Onko kahvinjuonti syntiä?

Anonyymi-ap

Erään vanhemman adventistirouvan mielestä kahvin juonti on syntiä, koska se aiheuttaa riippuvuutta ja kahvinhimoa.

Entäs nyt, kun markkinoille on tullut kofeiinittomia pikakahveja, joissa ei ole kofeiiniä, joka kyseisen rouvan mielestä aiheuttaa sitä riippuvuutta ja on siksi syntiä? Ne pikakahvit maistuvat ihan aidolle kahville, koska ovat valmistettu aidoista kahvipavuista vain sillä erotuksella, että kofeiini on poistettu. Voisiko nyt se rouva hörppiä kofeiinitonta pikakahvia aamutuimaan vai vieläkö ne himot hyrräävät?

7

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Pastoreihin ja pappeihin luottaminen on syntiä. Te kyykäärmeiden sikiöt!

• Anonyymi
      UUSI

Tästä voi päätellä mikä on syntiä:

Matt. 22:
      37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
      38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
      40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

• Anonyymi
      UUSI

Ei aiheuta. Yksilöllistä, aiheuttaako.
      Kahvi ei ole päihde. Jos olisi, se olisi luokiteltu päihteeksi.
      Raamattu ei kiellä kahvia.

• Anonyymi
        UUSI

Pitää muistaa, että pari sataa vuotta sitten kahvi oli rikkaiden nautinto, jota tietysti köyhemmätkin halusivat juoda jos oli varraa.
        Kahvi voi olla varsin hyödyllistä juoda, jos esimerkiksi on pitkä automatka edessä, koska se piristää joksikin aikaa, ja ei ole niin suurta vaaraa nukahtaa rattiin.

Kuitenkin tämä piristys aiheuttaa vastaavasti enemmän väsymystä, kun vaikutus on ohi.

Jos kahvia juo paljon, siihen tottuu, ja lopulta keho vaatii voimakasta kahvia aamulla, että saa itsensä heräämään.

Siksi se on tavallaan varsin hyvä aine oikein käytettynä, siis silloin, kun on tarve olla pirteä, mutta kehoa ei voi jatkuvasti piiskata tekemään enemmän kuin on terveellistä.

Teellä on sama vaikutus. Koska usein joudun ajamaan autoa kolme tuntia päivässä, minulla on tapana juoda vahvaa teetä heti aamulla, että pysyisin pirteänä, mutta en juo teetä, jos ei ole tarvetta. Jos joskus juon paljon teetä illalla, en saa unta yöllä, vaan olen sitten väsynyt seuraavana päivänä.

Ei tämä ole uskonnollinen kysymys sen enempää kuin sokerin syöminenkään. Sekin on epäterveellistä, samoin kuin käristetyn lihan syöminen.

Meidän tulee hoitaa terveyttämme parhaamme mukaan, kuitenkin menemättä liiallisuuksiin. Sitä voi tehdä esimerkiksi liikkumalla ulkona ja syömällä paljon hedelmiä ja vihanneksia, ja seurauksena on todenmnäköisesti terveempi vanhuus.

Kuitenkin pelastusta ei saada syömällä eikä juomalla, vaan uskon kautta Jeesuksen.

Terveys on silti siunaus. Itse olen 74 vuotias ja olen iloinen siitä, että ei ole mitään sairauksia ja saan olla aktiivinenja tuntea terveyttä. Olen pyrkinyt elämään terveellisesti, mutta kuitenkin pitää muistaa, että terveys on Jumalan lahja. Voimme olla yhteistyössä, sen sijaan, että pyrkisimme tuhoamaan terveyttämme tietoisesti.
        Monet ovat eläneet terveellisemmin kuinminä, ja silti on voinut sattua jotain, mikä on tehnyt sairaaksi tai jopa tuonut kuoleman.

Jos joku juo kahvia, ei se ole sen enempää synti, kuin omahyväinen toisten arvostelu.

Juo itsekin. jos huvittaa! Ajattele terveyttäsi lahjana, jonka olet saanut, pidä sitä arvossa, mutta älä pidä sitä epäjumalana.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää muistaa, että pari sataa vuotta sitten kahvi oli rikkaiden nautinto, jota tietysti köyhemmätkin halusivat juoda jos oli varraa.
        Kahvi voi olla varsin hyödyllistä juoda, jos esimerkiksi on pitkä automatka edessä, koska se piristää joksikin aikaa, ja ei ole niin suurta vaaraa nukahtaa rattiin.

Kuitenkin tämä piristys aiheuttaa vastaavasti enemmän väsymystä, kun vaikutus on ohi.

Jos kahvia juo paljon, siihen tottuu, ja lopulta keho vaatii voimakasta kahvia aamulla, että saa itsensä heräämään.

Siksi se on tavallaan varsin hyvä aine oikein käytettynä, siis silloin, kun on tarve olla pirteä, mutta kehoa ei voi jatkuvasti piiskata tekemään enemmän kuin on terveellistä.

Teellä on sama vaikutus. Koska usein joudun ajamaan autoa kolme tuntia päivässä, minulla on tapana juoda vahvaa teetä heti aamulla, että pysyisin pirteänä, mutta en juo teetä, jos ei ole tarvetta. Jos joskus juon paljon teetä illalla, en saa unta yöllä, vaan olen sitten väsynyt seuraavana päivänä.

Ei tämä ole uskonnollinen kysymys sen enempää kuin sokerin syöminenkään. Sekin on epäterveellistä, samoin kuin käristetyn lihan syöminen.

Meidän tulee hoitaa terveyttämme parhaamme mukaan, kuitenkin menemättä liiallisuuksiin. Sitä voi tehdä esimerkiksi liikkumalla ulkona ja syömällä paljon hedelmiä ja vihanneksia, ja seurauksena on todenmnäköisesti terveempi vanhuus.

Kuitenkin pelastusta ei saada syömällä eikä juomalla, vaan uskon kautta Jeesuksen.

Terveys on silti siunaus. Itse olen 74 vuotias ja olen iloinen siitä, että ei ole mitään sairauksia ja saan olla aktiivinenja tuntea terveyttä. Olen pyrkinyt elämään terveellisesti, mutta kuitenkin pitää muistaa, että terveys on Jumalan lahja. Voimme olla yhteistyössä, sen sijaan, että pyrkisimme tuhoamaan terveyttämme tietoisesti.
        Monet ovat eläneet terveellisemmin kuinminä, ja silti on voinut sattua jotain, mikä on tehnyt sairaaksi tai jopa tuonut kuoleman.

Jos joku juo kahvia, ei se ole sen enempää synti, kuin omahyväinen toisten arvostelu.

Juo itsekin. jos huvittaa! Ajattele terveyttäsi lahjana, jonka olet saanut, pidä sitä arvossa, mutta älä pidä sitä epäjumalana.

Muutoin Ellen White varoitti sokerin syönnistä samalla lailla kuin kahvin juonnista.

Nykyään karamellit ja makeat leivokset tekevät varmasti enemmän vahinkoa kuin muutama kuppi kahvia.

• Anonyymi
      UUSI

Kahvin syntisyydestä en ole varma, mutta lasiluukkuinen sivusta täytettävä pesukone on paholaisen keksintö ,naisten alusvaatteiden pyörähtely koneessa viekoittelee syntisiin ajatuksiin.

• Anonyymi
        UUSI

Siitä syystä pesin naiseni pesukoneessa 90 asteessa. Ei ole enää synnillisiä himoja.
        Huomasin jälkeenpäin, että eihän meidän pesukoneessa ollut edes ikkunallista luukkua, koska se kone on päältä täytettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      230
      6651
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      111
      5013
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      156
      4791
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      63
      3264
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      105
      2883
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2329
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      138
      1874
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      69
      1864
    9. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1724
    10. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      215
      1605
    Aihe