Hernesoppa edullista herkkua

Anonyymi-ap

Valmistin10 litraa teräskattilassa, 4h muhittelin hissukseen ja laitoin jäihin osiin purkkeihin.
Kanaa hunajamarinadissa puolikiloa sekaan oli tarjouksessa, voita, öljyä, sipulia,pippuria, porkkanaa, suolaa.
Ruislimppu valmistui myös.

Pannukakkua jälkiruuaksi mansikkahillolla.
Hintaa alle euron yksi annos päivä.

Nam.

19

257

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivokääpiö

• Anonyymi

Harvinaista,omatoimisuutta tänäpäivänä.

• Laitoitkoo lihaa ja muuta hernariin? Mulla on alennuskanaa pakkasessa fileinä ja kookosmaitoa. riisiä ja curryä porkkanaraastetta.

ai jai tuo pannukaakku..sitä pitäs joskus tehdä. mä käyttäisin hillon sijaan kermavaahtoa vaikka vaniliinisokerilla höystettynä. ai jaji... ai jai jai.. no eipä sen tekeminen mikään mahdottomuus oo..kun alkaa tekeee.. halvat värkit..

• Anonyymi

Jahas viinapäiten haaveilet syömisestä.

• Anonyymi

Halpaa herkkua eli vanhanajan ruokaa, silloin tehtiin melkein tyhjästäkin ruokaa.

• Anonyymi

Hernesoppa pitää pitkään nälkää poissa, leipää vielä niin se on siinä.

• Anonyymi

Sinähän taidat olla ihan tosissasi?

• Anonyymi

Ensimmäinen hernekeittoni tuli hintoihinsa.
      Laitoin herneet veteen likoamaan edellisenä iltana. Ostin reilun kokoisen savupotkan.
      Rakensin 10 litran kattilaan noin 7:n litran sopan. Sähkölevy 6:lle ja vahtimaan.
      Kun keitto osoitti muhimisen mekkejä niin levy 2:lle ja lähdimme lasten kanssa asioille keskustaan. Vaimoni osaikaiseen kassapuuhaansa kuului lauantain 5 tuntia.
      Palasimme kotiin parin tunnin kuluttua. Jo tuulikaapissa pisti käry nenään.
      Keittiössä sitä sitten olikin runsaasti. Herkkukeittoni oli kärventynyt pohjaan. Siis oikeasti palanut kiinni ja samalla polttanut kattilan pohjan karrelle.
      Olin pannut väärän levyn 2:lle ja soppa-aihio jäi 6:lle.
      Raavin pois mitä sain mutta kattila oli pilalla.
      Menin kattilan ja roinan kanssa takametsään ja hautasin matalaan kuoppaan.
      Vannotin penskoja olemaan hiljaa ja kiirehdin keskustaan ostamaan samanlaisen kattilan.
      Kotiuduttuaan vaimo kysyi miksi olin ostanut uuden kattilan koska meillähän on jo vuosia ollu samanlainen. Tartti sanoa, ettei ole enää.

Hieman myöhemmin laitoin rokkahomman uusiksi mutta en raakinut ostaa savupotkaa vaan tavallista, raakaa sorkan yläpuolista koipea. Enkä poltanut pohjaan

• Anonyymi

Possun savuluut käypi moniin keittoihin.
      Saa paljon täyteläistä makua.
      Pitkä keittoaika tärkeä liemelle.
      Niitä vaan ei löydy joka kaupoista, enää.

• Anonyymi

Kävin ostamassa ydinluita lihajalostamon myymälästä kun eräs asiakas ryhtyi vinoilemaan koiran vaatimuksista luiden laadun suhteen. Äijä ei uskonut, että ostan ne itselleni. Reilut ydinluut antavat hyvän pohjan lihasopalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Kävin ostamassa ydinluita lihajalostamon myymälästä kun eräs asiakas ryhtyi vinoilemaan koiran vaatimuksista luiden laadun suhteen. Äijä ei uskonut, että ostan ne itselleni. Reilut ydinluut antavat hyvän pohjan lihasopalle.

luista on liemet keitettty.. monesti on harmi ettei suomen ruokakulttuuri tule enää esille..vaikkakin siinä vaatimattomuudessaan..

• Anonyymi

Ostan toimeentolulla olutta

• Anonyymi

Joo kyllä se on hyvää.

• Anonyymi

Hernesopassa on yksi pikku juttu, sitä pitää loppuvaiheessa muistaa sekoitella, palaa pohjaan muuten. Vaikka keittäis miten hiljaisella niin herneet alkaa painua pohjaa kohti. ja pohjaanpalaminen on siinäkin mahdollista.

• tämä on tosi ja potuttanut joskus..varsinkin kun on tapana tehdä rokkaa eikä niinkäöän keittoa..tosin rokassa on hyvä puoli että sitä voi laimentaa kuumalla teevedenkeittimellä.. jos maku miedontuu liikaa.. lisää vaan kuulloteettuo voissa paistettu zipulaa.. vielä siinä kirkastetussa voissa.. yrttejä maun mukkaan.. ja sinappiakin voi laittaa jo alkuvaiheessa.. hardokere ihmiset laittaa chilii balsamicoo ja valkozipulaa..savupalvi on lihan ehkä paras..mutta käyhä on joutunut tyytymään näihin pizzapossusuikale modifoituneisiin tuotteisiiin jota olen yrittänyt edelleen fiksata käristetyillä pekonimurusilla..

• Anonyymi

Hittoja hernekeittoa mitään 4 tuntia tarvi keittää korkeintaan 2tuntia. Savuluista kylläkin tulee hyvä maku.En ymmärrä tuota että hernekeiton sekaan aletaan tunkeen vaikka mitä lihaa kun mieltänyt halvaksi ruoaksi.

• perinteiset arvot kunniaan hernarissakin.. itse käyhänä olen joutunut soveltamaan...mutta minkä sille voi..savuinen sika on mielestäni paras hernariin..

• Anonyymi

?????Halpa ruokahan hernekeitto on jo alunperin ei se siitä halpene enää tuunaamalla tiesmillä.

• Anonyymi kirjoitti:

?????Halpa ruokahan hernekeitto on jo alunperin ei se siitä halpene enää tuunaamalla tiesmillä.

no jos on köyhä niin välillä sitä joutuu tuunaamaan..jos sakean hernerokan tekee ja laittaa siihen mitä nyt sopivasti kaapista löytyy niin ei sekään paha ole.. tietty semmonen kulttuurellisesti hyvä hernari on tietysti se juttu..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe