Minkälainen on saatanan synagooga nykyajanmuodon seurakuntana?
Saatanan synagooga?
76
284
Vastaukset
- Anonyymi
Se, mitä Sana ilmoittaa: minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. Saananan synagooga on "jotka sanovat olevansa juutalaisia" siis valejuutalaisia ja meidän ajassa vaikkapa myheritagejuutalaisia niitä, jotka kaivavat sukuaan vaikka Aadamin asti, jotta saisivat juutalaisen statuksen.
Saatanan synagoogon tunnusmerkkiin kuuluu Jeesuksen omien pilkkaaminen. - Anonyymi
Valejuutalaisia tosiaan, jotka elävät yhä vanhassa liitossa vaikka uusi on sijaan tullut ja Henki on ottanut lain ja juutalasten säädösten paikan.
- Anonyymi
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Jeesusta meidän on uskominen eikä mitään Tarsolaisia palkkamurhaajia, jotka eivät totuudessa pysy.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
- Anonyymi
Se on sellainen, jossa seurakunnan johtaja/vanhemmmisto toimivat itsevaltiaana "jumalan" äänenä, joitten mielipiteitä ei kenenkään seurakuntalaisen ole lupa arvostella.
- AnonyymiUUSI
Nykyajanmuodon saatanan synagooga on seurakunta, joka ei pysy pystyssä, vaan leviää kuin paska junttilan tuvan seinään, koska ei ole ketään Jumalan mielistä seurakuntalaista, joka seurakunnan pystyyn nostaisi. Kun johtajaksi ja saarnamieheksi itse itsensä korottanut henkilö lähtee seurakunnasta, niin yleensä seurakunnalle käy em. kaltaisesti, eikä sitä enään ole, sillä muistokin on unohdettu.
- Anonyymi
Sieltä ovat sielullisesti kaikki sotahullut kotoisin.
"Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."- Anonyymi
saatanan synagooga on näkymättömässä maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatanan synagooga on näkymättömässä maailmassa.
Voi tosiaankin olla näkymättömässä maailmassa, mutta toimii kuitenkin näkyvällä, Jumalan vastaisella tavalla.
- Anonyymi
Toraistien yhteisö johtajana Keijo Lindeman.
- Anonyymi
Älä vaivu synkkyyteen vaikka rupeaa olemaan kaamosaika. Syksy on tullut. Sinustakin sen huomaa. On vaan sulla ajatukset.
- Anonyymi
Saatanan synagooga tarkoittaa samaa asiaa kuin korvausteologia.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli Juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Israelin kansalaisia, joista Juudan heimo on kaikista korkeammalle korotettu, koska Jeesus syntyi siihen heimoon.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
>>>>Minkälainen on saatanan synagooga nykyajanmuodon seurakuntana?<<<
-------------
"Saatanan synagooga"
Ilmestys kirjan maininta "saatanan synagooga” ( Ilm.3:9.)
( huom ! Ilm.kirjan arvioitu kirjoitus ajankohta n. v. 96 ke is a r i
Domitianuksen aikana ) La i n a u s kirjasta :Jukka Thuren - Israelin usko- Sley 1977 - sivulta 110 – 111.
“.Joh 15:25 näkee, että koko Jeesuksen kärsimyshistoriassa toteutui
Ps 69:5. Jeesusta on vihattu syyttä. Mt 27: 34 ja Mk 15: 36 / Mt 27: 48 / Joh 19: 29 (vrt. Lk 23: 36) sisältävät viittauksen Ps 69:22:een. Jeesukselle juotettiin hapanviiniä. Myös Ps 69:23—26 :sta lainatut kiroukset Apt 1:20 ja Rm 11:9s edellyttävät, että Juudas / juutalaiset ovat ensin hylänneet Ps 69:n veisaajan, Messiaan.
Kohtalokkaaksi muodostui vihdoin Ps 69: 29: "Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun." Synagoga liitti tämän toivomuksen joskus v. 80—90 käyttöön otettuun Birkat haminim- benediktioon, joka lisättiin kolmesti päivässä luettavaan Tefillan eli 18 -rukouksen kaavaan.
R. Samuel Pienen laatima ja R. Gamaliel II:n hyväksymä sanamuoto lienee kuulunut suunnilleen näin(alaviite 2) Luopioilla älköön olko toivoa. Tuhoa pian, meidän päivinämme ilkeyden (=Rooman) valta. Kristityt (noserim) ja lahkolaiset hävitkööt silmänräpäyksessä — pyyhittäköön heidät elämän kirjasta, etteivät olisi kirjoitettuina vanhurskasten lukuun. Siunattu sinä JHWH, joka painat röyhkeät maahan."
Kristittyjen juutalaisten oli tämän jälkeen pakko jäädä pois synagoga jumalanpalveluksista.Ilm.3:5, 8—11 ja monet muut Ilm:n viittaukset "elämän kirjaan" selittyvät ainakin osaksi tältä taustalta:
Jeesus Nasaretilainen eli "etymologisesti" tulkittuna noser ('vaarinpitäjä'), on pitävä vaarin kaikista kristityistä (noserim) eli niistä, jotka "pitävät vaarin" hänen sanastaan eivätkä kiellä hänen nimeään. Elämän kirja on hänen hallussaan; Synagogan kirouksia ei siis taivaassa toteuteta.
Sen sijaan Herran Synagogasta on nyt tullut kirouksia lausuva Saatanan / pahan puhujan synagoga, jonka jäsenet eivät enää ole 'tunnustajia' (=juutalaisia) vaan 'valehtelijoita' eli jumalankieltäjiä, jotka 'herjaavat' (2:5) kristityissä Kristusta ja Kristuksessa Jumalaa.
Näin Birkat haminim on toteuttanut juutalaiskristittyjen kohdalla saman, minkä ristinkärsimys Jeesuksen: oma kansa on herjaten hylännyt ne, jotka kiivailevat maailmanlaajan seurakunnan ykseyden puolesta.
Jo aikoja sitten Synagoga on korjannut Birkat haminim -benediktiota. Enää ei siis myöskään Ilm:n syytös osu oman aikamme juutalaisuuteen, Kirkolla on sekä oikeus että velvollisuus vihdoinkin uudestaan tutkia suhdettaan Synagogaan.
Tällöin Kirkko joutunee tunnustamaan, että moni juutalainen on kristittyjen ja jopa Kirkon taholta joutunut kärsimään häväistystä ja tuskaa, koska on kiivaillut Jumalan huoneen puolesta. Eikö Messias ole kärsinyt hänenkin kanssaan?.”
(Alaviite (2.) Kirche und Synagoge I,1968, 36.- Anonyymi
Ilm.3:5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä............8. Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi…”
Ps.69:5.”.. Enemmän kuin hiuksia päässäni on niitä, jotka minua syyttömästi vihaavat; paljon on niitä, jotka tahtovat tuhota minut, jotka syyttä ovat vihollisiani; mitä en ole ryöstänyt, se täytyy minun maksaa…”
Ps.69:22.”.. Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä..”
Ps.69:23. “..Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi, ansaksi noille suruttomille.24. Soetkoot heidän silmänsä, niin etteivät näe, ja saata heidän lanteensa alati horjumaan.25. Vuodata vihastuksesi heidän päällensä, ja yllättäköön heidät sinun vihasi hehku. 26. Joutukoon heidän leiripaikkansa autioksi, älköön heidän majoissansa asukasta olko..” - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilm.3:5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä............8. Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi…”
Ps.69:5.”.. Enemmän kuin hiuksia päässäni on niitä, jotka minua syyttömästi vihaavat; paljon on niitä, jotka tahtovat tuhota minut, jotka syyttä ovat vihollisiani; mitä en ole ryöstänyt, se täytyy minun maksaa…”
Ps.69:22.”.. Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä..”
Ps.69:23. “..Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi, ansaksi noille suruttomille.24. Soetkoot heidän silmänsä, niin etteivät näe, ja saata heidän lanteensa alati horjumaan.25. Vuodata vihastuksesi heidän päällensä, ja yllättäköön heidät sinun vihasi hehku. 26. Joutukoon heidän leiripaikkansa autioksi, älköön heidän majoissansa asukasta olko..”"minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan."
Jos murhaajia halutaan auttaa niin autettujen muutos näkyy kuten tässä eikä niin että heitä vaan kuljetetaan Suomeen raiskaamaan lapsia.
- Anonyymi
Saatanan synagooga tarkoittaa valejuutatalaisia, jotka yrittävät noudattaa juutalaisia säädöksiä, vaikka eivät ole juutalaisia.
- Anonyymi
Lahkolaiset ovat valejuutalaisia, esiintyvät valittuina, jotka ottavat Juutalaisten paikan pyhässä kaupungissa.
Parham oli antisemitisti. Piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä vietiin vankilaankin.
Veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista.
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' - Anonyymi
Oikaet Juutalaiset, pojat on ympärileikattu. Siitä heidät tuntee. Ei ole mitään valejuutalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaiset ovat valejuutalaisia, esiintyvät valittuina, jotka ottavat Juutalaisten paikan pyhässä kaupungissa.
Parham oli antisemitisti. Piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan, mistä vietiin vankilaankin.
Veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista.
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikaet Juutalaiset, pojat on ympärileikattu. Siitä heidät tuntee. Ei ole mitään valejuutalaisia.
Mitä on jäljellä 12 sukukunnasta nykyään voin vain arvailla mutta se ei ole totuus..
- Anonyymi
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.- Anonyymi
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
- Anonyymi
Ei siellä Pyhässä kaupungissa ole yhtään pakanaa (valejuutalaisia).
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Ei voi olla saatanan synagoogassa jos ei yritä olla juutalainen ja noudattaa niiden säädöksiä.
- AnonyymiUUSI
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia palkkamurhaajia.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Jumalan lakien vastaan hyökkääminen, vähättely, mitätöiminen, väärän selityksen niille antaminen, on kapinaa ja niskoittelua Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.
Mitäs nämä lakien kieltävät Jeesustelijat ovat muita kuin helluntailaisia?
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
Jumalan lain rikkomista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia palkkamurhaajia.
Jumalan lakien vastaan hyökkääminen, vähättely, mitätöiminen, väärän selityksen niille antaminen, on kapinaa ja niskoittelua Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.
Mitäs nämä lakien kieltävät Jeesustelijat ovat muita kuin helluntailaisia?
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jumalan lain rikkomista.Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari! Rienaajien kirjoituksilla ei ole mitään väliä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari! Rienaajien kirjoituksilla ei ole mitään väliä!
Saatana meni ensin Juudakseen, sitten kävi Pietarissa ja meni Paavaliin.
Avasiko sitten jonkin portin Pietariinkin, mene ja teidä.
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä
- AnonyymiUUSI
En aikonut tähän ensin kirjoittaa mutta "maailmanmenossa" sain oivalluksen.
Siellä riidellään terroristien ja murhaajien auttamisesta ja hoitamisesta sekä uhrien vähättelystä.
Ymmärsin että fariseukset ovat pahempia ja julmempia kuin ne rikolliset joita Jeesus halusi armahtaa.
Fariseukset ovat saatanan synagooka. He tuo yhteiskuntaan terroristeja murhaamaan ihmisiä ja selittää että heitä pitää auttaa, terroristit ovat uhreja eivät heidän murhaamansa ihmiset. Näin he EDISTÄÄ pahuutta ja raakuutta, vahvistaa sen leviämistä yhteiskunnan kaikkiin osa-alueisiin.
He kuvittelevat tekevänsä hyvää mutta levittävät terrorismia. He ovat fariseuksia joilla ei ole mitään ymmärrystä hyvän ja pahan eroista.
He sanovat seuraavansa Jeesusta mutta auttavat murhaajia murhaamisen levittämisessä.- AnonyymiUUSI
Saatanan synagoogalaiset ovat Israel mielisiä, eivät näe siinä mitään pahaa ja myötäilevät monesti vanhan liiton tekstejä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan synagoogalaiset ovat Israel mielisiä, eivät näe siinä mitään pahaa ja myötäilevät monesti vanhan liiton tekstejä.
Hihhulit kieltää Jumalan lait ja käskyt.
Mitäs muitakaan nämä Jeesustelijat ovat kuin heluntailaisia?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Jumalan lain rikkomista.
- AnonyymiUUSI
Israel on Jumalan valittu kansa. Muiden kansojen ja ihmisten kohtalot riippuu siitä, miten he suhtauvat Israeliin ja Juutalaisiin.
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. - AnonyymiUUSI
Netanjahu on tämän ajan profeetta Elisa ja Trump hänen profeettansa.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12] - AnonyymiUUSI
1. Kun. 19:17
Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa. - AnonyymiUUSI
Saatanan synagoogan uskovat tosiaan ovat valejuutalaisia, jotka myötäilevät Israeli, mutta eivät ole juutalaisia. Se on täydellisesti sitä mitä Raamattu kuvaa valejuutalaisista.
Sellaiset eivät ole uuden liiton uskovia, mikään uuden liiton tekstit eivät tue heitä ja heidän arvojaan. He eivät voi kuvasta uskoaan mitenkään muutoin kuin herjaamalla.- AnonyymiUUSI
Paavali ei kuulu tähän joukkoon Jeesuksen valitsemien 12 apostolien joukkoon,
eikä siellä pyhässä kaupungissa ole yhtään pakanoita.
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei kuulu tähän joukkoon Jeesuksen valitsemien 12 apostolien joukkoon,
eikä siellä pyhässä kaupungissa ole yhtään pakanoita.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Ei näy Parhamia tai Olsenia?
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:21
Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.
- AnonyymiUUSI
Paavali oli aivan oikea juutalainen, oikea kiihkofariseus, joka vainosi alkuseurakuntaa juuri siksi että eivät noudattaneet juutalaisia tapoja. Hän vainosi heitä olivat ne sitten juutalaisia tai eivät jos eivät viettäneet mm. sapattia kuten juutalaisten piti viettää.
Joskin Paavali koko kääntymyksen, hänestä tuli Hengen mies, joka vaelsi Pyhässä Hengessä ja yhdessä Pietarin kanssa veivät sanomaa vain pakanoille ilman juutalaisuuden ja sapatin painolastia. Vaikka he olivat juutalaisia he ymmärsivät sen miten pakanoille ei pitänyt antaa kuin ne välttämättömät ohjeet eikä tehdä heistä mitään valejuutalaisia. - AnonyymiUUSI
Pyhään kaupunkiin ei ole mitään Parhamin portteja eikä Paavalin nimeä edes mainita.
12 Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
31 on kolme porttia. Kaupungin portit on nimetty Israelin heimojen mukaan, ja nämä pohjoisen puoleiset portit ovat Ruubeninportti, Juudanportti ja Leevinportti. [48:31-34: Ilm. 21:12]
32 Itäsivu on samoin neljätuhattaviisisataa kyynärää pitkä, ja siinä on kolme porttia: Joosefinportti, Benjamininportti ja Daninportti.
33 Eteläsivunkin pituus on neljätuhattaviisisataa kyynärää, ja siinä on kolme porttia: Simeoninportti, Isaskarinportti ja Sebuloninportti.
34 Länsisivu on sekin neljätuhattaviisisataa kyynärää pitkä, ja siinä on kolme porttia: Gadinportti, Asserinportti ja Naftalinportti.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostoliksi valittiin Mattias,
ei Paavalia kuten usein opetetaan. - AnonyymiUUSI
Paavalissa asusteli Saatanan enkeli eli demoni, eikä mies mahtanut sille yhtään mitään. Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema.
Room. 7:19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.- AnonyymiUUSI
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - AnonyymiUUSI
>>>>Paavalissa asusteli Saatanan enkeli eli demoni, eikä mies mahtanut sille yhtään mitään. Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema.
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.<<<<
"Enkeli"- kr. "angelos".."lähetti", siis jonkun lähettämä lähetti on persoona eikä ole kenenkään "nahkan" alla.
Paavalin "pistimet" "rusikoimiset" olivat ulkoa päin tulleita kivityksiä yms. sellaisia joita saatanan vaikutuksesta sen talutus nuorassa olleet ihmiset tekivät. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Paavalissa asusteli Saatanan enkeli eli demoni, eikä mies mahtanut sille yhtään mitään. Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema.
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.<<<<
"Enkeli"- kr. "angelos".."lähetti", siis jonkun lähettämä lähetti on persoona eikä ole kenenkään "nahkan" alla.
Paavalin "pistimet" "rusikoimiset" olivat ulkoa päin tulleita kivityksiä yms. sellaisia joita saatanan vaikutuksesta sen talutus nuorassa olleet ihmiset tekivät.Paavalissa vaikutti Jumalan Henki. On vaarallista sanoa Jumalan Hengen vaikutusta paholaisen teoiksi. Se on vaarallista sanojalle itselleen mikäli tahtoo iankaikkiseen elämään Jumala yhteydessä
Saatana ei voi ajaa ulos saatanaa
(Apt.16:6-40.) ”Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tätä hän teki monta päivää.
Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.”
Apostolien teot 16:16-18 FB38 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin "pistimet" "rusikoimiset" olivat ulkoa päin tulleita kivityksiä yms. sellaisia joita saatanan vaikutuksesta sen talutus nuorassa olleet ihmiset tekivät.Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä , joilta puuttuu fyysinen ruumis.
Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, joka tulee ihmiseen ja Pyhä Henki poistuu, jos sellaisen on aikaisemmin saanut.
Eikä se Paavalin saama demoni mikään pikkupiru ollutkaan, vaan Saatanan viestinnän ammattilainen, paha demoni, minkä Paavali sai, eikä sitä otettu pois "The messenger of Satan" -niminen henkiolento.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Demoni laittoi Paavalin puhumaan sekavia hurmoskieliä Korintossa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Demonia ei otettu pois rukouksista huolimatta. Se ei saanut nousulupaa lentoon...For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa vaikutti Jumalan Henki. On vaarallista sanoa Jumalan Hengen vaikutusta paholaisen teoiksi. Se on vaarallista sanojalle itselleen mikäli tahtoo iankaikkiseen elämään Jumala yhteydessä
Saatana ei voi ajaa ulos saatanaa
(Apt.16:6-40.) ”Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Ja tätä hän teki monta päivää.
Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.”
Apostolien teot 16:16-18 FB38Paavalissa vaikutti valheen henki ja satanan demoni, joka antoi hänelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepälty siihen tekoon. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa vaikutti valheen henki ja satanan demoni, joka antoi hänelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepälty siihen tekoon.Pietari oli se henkilö, joka puhui murhista, joten hän olisi ollut myös epäiltyjen listalla hyvin korkealla.
- AnonyymiUUSI
Jumala valitsi juuri siksi Paavalin pakanoiden apostoliksi, että hänellä oli paras mahdollinen tietämys juutalaisuudesta. Hän oli ollut kaikista lakihkiihkoisin juutalainen kuten itse myöntää, että oli siinä pidemmällä kuin ikätoverinsa eikä tietenkään voinut sietää uuden liiton uskovia, jotka eivät viettäneet sapattia eikä noudattaneet muitakaan juutalaisia tapoja. Jos siihen tehtävään olisi asetettu joku muu, jolla ei olisi ollut sitä asennetta, ei hän olisi osannut vastustaa juutalaisia eikä tuoda esille sitä miten uusi liitto ei ole mikään juutalaisuuden liitto vanhoine tapoineen. Nyt kun Paavali tunsi hyvin tarkasti Tooran sekä tiesi mihin sen orjallinen noudattaminen johti, hän osasi vastustaa sitä ja sanoa älyttömiksi niitä, jotka hylkäsivät Pyhän Hengen liiton ja alkoivat vaeltaa lakien mukaan lihallisesti.
Paavalilla ei kuitenkaan ollut sellainen tyyli julistaa, että olisi lähtenyt herjaamaan juutalaisia mikä itsekin oli, vaan hän pyrki siihen ettei loukkaa ketään mutta kertoo silti ristiinnaulitusta Jeesuksesta, miten siihen nojaa kaikkien pelastus eikä lakiin. Paavali ei tieten tahtoen juutalaisten seurassa, niiden, jotka eivät olleet kääntyneet rikkonut sapattia tai muita säädöksiä. Vain siinä tapauksessa hän puuttui niihin, jos juutalainen, joka oli olevinaan uuden liiton uskova niitä noudatti ja niihin nojasi, silloin hän sanoi heitä älyttömiksi.
Toinen asia mikä erottuu Paavalista, että hän ei kuten sanoi millään puheen viisaudella eikä juonikkailla kertomuksilla yrittänyt saada ihmisiä uskomaan, vaan hän toi esille Jumalan voimaa, sitä miten voimallinen Jumala vaikkuttaa ihmisessä kun hän uskoo eikä siten että ihminen alkaa vain selittelmään jotain älyttömiä ja omaa tyhmiä mielipiteitä ja se on olevinaan jotain uskoa.- AnonyymiUUSI
Paavali ole valeapostoli, jota Jeesus ei tunnusta omakseen Johannes Kastajalle antamassaan Ilmestyskirjassa.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ole valeapostoli, jota Jeesus ei tunnusta omakseen Johannes Kastajalle antamassaan Ilmestyskirjassa.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet." Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."
Paavali koki pahan äkkikuoleman Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.
- AnonyymiUUSI
Pavalin valinnasta on vain hänen omat tarinansa, luotettavat todistajat puuttuvat.
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.
Salamanvälähdys ja sokaistuminen Damaskotiellä viittaa paremminkin valejeesuksen eli Saatanan ilmestymiseen.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
Jeesus varoitti hänen taivaaseen menon jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista "Minä sen olen"...ja uusista Paavalin kaltaisista suuruuksista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Hyvin täsmää Damaskontien tapahtumiin.
Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - AnonyymiUUSI
Ainoastaan Pietari erehtyi yhteistyöhän Paavalin kanssa kohtalokkain seurauksin. Paha äkkikuolema Roomassa.
Vain Korintossa osa porukkaa piti Paavalia apostolina, mutta ei juurikaan muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Paavali repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen"
Luuk. 11:23
Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa - AnonyymiUUSI
Näin se vaan on, että Paavali ei ole Jeesuksen valitsema Karitsan apostoli.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - AnonyymiUUSI
Eihän apostoleilla olisi ollut ilman Paavalia voimaa viedä sanomaa pakanoille. Paavali entisenä kunnon fariseuksena tiesi mikä fariseusten mielessä liikkui ja miten väärin juutalainen usko on siihen nähden mitä Jeesus opetti. Hänellä oli tietämys ja rohkeus viedä sanoma pakanoille mihin pelkästään muut apostolit eivät olisi pystyneet, vaan olisivat alkaneet juutalaisten seurassa näytellä vanhan liiton uskovia vainojen pelossa kuten jo kävi ja johon Paavali puuttui kovalla kädellä, että tuollainen teeskentely saa loppua.
Ei ollut mitenkään helppoa olla Jeesuksen Kristuksen seuraaja juutalaisten keskuudessa, ei voinut mennä synagoogaan kertomaan että se Jeesus, jonka te menitte sapattirikkomuksista tappamaan, onkin nyt pelastus, jonka kautta saadaan Pyhä Henki ja uusi elämä. Tai aivan alussa se onnistui, mutta kun selvisi mistä uskosta oli kyse, ei ollut enää asiaa juutalaisten keskuuteen.
Juutalaiset vihastui Paavalin niin paljon, että lupasivat olla syömättä ja juomatta ennen kuin ovat tappaneet Paavalin. Sillä kertaa kävi heille gazalaiset ja saivat kyllä nähdä tosissaan nälkää.
Pakanoiden keskuudessa ei Paavalilla ollut mitään hätää. He olivat fiksumpaa väkeä kuin mitä juutalaiset, jotka olivat heti vainoamassa ja tappamassa jos asioita ei kerrottu heidän haluamallaan tavalla. Pakanoiden parissa taasen oli se, että he villiintyivät liiaksi Kristuksen vapaudesta kun heillä ei ollut aikaisempaa uskonnollista kokemusta ja heille piti antaa aivan käytännön ohjeita miten käyttäytyä vaikka uudessa liitossa ei mitään lakeja ja sääntöjä ollut, mutta pakanat ennen kuin saivat Pyhän Hengen ja siinä pysyivät saattoivat käyttäytyä miten tahansa.
Ilman Paavalia emme tietäisi uskosta mitään, ei meillä olisi mitään käsitystä miten Hengen ihmisten tulisi vaeltaa, mitä vaaroja heillä on ja mitkä ovat hengen hedelmät. Muutoin olisimme vielä vanhan liiton pauloissa omituisine mielipiteinemme ja uskomuksinemme ja aina vain herjaamassa eikä siitä mihinkään kasvamassa.- AnonyymiUUSI
Jeesusta ei tuomittu sapatin rikkomisesta.
- AnonyymiUUSI
Ilman Paavalin opetuksia, usko olisi vain alituista herjaamista.
- AnonyymiUUSI
SuomiPELLET kuvittelee että Juutalaiset muka rakastavat heitä ja haluavat jakaa tämän maailman heidän kanssaan!!!
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/11/image.png
Juutalaiset haluavat TAPPAA SINUT EDOMIITTI VÄÄRÄUSKOINEN CAUCASOIDI KOIRA!!!
https://mega.nz/file/UM4nAYQC#gR8aZEdc7LUhIl1UYWKLaYns5zJZOnZao7dtpfH3bKM
MUAHAHAHAHAHAHAAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/11/image-1.png - AnonyymiUUSI
"..Millaista opiskelu teologisessa on? Minkälaisia haasteita papit kohtaavat työssään?.."
Isännän pöydässä | Vieraana Pauli Selkee. Osa 1/2 | TV7
Isännän pöydässä | Vieraana Pauli Selkee. Osa 2/2 | TV7 - AnonyymiUUSI
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
Alussa oli Logos.
Logos on latinaa ja tarkoitta tietoa, viisautta, järkeä, logiikkaa....- AnonyymiUUSI
Logos on kreikkaa. 😁
- AnonyymiUUSI
Sananl. 8:5
Hankkikaa viisautta, te ymmärtämättömät, hankkikaa tietoa, te houkat!
Ei se "sanan vastaanottaminen" tarkoita mitään uskoontuloa helluntailaiseksi, vaan asioiden perinpohjaista tutkimista.
Ap. t. 17:11
Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. - AnonyymiUUSI
Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
- AnonyymiUUSI
Kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä lahkolaispiireissä.
- AnonyymiUUSI
Jeesus on Juutalainen ja kaikki pyhän kaupungin asukkaan ovat Juutalaisia ja Israelin valitun kansan jäseniä. Ei siellä ole mitään pakanoiden osastoja, eikä Paavalin perustuksia. Älä anna pettää itseäsi.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Ilm. 21:21
Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.
Pakanoiden on turha uneksia mistään kultaisista kaduista ja helmiporteista.- AnonyymiUUSI
Mormoonit puhuvat kultaisista levyistä, joita ei ole koskaan lytynyt. Helluntailaiset puhuvat kultaisista hipuista, mitä tippuu taivaalta kokouksien aikana ja itsestään hampaisiin ilmestyvistä kultaisista paikoista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mormoonit puhuvat kultaisista levyistä, joita ei ole koskaan lytynyt. Helluntailaiset puhuvat kultaisista hipuista, mitä tippuu taivaalta kokouksien aikana ja itsestään hampaisiin ilmestyvistä kultaisista paikoista.
Nythän se kullan hinta on korkealla. Hellareiden kannattaisi myydä ne kultahimput?
- AnonyymiUUSI
Kaikki pyhän kaupungin asukkaat ovat Jeesuksen uskonveljiä.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
- AnonyymiUUSI
Paavali ja moni muu kapinoi Jumalan lakeja ja käskyjä vastaan.
Jumalan lakien ja käskyjen mukaan eläminen on kaiken siunauksen perusta ja lähtökohta ihmisen elämässä.
1. Kun. 3:14
"Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]- AnonyymiUUSI
Saatanan synagogasta puhuttiin Ilmestyskirjan sanomassa muinaisella Smyrnan seurakunnalle. Nykyisin alue tunnetaan nimellä İzmir.
Seurakunnan sanottiinkin fyysisesti köyhäksi. Mutta kaikkein tärkeintä oli hengellinen rikkaus, josta Jeesus Kristus sanomassaan heille mainitsee.
Seurakunnalla oli vaikeaa elää tuossa aikakaudessa. Jotkut tuon kaupungin juutalaisista ehkä aiheuttivat heille ahdistusta tai jotain muuta. Kenties kysymys oli vainoista. Kristityillähän oli erityisen vaikeaa ensimmäisellä vuosisadalla kun seurakunnat alkoivat saastua sisältä päin siis seurakunnan sisäpiiristä alkoi luopumus tuottaa hedelmää jo Paavalin päivinä.
Kolmesataa luvulle tultaessa varhaiskristillisestä ihanteesta oli jäljellä enää vain rippeet. - AnonyymiUUSI
Kaikki Uuden Jerusalemin asukkaat ovat Jeesuksen uskonveljiä, Juutalaisia. Ei pakanoita.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun.
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Jeeusta meidän on seuraaminen, eikä mitään Tarsolaisia palkkamurhaajia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Uuden Jerusalemin asukkaat ovat Jeesuksen uskonveljiä, Juutalaisia. Ei pakanoita.
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun.
Jeeusta meidän on seuraaminen, eikä mitään Tarsolaisia palkkamurhaajia.Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, joka on lähes kadonnut, kun hän tulee takaisin maan päälle Galilean vuorelle.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, joka on lähes kadonnut, kun hän tulee takaisin maan päälle Galilean vuorelle.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan synagogasta puhuttiin Ilmestyskirjan sanomassa muinaisella Smyrnan seurakunnalle. Nykyisin alue tunnetaan nimellä İzmir.
Seurakunnan sanottiinkin fyysisesti köyhäksi. Mutta kaikkein tärkeintä oli hengellinen rikkaus, josta Jeesus Kristus sanomassaan heille mainitsee.
Seurakunnalla oli vaikeaa elää tuossa aikakaudessa. Jotkut tuon kaupungin juutalaisista ehkä aiheuttivat heille ahdistusta tai jotain muuta. Kenties kysymys oli vainoista. Kristityillähän oli erityisen vaikeaa ensimmäisellä vuosisadalla kun seurakunnat alkoivat saastua sisältä päin siis seurakunnan sisäpiiristä alkoi luopumus tuottaa hedelmää jo Paavalin päivinä.
Kolmesataa luvulle tultaessa varhaiskristillisestä ihanteesta oli jäljellä enää vain rippeet.Antikristukset ja valeapostolit ottivat alkukirkon nopeasti haltuunsa, kirjoittaa Johannes, jonka toiset karkottivat sieltä pois Patmos nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- AnonyymiUUSI
Saataanan synagoogan porukka herjaa muita, on olevinaan hienompia kuin muut ja tietävinään asiat paremmin kuin muut.
- AnonyymiUUSI
Jeesus varoitti tästä ajasta kun lait ja käskyt julistetaan kumotuksi ja pelkkien uskon julistuksien perusteella mennään väkisin sisälle Jumalan valtakuntaan.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - AnonyymiUUSI
Baalin papit särkivät laintaulut ja aloittivat rajut hurmostanssit niiden murskattujen lainkohtien ympärillä.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan. - AnonyymiUUSI
Saatanan synagoogan porukka juputtaa samat herjat päivästä toiseen ja kuvittelee ymmärtävämsä kaikki paremmin kuin muut.
He yrittävät myötäillä juutalaisia vaikka eivät itse ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset10710706Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1638981Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906127Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi975161Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..324848Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään734428Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut664293Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi874121Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät513761Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa213698