Parannusta ja tämä ennen ristiä ja sen jälkeen. Kertomusten totena pitäminen ei pelasta, mutta parannus on pelastanut aina.
Mitä Jeesus saarnasi ja käski saarnata?
9
97
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä siis pitää pelastautua ? jostain kuumasta paikastako ?
- Anonyymi
Parannus on käsitetty siten, että se on itsensä parantelua ja
jopa tekosynneistä luopumista. Mutta parannus on laajempi
käsite. Se on ennen kaikkea Jumalan puoleen kääntyminen
sydämessään ja Jeesuksen Kristuksen luokse tuleminen.
Kun ihminen kääntyy Jumalan puoleen ja tulee Jeesuksen
luokse, Jumala on sen saanut aikaan ihmisessä. Jumala
on kutsunut ihmistä, vetänyt häntä Jeesuksen luokse ja
lopulta antanut ihmisen Jeesukselle Kristukselle.
Kun siis ihminen hyväksyy Jumalan puheen ja koetun
kutsun, hän tulee Jeesuksen luokse ja seuraa Häntä.
Hän antaa Jumalan pelastaa ja Jumalan tahdon toteutua
kohdallaan.
Nyt ihminen on Jumalan luona Hänen yhteydessään.
Jumala on luonut hänestä sisäisesti uuden ihmisen.
Hän on nyt Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi.
Jumalan lapsi tahtoo elää Jumalaa miellyttävällä tavalla.
Hän pyrkii tekemään Jumalan tahtoa elämässään.
Jumala alkaa opettamaan ja kouluttamaan lastaan kuten
myös maalliset isät ja äidit opettavat lapsiaan ja katsovat
perään, että lapsi saa koulutusta tulevaa elämää varten.
Kaikkeen tähän koulutukseen sisältyy opetus ja johdatus
tekosynneistä luopumiseen. Siitä opetetaan ja puhutaan
pyhityksenä. Puhutaan siis ihmisen suorittamasta pyhitys.
Mutta myös uskovan oma pyhitys on usein käsitetty väärin.
Se ei itse asiassa ole synneistä luopumista ja parannuksen
tekemistä. Pyhitys on jatkuvaa Jumalalle antautumista ja Hänen
luokseen tulemista, Jumalan kanssa olemista ja elämistä.
Kun näin on, synnit jäävät automaationa uskovan taakse ja
uskova juoksee kestävänä silmät luotuina uskon alkajaan ja
täydelliseksi tekijään Herraan Jeesukseen Kristukseen. Silloin
uskova ei väsy vaan elää jatkuvassa jumalyhteydessä ja synti
ei hallitse. Jos ja kun tilapäisiä syntejä tulee, uskova nousee
ja jatkaa Herran armossa Hänen kanssaan. Hän ei jää makaamaan
tuleen.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452518368
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
Mvh J - K - Anonyymi
Apostolit eivät uskoneet Jeesuksen heränneen kuolleista ennen kuin näkivät hänet. Ei muidenkaan tarvitse. Parannus riittää ikuiseen elämään. Missä ja milloin tahansa.
- Anonyymi
Jeesus saarnasi Jumalan valtakunnasta ja Jumalan valtakuntaa.
Hän kehotti ja pyysi ihmisiä seuraamaan itseään. Hän antoi saman
tehtävän apostoleilleen; saarnata Jumalan valtakuntaa.
Mutta joskus kuulee uskovien käskevän uskosta osattomia
tekemään parannusta tietoisista ja määrätyistä tekosynneistä.
Niin eivät apostolit saarnanneet. He eivät saarnanneet tekosynneistä
uskosta osattomille. He julistivat Jeesusta Kristusta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/
Mvh J - K - Anonyymi
Rauhaa!
Kyllä anteeksiantamus Sunnan mukaan seuraa kun uskoo ja ylistää Jumalaa tarpeeksi usein häntä muistaen. Kokemukseni mukaan myös sapatin viettäjä saa anteeksi.
Siitä huolimatta Parannus on välttämätön. Jos tekee syntiä saattaa sen tähden suhde Jumalaan särkyä jopa kahden kuukauden ajaksi niin ettei saa mitään aikaan kahteen kuukauteen.
Joka nuhtelee väärästä teosta tai synnistä tai synnin välineistä pelastaa tuon toisen jumalsuhteen ja tuo toinen saa siunauksen jos tottelee. Ja nuhtelija itse on vanhurskas Jumalan edessä.
Itseäni on esim. Paavi hengessään nuhdellut kondomien ostamisesta. Kun olin ostamatta sain siunauksen ja enemmän aikaan työssä kuin mitä muuten olisin saanut. On tärkeää nuhdella.
Rauhaa! - Anonyymi
Jeesus-tarinoiden totena pitäminen ei ole pelastuksen ehto.
- Anonyymi
Johannes Kastaja saarnasi parannusta synneistä eli synnin tuntoa. Jeesus täydellisenä synnittömänä saarnasi Jumalan valtakuntaa, jonne ei pääse syntiä tekemällä eikä muka tekemättömyydellä, vaan YKSIN turvautumalla Jeesuksen Kristuksen ansioon puolestamme.
Synnittömiä meistä ei tule, mutta ehdoin tahdoin synnin tekeminen on luopumista ja kadottaa. Ei voi yhtä aikaa palvella Jumalaa ja mammonaa = epäjumalaa.
Oikea parannus on mielenmuutos ja siihen ei pysty, jos ei näe omaa synnillisyyttään ja syntiään. Itsessään ihminen on toivoton tapaus, mutta Jumalan armo Kristuksessa kuuluu kaikille toivottomille. Pyhä Henki kirkastaa, jos annetaan. - Anonyymi
Jeesus aloitti Jumalan evankeliumin julistamisen näillä sanoilla:
14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". ( Mark 1)
Kysymys ei siis ole kertomuksista, tarinoista, vaan ilosanomasta, Jumalan evankeliumista, Jumalan valtakunnan, Jumalan Pojan evankeliumista.
"Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Kysymys on pyhästä evankeliumista, joka kuulemisen kautta vaikuttaa uskon Jeesukseen ja kääntymyksen Herran puoleen.
Tämä evankeliumi Jumalan Pojan nimessä julistettuna saa aikaan kääntymyksen Herran puoleen. Tämä evankeliumi on Jumalan voima.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
( Room 1)
Jos ihminen kuvittelee pelastuvansa omilla pyrkimyksillään, eli omavanhurskaudellaan, niin hän voi ajatella, että en tarvitse Jeesusta pelastajana ja vapahtajana.
Jumala lähestyy ihmistä Jumalan Pojan evankeliumin kautta, Hän on antanut ihmiskuntaa varten vain yhden nimen, missä on pelastus.
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." ( Apt 4:12)
Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää tämän evankeliumin kautta ottamaan vastaan Jumalan valmistaman tien yhteyteensä, se tie on Jumalan valmistama luotaan ihmisten luo.
Eikä ole mitään muuta tietä tulla Jumalan luokse, kuin se tie.
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. ( Joh 14)
Kun Jumala lähestyy ihmistä Jeesuksen nimessä julistetussa evankeliumin sanassa, niin Jumalan pyhyys vaikuttaa ihmisessä tarpeen kääntymyksen Herran puoleen, synnin tunnossa.
Pyhä Henki, mikä on läsnä Jumalan Pojan , Jeesuksen, evankeliumin julistuksessa paljastaa synnin.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion ( Joh 16)
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Ei Jeesus voinut saarnata evankeliumia eikä ristiinnaulittua Kristusta kun ei ollut vielä ristillä. Tai olisi voinut, mutta olisi ollut vähän oudon kuuloista.
Apostolit vasta saarnasivat uuden liiton sanomaa eivätkä hekään aivan sitä ymmärtäneet ja oli kiistaa siitä miten vanha liitto tuli hylätä ja silloin annettiin ne välttämättömät ohjeet pakanoille.
Jeesuksen lupaus oli lähettää Pyhä Henki opettamaan, lohduttamaan ja varjelemaan. Siitä tulee uskovan elämä eikä selittelyistä miten asioiden pitäisi olla tai miten pitäisi uskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja13214322Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va305952SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1545515Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3014359HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.394107"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1053671Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant63592Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan223548Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan632645Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.931438