Hei !
Törmäsin taas kerran siihen, että kuinka väärin jopa uskovaksi itseään nimittävät ymmärtävät sen, että mitä tuo ihan oikeasti tarkoittaa.
Eli ei ymmärretä sitä, että mistä ja kenen teoista tuossa puhutaan.
Ei eroteta ihmisen omia, ihmisen lihasta / omasta tahdosta lähteviä tekoja, Jumalan teoista, jotka Hän siis vaikuttaa ja saa aikaan lapsessaan.
Siis näistä Jumalan teoista ja tästä mekanismista ei tunnu olevan tietoa / ymmärrystä, siis kun Raamattu opettaa:
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli ydin tässä on se, että vaikuttaako Jumala ne teot, jotka siten ovat Jumalan tekoja, eikä ihmisen / uskovan omia tekoja !
Vai ovatko ne lähtöisin vain ihmisestä ?
Tuossa otsikon sanomassa siis ei puhuta ihmisen omista teoista, jotka ovat lähtöisin vain ihmisen lihasta, eli ihmisen omasta tahdosta, vaan niistä, jotka tulevat Jumalan aikaansaamina !
Riittäköön tämä alustukseksi ja mietittäväksi.
Usko ilman tekoja on kuollut.
57
192
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Aloittaja syöttää potaskaa.
Kyllä tuo aloituksen jae koskee juuri ihmisen omia tekoja vanhurskauttamisen perusteena.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.- AnonyymiUUSI
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - AnonyymiUUSI
Taisi nyt se koira älähtää johon jo aiemmin kalikka kalahti ?
No, luetaanko taas Raamattua, sieltä ne asiat selviävät kyllä:
Hepr. 11:31 Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.
Usko vaikutti teon, eli siten siis Jumala !
Mutta eihän voi ihminen näitä käsittää, kun ymmärrys asioissa on vajaata, ikävä kyllä.
No, luetaan nyt sitten yhdessä se Raamatunkohta laajemmin, eikä pätkitä sitä väärin, niin eiköhän se totuus ala selviämään ?
14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
!!!
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
!!!
Eli tässä siis verrataan Aabrahamin toimia Raahabin toimiin ja kerrotaan niiden samankaltaisuudesta !
Aabraham siis uskoi Jumalaan ja Jumalaa, ja Jumala siis sitten vaikutti ja sai aikaan sen , että hän oli valmis uhraamaan jopa ainokaisen poikansa, jonka tuli olla hänen perillinen ja laajan suvun jatkaja, Jumalan lupauksen mukaan.
Ja se Aabrahamin usko siis tuli täydelliseksi Jumalan vaikuttaman teon mukaan ja kautta !
Sitten sanotaan suoraan, että Raahabille kävi samoin !
Mutta eiväthän asiat tule oikein ja selviksi, jos Ramatusta revitään mielivaltaisesti vain YKSI JAE, ja seiitä sitten väännetään itselle ja omaan oppirakennelmaan sopiva oppi ja opetus !
Tälläinen jakeen repiminen on ominaista juurikin sielun viholliselle !
Siis ihan kuten saatana kiusasi Jeesusta Raamatun sanoilla / Kirjoituksilla irroittaen ne asiayhteydestä ja siten vääristellen niitä pahasti, kieroon vääntäen !
No, jatkan aiheesta myöhemmin lisää, myt on muuta menoa.
Luotan kyllä siihen, että kun tätä asiaa on kyllin käsitelty ja siitä keskusteltu, niin monille nämä asiat selkiintyvät.
Toki toisille kovaotsaisille tuskin ?
Mutta eletään kuitenkin toivossa ! 😊
- AnonyymiUUSI
Jumalan lain rikkominenkin on ihmisen oma teko.
- AnonyymiUUSI
Jumalan laki Jeesuksen opetuksen mukaan.
Mark 12:30: "ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'."
Joh 14:24: "Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt."
1Joh 3:10: "Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
- AnonyymiUUSI
No mutta sehän olisi hyvä se.
Pysytään ihan asialinjalla. - AnonyymiUUSI
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Paavali oli murhamies, Roomanvallan palkkamurhaaja ja yritti siksi kumota Jumalan lakien merkityksen kun oli kyse esim. Stefanoksen murhasta.
Mutta kun kyse oli naisten alistamesta ja vaientamisesta, niin kyllä kelpasi Paavalillekin lainpykälät.
1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.- AnonyymiUUSI
Paavalia ei saatu vastuuseen edes Jumalanmiehen Stefanoksen murhasta, josta hän kerskui ja pelotteli ihmisiä.
Paavali oli murhakoplan johtaja. Eikä se ollut ainoa murha laatuaan..."silloinkin"....
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - AnonyymiUUSI
Brutaalia. Onneksi jumalan lait ei ole voimassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Brutaalia. Onneksi jumalan lait ei ole voimassa.
Jeesuksen mukaan lait ovat voimassa prikulleen samassa muodossa tuhatvuotisen valtakunna loppuun asti. Ei mikään käännyttämällä aikaansaatu psykologin uskontila tai vakaumus.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Usko ei korvaa lain noudattamista, kuten väärin opetetaan.
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen mukaan lait ovat voimassa prikulleen samassa muodossa tuhatvuotisen valtakunna loppuun asti. Ei mikään käännyttämällä aikaansaatu psykologin uskontila tai vakaumus.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Usko ei korvaa lain noudattamista, kuten väärin opetetaan.
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Mitäpä me sen muinaisen hipin höpinöistä.
- AnonyymiUUSI
2Kor 10:6: "ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet."
Gal 5:7: "Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?"
1Piet 4:17: "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?" - AnonyymiUUSI
>> Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta.
- AnonyymiUUSI
Parhami ja Olseni oli niitä lihan miehiä.
- AnonyymiUUSI
Ihminen vastaa itse kaikista omista teoistaan.
Ei niistä voi syyttää mitään ulkopuolista tahoa, henkiä, lihoja tai vanhoja Aatameita.- AnonyymiUUSI
Kyllä perisynti vaikuttaa ihmisen lihallisuudessa.
Saatanan ovela juoni, henkivalta. - AnonyymiUUSI
Huvittava ja raukkamainen tuo sijaiskärsijäteoria.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä perisynti vaikuttaa ihmisen lihallisuudessa.
Saatanan ovela juoni, henkivalta.Perisynti ei puhu mistään lihoista, vaan ihminen kuoli hengellisen kuoleman perisynnissä.
Sinä päivänä, jona siitä syötte, te kuolette.
- AnonyymiUUSI
Vapautta! Vapautta!
Siitäkö se totuus löytyy?
1Moos 6:12: "Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä."
2Kor 11:3: "Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."
2Tim 3:8: "Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä."
2Piet 2:19: "ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on." - AnonyymiUUSI
Kreikan Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä (tai kerskui) valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Kaikki Paavalin puheet tuleekin verrata Jeesuksen omiin opetuksiin ja hänen kanssaan eläneiden oikeiden apostolien opetukseen.- AnonyymiUUSI
Ei ne viisaat Juutalaiset silloinkaan Paavalin uusia oppeja purematta nielaisseet, kuten nykyisin monet tekee.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
- AnonyymiUUSI
Mitäs muitakaan nämä lain kieltävät "Jeesustelijat" ovat kuin helluntailaisia?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - AnonyymiUUSI
Aloittajan tuoma jae on Jeesuksen veljen Jaakobin, Jerusaelmin seurakunna johtajan opetusta.
Jaak.2
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön
21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
Pahat hengetkin uskoo Jeesukseen, tuntee hänet ja julistavat Korkeimman Jumalan pojaksi.
Luuk. 8:28
Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?- AnonyymiUUSI
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lahkoon.
Ap. t. 19:15
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lahkoon.
Ap. t. 19:15
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet...eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitäään. Vanhemmiten ne piirteen usein vain korostuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
- AnonyymiUUSI
Alun esitetty tulkinta on hieman vääristynyt. Kysymys on todellakin ihmisen teoista. Sanoihan Jeesus että siitä tiedät tunnetaan minun opetuslapsiksi jos teette mitä pyydän teitä tekemään.
Kysymys on siis teoista., joita uskova tekee elämässään
Noudattaako hän Raamatun käskyjä ja moraalinormeja. Elääkö hän niiden kristillisten vastuiden mukaan, jotka uskova saa osakseen tullessaan Jeesuksen seuraajaksi.
Uskon aitous täytyy todistaa jotenkin, että se on elävää ja hedelmää tuottavaa. Teoilla EI kuitenkaan voi ansaita pelastusta.
Joten. Miten uskovana suhtaudut siihen Jeesuksen käskyyn, jonka hän viimeisenä ennen taivaaseen nousemistaan jokaiselle uskovalle henkilökohtaisesti antoi. Tuo käskyhän kuului seuraavasti:
" Menkää sen tähden kaikkeen maahan ja viekää sanoma hänestä maailmaan kansoille".- AnonyymiUUSI
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä ennen taivaaseen nousemista on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin loppuun.
Sitä puhetta hellarit vihaavat ja kiroavat.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - AnonyymiUUSI
>> Sanoihan Jeesus että siitä tiedät tunnetaan minun opetuslapsiksi jos teette mitä pyydän teitä tekemään. >>
Jeesus sanoi:
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
( Joh 13)
Ja mitä tekoihin tulee, niin Jeesus myöskin sanoo:
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. ( Joh 15)
Eli:
" Ilman minua te ette voi mitään tehdä."
Tämä tulee aloituksen avauksesta esille juuri tuosta Efesoilaiskirjeen tekstikohdasta.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. ( Ef 2)
Jos joku ei ole Kristuksessa, niin hän tekee omia tekojaan, toki hyviäkin, mutta ne eivät ole Jumalan Hengen johdatuksessa tehtyjä.
Uuden luomuksen Kristuksessa vaellus ja teot ovat Jumalan vaikuttamia, Hengen hedelmää ilmentäviä tekoja.
Entinen, esim. omavanhurskauden tavoittelukin, omien ansioiden tavoittelukin, on jäänyt taakse ja uusi on sijaan tullut.
Kuten Paavali todistaa, että vaikka pärjäsin hyvin lain noudattamisessa, on hylännyt sen arvottomana Jeesuksen tuntemisen rinnalla.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)
Vanhurskauden teot tapahtuvat vanhurskaudessa, joka tulee Jumalasta uskon perusteella.
Siis uskon teot, jotka tapahtuvat Jumalan johdatuksessa.
On syytä olla tarkkana, kun kirjoitetaan Jeesuksen sanoneen jotain, sitä ei pidä tuoda itselleen mieleisesti hieman vääristellen, vaan niin kuin kirjoitettu on.
Jeesus antoi kokonaan uuden käskyn opetuslapsiaan varten.
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
( Joh 13)
Se on niin keskeinen käsky, että Hän puheessaan puhuu siitä kolmesti.
12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
( Joh 15)
Eli, Jeesuksen sanat:
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. ( Joh 15)
Niistä käy ilmi, että kysymys on Jeesuksessa Kristuksessa tehdyistä teoista.
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
>> Sanoihan Jeesus että siitä tiedät tunnetaan minun opetuslapsiksi jos teette mitä pyydän teitä tekemään. >>
Jeesus sanoi:
( Joh 13)
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. ( Joh 15)
Eli:
Tämä tulee aloituksen avauksesta esille juuri tuosta Efesoilaiskirjeen tekstikohdasta.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. ( Ef 2)
Jos joku ei ole Kristuksessa, niin hän tekee omia tekojaan, toki hyviäkin, mutta ne eivät ole Jumalan Hengen johdatuksessa tehtyjä.
Uuden luomuksen Kristuksessa vaellus ja teot ovat Jumalan vaikuttamia, Hengen hedelmää ilmentäviä tekoja.
Entinen, esim. omavanhurskauden tavoittelukin, omien ansioiden tavoittelukin, on jäänyt taakse ja uusi on sijaan tullut.
Kuten Paavali todistaa, että vaikka pärjäsin hyvin lain noudattamisessa, on hylännyt sen arvottomana Jeesuksen tuntemisen rinnalla.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)
Vanhurskauden teot tapahtuvat vanhurskaudessa, joka tulee Jumalasta uskon perusteella.
On syytä olla tarkkana, kun kirjoitetaan Jeesuksen sanoneen jotain, sitä ei pidä tuoda itselleen mieleisesti hieman vääristellen, vaan niin kuin kirjoitettu on.
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
( Joh 13)
12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
( Joh 15)
Eli, Jeesuksen sanat:
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. ( Joh 15)
Usko ToivonenViimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskoa. Kaikki tuomitaan tekojen ja niistä lain säätämä rangaistus ratkaisee ihmisen loppusijoituspaikan.
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi:
( Joh 13)
Eli:
( Joh 13)
( Joh 15)
Eli, Jeesuksen sanat:
Usko ToivonenKirjoitit itsestäsi, usko toivonen, Jos joku ei ole Kristuksessa, niin hän tekee omia tekojaan, toki hyviäkin, mutta ne eivät ole Jumalan Hengen johdatuksessa tehtyjä. Näin kohdallasi on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskoa. Kaikki tuomitaan tekojen ja niistä lain säätämä rangaistus ratkaisee ihmisen loppusijoituspaikan.
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.Raamattu tuntee myös ennaltamääräämisopin.
Valittujen nimet on kirjoitettu Elämänkirjaan jo mailman luomisen yhteydessä.
Ilm. 13:8
Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
Ilm. 17:8
Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä ennen taivaaseen nousemista on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin loppuun.
Sitä puhetta hellarit vihaavat ja kiroavat.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Valhetta, sillä oikea Jeesus sanoi ennen pois menoaan: kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu tuntee myös ennaltamääräämisopin.
Valittujen nimet on kirjoitettu Elämänkirjaan jo mailman luomisen yhteydessä.
Ilm. 13:8
Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
Ilm. 17:8
Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.Käännyttämällä uskoon tehdään lahkolaisia.
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla ei edes kysytä ihmisen uskoa. Kaikki tuomitaan tekojen ja niistä lain säätämä rangaistus ratkaisee ihmisen loppusijoituspaikan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.Kannattaa lukea tarkemmin tuo Ilmestyskirjan 20. luku.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
( Ilm 20)
Anonyymi kirjoitti:
Valhetta, sillä oikea Jeesus sanoi ennen pois menoaan: kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Tuo jae liittyy Jeesuksen omiin apostoleihin, joille Jeesus maan päällä puhalsi suustaan omaan Henkeään, jotta he pystyivät tekemään voimatekoja, parantamaan sairaita elinaikansa aikana. Ei se kaikkia koske. Helluntailiikeessä on ihan muut henget ja voimat, mitkä siellä vaikuttaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jae liittyy Jeesuksen omiin apostoleihin, joille Jeesus maan päällä puhalsi suustaan omaan Henkeään, jotta he pystyivät tekemään voimatekoja, parantamaan sairaita elinaikansa aikana. Ei se kaikkia koske. Helluntailiikeessä on ihan muut henget ja voimat, mitkä siellä vaikuttaa.
Vain Jeesuksen apostolit saivat tuon voiman, ei se koske helluntailaisia.
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea tarkemmin tuo Ilmestyskirjan 20. luku.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
( Ilm 20)
Usko ToivonenLuehan tarkemmin, mitä helluntailaisuudesta sanotaan.
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tarkemmin, mitä helluntailaisuudesta sanotaan.
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.Lue tarkemmin ja lue lisää:
profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
VÄÄRÄ PROFEETTA ON KIRKKOSI HERRA, LUTHER, TUNNETTU JA YKSI SUURIMMISTA KANSAMURHAAJISTA, MITÄ MAAILMA ON KOSKAAN NÄHNYT!
Helluntailaiset eivät ole koskaan käyneet sotia, niin kuin luterilaiset ovat sotineet oman herransa Lutherin käskystä ja nimessä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
( Ilm 20)
Usko Toivonenusko toivonen, kirkkosi antaa kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
( Ilm 20)
Usko ToivonenEnsimmäinen ylösnousemus on uskoontulo. Toinen kuolema on niille, jotka eivät uskoon tulleet. Kaikki tekevät tekoja. Uskovat Jumalan tekoja ja muut oman vanhurskauden tekoja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Käännyttämällä uskoon tehdään lahkolaisia.
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa.Anonyymi kirjoitti:
>> Käännyttämällä uskoon tehdään lahkolaisia.
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa. >>
Tämä on hyvä esimerkki teosta, mikä ei uskon teko.
Uskon teko ei ole Raamatun ilmoituksen sensuroimista ja käyttöä omaan korvasyyhyyn ja toisten lyömiseen.
Uskossa tehty siteeraus ei jättäisi osaa tekstistä pois, eikä myöskään korostaisi oman tahdon vuoksi jotain asiaa, näin häivyttäen ilmoituksen kokonaisuutta.
Katsotaanpa nuo lihan teot:
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. ( Gal 5)
3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa. (Ef 5)
Ja näitä mainintoa lihan teoista on paljon muitakin, kuten ulkokultaisuus.
Muistamme Herramme Jeesuksen puheen kahdesta miehestä, jotka menivät rukoilemaan.
Fariseus ja publikaani.
Fariseus oli ulkokultainen, itsensä korottaja, joka kohdisti ylenkatseensa publikaaniin.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
( Luuk 18)
Kuten tuossa anonyymin kommentissa, ylenkatse tulee esille yhtä lihan tekoa korottaen ja samalla unohtaen nuo kaikki lihan tekoja kuvaavat asiat.
Jokainen niitä ilmentävä on siis samalla viivalla, jokasellaista tekee.
Niitä ilmentäville ei ole luvassa perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
Lihan teot ovat ilmeiset, havaittavat.
Uskon teoissa on kysymys Hengen hedelmän imentymästä.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. ( Gal 5)
" Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa. >>
Uskon teko ei ole Raamatun ilmoituksen sensuroimista ja käyttöä omaan korvasyyhyyn ja toisten lyömiseen.
Uskossa tehty siteeraus ei jättäisi osaa tekstistä pois, eikä myöskään korostaisi oman tahdon vuoksi jotain asiaa, näin häivyttäen ilmoituksen kokonaisuutta.
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. ( Gal 5)
3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa. (Ef 5)
Muistamme Herramme Jeesuksen puheen kahdesta miehestä, jotka menivät rukoilemaan.
Fariseus ja publikaani.
Fariseus oli ulkokultainen, itsensä korottaja, joka kohdisti ylenkatseensa publikaaniin.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
( Luuk 18)
Kuten tuossa anonyymin kommentissa, ylenkatse tulee esille yhtä lihan tekoa korottaen ja samalla unohtaen nuo kaikki lihan tekoja kuvaavat asiat.
Niitä ilmentäville ei ole luvassa perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. ( Gal 5)
" Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
Usko ToivonenParhami ja Olseni taisi olla niitä lihan miehiä, koska molemat gurut vietiin vankilaan sodomiasta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti:
Fariseus ja publikaani.
( Luuk 18)
Usko ToivonenEi ne lihat mitään ajattele, kyllä Paavalin olisi pitänyt ottaa vastuu omista pahoista teoistaan ja synneistään itse.
Paavalin "lihateoria" oli keino väistää vastuu omista synneistään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne lihat mitään ajattele, kyllä Paavalin olisi pitänyt ottaa vastuu omista pahoista teoistaan ja synneistään itse.
Paavalin "lihateoria" oli keino väistää vastuu omista synneistään.Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää vastuun epämääräisille lihoille ja vanhoille aatameille.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Paavali ei tehnyt todellista parannusta, siksi Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi ja lopulta Roomassa teloitettavaksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää vastuun epämääräisille lihoille ja vanhoille aatameille.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Paavali ei tehnyt todellista parannusta, siksi Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi ja lopulta Roomassa teloitettavaksi.Paavali kehui Roomalaisille valehteluistaan, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä, kun tarkoitus on hyvä. Sehän on Jesuiittojen touhua sellainen. Ei ihme ollenkaan, että monet pitää Paavalia idolinaan.
- AnonyymiUUSI
Alottaja on pudonnut ylihengellisyyden ojaan.
Hän kuvittelee olevansa nokkela ja viisas ja
tietävänsä jotakin ja kuitenkin on metässä.
Hän pyrkii tekemään ihmisen teot mitättömiksi,
jotta Jumala saisi kunnian ihan kaikesta.
Ihmisen ei siis hänen mielestään pidä tehdä
yhtään mitään, jotta ei vain vahingossakaan
saisi ja ottaisi kunniaa joka kuuluu Jumalalle.
Se on ylihengellisyyden ojaan putoamista.
Raamattu todistaa, että jos joku sanoo hänellä
olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja, hänen
uskonsa on kuollut. Kuollut usko on uskoa, mitä
ei ole. Siis olematon usko.
Elävä usko vie tekoihin.- AnonyymiUUSI
Parhami ja Olseni teki niitä uskontekoja, joista heidät vietiin vankilaankin marttyyreina.
Teki ahkerasti sitä poikatyötä. - AnonyymiUUSI
Tampereella helluntailainen mies näytti uskonsa teoissaan.
- AnonyymiUUSI
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
2. Kor. 11:15
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.- AnonyymiUUSI
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27 ]Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6
- AnonyymiUUSI
Jaak.2:18 Mutta sanokoon joku: sinulla on usko, ja minulla työt: osoita minulle uskos sinun töilläs, niin minäkin tahdon minun uskoni osoittaa minun töilläni. Biblia (1776)
- AnonyymiUUSI
Joh. 9:31
Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti.- AnonyymiUUSI
Lait kumonneet ja tekojen merkityksen kieltävät, pelkästä uskosta puhuvat Jeesustelijat saavat tylyn kohtelun taivaanportilla.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lait kumonneet ja tekojen merkityksen kieltävät, pelkästä uskosta puhuvat Jeesustelijat saavat tylyn kohtelun taivaanportilla.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Jeesus ilmestyy kunnon kansalaisille, jotka elää Jumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset12610862Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti1136209Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi1635527Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..555396Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut704339Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1334321Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa243807Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät513801Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali133476IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k803078