Alussa/Esikoisessa

Raamatun ensimmäinen Sana
alkuteskstissä on
בראשית
bəreshit

Se tulee sanajuuresta
רֹאשׁ
rosh
jolla ilmaistaan
pää

Raamatun ensimmäinen Sana
בראשית
bəreshit
on suomeksi käännettynä
Alussa/Esikoisessa.

Jumalan Poika
on asetettu kaiken pääksi
siinä projektissa,
joka alkoi
taivaiden ja maan luomisella.

59

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksittäisillä irrotetuilla sanoilla kikkailua ja eri kielisillä käännöksillä ja erilaisilla merkityksillä ja mielikuvilla voidaan pelata loputtomiin.

Lestadiolaiset ovat myös niitä esikoisia, joilla on eri oikeuksia.

Johannes Kastaja oli edeskäypä Ortodoksien opeissa.

Jumala sana on kokonansa totuus. Sitä pitää ymmärtää kokonaisuuksina,, ei vain yksittäisten sanojen kanssa pelehtimällä.

• Raamattu on yhtenäinen ilmoitus
        Jeesuksesta Kristuksesta
        Alusta alkaen Aameneen asti.

• Anonyymi

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

• Anonyymi

5. Moos. 6:4

Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Job. 9:8
        Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli.

Herra Sebaot on Jumala. Ei kukaan muu.

2. Sam. 7:26

Niin sinun nimesi tulee suureksi iankaikkisesti, ja se on oleva: Herra Sebaot, Israelin Jumala. Ja palvelijasi Daavidin suku on pysyvä sinun edessäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5. Moos. 6:4

Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

Job. 9:8
        Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli.

Herra Sebaot on Jumala. Ei kukaan muu.

2. Sam. 7:26

Niin sinun nimesi tulee suureksi iankaikkisesti, ja se on oleva: Herra Sebaot, Israelin Jumala. Ja palvelijasi Daavidin suku on pysyvä sinun edessäsi.

Jehova Sebaot, alkukielissä.

• UUSI

Alun eli Esikoisen kautta
        luotiin taivaat ja maa.

Kaikki on luotu
        Hänen kauttaan
        ja Häneen
        ja Häntä varten.

Hän kantaa vastuun luoduistaan
        ollen heidän Lunastajansa.

• Anonyymi
        UUSI
        kalamos kirjoitti:

Alun eli Esikoisen kautta
        luotiin taivaat ja maa.

Kaikki on luotu
        Hänen kauttaan
        ja Häneen
        ja Häntä varten.

Hän kantaa vastuun luoduistaan
        ollen heidän Lunastajansa.

Jeesusko on siis molemmat luoja ja lunastaja? Eikö luonti ole Isän tehtävä. Jos Jeesus olisi tuossa luoja niin miksi sanotaan "ON LUOTU hänen kauttaan". Ei niin että "Hän loi itse".

• Anonyymi

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

• Anonyymi

Jeesus oli synnitön ihmisuhri, ei Saatana pysty Jumalaa tappamaan. Sellainen oppi menee jo liiallisuuksiin.

Jeesus syntyi ihan luonnollisen syntymän kautta Marian kohdusta ihmiseksi. Luuk.2

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli synnitön ihmisuhri, ei Saatana pysty Jumalaa tappamaan. Sellainen oppi menee jo liiallisuuksiin.

Jeesus syntyi ihan luonnollisen syntymän kautta Marian kohdusta ihmiseksi. Luuk.2

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta,

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä.

• Anonyymi

Monilla yksittäisillä sanoilla on erilaisia useitakin eri merkityksiä.

Maailman luomisen yhteydessä VT:ssä ei puhuta mitään Jeesuksesta.

Jumala yksin loi taivaat ja maan. Kenenkään auttamatta.

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

• Anonyymi

Jess.44 (Biblia)
      24 Näitä sanoo Herra sinun lunastajas, joka sinun äitis kohdusta valmistanut on: minä olen Herra joka kaikki teen, joka taivaat yksinäni venytän, ja levitän maan ilman apulaista;
      25 Joka noitain merkit tyhjäksi teen, ja tietäjät teen hulluksi; joka viisaat ajan takaperin, ja heidän taitonsa teen hulluudeksi.

• Anonyymi

Sananl 8: 23 -25
        22
        Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa, ennen kuin mitään tehty oli, olin minä.
        23
        jo iankaikkisuudesta olen minä asetettu , alussa, ennekuin maa oli
        24
        Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin olin minä jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet
        25
        Ennenkuin vuoret olivat perustetut ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt
        Biblia
        Salomon Sananlaskut 8 : 29-30
        29
        Kun hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen hän asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse, kun hän maan perustukset laski
        30
        Silloin minä hänen kanssaan vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen edessään joka aika.

• Anonyymi

Eiköhän huomattavasti aikaisemmin tule universumin yleisin alkuaine vety. Se pystytään mittaamaan valon spektristä, sitä on kaikkialla. Eikä sillä ollut nimeä.
      Ihminen laskeutui puusta jossain Afriikassa, alkoi tapailla sanoja.
      Jeesusta ei tunne vieläkään suurin osa maapallon asukkaista.

• Anonyymi

Vedestä valmistetaan vetyä ja happea.

Avaruudesta ei muuta etsitäkään kuin vettä. Nykytietämyksen mukaan mikään elollinen elämä ei ole mahdollista ilman vettä.

• Anonyymi

'Alussa oli Sana .. Kaikki syntyi Sanan voimalla.. hänen kauttaan maailma oli saanut syntyä'
      Sanoilla on voimaa vs voimasanat.

• Anonyymi

Nuo kohdat on UT:n lisäyksiä. UT:n Jeesuksesta on tehty Jumala.

Logos tosin tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta, logiikkaa jne. ei henkilöä.

Taivaallisen joukot, joita kutsutaan korkeimman pojiksi.
        Psalmit 82:6-7
        "6. Minä sanoin: ’Te olette jumalia (’ĕ·lō·hîm), kaikki te olette Korkeimman poikia. 7. Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista.’”

• Anonyymi

Ei pelkät sanat ilman materiaalia mitään luo.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pelkät sanat ilman materiaalia mitään luo.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Biblia
        24 Näitä sanoo Herra sinun lunastajas, joka sinun äitis kohdusta valmistanut on: minä olen Herra joka kaikki teen, joka taivaat yksinäni venytän, ja levitän maan ilman apulaista;
        25 Joka noitain merkit tyhjäksi teen, ja tietäjät teen hulluksi; joka viisaat ajan takaperin, ja heidän taitonsa teen hulluudeksi.

• Anonyymi

Joh 1: 1
        Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona , ja Sana oli Jumala.
        2
        Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3
        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        14
        ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

• Anonyymi

Anonyymi
      2025-10-22 13:19:49

Voi, miten kätevästi unohdat seuraavan jakeen. Katsotaanpa tekstiä vähän eteen päin.

26. Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja ja koko maata sekä kaikkia maan päällä liikkuvia isoja ja pieniä eläimiä.” 27. Niin JUMALA loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi HÄN loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: ”Olkaa hedelmälliset, lisääntykää, täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Teidän vallassanne ovat meren kalat, taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet.” (1Moos 1:26-28, FinRK)

Jakeessa 26 JUMALA puhuu joillekin olennoille sanoen: "Tehkäämme..." Mutta eivät nuo olennot mitään luo. He ovat vain paikan päällä kun JUMALA puhuu. Seuraavassa jakeessä sanotaan ihan selkeästi, että JUMALA YKSIN loi. HÄN loi, ei muut: "Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen..."

Tuo Jumala on kirjoitettu alkutekstin sanalla ’ĕ·lō·hîm. Tutkitaanpa tarkemmin, mitä sana elohim tarkoittaa.

Raamatussa on yli 2300 kohtaa, jossa mainitaan sana elohim. Vanhan testamentin ja hepreankielen tutkija Michael Heiserin mukaan elohim on yleisnimitys HENKIMAAILMAN olennoille. Tämä on helppo havaita Raamatusta lukemalla läpi kaikki kohdat, joissa käytetään sanaa elohim. Jahve Jumala eli Isä Jumala on yksi elohimeista mutta yksikään muu elohim ei ole Jahve. On vain yksi Jahve. Seuraavassa esimerkkejä elohim-sanan käytöstä lähes kaikissa sen merkityksissä.

Jumala. Muut jumalat.
      Psalmit 82:1
      "Aasafin psalmi. Jumala (’ĕ·lō·hîm) seisoo jumalien (’ĕ·lō·hîm) kokouksessa, tuomitsee jumalien keskellä: "

Taivaallisen joukot, joita kutsutaan korkeimman pojiksi.
      Psalmit 82:6-7
      "6. Minä sanoin: ’Te olette jumalia (’ĕ·lō·hîm), kaikki te olette Korkeimman poikia. 7. Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista.’” "

Kansojen jumalia, epäjumalia.
      1. Kuninkaiden kirja 11:33
      "Näin tapahtuu siksi, että israelilaiset ovat hylänneet minut ja palvoneet Astartea, siidonilaisten jumalatarta (’ĕ·lō·hê), Kemosta, Mooabin jumalaa (’ĕ·lō·hê), ja Milkomia, ammonilaisten jumalaa (’ĕ·lō·hê). He eivät ole vaeltaneet minun teitäni, eivät ole tehneet sitä, mikä on oikein minun silmissäni eivätkä ole noudattaneet minun lakejani ja määräyksiäni, kuten Daavid, Salomon isä, teki."

Muut jumalat kuin Jumala
      5. Mooseksen kirja 32:17
      "He uhrasivat riivaajille, eivät Jumalalle (’ĕ·lō·w·ha). He uhrasivat jumalille (’ĕ·lō·hîm) , joita eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joita teidän isänne eivät tunteneet."

Vainajahengistä:
      1. Samuelin kirja 28:13-14
      "13. Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää vaan sano, mitä näet.” Nainen vastasi Saulille: ”Minä näen jumalolennon (’ĕ·lō·hîm) nousevan maasta.” 14. Saul kysyi naiselta: ”Minkä näköinen hän on?” Nainen vastasi: ”Vanha mies nousee ylös viittaan verhoutuneena.” Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta."

Ihan vain Raamattua tutkimalla voi siis päätyä siihen käsitykseen, että elohim tarkoittaa taivaallisia joukkoja, henkimaailman olentoja, joista yksi on Jahve Jumala, jonka tunnemme Isä Jumalana.

Mitä muita elohimeja Vanhassa testamentissa on? Taivaallisiin joukkoihin kuuluu Vanhan testamentin perusteella:

- Jumalan sanansaattajia (kreik. ángelos = enkeli, hepr. mal'ach)
      - neuvonantajia eli välittäjiä eli asianajajia (haś·śā·ṭān = satan. Jobin kirjan hasatan on käännetty virheellisesti Saatanaksi. Siinä on määräinen artikkeli "ha" ja se voi ilmetä kieliopillisesti oikein tehtäväkuvauksen edessä mutta sitä ei voi koskaan ilmetä etu- ja sukunimissä)
      - serafeja (haś·śə·rā·p̄îm)
      - kerubeja (hak·kə·ru·ḇîm = vartija, suojelija)
      -valvojia (‘î·rîn) käännetty valvojaenkeleiksi mutta eivät ole enkeleitä
      - Jumalan poikia (‘el·yō·wn ū·ḇə·nê = korkeimman lapset, yiś·rā·’êl bə·nê = Jumalan pojat)
      - Pyhiä

Nämä em. nimitykset ovat monasti ennemminkin tehtäväkuvauksia kuin yleisnimiä. Vanhassa testamentissa oli Jumalan pyhiä ja väli"miehinä" enkeleitä ja Jumalan pojat olivat arvoasteikossa enkeleiden yläpuolella. Ihmiset olivat elohimien alapuolella. Uudessa testamentissa ei puhuta enää muista välittäjistä kuin Jeesus ja me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Me olemme pyhiä, ja tulemme tuomitsemaan jopa elohimeja.

Vanha testamentti ei kuitenkaan puhu Jeesuksesta elohimina, eikä Uusikaan, koska elohim on heprean hieltä ja UT on kirjoitettu kreikaksi. Septugintasta, jos jostakin pitäisi löytyä Jeesuksen nimi tai maininta hänestä elohimina mutta ei löydy.

Mutta näistä em. elohimeista tiedämme Jobin kirjan perusteella, että he olivat mukana luomisessa. Jeesusta ei siellä mainita.

• Anonyymi

UT on kreikkalaisten käännyttämiseksi tehty kirja, siksi siinä on otettu huomioon heidän vastaanottokyky erilaisille hengelliseille kysymyksille ja uusille ajatuksille.

• Anonyymi

Kaikista luotettavin olisi aramean kielinen UT, perusteos,
      koska Jeesus ja hänen kanssaan kulkeneet apostolit puhuivat aramean kielen galilean murretta.

• Anonyymi
        UUSI

Universumin Luojan poika ja kaverinsa juttevat aramean kieltä galileaa murtaen!
        Ei helvetti!
        Ovat paikallisen jumalan juoksupoikia.

• Anonyymi

Jos nämä ovat niitä Esikoislestadiolaisia, nämä elohimit?

Raamatussa on yli 2300 kohtaa, jossa mainitaan sana elohim.

• Anonyymi

Jehovantodistajia mahtuu taivaaseen 122.000....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muita ei sinne sitten enää otetakaan heidän oppien mukaan....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taivas on jo täynnä. 144000 on saanut pysyvän hautapaikan taivaalta.

• Anonyymi

Eikö tuota alkutekstiä ole jo suomennettu

• Anonyymi

Jumalalla oli poikia jo ennen Jeesustakin.

Saatanakin oli yksi heistä. Korkein luotu olento, esikoinen ja perillinen, joka haluaa perinnöt jakoon.

Job 1:6

Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.

Job 1:7

Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".

• Anonyymi

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Matt. 12:39

Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.

• Anonyymi
        UUSI

Raamattu unohtaa kerto porukan tuoksuneen rikille ja eräällä olleen pukin sorkka.

• Anonyymi

Teuvo opetti, että Jeesuksen veri meni lunastusmaksuksi Saatanalle, jolle kaikki ihmisten sielut kuuluivat perisynnin vuoksi.

Mitäs se Jumala Jeesuksen verellä olisi tehnyt?

• Anonyymi

Verihän jäi tänne maanpäälle, kun Rooman sotilaat tallasivat sitä.

Joh. 19:34

vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

Veri ja vesi viittaa kasteeseen syntien pois pesemiseksi, siksi tuo kohta on hellareiden eniten vihaamia kohtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

Veri ja vesi viittaa kasteeseen syntien pois pesemiseksi, siksi tuo kohta on hellareiden eniten vihaamia kohtia.

Jenkkilahkot eivät tunnusta, että kristillinen kaste liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikin hellari selitti, että siinä on käännösvirhe, siinä pitäisi lukea, että kun yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, niin heti vuoti siitä verta ja sanoja.

Toinen helluntailainen selitti, että siinä pitäisi lukea, heti vuoti siitä verta ja henkeä.

• Anonyymi

Nestettä ja kaasua.
      Suolistossa on aina kaasua.
      Niin oli myös Jeesuksenkin suolissa kaasua.

• Anonyymi

"kyljessä" ei yleensä ole suolistoa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kyljessä" ei yleensä ole suolistoa,

suolet on yleensä vastan korkeudella

• Anonyymi

Tyhmenpikin käsittää lauseen merkistyksen, siinä puhutaan ajallisesta ilmaisusta...aikojen alussa Jumala loi taivaan ja maan.....

• Anonyymi

Kiinnostaisi kuinka tämä Jumala sai aikaan taivaan.
      Mitkä olivat tapahtuman laukaisevat sanat?
      Miten taika toimi? Ja mitä tapahtuisi, jos joku onneton lausuisi peruuttavat taikasanat?

• Anonyymi

Jumalan asiat on suuria salaisuuksia, ei niitä voi ihminen käsittää. Mato matkamies maan.

Jes. 55:9

Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.

• Anonyymi

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

Job 9:8 Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli. [Job 26:7; Ps. 104:2]
      Tyhjyyden päälle hän on levittänyt taivaan, olemattoman varaan hän on ripustanut maan.
      Sinä perustit maan lujasti paikoilleen, horjumatta se pysyy ajasta aikaan.

• Anonyymi

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

• Anonyymi

1. Moos. 8:22

Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

• Anonyymi

Olipa laittamattomasti sanottu!

• Anonyymi

Ihmisellä ole Jumalan taivaaseen mitään asiaa, vaikka uskonlahkoissa niitä varmoja taivaspaikkoja jaetaan jo ennakkoon.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä ole Jumalan taivaaseen mitään asiaa, vaikka uskonlahkoissa niitä varmoja taivaspaikkoja jaetaan jo ennakkoon.

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Taivaaseen menot on illuusioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaista vaikeissa olosuhteissa. Sela.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Timoteuksella on ollut krapulapäivä.
        Muuten ei tuollaista huttua synny.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Timoteuksella on ollut krapulapäivä.
        Muuten ei tuollaista huttua synny.

1. Moos. 3:19

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

1. Moos. 3:19

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Olipa kitkerästi sanottu.
        Puhut kuin itse Jumala.
        Ettet vain olisi?

• Anonyymi
      UUSI

Saarn. 3:20

Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.

• Anonyymi
        UUSI

Jes. 26:14

Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jes. 26:14

Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: niin sinä olet heille kostanut, tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.

Ps. 49:12

He luulevat, että heidän huoneensa pysyvät iäti ja heidän asuntonsa polvesta polveen; he nimittävät maatiloja nimensä mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus varoittaa ketään julistamaan itseään uskovaiseksi ja vanhurskaaksi.

Joh. 9:41

Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskovaisiksi kutsuneita lahkolaisia, vaan nimitti heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

Kaste oli syntisten katumuskaste, ei mikään näyttävä uskovaisten upotuskaste!

• Anonyymi
      UUSI

Nämä ovat niitä taikatemppuja.

• Anonyymi
        UUSI

Mitäs muitakaan nämä "jeesustelijat" ovat kuin helluntailaisia?

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs muitakaan nämä "jeesustelijat" ovat kuin helluntailaisia?

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?

jatkuu...

Matt.7: 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
      UUSI

Että mitenkä?
      Kalamos suoltaa täyttä paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5420
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      91
      3321
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      39
      3186
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      151
      2986
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      60
      2331
    6. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      49
      2260
    7. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      70
      1837
    8. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1746
    9. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      92
      1636
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      275
      1508
    Aihe