Mitä mieltä uskovat ovat tälläisestä Raamatun sanoman muuntelemisesta ?

Anonyymi-ap

Nikki Mvh J - K kirjoitti tuolla tälläistä, johon on pakko puuttua, sillä niin pahasti hän tuon Raamatunpaikan meni vääristelemään:

...........................

Anonyymi
2025-10-28 14:32:34

>>>Jeesus itse rukoili: Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.<<<

https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652397

"JEESUKSEN RUKOILEMA USKOVIEN YHTEYS

Joh 17:20-23 Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun (Sanaan), että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa (Sanassa) ja minä sinussa (Pyhässä Hengessä). Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä (Sanassa ja Pyhässä Hengessä), jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me (Sana ja Henki) olemme yhtä - minä (Sana) heissä ja sinä (Pyhä Henki) minussa - jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua."

Mvh J - K

-------------------------

Mvh J - K siis lisäili ja muutti tuota Raamatunpaikkaa mielivaltaisesti, muuttaen Isän tilalle Pyhän Hengen !

Se Raamatunkohta menee oikeasti näin:

20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Kaiken aikaa tuossa koko Johannes 17 luvussa puhutaan Pojan ja Isän välisistä asioista !

Tässä heti alusta se jo selviää !

Johannes 17

1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Minä en voi kuin yhä TAAS kerran ihmetellä näitä nikki Mvh J - K:n loputtomia Raamatun vääristelyjä !

No, hänhän siinä edellä jo itse kirjoitti seuraavaa, ja se selittänee ja selventänee tätä hänen ongelmaansa:

---------------

" Jätä Nikeat ja muut sellaiset kokoontumiset ja tutki itse Raamatusta
asiaa. Itse olen tutkinut Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta
Raamatussa ja löytänyt sieltä seuraavan linkin opit.

En ole tutkinut, enkä edes välittänyt, Nikean kokouksesta, katolisista opeista, helluntai opeista tai luterilaisista opeista, en myöskään ole kysellyt ihmisiltä
näistä asioista. Olen tutkinut itsenäisesti Raamattua tästä ko. aiheesta. "

-------------------

Eli hän siis on ns. "itse oppinut", eikä ole kunnellut muita omien sanojensa mukaan.

On toki hyvä ja oikein etsiä Totuutta Raamatusta, mutta tuolla asenteella uskova eksyy helposti, sillä Raamattu sanoo selvästi sen, että "monessa kohtaa me erehdymme", ja siksi olisi hyvä tutkia muidenkin näkemyksiä ja tulkintoja, mutta toki niitä ei tule ottaa Totuutena niitäkään, vaan koetella nekin Sanalla !

Siis nikki Mvh J - K:n asenne on nyt pahasti väärä, Paavali varoitti ja nuhteli tuollaisesta väärästä sydämen asenteesta tähän tapaan:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt?
Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Tämä sama väärä sydämen asenne on selvästi nähtävissä tuosta Mvh J - K:n omasta todistuksesta, siis tästä !

" En ole tutkinut, enkä edes välittänyt, Nikean kokouksesta, katolisista opeista, helluntai opeista tai luterilaisista opeista, en myöskään ole kysellyt ihmisiltä
näistä asioista. Olen tutkinut itsenäisesti Raamattua tästä ko. aiheesta. "

Tämä sama väärä sydämen asenne, eli ylpeys ja paisuneisuus estää häntä tutkimasta ja koettelemasta omia itse rakentamiaan oppirakennelmia, jotka todella monessa kohtaa ovat jopa täysin Raamatun vastaisia !

27

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Opettaja, opettaja, mitä pitäisi tehdä? Mene Herran eteen ja kerro vastaus, Jumalan sana!

• Niin.jouko pitää itseään täydellisenä, hän on tosi ylpeä itsestään ja uskovaisuudestaan. Ei koskaan myönnä että hänessä on virhettä vaikka sottaa tässäkin Jumalan Sanaa. Kaikki mikä vastustaa on muka s**tan*sta

• Anonyymi

Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teistä.

• Anonyymi

”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ("ON TEISSÄ OLEVA")

En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        (MINÄ TEISSÄ)

Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭15‬-‭23‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Hänessä(KRISTUKSESSA) on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        -----------
        ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        -----------
        ”Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭6‬:‭19‬ ‭FB38‬‬
        ---------

• Anonyymi

Näissä raamatun kaltaisissa mielikuvitustarinoissa nyt niin nuukaa ole luki niin tai toisinpäin.

• Anonyymi

Mvh J - K on sanoinkuvaamattoman kammottava!

• Anonyymi

Mielestäni MvhJ-K: n kirjoitukset osoittavat hänen kokemusperäisen näkemyksensä, joka ei sulje pois muiden näkemyksiä, vaan täydentää kokonnaissanomaa, joka muodostuu eri reiteistä kristinuskoon kasvaneista kunnon ihmisistä. Itse en provosoidu, edes sinusta, joka saivartelet toisarvoisista asioista jäykän teologisesti ja nimittelet rumasti rehellisiä Jeesuksen kaltaisuuteen pyrkiviä. Olet saanut ateistien laulukuoron, taputtamaan jäykälle teologiallesi. Hyvä Taivaan Isämme, ei suutu kasvu ja etsintä vaiheessa oleville rakkaille luoduille lapsilleen, vaan Hän haluaisi meidänkin olevan armollisia kanssa sisarille/veljilleen. Rakastakaa toisianne, kehottaa Jeesuskin meitä. Kukaan ei voi röyhistellä rintaansa, olemme vielä kaukana Jeesuksen kaltaisuudesta.

• Anonyymi
        UUSI

Mvh J - K, edustaa katolilaisuutta ja ekumeniaa ja luopumista Herrasta!

• Anonyymi

Hebr.13:4 Aviokäsky pitää kunniallisesti kaikkein seassa pidettämän ja aviovuode saastatoinna; mutta huorintekiät ja salavuoteiset Jumala tuomitsee. Biblia (1776) 1Kor.6:9-10.

• Anonyymi

Ei Jeesuskaan pitänyt kirjanoppineista.

• Anonyymi

Mikä sitten on Isän ja Pyhän Hengen ero?

• Anonyymi
        UUSI

Isää ei voi kukaan nähdä. Jeesus on Isän olemuksen kuva ja Hänen kirkkautensa säteily, Isän persoona. Jeesus sanoi Pyhästä Hengestä:
        En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Paavali kirjoitti: Herra on Henki. Siis Jeesus on Pyhä Henki.
        Johannes todisti Jeesuksesta lainaten Jesajan kirjaa: hän (Jeesus) on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'." Jesaja oli profetoinut: Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle (Yehovah) tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Isää ei voi kukaan nähdä. Jeesus on Isän olemuksen kuva ja Hänen kirkkautensa säteily, Isän persoona. Jeesus sanoi Pyhästä Hengestä:
        En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Paavali kirjoitti: Herra on Henki. Siis Jeesus on Pyhä Henki.
        Johannes todisti Jeesuksesta lainaten Jesajan kirjaa: hän (Jeesus) on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'." Jesaja oli profetoinut: Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle (Yehovah) tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

>>>Paavali kirjoitti: Herra on Henki. Siis Jeesus on Pyhä Henki.<<<

Sinä kerrot tuon asian lyhyesti ja ytimekkäästi meille siinä koko
        tekstissäsi. Kiitos!

Kommentoin lisäksi:

VT; ssä Jumalaa kutsutaan Herraksi. Jeesus on tämä Herra
        Jumala. VT; ssä Jumala on Hyvä Paimen (Ps 23, Hes 34).
        Jeesus sanoi: "Minä Olen se hyvä Paimen" (Joh 10).

Olen pannut merkille, että Jeesuksen jumaluuden kieltäjä
        kieltää aina myös Pyhän Hengen jumaluuden. Koska Isä ja Poika
        ovat yksi Jumala, Jeesuksen kieltäjä kieltää Jumalan.
        Hänellä ole Isää eikä Poikaa; Jumalaa. Näin Johannes todistaa.

Johannes kirjoittaa Jumalasta Isänä ja Poikana. Jumala on
        Isä ja Poika, Sana ja Henki (1 Joh 2:22-24, 2 Joh 9-10).

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tekstissäsi. Kiitos!

Kommentoin lisäksi:

Mvh J - K

Mvh J - K, Sinä itse olet kieltänyt on palstalla Jeesuksen jumalisuuden sinä kammotus, joka kiellät uskomasta Jumalan Sanaa ja vaadit ottamaan tilalle huorapukkien opit!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tekstissäsi. Kiitos!

Kommentoin lisäksi:

Mvh J - K

Mvh J - K, edustat katolilaisuutta ja ekumeniaa ja luopumista Herrasta!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tekstissäsi. Kiitos!

Kommentoin lisäksi:

Mvh J - K

Jeesus on Jumala???
        Ketä Jeesus huusi ristillä, kun huusi "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Jumalako huusi avukseen toista Jumalaa?

Mutta näkymätön voima antaa tämän palstan ihmiselle liukkaan kielen tulkita Jeesuksen tätäkin sanomaa, niin että Jeesuksestakin saadaan tehtyä Jumala?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumala???
        Ketä Jeesus huusi ristillä, kun huusi "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Jumalako huusi avukseen toista Jumalaa?

Mutta näkymätön voima antaa tämän palstan ihmiselle liukkaan kielen tulkita Jeesuksen tätäkin sanomaa, niin että Jeesuksestakin saadaan tehtyä Jumala?

Sinä tulkitset (väärin) Jumalan Sanaa, koska et usko, niin kuin on Kirjoitettu.
        Raamatussa Jeesusta sanotaan Jumalaksi. Jumala itse todistaa Pojan
        Jumalaksi. Lue heb 1. luku. Siellä sanotaan suoraan Jeesusta Kristusta
        Herraksi, jota KAIKKI Jumalan enkelit kumartavat, ja jonka kätten tekoja
        tavaat ja maa ovat. Jumala sanoo Pojasta:

”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun
        valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.' (Heb 1:8).

Johannes kirjoittaa Jeesuksesta, että Hän on Totinen Jumala
        ja ikuinen elämä (I Joh 5:20). Heti perään Johannes kirjoittaa:
        "Varoka epäjumalia" (Jae 21). Tuomas sanoi Jeesukselle:
        "Minun Herrani ja minun Jumalani" (Joh 20:28).

Mutta tässä ei ole kaikki todisteet Jeesuksen ja Pyhän Hengen
        jumaluudesta. Raamattu on niitä täynnä. Tarvii vain avata
        Raamattu, lukea ja uskoa, niinkuin on Kirjoitettu. Ymmärrys
        Jeesuksesta tulee uskon kautta Sanaan. Sana ilmoittaa Jumalan
        sille, joka uskoo Sanan, ts. uskoo Jumalan todistuksen Pojasta.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/

Mvh J K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J K

Edustast katolilaisuutta ja ajat ekumeniiaa, eli luopumista Jumalan Sanansta ja Totuuden vaihtamista porttokirkion oppeihin!
        Mvh J K, OLET SANOINKUVAAMATTOMAN KAMMOTTAVA!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Edustast katolilaisuutta ja ajat ekumeniiaa, eli luopumista Jumalan Sanansta ja Totuuden vaihtamista porttokirkion oppeihin!
        Mvh J K, OLET SANOINKUVAAMATTOMAN KAMMOTTAVA!

Ennen kuin jatkat syyttämään minua ekumeniasta,
        lue tästä. Tämä teksti on ollut sivustollani joitakin
        vuosia.

Ja katolilaisuuden olen jo kieltänyt selvin sanoi.
        En ole koskaa ollut katolisen kirkon kanssa
        missään tekemisissä enkä ole lukenut enkä
        tutkinut heidän oppejaan. Mutta Raamattua
        olen lukenut.

Entä sinä? Mihin sinä perustat oppisi?

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J K

Avaa sinä edes yhden kerran Raamattu.Mvh J K. Sinä, joka halvennat toisten Raamatun tuntemusta, sinä jonka Raamatun tuntemus naurettaa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen kuin jatkat syyttämään minua ekumeniasta,
        lue tästä. Tämä teksti on ollut sivustollani joitakin
        vuosia.

Ja katolilaisuuden olen jo kieltänyt selvin sanoi.
        En ole koskaa ollut katolisen kirkon kanssa
        missään tekemisissä enkä ole lukenut enkä
        tutkinut heidän oppejaan. Mutta Raamattua
        olen lukenut.

Entä sinä? Mihin sinä perustat oppisi?

Mvh J - K

Käsket luopumaan Jumalan Sanasta ja vaihtamaan Jumalan Sana katolilaiseen oppiin, eli ajat ekumeniaa. Mvh J - K, olet kammottava, niin kammottava, ettei ole sanoja kuvaamaan pahuttasi!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J K

Mvh J K, sinun sivuillasi asuvat sammakot!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tekstissäsi. Kiitos!

Kommentoin lisäksi:

Mvh J - K

Uskot siis että Jeesus on Pyhä Henki, mutta et usko että Jeesus on Isä? Vaikka opissasi ne ovat sama asia. Sanoit että Jumala koostuu heistä kahdesta, joten miten he voivat molemmat olla Jeesus, siis Sana ja Henki?

• Anonyymi
      UUSI

Mark.12:42 Niin tuli köyhä leski, ja pani kaksi ropoa, se on kuusinainen. Biblia (1776) Kuusinainen eli abo on vanhin tunnettu suomalainen rahayksikkö. Kuusinaisia lyötiin Turussa 1400-luvun alussa, todennäköisesti noin 1410. Kuusinaisen arvo vastasi kuutta penninkiä. Lesken ropo!

• Anonyymi
      UUSI

Ongelmaa ei tietenkään olisi, jos Raamattu ei olisi täynnä ristiriitaisuuksia. Nyt Raamattua voi tulkita kuka tahansa, miten tahansa.

• Anonyymi
        UUSI

Monet Raamatun ristiriitaisuudet ovat itse asiassa lukijan ja Raamatun 'opettajien' ajatusharhoja, deluluusioita. Harhaluulo (deluusio): Vahva ja järjenvastainen uskomus, joka on todistettavasti väärä, mutta jonka henkilö kuitenkin kokee todeksi.
        King James käyttää väkevästä eksytyksestä sanaa deluusio.

• Anonyymi
        UUSI

En ole löytänyt yhtään ristiriitaa Raamatusta. Olen löytänyt toisiaan täydentäviä kirjoituksia, jotka valaisevat Jumalan monikerroksista valtavaa viisautta ja opetusta yksinkertaisimmissakin kertomuksissa. Ateisti näkee vain peräkkäisiä sanoja ja ratkeaa riemusta, kun löytää mielestään virheitä, maailman kaikkeuden suurimman viisauden sanomasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5201
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      181
      4925
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      69
      3379
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2966
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2292
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      237
      1728
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1289
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      78
      1270
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      990
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      927
    Aihe