Älkää heti olko tätä aloitusta poistamassa, jos ja kun omaa uskoa raastavia jakeita sieltä varmaan jollekin eteen saattaa tulla.
Kun ei tämä kenenkään tiellä voi täällä olla. On täällä turhempiakin aloituksia.
Moni voi löytää näistä jakeita, jotka jostain syystä ovat saattaneet mennä ohi silmien.
Piti supistaa lausemäärää, mutta siltikin niitä kertyi paljon.
1.Aikakirja:
29:11 Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi.
"sinä olet korotettu"
- "korotettu"?
- Joku tai jotkut ovat korottaneet Hänet, jota kutsumme Jumalaksemme, kaiken pääksi.
- Kuka tai ketkä ovat korottaneet Hänet Jumalaksemme, kaiken pääksi?
Paavali:
1.Timoteuksen kirje:
1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
- "ainoalle Jumalalle"
- Paavali pitää Häntä, Vanhan Testamentin ilmoittamaa Jumalaamme, ainoana Jumalanamme.
Paavali:
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
Paavali:
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Jeesus:
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Paavali:
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Jeesus:
Matteuksen evankeliumi:
27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jeesus:
Markuksen evankeliumi:
15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jeesus:
Johanneksen evankeliumi:
20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Jeesus:
Ilmestyskirja:
3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
Jeesus:
Ilmestyskirja:
3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Jeesus:
Luukkaan evankeliumi:
18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Johanneksen evankeliumi:
5:44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
1.Mooseksen kirja:
1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
1.Mooseksen kirja:
1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
1.Mooseksen kirja:
9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
1.Mooseksen kirja:
17:22 Kun Jumala oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, kohosi hän ylös hänen luotansa.
- tämän jakeen minä muistan siitä, kun hämmästyksekseni Jumalalta siinä olisi saattanut jäädä jotain muistamatta:
1.Mooseksen kirja:
19:29 Kun Jumala tuhosi sen lakeuden kaupungit, muisti Jumala Aabrahamia ja johdatti Lootin pois hävityksen keskeltä, hävittäessään ne kaupungit, joissa Loot oli asunut.
Kuka minkälainen on Jumala, tulee hyvin esille näistä raamatunkohdista.
28
131
Vastaukset
- Anonyymi
2.Mooseksen kirja:
4:14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
4:15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
2.Mooseksen kirja:
7:1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.
2.Mooseksen kirja:
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
2.Mooseksen kirja:
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
2.Mooseksen kirja:
34:17 Älä tee itsellesi valettuja jumalankuvia.
2.Mooseksen kirja:
19:4 Älkää kääntykö epäjumalien puoleen älkääkä tehkö itsellenne valettuja jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
2.Mooseksen kirja:
21:17 "Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
21:21 Pappi Aaronin jälkeläisistä älköön kukaan, jossa on joku vamma, lähestykö uhraamaan Herran uhreja; hänessä on vamma, sentähden hän älköön lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
21:22 Kuitenkin hän syököön Jumalansa leipää, sekä korkeasti-pyhää että pyhää.
2.Mooseksen kirja:
23:26 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23:27 "Tämän seitsemännen kuun kymmenentenä päivänä on sovituspäivä; pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri.
23:28 Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä.
23:29 Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.
23:30 Ja jokaisen, joka sinä päivänä toimittaa jotakin askaretta, minä hävitän hänen kansastansa.
23:31 Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
23:32 Se on oleva teille levon päivä, kurittakaa itseänne paastolla. Kuukauden yhdeksäntenä päivänä illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti."
2.Mooseksen kirja:
26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.
5.Mooseksen kirja:
4:16 ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
5.Mooseksen kirja:
4:39 niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.
Pane mielees:
Biblia (1776)
5Moos. 4:39 Niin tiedä siis tänäpänä, ja pane mielees, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa, ja alhaalla maassa, ja ei yksikään muu,
5.Mooseksen kirja:
5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
5.Mooseksen kirja:
32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Jesaja:
41:4 Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.
Jesaja:
43:10 Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
43:11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
43:12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala. - Anonyymi
Jesaja:
44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jesaja:
44:8 Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.
Jesaja:
44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
44:10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
44:12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
44:13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimilla, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
44:14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
44:15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
44:16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
44:17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
44:18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
44:19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
44:20 Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"
Jesaja:
45:21 Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
Jesaja:
48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
Jesaja:
48:22 Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra.
Ilmestyskirja:
1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilmestyskirja:
1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
Ilmestyskirja:
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Jesaja:
45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
Matteuksen evankeliumi:
4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
Jaakobin kirje:
1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
Jaakobin kirje:
1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; - Anonyymi
"Jumala ei ole pahan kiusattavissa"
"Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; "
Hebrealaiskirje:
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Hebrealaiskirje:
3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
Hebrealaiskirje:
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Hebrealaiskirje:
5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
Hebrealaiskirje:
7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
Hebrealaiskirje:
8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
Hebrealaiskirje:
8:3 Sillä jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja, jonka tähden on välttämätöntä, että tälläkin on jotakin uhraamista.
Hebrealaiskirje:
3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,- Anonyymi
🤔Meidän tunnustuksemme?
🤔Uskontunnustuksemme?
🤔Uskontunnustuksemme Jeesusjumalaan?
🤔Jeesus siis on sekä Jumala että ylimmäinen pappi Uskontunnustuksellemme Jeesukseen, uskontunnustuksemme ylimmäiseen pappiin Jeesukseen Jumalanamme???
🤔Hmm... 🤨hmm... 🥱... ☕🍩... 🛀... 🛌... 😴 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤔Meidän tunnustuksemme?
🤔Uskontunnustuksemme?
🤔Uskontunnustuksemme Jeesusjumalaan?
🤔Jeesus siis on sekä Jumala että ylimmäinen pappi Uskontunnustuksellemme Jeesukseen, uskontunnustuksemme ylimmäiseen pappiin Jeesukseen Jumalanamme???
🤔Hmm... 🤨hmm... 🥱... ☕🍩... 🛀... 🛌... 😴Kiitos tästä koosteesta. Näemme monipuolisesti Jumalamme tahdon. Kirjoittaja ilmeisesti lopussa epäilee Jumalaamme ristiriitaiseksi. Tietenkin saa epäillä, epäilyitä selvittäessä kasvaa uskosssan. Oikea kokenut kristitty näkee kokonaisuudet ja huomaa, ettei mikään vajavaisen käsitys, sulje pois muita Jumalan puheita. Jumalan käskyt ovat aina tapaukseen sopivimmat. Myös Jeesuksen status pätee. 100% sena ihmisenä ollessaan hän oli ihminen, Hän syntyi neitsyt Mariasta, Pyhän Hengen siittämänä. Taivaassa aikojen alussa, Hän syntyi Jumala Jumalasta, Valo Valosta. Hän on Jumalan Poika ja Omaa Jumaluuden. Hän voi olla kaikkialla saman aikaisesti. Isä, Poika ja Pyhä Henki, omaavat yhteisen Jumaluuden. Hierarkiassa Poika on alisteinen Isälleen ja Pyhä Henki on tullut Isästä ja Pojasta. Ristillä ihmis Jeesus huusi " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit." Tässä ihmis Jeesus huomaa, että Pyhä Henki jättää hänet yksin, kun kaikki maailman lhmisten synnit vuodatetaan ihmis Jeesuksen päälle lunastettavaksi ja kuolemalla kuoletettavaksi. Näiden tapahtumien Jumalallinen Pyhyys ja viisaus avautuu jossain kristityn kasvun aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tästä koosteesta. Näemme monipuolisesti Jumalamme tahdon. Kirjoittaja ilmeisesti lopussa epäilee Jumalaamme ristiriitaiseksi. Tietenkin saa epäillä, epäilyitä selvittäessä kasvaa uskosssan. Oikea kokenut kristitty näkee kokonaisuudet ja huomaa, ettei mikään vajavaisen käsitys, sulje pois muita Jumalan puheita. Jumalan käskyt ovat aina tapaukseen sopivimmat. Myös Jeesuksen status pätee. 100% sena ihmisenä ollessaan hän oli ihminen, Hän syntyi neitsyt Mariasta, Pyhän Hengen siittämänä. Taivaassa aikojen alussa, Hän syntyi Jumala Jumalasta, Valo Valosta. Hän on Jumalan Poika ja Omaa Jumaluuden. Hän voi olla kaikkialla saman aikaisesti. Isä, Poika ja Pyhä Henki, omaavat yhteisen Jumaluuden. Hierarkiassa Poika on alisteinen Isälleen ja Pyhä Henki on tullut Isästä ja Pojasta. Ristillä ihmis Jeesus huusi " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit." Tässä ihmis Jeesus huomaa, että Pyhä Henki jättää hänet yksin, kun kaikki maailman lhmisten synnit vuodatetaan ihmis Jeesuksen päälle lunastettavaksi ja kuolemalla kuoletettavaksi. Näiden tapahtumien Jumalallinen Pyhyys ja viisaus avautuu jossain kristityn kasvun aikana.
Oletko koskaan edes kävellyt teologisen opinahjon ohi;-D
Tietämyksesi Raamatun syntyhistoriasta on onnettoman matalalla tasolla, eikä sinulla ole edes edellytyksiä ymmärtää tieteellistä tekstiä, koska ajatusmaailmasi on niin läpikotaisin ideologian saastuttama..
- Anonyymi
Ei Paavali, eivät apostolit, ei edes Jeesus itse, EI KUKAAN pidä Jeesusta Jumalana Raamatussa!
Raamattu puhuu jyrkästi tuota tuollaista luulottelua vastaan!
Mutta kun ei lueta Raamattua!
Luulotellaan vain, että mitä siinä lukee!
Raamattu KIELTÄÄ epäjumalien palvonnan!- Anonyymi
Jeesus Jumalana Kristus-nimellä, on ristiin kirottu uhri vain ISRAELIN JUMALA, jonka kristiuskolla Paavali hävitti pelikentältä, että ihmiset luulisivat juutalaisten jumaluutta muinaiseksi Israelin jumalaksi, ja juutalaisia muka muinaisiksi israelilaisiksi.
Kyseessä on jumalahuijaus - sekä israelilaisten identiteettivarkaus - mihin mm. perustuu, että juutalaisilla on tänä päivänä oma valtio. Palestiinan alueella.
- Anonyymi
Väitetään, että Vanhan Testamentin käskyt on kumottu!
Kuka ne on kumonnut ja milloin?
Esim. Sian syönti, sabatin vietto, kuukautiskäsky, valojen vannominen, jne., jne.!
Niitähän rikotaan koko ajan, vaikka eihän niitä ole kumottu!
Yksijumalaisuuttakaan EI OLE KUMOTTU, mutta silti niitä nyt on YKSI, kaksi, kolme....ja ties kuinka monta kohta?!
Paavalikin suuteli miehiä minkä ennätti ja..... No joo... Kai se pitää hyväksyä, kun jo 2000 vuotta sitten Ja itse Paavali ja... mutta sikaa Paavali eikä Jeesus suuhunsa pistänyt... Kyllä jämtti on niin... vaikka kuka jotain toista väittäisi!- Anonyymi
Ei niitä olekaan kumottu, vaan ne on täytetty. Jeesus täytti ne. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä olekaan kumottu, vaan ne on täytetty. Jeesus täytti ne. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. "
Kuka kirjoitti näin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vatsa täytetty kinkulla.
- Anonyymi
Ja kohta se on joulukin.
- Anonyymi
No on se, en narraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No on se, en narraa.
Joka vuosi han se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka vuosi han se on.
Toivottavasti tulee valkoinen joulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti tulee valkoinen joulu.
Joulu ilman lunta ei tunnu joululta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulu ilman lunta ei tunnu joululta.
Toivottavasti ei tule taas mitään sateenkaari-kalenteria. En tykkää yhtään tästä jatkuvasta homouden tyrkytyksestä. Eikö ne voisi edes jouluna pitää vähän taukoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti ei tule taas mitään sateenkaari-kalenteria. En tykkää yhtään tästä jatkuvasta homouden tyrkytyksestä. Eikö ne voisi edes jouluna pitää vähän taukoa?
Niin sateenkaari on Luojajumalan merkki ikuisesta liitosta itsensä ja kaiken luomansa välillä. Löytyy 1.Mooseksen kirja. Ja uusi liitto Jeesuksen verellä, on sitten toisen jumaluuden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sateenkaari on Luojajumalan merkki ikuisesta liitosta itsensä ja kaiken luomansa välillä. Löytyy 1.Mooseksen kirja. Ja uusi liitto Jeesuksen verellä, on sitten toisen jumaluuden kanssa.
Sateenkaari tosiaankin on Jumalan liitto kaiken lihan, ihmisten ja eläinten kanssa.
On aivan väärin että se on nyt lokaan poljettu.
Hitler puolestaan saattoi lokaan hakaristin, joka vuosituhannet oli symbooli jostain aivan muusta.
Milloinkahan risti häväistään samalla tavoin.
Sateenkaari luovutettiin liian helposti, siitä vähääkään tappelematta. Se on ja pysyy merkkinä Jumalan liitosta meidän kanssamme!!! 🌈
- Anonyymi
Onko sinulla tietämättä, että kristinuskon jumaluus juutalaisuudessa on Baal-jumala, joka vaatii ihmisuhrejakin - Raamatun mukaan tulivuori, ja se Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7)?
- Anonyymi
Tai onko sinulla tietämättä, että Jeesus opetti israelilaisena Israelin Jumalasta taivadten valtakunnan isä Jumalana, ja sanoi juutalaisuuden jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai onko sinulla tietämättä, että Jeesus opetti israelilaisena Israelin Jumalasta taivadten valtakunnan isä Jumalana, ja sanoi juutalaisuuden jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?
Tai entä, oletko tietoinen 5.Mooseksen kirja luku 13, että Baal-jumala Jahve, juutalaisuuden ja kristinuskon jumaluus, määrää ihmeidentekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo (Jeesus Israelin Jumalan)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai entä, oletko tietoinen 5.Mooseksen kirja luku 13, että Baal-jumala Jahve, juutalaisuuden ja kristinuskon jumaluus, määrää ihmeidentekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo (Jeesus Israelin Jumalan)?
Tai tietoinen Rasmatusta, että Paavali sanoo tehdessään kristinuskon, palvelleensa vain isiensä Jumalaa, joka on uhrikulttijumala Baal, jonka vastustamisesta Paavali juuri surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä?
Kopioimalla Raamatun tekstejä, ei tarinan totuus ja logiikka ilman aivoja, aukea jumalineen yhtään mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai tietoinen Rasmatusta, että Paavali sanoo tehdessään kristinuskon, palvelleensa vain isiensä Jumalaa, joka on uhrikulttijumala Baal, jonka vastustamisesta Paavali juuri surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä?
Kopioimalla Raamatun tekstejä, ei tarinan totuus ja logiikka ilman aivoja, aukea jumalineen yhtään mitenkään.Niin, ja aloittajan luokaton tekstien kopiointi, ei osoita mistään yhtään mitään.
- Anonyymi
En ole tuota tutkinut. Sinä olet siitä täällä kirjoitellut. Oliko sillä mitään tekemistä sen Mooseksen appi-ukon kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja aloittajan luokaton tekstien kopiointi, ei osoita mistään yhtään mitään.
Voit olla oikeassakin, että hyödytöntä saattoi olla niiden kopiointi tänne, mutta mutta enpä sitä kadu.
- Anonyymi
Annan tälle ketjulle arvostelussa hihhulien kajahtanaisuusasteeksi: 10+ 🙏
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki712772Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from752328Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276752178Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä22065Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen51484Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue101439- 781162
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis81070- 691067
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘1191024