Ei ollut sattuma, että Jeesuksen ensimmäiset opetuslapset olivat kalastajia Gennesaretinjärvellä. Siinä ammatissa vaadittiin sekä älyä että rohkeutta ja myös kärsivällisyyttä. Gennesaretinjärveä ympäröivät vuoret, joilta saattoi tulla äkillisiä tuulenpuuskia. Järven vesi on myös läpikuultavaa, minkä vuoksi piti varoa arkojen kalojen pelästyttämistä. Näistä opetuslapsista Jeesus teki kelvollisia toimimaan ihmisten kalastajina.
Vastaukset 16
- Anonyymi
Ja täällä Seinäjoella sitten kalastelevat Kyrköösjärvellä?
- Anonyymi
?
- ne oli tietenkin ; - Sinä ja Minä ja HentunLiisa -MyllärinMatti ja JuorkunanJussi - !
___________________ - ja muut loput , -ne vain pankolla makkoili - !
?
- Anonyymi
Simon Pietari, Johannes, Andreas....
- Anonyymi
Apostoleita oli 12.
- Anonyymi
Matteus, Jaakob, Bartholomeus, Filippos jne.
- Anonyymi
Jeesus teki heistä ihmisten kalastajia.
- Anonyymi
Matteus oli tullimies.
- Anonyymi
Luukas oli lääkäri.
- Anonyymi
Vastailet itsellesi
- Anonyymi
Jokainen kristitty on Jeesuksen opetuslapsi.
- Anonyymi
Niin, mistä tiedät, että se oli järvi?
Eikä lahti tai meri?
Tuskin olet tuohon aikaan elellyt.🤣
Viiniä ja leipää se Jeesus kalasteli jos nyt joku tuollaiseen uskoo.- Anonyymi
Hörhö jatkaa sönkötystään.
- Anonyymi
Ihmisten kalastelu, eikö toiselta nimeltään lähetystyö.
- Anonyymi00016
Lähetystyö jakaantuu sisälähetystyöhön ja ulkolähetystyöhön.
- Anonyymi00017
Kuka osaa nimetä kaikki 12 ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761632
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106842En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 131594
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo68536- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510