Nato: Yhdysvallat aikoo vähentää joukkojaan Naton itäisellä laidalla
Naton ja Yhdysvaltain viranomaiset ovat tiiviissä yhteydessä joukkojen kokonaisasemoinnista, Naton viranomainen kommentoi.
Yhdysvallat on ilmoittanut Nato-liittolaisilleen aikeistaan vetää pois osan Naton itäiselle laidalle sijoitettuja joukkojaan.
Asiasta kertoi keskiviikkona Romanian puolustusministeriö, jonka mukaan kysymys on Yhdysvaltojen päätöksestä keskeyttää Euroopassa kiertävän prikaatinsa rotaatio.
USA aikoo vähentää joukkojaan Itä-Euroopassa
6
56
Vastaukset
- Anonyymi
Trumpin hallinto on tajunnut, ettei tyhjästä kannata maksaa.
- Anonyymi
- Anonyymi
Mikkeliin tehtiin kovalla tohinalla esikunta NATO-joukkoja varten.
- Anonyymi
USA piti koko ns. kylmän sodan ajan Euroopassa noin 300000 sotilaann joukot, Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen joukkojen määrää asteettain supistettiin noin 30000 sotilaaseen ja ilmeisesti vähennetään siis vielä tuostakin. Eihän tänne sitten jää enää paljon muuta kuin juuri ne USA/NATO- esikunnat...
- Anonyymi
Ja sitten kun katsotaan tosiasioita, niin Yhdysvaltain joukkojen vähentäminen ei tarkoita sitä, että se vetäytyisi NATOsta, vaan sitä, että euroopalaiset NATO-liitolaiset ovat vahvistaneet omia asevoimiaan, jolloin yhdysvaltalaisia joukkoja ei tarvita niin paljon kuin aiemmin.
https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20191143- Anonyymi
Virokin vahvistui niin tuntuvasti, että maassa tehtiin suunnitelma koko väestön evakuoimisesta sodan syttyessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512