Olen jo kaksi vuotta opettanut tällä foorumilla, että Jeesus ei ole Jumala ihmisen ruumiissa niin kuin hellarit uskovat, vaan hän on ihminen ihmisen ruumiissa.
Kieltäessään Jeesuksen ihmisyyden he kieltävät evankeliumin. Ihminen kärsi ja kuoli ristillä, ei Jumala. Jos tätä ei usko, niin joutuu helvettiin.
Miksi hellarit eivät luovu harhaopistaan?
30
155
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat ja sen oppien levittäjät oli maallikoia ja jumalattomia miehiä, kuka mitäkin opetti.
- Anonyymi
Hellarit varovat koulutettujen teologien pyytämistä puhumaan kokouksiinsa, koska he paljastaisivat helposti hellareiden harhaopit. Siksi hellarit pilkkaavat yliopistotasoisen Raamatun koulutuksen saaneita "uskonnollisiksi, tapauskovaisiksi, kirkkouskkovaisiksi" tms. herjaavia ilmaisuja käyttäen.
- Anonyymi
Jopa aloittajalla on käärmeellisen valheen suu- korviamyöten auki.
pilkatakseen ja jopa Sanaa- häpäistäkseen.
Ei edes tunne luterilaista sunnuntain - uskontunnustusta.
Hänellä [[[ oli ]]]] Jumalan muoto, mutta hän [[[[ ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen ]]]] vaan >>>>> luopui omastaan. <<<
Hän otti orjan muodon ja ---->>> tuli [[[ ihmisten kaltaiseksi. ]]]]
Hän eli ------>>> ihmisenä ihmisten joukossa, hän ----->>> alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti. (Fil. 2:6-8)
Tämä muoto hänessä- ihmisenä oli hänen kuolemaansa asti alennettuna----
ja piste...- Anonyymi
Nuo on runoja, symboliikkaa, joilla luodaan illuusioita. Sela.
Jeesus oli tavallinen ihminen, synnitön ihmisuhri.
Ei Saatanalla ole mitään valtaa surmata Jumalaa.
Oikea usko on uskomista Jeesuksen ihmiseksi. Hän oli niinkuin yksi meistä vain.
Hän rokkia rakastaa ja lähdön tunnelmaa.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
- Anonyymi
Soterahat on lopussa se näkyy foorumin kirjottelussa.
Halvinta on päästää piipit menemään tuulen mukaan. - Anonyymi
Jeesus on ihminen, jolla on ihmisen ruumis ja järjellinen sielu. Näin kolminaisuusopissa, mutta hellarit eivät tätä usko. He eivät usko, että Jeesuksella on ihmisen sielu ja että hän on ihminen.
- Anonyymi
1.Tim.2:
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa
- Anonyymi
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.- Anonyymi
Jeesus oli tavallinen ihminen. Syntyi Marian kohdusta luonnollisen syntymän. Laitettin seimeen makaamaan.
Isä-Jumala on eri Persoona.
Ps. 8:6
Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli tavallinen ihminen. Syntyi Marian kohdusta luonnollisen syntymän. Laitettin seimeen makaamaan.
Isä-Jumala on eri Persoona.
Ps. 8:6
Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;Kasteessa Jumala adoptoi Jeesuksen omaksi pojakseen.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteessa Jumala adoptoi Jeesuksen omaksi pojakseen.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";Muuten hyvä, mutta sanat "Tänä päivänä minä sinut synnytin" viittaavat kuolleista heräämiseen.
- Anonyymi
Jumalalla on ollut muitakin poikia ennen Jeesusta.
Job 1:6
Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa.
Job 2:1
Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".- Anonyymi
Saatana on korkein luotu olento, Jumalan poika, joka haluaa perinnöt jakoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on korkein luotu olento, Jumalan poika, joka haluaa perinnöt jakoon.
Siksi monet ihmettelee, miksei Jumala tapa Saatanata.
Eivät käsitä, että hän on yksi Jumalan poika. Se tuhlaajapoika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi monet ihmettelee, miksei Jumala tapa Saatanata.
Eivät käsitä, että hän on yksi Jumalan poika. Se tuhlaajapoika.Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
- Anonyymi
Typerä aloitus.
- Anonyymi
No onhan se kumma että ei uskota Jeesuksen olevan ihminen. Kyllä siihen pitää puuttua. Johannes kirjoitti kirjeissään tästä, doketisteja vastaan. Katso doketismi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onhan se kumma että ei uskota Jeesuksen olevan ihminen. Kyllä siihen pitää puuttua. Johannes kirjoitti kirjeissään tästä, doketisteja vastaan. Katso doketismi.
Tuolla
Johannes kirjoitti kirjeensä doketismia vastaan | Jumalan valtakunta https://share.google/1NOxYVZnNZiI229j6
Docetism - Wikipedia https://share.google/zA7IYPmbl8iDSoBry
- Anonyymi
Emme tarvi pätkääkään opetuksiasi. Eikä kenenkään opetuksia tällä juorupalstalla. Tiedoksi vaan. MIKSI luterilaiset eivät luovu kippokasteesta ????????
- Anonyymi
Väärä oppi vie kadotukseen. Yksi niistä on doketismi: Jeesuksen ihmisyyden kieltäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä oppi vie kadotukseen. Yksi niistä on doketismi: Jeesuksen ihmisyyden kieltäminen.
Ap. t. 22:20
SILLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita. - Anonyymi
sulla viiraa
- Anonyymi
>>>>>Olen jo kaksi vuotta opettanut tällä foorumilla, että Jeesus ei ole Jumala ihmisen ruumiissa niin kuin hellarit uskovat, vaan hän on ihminen ihmisen ruumiissa.
Kieltäessään Jeesuksen ihmisyyden he kieltävät evankeliumin. Ihminen kärsi ja kuoli ristillä, ei Jumala. Jos tätä ei usko, niin joutuu helvettiin.<<<<
”Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.”
1. Timoteuskirje 3:16 FB38
--------
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
------
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."”
Johannes 1:14-15 FB38
------------
”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?”
1. Johanneksen kirje 5:3-5
--------
”Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.”
1. Johanneksen kirje 5:10-12 FB38
-----
”Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.”
1. Johanneksen kirje 4:2-5 FB38- Anonyymi
Sana=logos, järki, tiedo, viisaus, logiikka....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana=logos, järki, tiedo, viisaus, logiikka....
Sana viittaa puheeseen, luomiseen, Jumala sanoi ja niin tapahtui....
>>Kieltäessään Jeesuksen ihmisyyden he kieltävät evankeliumin. Ihminen kärsi ja kuoli ristillä, ei Jumala. Jos tätä ei usko, niin joutuu helvettiin.>>
Ei sinulla ole mitään oikeutta kieltää menemästä helvettiin.
😀😀😀😀😀>>Väärä oppi vie kadotukseen. Yksi niistä on doketismi: Jeesuksen ihmisyyden kieltäminen.>>
Hyvä että pääsee kadotukseen.
😀😀😀😀😀- Anonyymi
Jes. 45:5
Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.
Jes. 45:6
jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,- Anonyymi
5. Moos. 4:23
Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5. Moos. 4:23
Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.5. Moos. 7:16
Tuhoa kaikki kansat, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle; älä heitä sääli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741