Onko Jumala kiinnostunut apinoista?

Anonyymi-ap

Ateistien mielestä ihminen on ihmisapina. Jumala ei ole kuitenkaan kiinnostunut apinoista vaan ihmisistä. Yhtään apinaa ei pelasteta ikuiseen elämään, mutta muutama ihminen pelastetaan Jeesuksen kautta.

Mitä tähän sanotte? Joko tajuatte, että ihminen on Jumalan kuva, uusi luomus? Apinan kuvat eivät pelastu, mutta Jumalan kuvat pelastuvat. Vain Jeesukseen uskova on Jumalan kuva.

36

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko oikeasti näin yksinkertainen, vai näytteletkö?

• Anonyymi

"Jumala ei ole kuitenkaan kiinnostunut apinoista vaan ihmisistä. "

Tämä ylimielinen kiihkouskova tietää, mikä Jumalaa kiinnostaa ja mikä ei.

• Anonyymi

Mikä Jumala.sekö joka antaa Netajahun olla ja tappaa, syntiä sekin kai.

• Anonyymi

Tietää ja myös päättää niistä. Kukas muukaan? Jumalahan on se mielikuvituskaveri uskovan kuupan sisällä. Jonkun toisen jumalaa voi kiinnostaa toiset asiat.

• Anonyymi

"Mitä tähän sanotte?"

Sinä siis esität täällä kysymyksiä muille, eli selvästikin haluat keskustella(?). Miksi sitten itse pakenet heti kun sinulta kysytään jotakin? Sen kun vastailet itsellesi vain - ei tule paha mieli. Keksi itsellesi jotain järkevää tekemistä.

• Anonyymi

"mutta muutama ihminen pelastetaan Jeesuksen kautta."

Kuulutko noihin muutamaan pelastettavaan?

• Anonyymi

Kuulunut olen jo ennen maailman luomista, sanoo Raamattu. Olen pyhä ja valittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulunut olen jo ennen maailman luomista, sanoo Raamattu. Olen pyhä ja valittu.

Odotellaan nyt ensin aloittajan vastausta..

• Anonyymi

"Onko Jumala kiinnostunut apinoista?"

Miksi hän olisi kiinnostunut sinusta?

• Anonyymi

Kun kehittyy niin kehittyy..
      Ei mitään epäselvää kuten taas pakotettu pelkkä uskomus.

• Anonyymi

Apina on kuin puun oksa, sen laiha elävä karahka, käsivarsista roikkuu naavaa.

Ihminen ei roiku apinan lailla puussa. Eikä ole sieltä pudonnut. Ihminen on mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa. Sinä on runko, joka on suora, jotta linkki ylös on mahdollisimman vastaanottavainen.

Ihminen on tiedon puu, joka hedelmöittyy kuin taivaallisen valtavan tiedon datakeskuksen kautta. Ihmisestä syntyy uusia versioita.

Perusrunko, joka on puun ja apinan kautta sidottu maahan, säilyy. Mutta apinan näköinen kumara olento ei voi käyttää yläkerran dataa ja tietokoneita. Tässä on evolutiivinen pulma, koska tieto on taivaallista. Taivaallinen hedelmöittäjä vaaditaan.

Vaikka maan suhde Aurinkoon muuttuu, ja ihminen taantuu jälleen, niin silti siitä ei tule puussa roikkuvaa apinaa. Ihminen on aina Ihminen edustaen mikrokosmosta ja universumia.

• Anonyymi

Kysymykset menivät vaikeiksi ja aivoton liturgia alkoi taas. Tämän naisen itsetunto ei kestä sitä, että biologia luokittelee hänet ihmisapinaksi, kuten kaikki muutkin ihmiset, joten hän hyppii täällä tasajalkaa ja itkupotkuraivoaa sitä vastaan. Hänen ahdistustaan lievittää kuvitelma, että hän ei ole eläin, ja hänen itse keksimänsä hahmo on jollakin tavalla "valinnut" hänet - ehkäpä ikuiseen elämään - eikä hän ennen pitkää mätänekään tai pala, kuten kaikki muut. On siinä elämä tehty hankalaksi, ja ihan vapaaehtoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymykset menivät vaikeiksi ja aivoton liturgia alkoi taas. Tämän naisen itsetunto ei kestä sitä, että biologia luokittelee hänet ihmisapinaksi, kuten kaikki muutkin ihmiset, joten hän hyppii täällä tasajalkaa ja itkupotkuraivoaa sitä vastaan. Hänen ahdistustaan lievittää kuvitelma, että hän ei ole eläin, ja hänen itse keksimänsä hahmo on jollakin tavalla "valinnut" hänet - ehkäpä ikuiseen elämään - eikä hän ennen pitkää mätänekään tai pala, kuten kaikki muut. On siinä elämä tehty hankalaksi, ja ihan vapaaehtoisesti.

Kylläpä keksit juttua omasta päästäsi. Etkö muuhun kykene, vaikka olet mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa?

Biologia voi luokitella minut vaikka puuksi, mutta se on pelkkää biologiaa, johon sinä olet jämähtänyt etkä ymmärrä laajempia kuvioita.

Eikä minua ole mikään itsekeksimä hahmo valinnut. Universumi minua heittelee, sen voimat kannattelee tai lyö suohon ja saveen. Nuo voimat on minussa, pystyn vaikuttamaan niihin jossain määrin.

Äläkä peukuta valheellista paskajuttuasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä keksit juttua omasta päästäsi. Etkö muuhun kykene, vaikka olet mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa?

Biologia voi luokitella minut vaikka puuksi, mutta se on pelkkää biologiaa, johon sinä olet jämähtänyt etkä ymmärrä laajempia kuvioita.

Eikä minua ole mikään itsekeksimä hahmo valinnut. Universumi minua heittelee, sen voimat kannattelee tai lyö suohon ja saveen. Nuo voimat on minussa, pystyn vaikuttamaan niihin jossain määrin.

Voe voe, Henki-Huuharilla meni taas hermo kun kukaan ei ota vakavasti hänen ajattomia wiisauksiaan :)

Jaksamista sinne pystyssä olevaan oman erinomaisuutesi ja erehtymättömyytesi valoon. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voe voe, Henki-Huuharilla meni taas hermo kun kukaan ei ota vakavasti hänen ajattomia wiisauksiaan :)

Jaksamista sinne pystyssä olevaan oman erinomaisuutesi ja erehtymättömyytesi valoon. :D

Älä valehtele. Pidän sinua pelkkänä nauravana narrina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreationisti siis kritisoi muita juttujen keksimisestä omasta päästä??

"Eikä minua ole mikään itsekeksimä hahmo valinnut."
        Ei tietenkään ole. Miksi sitten kuvittelet niin?

Jos laajemmilla kuvioilla tarkoitat esim edellistä viestiäsi, mieti, voiko päässäsi muhivaa puuroa kukaan muu ymmärtää, edes sinä itse.

Minulla ei ole tarvetta peukuttaa omia postauksiani. Eikä sinullakaan näytä olevan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Äläkä peukuta valheellista paskajuttuasi."

Ei sen kirjoittanut anonyymi sitä peukuttanutkaan vaan minä (enkä näe mikä siinä viestissä oli valheellista tai paskaa).

Nyt varmaan pyydät anonyymilta anteeksi perusteetonta epäilystäsi?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Äläkä peukuta valheellista paskajuttuasi."

Ei sen kirjoittanut anonyymi sitä peukuttanutkaan vaan minä (enkä näe mikä siinä viestissä oli valheellista tai paskaa).

Nyt varmaan pyydät anonyymilta anteeksi perusteetonta epäilystäsi?

Peukutat valheellista paskaa. Kertoo paljon sinusta. Millä perusteella luokittelette minut ahdistuneeksi naiseksi, jonka jokin itse keksimä hahmo on valinnut ikuiseen elämään? Minä nimenomaan olen universumin muokkaama, osa universumia, ja heiteltävissä minne sattuu. En siis ole ahdistunut, kuten biologiaan ja evoateismiin jämähtäneet, joita moinen heittely voisi hyvinkin ahdistaa. Teillä on turvana evoteoria, johon ei universaalit lait sisälly. Kun on pelkkä apina, niin ei joudu miettimään ylempiä voimia.

"Kysymykset menivät vaikeiksi ja aivoton liturgia alkoi taas. Tämän naisen itsetunto ei kestä sitä, että biologia luokittelee hänet ihmisapinaksi, kuten kaikki muutkin ihmiset, joten hän hyppii täällä tasajalkaa ja itkupotkuraivoaa sitä vastaan. Hänen ahdistustaan lievittää kuvitelma, että hän ei ole eläin, ja hänen itse keksimänsä hahmo on jollakin tavalla "valinnut" hänet - ehkäpä ikuiseen elämään - eikä hän ennen pitkää mätänekään tai pala, kuten kaikki muut. On siinä elämä tehty hankalaksi, ja ihan vapaaehtoisesti."

• Anonyymi kirjoitti:

Peukutat valheellista paskaa. Kertoo paljon sinusta. Millä perusteella luokittelette minut ahdistuneeksi naiseksi, jonka jokin itse keksimä hahmo on valinnut ikuiseen elämään? Minä nimenomaan olen universumin muokkaama, osa universumia, ja heiteltävissä minne sattuu. En siis ole ahdistunut, kuten biologiaan ja evoateismiin jämähtäneet, joita moinen heittely voisi hyvinkin ahdistaa. Teillä on turvana evoteoria, johon ei universaalit lait sisälly. Kun on pelkkä apina, niin ei joudu miettimään ylempiä voimia.

"Kysymykset menivät vaikeiksi ja aivoton liturgia alkoi taas. Tämän naisen itsetunto ei kestä sitä, että biologia luokittelee hänet ihmisapinaksi, kuten kaikki muutkin ihmiset, joten hän hyppii täällä tasajalkaa ja itkupotkuraivoaa sitä vastaan. Hänen ahdistustaan lievittää kuvitelma, että hän ei ole eläin, ja hänen itse keksimänsä hahmo on jollakin tavalla "valinnut" hänet - ehkäpä ikuiseen elämään - eikä hän ennen pitkää mätänekään tai pala, kuten kaikki muut. On siinä elämä tehty hankalaksi, ja ihan vapaaehtoisesti."

"Millä perusteella luokittelette minut ahdistuneeksi naiseksi,"

En ole luokitellut sinua yhtään miksikään. Anonyymin arvio tuntuu kuitenkin olevan hyvä veikkaus, koska vaikuttaa että käsittelet maailmaa tunteidesi kautta. Puhtaasti todennäköisyyden pohjalta olet nainen.

"jonka jokin itse keksimä hahmo on valinnut ikuiseen elämään?"

Eihän edes anonyymi ole väittänyt tuollaista. Lue mitä se siteeraamasi viesti sanoo: se käsittelee sitä mitä sinä itse (oletettavasti) kuvittelet.

Kyllä sinun viesteistäsi välittyy kuva itkupotkuraivareista, kun esim. kiukuttelet noista "omien viestien" peukuttamisista. Minä ja monet muut olemme yrittäneet moneen kertaa käydä asiallista keskustelua kanssasi, mutta aina yritys on kaatunut siihen, että sinä olet alkanut haukkua muita jämähtäneiksi tms. etkä ole suostunut keskustelemaan itse aiheesta. Kun kerran itse jatkuvasti haukut ja nimittelet muita, miksi et salli muille samaa?

Ja viestisi perusteella sinulle tuntuu olevan kovin vaikeaa hyväksyä, että biologian ja taksonomien valossa ihminen on apina. Niinpä anonyymin arvelut tuntuvat järkevältä.

Jospa sen sijaan, että vain julistat viestin valheelliseksi paskaksi, osoittaisit mikä siinä on valetta ja miksi se on paskaa. Et ole millään lailla perustellut miksi anonyymi on väärässä.

Ilmeisesti et aio pyytää anonyymilta anteeksi perusteetonta epäilystäsi omien viestien peukutuksesta?

• Anonyymi kirjoitti:

Unohtui aiemmasta viestistä tämä:

"evoteoria, johon ei universaalit lait sisälly."

Mitä universaaleja lakeja tarkoitat? Jotain objektiivisesti havaittavia maailmankaikkeuden ominaisuuksia (niin kuin luonnonlait) vai jotain sellaisia henkisiä lakeja, joita ei voi osoittaa olevan olemassa mielikuvituksesi ulkopuolella?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Unohtui aiemmasta viestistä tämä:

"evoteoria, johon ei universaalit lait sisälly."

Mitä universaaleja lakeja tarkoitat? Jotain objektiivisesti havaittavia maailmankaikkeuden ominaisuuksia (niin kuin luonnonlait) vai jotain sellaisia henkisiä lakeja, joita ei voi osoittaa olevan olemassa mielikuvituksesi ulkopuolella?

En keskustele apinoiden kanssa. Enkä odota apinoilta edes anteeksipyyntöä. Jos olisit edes ihmiseen verrattavissa, niin tajuaisit, kenen tässä kuuluisi pyytää anteeksi.
        Tämä on tässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En keskustele apinoiden kanssa. Enkä odota apinoilta edes anteeksipyyntöä. Jos olisit edes ihmiseen verrattavissa, niin tajuaisit, kenen tässä kuuluisi pyytää anteeksi.
        Tämä on tässä.

"En keskustele apinoiden kanssa."

Ja keitä sitten jää jäljelle? Omassa blogissasi voisit keskustella itsesi kanssa, eikä tarvitsisi katsella apinoiden kommentteja vaan keskittyä maailmankuvasi esittelyyn - jonka tukeminen ei näytä onnistuvan ilman suoraa valehtelua. Miksi siis olet täällä etkä siellä? Eikä siis tarvitse vastata, minäkin olen sellainen mitään mistään ymmärtämätön ihmisapina.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on tässä.

"Enkä odota apinoilta edes anteeksipyyntöä."

Eipä kukaan ole sinulle anteeksipyyntöä velkaa. Kovasanaiset moitteet, joita olet saanut, ovat ihan ansaittuja. Jos itse haukut muita, saarnaat ilman aikomusta keskustella ja heittelet perusteettomia syytöksiä ja pakenet kun sinun kanssasi joku yrittää keskustella asiallisesti, sinun on turha valittaa saamastasi kohtelusta

"Jos olisit edes ihmiseen verrattavissa, niin tajuaisit, kenen tässä kuuluisi pyytää anteeksi."

Sinun. Sinä esitit valheellisen epäilyksen että anonyymi peukuttaa omia viestejään. Sinä heittelet syytöksiä, joita et suostu perustelemaan. Sinä haukut ja nimittelet koko ajan muita, myös niitä jotka yrittävät aloittaa asiallista keskustelua kanssasi.

"Tämä on tässä."

Jälleen kerran, kun yrittää alkaa käydä keskustelua väitteistä, jotka sinä valitsit tuoda keskusteluun, sinä hermostut ja pakenet keskustelusta.

• Anonyymi

Jumala on kiinnostunut kaikista.

• Anonyymi

"Ateistien mielestä ihminen on ihmisapina. "

Jonkin asian totuus ei ole mielipide. Sen lisäksi apinat ja ihmisapinat kuuluvat biologiaan eikä ateismiin joka tarkoittaa pelkästään jumaluskon puutetta.

• Anonyymi

Katsos hihhuleiden mielestä jopa matematiikkakin on ateistejen salajuoni heitä vastaan. Koulutus on itse saatanasta. Pitää olla täysin tynnyrissä elänyt houkka, jotta voi olla pelastettu taivaalliselta diktaattorilta.

• Anonyymi

"Mitä tähän sanotte?"

Minä sanon, että sinun sepustusesi on huuhaata.

nimim. Ihmisapina

• Anonyymi

Se, että ihminen on yksi ihmisapinoiden laji on biologian käsitys.
      Älä sotke tätä ateismiin.

Sinä voit kuvitella itsellesi Jumalan joka on kiinnostunut vain ja ainoastaan sinusta. Näin voit lopettaa kinaamisen muiden kanssa.

• Anonyymi

"Joko tajuatte, että ihminen on Jumalan kuva, uusi luomus?"

Onko siis oikeasti tavoitteesi saada joku uskonnoton ihminen "tajuamaan" tuo?
      Jos kuvittelet sen mahdolliseksi, olet harhainen. Motiivisi voi myös olla oman jumalasi nuoleskelu ikuisen elämän toivossa.

• Anonyymi

Jos Jumala ei ollut lainkaan kiinnostunut apinoista, niin miksi helvetissä sitten maailmasssa on yli 300 apinaalijia (ryhmä Simiiformes) ja sukupuutton kuolleita lajeja tunnetaan niitäkin lukuisia?

• Tämä taas riippunee paljolta siitäkin että minkä uskonnon kannattaja on. Niissä kun piisaa tuota valinnanvaraa, näitä erilaisia pienempiä ja isompia uskontoja ja seurakuntia on lukematoin määrä. Mitä firmaa sinä muute edustat?

• Anonyymi

"Ateistien mielestä ihminen on ihmisapina"
      --------
      Siis me olemme polveutuneet apinoista.
      ?umalasi ei ole polveutunut mistään
      Ihmiset ovat itse sen keksineet kuoleman pelossa.

• Anonyymi

Mitä tähän sanotte? - No usko sinä vain siihen satukirjaasi ihan rauhassa. Sen sanon.

• Anonyymi

Osaatko sinä kertoa mitä sana apina tarkoittaa? Kun tämä asia tuntuu olevan hukassa aina tietyiltä kreationisteilta.

Mitä muuten sinun uskossasi tapahtuu kaikille muille kuin ihmiselle kun ne kuolevat?
      Viittaat ettei apinoita (tai muutakaan elävää) pelasteta, joka viittaa siihen, että niille tapahtuu jotain pahaa. Mitä ja miksi?

• Anonyymi

"Anonyymi
        2025-10-28 19:52:38
        Mitä muuten sinun uskossasi tapahtuu kaikille muille kuin ihmiselle kun ne kuolevat?"
        Itse en käytä sanaa -sko koska sanassa ei ole minkäänlaista realismia.
        Toivo & Halu sekä Luulo ovat parempia.
        "Toivoisin että ICC netanjahun toimeksiantama Gazan Kansanmurha loppuisi
        mutta luulen että se on vain omaa utopiaani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anonyymi
        2025-10-28 19:52:38
        Mitä muuten sinun uskossasi tapahtuu kaikille muille kuin ihmiselle kun ne kuolevat?"
        Itse en käytä sanaa -sko koska sanassa ei ole minkäänlaista realismia.
        Toivo & Halu sekä Luulo ovat parempia.
        "Toivoisin että ICC netanjahun toimeksiantama Gazan Kansanmurha loppuisi
        mutta luulen että se on vain omaa utopiaani.

Miksi et vain vastannut kysymyksiin?

Koitetaan uudelleen.

Osaatko sinä kertoa mitä sana apina tarkoittaa?

Mitä muuten sinun toivossa, halussa ja luulossasi tapahtuu kaikille muille kuin ihmiselle kun ne kuolevat ja miksi?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      162
      6057
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      57
      4625
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      44
      4390
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      64
      4239
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      68
      2632
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      58
      2099
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1622
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      126
      1459
    9. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      48
      1391
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      34
      1298
    Aihe