Helluntaikirkko ja muut ihmisen perustamat "seurakunnat" eivät ole ollenkaan seurakuntia.

Anonyymi-ap

Ensimmäinen asia, jota jokainen uusi pelastunut tarvitsee, on opetusta Jumalan seurakunnasta ja tietoa siitä, mitä kirkot ja kirkkokunnat ovat. Helluntailiikkeessä tällainen tieto on kuitenkin tabu. Helluntaiseurakunnassa ei saa edes kysyä tällaisia asioita. Helluntailiikkeen jäsenet eivät saa mitään opetusta Jumalan seurakunnasta. Siinä tapauksessa useimmat jäsenet mitätöisivät jäsenyytensä ja lähtisivät helluntaiseurakunnasta.

Voit aloittaa asian tutkinnan lukemalla linkin tekstin

https://oikeaseurakunta.wordpress.com/jumala-on-rakkaus-mutta-jumalan-rakkaus-ei-esta-meita-tutkimasta-jumalan-sanaa/

41

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatussa ei ole opetusta, että tulisi perustaa eri uskonsuuntia ja kirkkokuntia. Vaikka niissä onkin Jumalan seurakunnan jäseniä, yksikään niistä ei ole Jumalan seurakunta. Jumala ei ole perustanut niistä yhtäkään. Niihin soveltuu Jeesuksen opetus: ”Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois” (Matt. 15:13). Jeesuksen rukoilema täydellinen yhteys ei kuitenkaan toteudu siten, että yritämme kitkeä uskonsuuntia ja kirkkokuntia pois maailmasta. Ne tulevat aina olemaan keskuudessamme tässä maailmassa. Todellinen yhteys tulee näkyväksi ainoastaan silloin, kun kitkemme ne pois itsestämme.

• Anonyymi

höpölöpö- kun tietosi on vajavainen, on vajaita nuo sinun rähjäämisesi.
        Luuletko, että oma istutuksesi olisi Isän istuttama..... älä luule itsestäsi liikoja.
        laisesi istututksia on tusinassa - 13----

• Anonyymi

Vaan on esim. luterilaisuus perustettu jo aikoja sitten. Olet aika pelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan on esim. luterilaisuus perustettu jo aikoja sitten. Olet aika pelle.

Jumalan seurakunta, josta Raamattu puhuu, ei ole ihmisten perustama uskonnollinen laitos, kirkko tms. Jumalan seurakunta on yksi. Se on Jerusalemissa, Golgatan ristillä yhden ainoan kerran perustettu Jeesuksen opetuslasten joukko. Synnistä vapautetut ihmiset ovat Jumalan seurakunta, ne jotka ovat tulleet Jeesuksen veriuhrin perustalle. Tämän seurakunnan tulee, ollakseen raamatullinen, ilmetä yhtenä pyhien yhteytenä jokaisella paikkakunnalla. Tämä ei tarkoita, että pitää olla koolla saman katon alla.

Seurakunnan historia – Miten kaikki alkoi?

https://oikeaseurakunta.wordpress.com/miten-kaikki-alkoi/

• Anonyymi

otahan lääkkeesi ja katso, että itse seuraat Vapahtajaa- eli Jumalan Karitsaa...

• Anonyymi

Artikkelista:

"Joillakin ihmisillä on sellaista rakkautta ja yhteyttä, joka ei kestä Jumalan sanan valoa. Kun mainitsemme jotakin seurakunnista ja kirkkokunnista ja vertaamme sitä siihen, mitä Raamattu opettaa Jumalan seurakunnasta, niin esiin tulee merkillinen ilmiö. Monet alkavat pelätä ja hermostua ja korostavat, että meidän tulee rakastaa seurakuntaa eikä tuomita ja arvostella. Mutta mitä he ymmärtävät kritiikiksi? Se on Jumalan sana!

Heti kun joku mainitsee jotakin seurakunnista ja yhdistyksistä ja vertaa siihen, mitä Raamattu opettaa Jumalan seurakunnasta, niin tämä väärä rakkaus tulee esiin.

Kun me haluamme tutkia sitä, mitä Raamattu opettaa Jumalan seurakunnasta, niin he sanovat, että me tuomitsemme ja arvostelemme. Millainen rakkaus ja yhteys on se, joka haluaa estää meitä tutkimasta Jumalan sanaa? Sen sijaan, että he haluaisivat innokkaasti säilyttää Hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä, kuten Ef. 4:3:ssa sanotaan, he haluavat ylläpitää hajaannusta ja pitää meitä kristittyjä sidottuina kirkkoihin ja kirkkokuntiin. He puolustavat kirkkoja ja kirkkokuntia ja tuomitsevat totuuden. Mitä tekemistä tällä on Kristuksen rakkauden kanssa? Jumala on rakkaus, mutta Jumalan rakkaus ei estä meitä tutkimasta Jumalan sanaa."

• Anonyymi

Aloittaja hoi

Onkohan sellainen yhteisö johon liitytään kippokasteella pakolla vauvana. Jossa saa ryypätä, huorata, käyttää huumeita, polttaa kirkkoja, tapella, murhata jne jne oikea Jumalan seurakunta. Mietippä asiaa tarkoin. Se ei tarvi minkäänlaista opetusta asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja hoi

Onkohan sellainen yhteisö johon liitytään kippokasteella pakolla vauvana. Jossa saa ryypätä, huorata, käyttää huumeita, polttaa kirkkoja, tapella, murhata jne jne oikea Jumalan seurakunta. Mietippä asiaa tarkoin. Se ei tarvi minkäänlaista opetusta asiasta.

Alkuseurakunnan aikana myös kaikki jo Pyhän Hengen saaneet uskovaiset kastettiin vedessä Jeesuksen Nimeen. ”Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?” Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen” (Apt.10:47-48). Neuvotteluvaraa ei jätetty!

https://oikeaseurakunta.wordpress.com/alkuperainen-kaste/

• Anonyymi

Ei ole myöskään katolinen kirkko ja luterilainen kirkko, ne on ihmisten keksimiä laitoksia.

• Anonyymi

‭‭"Kirkko" sanaa ei ole ( kreikan) UT:n alkutekstissä.

Matt 16:18. on kreikaksi " ekklesia", joka merkitsee ulos kutsuttuja ja seurakuntaa.

‭‭Matteus‬ ‭16‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani( ekklesian) , ja tuonelan portit eivät sitä voita.”

"Kyriakon, Kyriake" tarkoittaa "Herran omaa", eikä "kirkkoa"

Ilmestyskirja‬ ‭1‬:‭10‬ ‭FB38‬‬
        ”Minä olin hengessä Herran ( Kyriake ) päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,”
        "Herran‭‭" (Kyriake) päivänä"

Sana Kyriakos,Kyriake on adjektiivi sanasta Kyrios.Adjektiivi Kyriakos tarkoittaa Herran , eli jokin asia on Herran.
        ---------
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭11‬:‭20‬ ‭FB38‬‬
        ”Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran(Kyriakon) aterian nauttimista,”

• Anonyymi

1. Helluntaisrk perustettiin n. 115 v sitten. Olet pahasti aikaa jäljessä. Kas vaan, et voinut estää sitä, etkä estä Jumalan virtoja. Jo koulussa luettiin mm. mikä on helluntaiherätys. Ilmeisesti kansakoulu on jäänyt sinulta kesken. Niin voi hyvin päätellä aloituksestasi.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Helluntaiherätyksen (ei kirkon) itsenäisiä paikalliseurakuntia pitäisi olla jokaisessa kunnassa.
      Optimikoko olisi 500 uskovaista eli joissakin kunnissa useampia!
      Seurakuntaa johtaa vanhemmisto ja sen yläpuolella on vain Jeesus!

• Anonyymi

Miksette jatka apostolisen ajan linjalla?

• Anonyymi

Totuutta ei kestetä.
      Alkaa järjetön meuhkaaminen.

Sivistymättöniä moukkia!!

Eivät sellaiset ainakaan ole Taivaan Isän lapsia.

• Anonyymi

Kun maailman syntielämä maistuu tai halutaan olla "kovempi" tyyppi on helpompi luikahtaa nimikyltin taakse. Kun kuuluu helluntaiseurakuntaan saa mainetta?

• Anonyymi

Hesekiel 2:8

[8] Mutta sinä, ihmislapsi, kuule, mitä minä sinulle sanon. Älä ole uppiniskainen, niinkuin uppiniskainen suku on. Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan."

Paisuneita, uppiniskaisia, kuuroja, ymmärtämättömia, vihaisia.
      Ei ne ainakaan ole tervehenkisiä.

• Anonyymi

Keskikokoisessa kaupungissa on ainakin kymmenen eri seurakuntaa.
      Se on todiste eriseuraisuudesta.

• Anonyymi

Mutta nuo seurakunnat eivät ole seurakuntia ollenkaan.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnat eivät ole seurakuntia vaan rekisteröityjä yhdistyksiä.

• Anonyymi

Saivartelu ei hyödytä, eikä auta.

Jos ja kun joku uudestisyntynyt uskova tunnustautuu esim. helluntailaiseksi tai vapaakirkolliseksi tai luterilaiseksi ym ym ym, niin se tarkoittaa sitä, että hän uskoo ihmisen / ihmisten tekemään oppirakennelmaan.

Siis silloin pohja ja perusta ei enää ole Koko Kristus, eli Koko Sana, vaan sen tilalla on ihmisten rakentama oppirakennelma.

Tähän samaan asiaan sortuivat Jeesuksen aikana fariseukset ja kirjanoppineet, eli Kirjoitusten SELITYSTEOKSET syrjäyttivät Kirjoitukset ja monessa kohtaa mentiin pahasti pieleen, kuten Herra heitä siitä nuhteli useasti.

Tässä vain pari Raamatunkohtaa:

Matt. 15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?

Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

Mutta AINA kun uskova tunnistautuu joksikin -laiseksi tai -läiseksi, niin perusta ei ole enää oikea, eli KOKO Sana, vaan aina on kyse ihmisten rakentamista oppirakennelmista !

Ne ovat ns. vanhinten perinnäissääntöjä !

Silloin on kyse puolueesta / eriseurasta / lahkosta !

Sillä ne oppirekennelmat luovat väärin raja aidat uudestisyntyneiden uskovien välille !

Ja silloin on toinen toisen puolella ja toista vastaan ja siten Kristus, eli Kristuksen srk ruumis on jaettu, eikä se voi toimia kunnolla, kun sen jäsenet on revitty erilleen.

Siis aivan samoin kuin jos ihmisruumiin jäsenet revittäisiin erilleen ja jalat ja kädet olisivat irti torsosta, ja korvat ja silmät kaikki erillään.

Ja vielä sitten ihmetellään ihmeissään sitä, että miksi tässä ajassa emme näe Jumalan voiman vaikuttavan näissä "seurakunnissa" !

Jumala ei siunaa eriseuraisuutta / lahkolaisuutta !

Se on Hänen hyvän tahtonsa vastaista toimintaa !

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Huom. tärkeä asia nyt !!!

En puhu mistään ekumeniasta !

Siis ekumeniassa yhdistetään / pyritään yhdistämään väärin niin uudestisyntyneet Jumalan lapset, kuin uudestisyntymättömät tämän maailman lapset, eikä Jumala sellaiseen todellakaan kehoita !

Vaan pyhien yhteyteen !

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan silmissä paikallisen Seurakunnan muodostavat sen paikkakunnan uudestisyntyneet Jumalan todelliset lapset ja heidän kanssaan meidän tulisi rakentua ja kokoontua yhdessä ja yhtenä !

Mutta nyt siis tämä Seurakunta, eli Kristuksen ruumis on jaettu puolue / puolueiden oppiraja-aidoilla ja uskovat Jumalan lapset on eristetty toisistaan !

Paavali kirjoitti tästä ja varoitti vakavasti jo silloin kun puoluehenki oli päässyt Seurakuntaan ja jakaantuminen oli vielä siinä kohtaa sen sisällä, eli oltiin yhä yhdessä siinä kohtaa !

Mutta nyt siis Kristus, eli Seurakunta on jaettu, kuten tässä oikein sanotaankin:

1. Korinttolaiskirje 1
        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu?

Tähän kannattaa vaihtaa Paavali ja Pietarin ja Apolloksen tilalle esim. helluntailaisten, vapaakirkon, luterilaisten. ym ym ym.............

Siten ehkä tämä puolue asia ja opetus aukenee paremmin ?

Tuli muuten mieleeni seuraavakin, eli nimien tilalle voisi laittaa mysö näin: joku Mauno Mattilan puolta, toinen Petri Paavolan, toinen Tapani Suonnon ym ym ym.....

Eli ihan samoin siis ollaan jonkun puolella ja siten toista vastaan ja kyse TAAS on siis ihmisten rakentamien oppirakennelmiin uskomista ja niihin tunnustautumista !

Eli uskon perusta ja pohja ei ole enää Kristus, eli Sana, vaan ihmisen oma Raamatun tulkinta.

• Anonyymi

Luterilaisilla on valtiokirkko.

• Anonyymi

Meidän tulee nyt paikkakunnittain etsiytyä yhteen. Silloin olemme paikkakuntamme Jumalan seurakunta. Sillä periaatteella toimivaa uskovien yhteyttä ei tule jättää. ”Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme..” Hebr. 10:25. Yksikään uskonsuunta ei ole seurakunta, vaikka niissä onkin sisällä Jumalan lapsia, meidän seurakuntamme jäseniä.

• Anonyymi

Totuus tiedetään mutta ei haluta kuulla/toteuttaa.

• Anonyymi

Raamatussa seurakunta tarkoitti koko Israelin 2, 5 milj. kansaa, jotka kaikki saivat kasteen ja Kristuksen Hengen lahjan ylittäessään Punaisen meren.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikassa 100 v. sitten perustetu ei-kristillinen uskonlahko, mikä tuotiin Suomeen 1920-luvulla, kun Norjalainen Olseni perusti Helsinkiin ens.hell.srk. ja 40 muuta pitkin maata.

• Anonyymi

Kari Kangasharju, Yksi seurakunta

https://archive.org/details/YksiSeurakunta1997

Suurella paikkakunnalla täytyy jo käytännön syistä olla monia seurakuntia ja niillä kaikilla vanhimmat. Olisi tietysti hyvä, että nämä olisivat yhteydessä toisiinsa, mutta aina näin ei tapahdu. Joka tapauksessa kodeissa kokoontuvat seurakunnat olivat seurakunnan ydin apostolien aikana. Mikään ei tosin estä kokoontumasta isommissa tiloissa tarpeen niin vaatiessa... tai raha voi estää.

• Anonyymi

Avaus on harhaoppia, koska he uskovat kolmiyhteiseen jumalaan, eivät Raamatun yhteen Jumalaan. Ja uskovat, että Jeesus on Jumala, mikä ei ole totta.

• Anonyymi

Avaus on Turun lahko, jota vetää Weijo Lindroos. Muut Suomen yhden kotiseurakunnan kannattajat eivät pidä häneen yhteyttä, koska hän on harhaoppinen.

Näitä yhden seurakunnan opettajia on monilla eri paikkakunnilla eivätkä he pidä yhteyttä Weijon lahkoon.

• Anonyymi

Jeesus ei perustanut yhtään seurakuntaa, hän kuului Juutalaisen synagoogan jäseneksi ja maksoi sille kirkollisveroa. Tarkoitus oli, että Kristuksen omaksi kastetut pysyvät synagoogan yhteydessä, missä heille annetaan opetus. Jeesuksen kastekäskyn järjestyksen mukaisesti, ensin kaste ja sitten vasta opetus. (Matt.28:16-20)

Pakanoiden tekemät ihmisiä käännyttämällä perustamia erilaisia seurakuntia nimitetään Saatanan synagoogiksi.

Ilm. 2:9

Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

• Anonyymi

Mainio oppi tuo ettei ole nimikylttejä eikä järjestäydytä epäraamatullisesti eriseuroihin.

• Minun puolestani voit ihan vapaasti kääntyä Juutalaisuuteen ja liittyä synagogaan.

😊😊😊😊😊

• PasiToivonen5

>>Raamatussa seurakunta tarkoitti koko Israelin 2, 5 milj. kansaa, jotka kaikki saivat kasteen ja Kristuksen Hengen lahjan ylittäessään Punaisen meren.>>

Eivät saaneet kastetta kun eivät kastuneet.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi

Helluntaina kaikki 3000 kastettua Juutalaismiestä pysyivät synagoogan yhteydessä.

Jos heidät olisi viety Jordanille kastettavaksi, niin siihen touhuun olisi kulunut yksi viikko.

Kasteita tehtiin useampi ihminen kerralla kastamalla.

Juutalaisille veden merkitys kasteessa oli täysin selvä asia

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina kaikki 3000 kastettua Juutalaismiestä pysyivät synagoogan yhteydessä.

Jos heidät olisi viety Jordanille kastettavaksi, niin siihen touhuun olisi kulunut yksi viikko.

Kasteita tehtiin useampi ihminen kerralla kastamalla.

Juutalaisille veden merkitys kasteessa oli täysin selvä asia

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteesta alkaa uusi liitto Kristuksen verensuoassa.

• Anonyymi

Raamatun opetukset ovat päteviä.

Olemme Jeesuksen kalliilla verellä ostetut Hänelle kuuluviksi. Ilm. 1:5,6.
      Hänen yksi laumansa (Joh. 10:16) ilman nimikylttejä on yhtä kuin Hänen seurakuntansa.
      Huomaa siis omistussuhde:
      – ”Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle.” 1 Kor. 1:2; 2 Kor. 1:1.
      – ”Älkää olko pahennukseksi … Jumalan seurakunnalle.” 1 Kor.10:32; 11:16; 15:9.
      – ” .. eikä Jumalan seurakunnilla.” 1 Kor. 11:16.
      – ” .. vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa?” 1 Kor. 11:22.
      – ”… että minä ylen määrin vainosin Jumalan seurakuntaa.” Gal. 1:13.
      – ”Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntien seuraajia, jotka ovat Juudeassa.” 1 Tessal. 2:14.
      – ”että tietäisit miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta.” 1 Tim. 3:15.
      Seurakunta on siis Jumalan! Siksi siitä tulee käyttää vain tätä raamatullista nimeä.
      Myös paikkakunnan mukaan nimittäminen on raamatullista. Mm. 1 Tess. 1:1: ”… tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.” Samoin voidaan siis sanoa esim. Turun seurakunta, Helsingin srk. Tampereen srk. Jne.
      Me samassa kaupungissa asuvat uskoon tulleet ja sen jälkeen raamatullisesti kastetut ihmiset olemme oman paikkakuntamme seurakunta. Tiit. 1:5. Ilm. 1:11. – Ja HUOM! Raamatun mukaan seurakuntaan ei kuulu kastamattomia. Sellaiset eivät vielä ole samassa uskossa, jossa ensimmäiset kristityt olivat. Apt. 2:41. ! –
      Mihin sinun siis pitää liittyä? – Liity Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla! Silloin kuulut Hänen seurakuntaansa. Ja varmasti pääset taivaaseen.

• Anonyymi

Voi voi kun menee nyt pieleen !

Siis muuten ok, mutta tuo vesikaste asia !

Tuolla opilla sinä siirrät pelastumisen ulkoiseen lakiliiton aikuiseen vesikasteeseen !

Eli oppisi mukaan siis "vesikaste pelastaa" !

Tajuatko itse sitä ollenkaan ?

Siis sinä väität nyt niin, että uudestisyntynyt uskova, ei olekkaan Jumalan lapsi, vaan vasta vesikaste tekee hänestä sellaisen.

Paha harhaoppi on kyseessä !

Oletko sinä yhtään lukenut Raamattuasi, siis ihan itse, ilman toisten ihmisten opettamia oppeja ?

Paavali, pakanoiden apostoli, jonka Herra Jeesus itse opetti ja ohjeisti, ja joka itse sanoi, että Seurakunnan vanhimman tulee olla esimerkillinen KAIKESSA toiminnassaan, on kirjoittanut näin:

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Kristus EI lähettänyt Paavalia kastamaan !

Laajemmin:

14 Minä KIITÄN Jumalaa, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

Paavali siis kiittää Jumalaa siitä, että ei ollut kastanut vedellä kuin vain pari lakiliiton jäsentä !

Omaksumasi opin mukaan taas Paavalin olisi pitänyt kastaa ihan jokainen !

Ja oppisi mukaan Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästä sitä, ettei ollut pelastanut vesikasteen avulla ihan kaikkia uskoon tulleita !

Ymmärrätkö nyt kuinka pahasta harhaopista on oikeasti kyse ?!

Ja ne lakiliiton ULKOISET PESOT lakkautettiin jo 2000 v. sitten, ihan kuten ulkoiset uhraamisetkin !

Ne olivat vain lihan sääntöjä ja voimassa vain uuteen liittoon, eli uuteen järjestykseen asti !

9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

Tiedoksesi se, että tuolloin kun Paavali asiasta kirjoitti, oli temppeli yhä pystyssä ja silloin yhä Jeesukseen uskomattomat juutalaiset uhrasivat yhä uhreja temppelissä.

Temppelin Jumalan tahdosta hajotettiin maan tasalle noin vuonna 70, Jeesuksen antaman profetian mukaan, "ei jää kiveä kiven päälle maahan jaottamatta" !

1 Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!"
        2 Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta."

Tuo kertoo "kuvana" sen, että lakiliitto lakkautettiin totaalisesti ja kokonaan, eli myös ne lakiliiton vesipesotkin siis !

Ja jos tutkitaan KUNNOLLA Raamattua, niin ainoat vedellä kastetut pakanat olivat Korneliuksen huonekunta !

Jotka Pietari kastoi ihan turhaan ja itse asiassa väärin, lakiliiton järjestyksen tottumuksesta.

Siitä hän joutui apostolien puhutteluun, sillä se vesipeso siis kuului vain lakiliiton järjestykseen ja sen jäsenille, ei ulkopuolisille, eli ei pakanoille / ympärileikkaamattomille !

Pietari siis liitti tuon kautta väärin ympärileikkaamattomia Israelin kansaan ja lakiliiton jäseniksi.

No, nyt meni rönsyilyksi, mutta totuus siis on se, että uuteen liittoon eivät enää kuulu lakiliiton aikuiset ja siten lakkautetut ulkoiset uhraamiset, eivätkä vesipesot !

Jos tämän asian ymmärtää, niin jo tästä voi lukea 2 eri liittoa ja 2 eri kastetta ja 2 eri kastajaa:

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Siis näin:

1) Lakiliitto ja lakiliiton viimeinen profeetta, eli ihminen kastajana ja lakiliiton ULKOINEN parannuksen kaste. ( Eli se vesipeso, eli jo lakkautettu lihan sääntö ) !

2) Uusi liitto ja Herra Jumala kastajana, ja uudessa liitossa siis Herra itse kastaa uudestisyntyvän SISÄISESTI / HENGELLISESTI Pyhällä Hengellä !

Ja se uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki siis toimii sinettinä ja meidän pelastuksemme vakuutena, eikä vesi !

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Tajuatko nyt sen, että uudestisyntynyt on JO Jumalan lapsi ja Pyhä Henki tekee hänestä JO Jumalan lapsen ja Seurakunnan jäsenen, kun Jumala sen kautta synnyttää ja liittää hänet Seurakuntaan ?!

Siis sitä ei tee lakiliiton aikuinen ja jo lakkautettu ulkoinen vesikaste !

• Anonyymi

Ei kai tässä vastaan voi sanoa, jos Raamatussa asia näin opetetaan.

• Anonyymi

Hyvä oppi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      177
      22362
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      77
      9579
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      37
      7567
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      84
      6375
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      188
      6056
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      46
      5055
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      112
      4700
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      103
      4445
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      94
      2173
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      82
      1439
    Aihe