Mitäs palstalaiset ajattelevat Jeesuksen sukupuolesta? Jos hänellä ei ollut ihmisisää, niin eikö häneltä silloin voi puuttua y-kromosomi? Tällöin hän olisi XX-kromosominen mies?
Jeesuksen sukupuoli ja kromisomit
8
167
Vastaukset
- Anonyymi
Muistaakseni nimeen Pyhä Henki liittyy maskuliinen etuliite.
- Anonyymi
No vaikuttaakos tuo geeneihin?
"kreikan sana "pneuma" on neutri, heprean "ruach" feminiini ja latinan "spiritus" maskuliini" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vaikuttaakos tuo geeneihin?
"kreikan sana "pneuma" on neutri, heprean "ruach" feminiini ja latinan "spiritus" maskuliini"Koko tarina on varsin sekava, kuten uskonnolliselta hötöltä voi odottaakin. Jeesus sanoo Isää isäkseen, vaikka on (kolminaisuusopillisesti ajatellen) Pyhän Hengen poika.
- Anonyymi
Jesse oli Rooman sotilaiden paneman teinitytön vahinko. Normaali genomi sillä siis oli, mutta mielenterveyteen tuolla oli vaikutusta tiukkakipaisten keskuudessa.
- Anonyymi
Sinälläänhän tuo XX voisi olla ihan paikallaan, onhan Sananlaskujen viisauskin feminiini. Koska ihmisten parissa taas patriarkaalisuus oli voimissaan, oli välttämätöntä olla miehen ulkoinen olemus, joka taas ilmenee logoksessa.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-11-02 18:15:00
" Jeesus sanoo Isää isäkseen, vaikka on (kolminaisuusopillisesti ajatellen) Pyhän Hengen poika. "
Niin, Raamatussa käytetään eri tilanteissa eri nimiä
Joulu on tulossa ja jouluevankeliumissa Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä.
Nuorena miehenä Jeesus puhuu taivaan Isästä, mutta kun aika on kypsä, työ tehty, paljastaa hän salaisuutensa
Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: minun Herrani ja minun Jumalani!
20:29 Jesus sanoi hänelle: ettäs näit minun, niin sinä uskoit: autuaat ovat ne, jotka ei näe, ja kuitenkin uskovat. - Anonyymi
Jeesus "sukupuoleton"? Niin. Mahdollisesti. Oliko hän kiinnostunut enemmän miesoletetuista, julkisuuteen kerrottujen opetuslapsien nimien perusteella? Mutta oli Jeesuksella myös naisoletettuja opetuslapsia. Sukupuolettomana Jeesus ei sitten ainakaan ollut homoseksuaali, eikä nykyaikana suuresti väheksytty tai jopa halveksittu hetero.
Satuolennoilla on vain ÖÖÖÖÖH kromosomeja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905499Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553647Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3001898- 471616
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363