lisäksi valeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi valeita.
no kun ei voi enää niitäkään katsoa aamu uutiset jauhavat samaa paskaa epä olennaista ja vale paskaa kun ei se telkkari ile uskovaisen kodin huone kalu kännykällä ei voi enää katsoa tiktokkiakaan kun se automaattisesti tunkee sontaa kuva ruutuun jonnin joutavaa joka mediakin on täynnä vain ikäviä asioita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kun ei voi enää niitäkään katsoa aamu uutiset jauhavat samaa paskaa epä olennaista ja vale paskaa kun ei se telkkari ile uskovaisen kodin huone kalu kännykällä ei voi enää katsoa tiktokkiakaan kun se automaattisesti tunkee sontaa kuva ruutuun jonnin joutavaa joka mediakin on täynnä vain ikäviä asioita
ei voi lukea ja seurata mitään netissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei voi lukea ja seurata mitään netissä
ainoastaan kuunnella seuroja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ainoastaan kuunnella seuroja
ei oo helppoa kun efesolaisilla ei ollut telkkaria niin ei ollut kiusauksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei oo helppoa kun efesolaisilla ei ollut telkkaria niin ei ollut kiusauksia
kai niillä oli omat ongelmat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kai niillä oli omat ongelmat
taitaa olla niin ettei nyky aikana voi enään puhua uskon asioita kellekkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taitaa olla niin ettei nyky aikana voi enään puhua uskon asioita kellekkään
ainoastaan voi tuomita epä uskosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ainoastaan voi tuomita epä uskosia
lapset ovat hyvä esimerkki helvetin tuomio tulee saman tien
- Anonyymi
Oli kyllä kurjaa kun efesolaiset eivät pystyneet edes netissä hörhöilemään, kirjoittelemaan silkkoja päättömyyksiä jos ei sattunut mitään moittimista tai herjaamista olevan.
Ei sellainen tosiaan ole edes elämää, eikä ihmisarvoista toimintaa jos puuttuu netti ja sen suomat kivat mahdollisuudet.- Anonyymi
toisen moittiminen ilman syytä on vale ja jos siitä tekee ilmi annon voi joutua valehtelemaan ilman uskoa omaan elämään jossa valehtelu on salkittu jos siihen tarvitaa emä vale jonka kertominen tuo muutoksen omiin ajatuksiin
- Anonyymi
on se kurjaa kun efesolaiset eivät joutuneet valehtelemaan perättömiä jota sinä teet työksesi häpeä maailman meriä sukelteleva martyyri paska kun ei kukaan oksennuksiasi halua lukea mene hoitoon ja hanki itsellesi avustaja jos et tule toimeen jatkuvaa paskan suoltamistasi jossa ei ole päätä eikä häntää aivotonta tekstiä jonka valitut sanatkaan eivät tuota sekavuudessaankaan ymmärretävää tekstiä jako mieli tautisi on paha
- Anonyymi
vai että nyt on vaikeaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai että nyt on vaikeaa
en ihmettele jos ulos antisi on selkeää ettei päivä valkene sinulle
- Anonyymi
ei se kuule juoppo minullekaan paista mutten ole yhtä sekaisin päästäsi
- Anonyymi
näytät tietävän omat asiasi paremmin kuin muut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näytät tietävän omat asiasi paremmin kuin muut
ei hätää kunhan uskot onan pääsi tulevan kuntoon voit keskittyä muitten asioihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei hätää kunhan uskot onan pääsi tulevan kuntoon voit keskittyä muitten asioihin
oman
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on se kurjaa kun efesolaiset eivät joutuneet valehtelemaan perättömiä jota sinä teet työksesi häpeä maailman meriä sukelteleva martyyri paska kun ei kukaan oksennuksiasi halua lukea mene hoitoon ja hanki itsellesi avustaja jos et tule toimeen jatkuvaa paskan suoltamistasi jossa ei ole päätä eikä häntää aivotonta tekstiä jonka valitut sanatkaan eivät tuota sekavuudessaankaan ymmärretävää tekstiä jako mieli tautisi on paha
Mihin viittaat valehtelulla? Vihjailetko, että uskovaiset valehtelee sanoessaan, että Jeesus on elävän Jumalan poika. Ja siinä, että toimivat siten, miten Kristus kehoittikin toimimaan antaessaan avainten vallan uskovaisille. Uskon, että nykyajan teknologia skalpeeraa ihmiset siihen ajatukseen, että kaikki, ketkä puhuu Kristuksen totuudesta, he valehtelevat. Se on tietynlainen vinksaatio siis harhaluuloon.
Uskovaiset eivät valehdelleet Efesossa, eivätkä valehtele täällä Suomen perukoilla. Jumalan lapset haluavat pitää totuutta yllä ja elää itsekin sen mukaisesti. Parhaiten tämä onnistuu tietenkin siten, että välttelee turhia venkslailuja nykyteknologian kanssa. Internet on monessa välttämätön. Suoratoistopalvelut, some ja jopa nää turhat keskustelupalstat kannattais jättää kokonaan pois. Tiiän, että iteki nyt kulutan aikaa täällä sontaluukussa, mutta pitäähän tänne jonku järjen ääntäkin toitottaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin viittaat valehtelulla? Vihjailetko, että uskovaiset valehtelee sanoessaan, että Jeesus on elävän Jumalan poika. Ja siinä, että toimivat siten, miten Kristus kehoittikin toimimaan antaessaan avainten vallan uskovaisille. Uskon, että nykyajan teknologia skalpeeraa ihmiset siihen ajatukseen, että kaikki, ketkä puhuu Kristuksen totuudesta, he valehtelevat. Se on tietynlainen vinksaatio siis harhaluuloon.
Uskovaiset eivät valehdelleet Efesossa, eivätkä valehtele täällä Suomen perukoilla. Jumalan lapset haluavat pitää totuutta yllä ja elää itsekin sen mukaisesti. Parhaiten tämä onnistuu tietenkin siten, että välttelee turhia venkslailuja nykyteknologian kanssa. Internet on monessa välttämätön. Suoratoistopalvelut, some ja jopa nää turhat keskustelupalstat kannattais jättää kokonaan pois. Tiiän, että iteki nyt kulutan aikaa täällä sontaluukussa, mutta pitäähän tänne jonku järjen ääntäkin toitottaa!mene sinä valehtelija vain itseesi ja katso mitä teet lähimmäisillesi hörhö
- Anonyymi
oli joo asiat helpommin ei tarvinnut netissä sekoilla ja keskittyä muihin kuin omiin asioihin
- Anonyymi
ei se kansan murhaa silti estä kansa murhataan silti koska elävät epä uakossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei se kansan murhaa silti estä kansa murhataan silti koska elävät epä uakossa
ei auta paeta suvi seuroihin kansan murhaa ei pääse karkuun ei se jumala aemahda kansa on tehnyt syntiä ja seuraa ankara rangaistus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei auta paeta suvi seuroihin kansan murhaa ei pääse karkuun ei se jumala aemahda kansa on tehnyt syntiä ja seuraa ankara rangaistus
kuolemme kaikki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuolemme kaikki
siitä selviää hengissä vain syömällö yhden hodarin
- Anonyymi
oli helpompaa nykyään ry on pullollaan viettelyksiä on mini hameita huuli punaa ja korko kenkiä
- Anonyymi
Ajatella siitäkään ei ole aikaisemmin voinut kirjoittaa nettiin kun nettiä ei ole ollut, niin mitä se elämä muka silloin on ollut. Ei siinä ole ollut yhtään mitään iloa eikä tarkoitusta. Ei pienintäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatella siitäkään ei ole aikaisemmin voinut kirjoittaa nettiin kun nettiä ei ole ollut, niin mitä se elämä muka silloin on ollut. Ei siinä ole ollut yhtään mitään iloa eikä tarkoitusta. Ei pienintäkään.
kirjottaa mistä sellaisista asioista mitä ei ole kuten maa pallo
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775258
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai674668Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1264615Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3411962- 891609
- 931534
- 2571476
- 3371163
- 200991
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.56980