Miten olette kokeneet väkivaltaa perheessä Jehovan todistajien keskuudessa?
Perheväkivalta
5
193
Vastaukset
- Anonyymi
Lahkopyhätössä valtakunnansalilla oli vessassa ennen raasku lasten hiljaiseksi piiskaamista varten, ne kun tapasivat ruveta parkumaan tunsivat itsensä yksin jätetyiksi ja kuulivat vain puhetta mistä eivät mitään ymmärtäneet.
Kun lapsen ruumiillisesta kurituksesta annettiin korkeimman oikeuen tuomio, poistettiin raaskut.
Mutta lahko ei kiellä lasten ruumiillista kurittamista.
Ex -jt:t ovat kirjoitelleet myös että valtakunnansalille tuli aina joskus vaimoväkeä silmä mustana. Sitä oli yritetty meikata, saatettiin myös selittää miten se osui kaapin oveen.- Anonyymi
Kun ei ollut meikkejä, niin yritettiin perunajauhoilla peittää mustelmaa silmässä.
- Anonyymi
Järjestö on tässäkin asiassa muuttunut varovaisemmaksi sen suhteen, miten sanomansa muotoilee, mutta itse oppi ei ole muuttunut eikä ruumiillista kuritusta sinänsä tuomita. Korkeintaan tuodaan esiin, että maallinen laki ei sitä välttämättä hyväksy.
Kerran olin kylässä jt perheessä, ja siellä äiti antoi öljypuunlehvällä piiskaa miehelleen ja ja lapsille sanoen: nyt kyllä opettelette raamatun mukaisesti laskemaan Peräilmaa, ettei teitä aina tarvitse salilla tai kylässä hävetä.
- Anonyymi
Vain Jehovan todistajat ovat harrastaneet väkivaltaa perheissä!
Täysin tuntematon ilmiö Suomessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905499Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553647Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3001898- 471616
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363