Uudestisyntyneen auton liikennekäytöstä poisto

Anonyymi-ap

Netistä lainattua kohdat 1 ja 2:

"1.Ilmoitus Traficomille: Teet liikennekäytöstä poiston ilmoituksen sähköisesti Traficom.fi-sivuston kautta. Ilmoituksen voi tehdä omistaja tai haltija.

2.Vakuutusyhtiön hyvitykset: Kun olet ilmoittanut ajoneuvon liikennekäytöstä poistosta, vakuutusyhtiö hyvittää vakuutusmaksut liikennekäytöstäpoiston alkamispäivää seuraavasta päivästä alkaen."

Oma asiani, johon haluan varmistuksen, joku varmaan tietää pitääkö vakuutusyhtiöön ilmoittaa vielä vai. Elämäni ensimmäinen seisontailmoitus:

Tein ilmoituksen auton poistosta liikennekäytöstä (entinen seisontailmoitus )traficomille. Pitääkö minun ilmoittaa asiasta erikseen vakuutusyhtiöön vai saavatko vakuutusyhtiössö automaattisen tiedon traficomilta?

Ja sekin kiinnostaa paljon tässä säästää rahaa vuorokaudessa. Ensi kevääseen asti tarkoitus olla autotta eli puolisen vuotta.

16

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kuulu tänne kuten ei kansanmurhan puolustelu. Autoille ja sotahulluille omat osaftot.

• Anonyymi

Opettele lukemaan. Olet aivan väärällä osastolla.

• Anonyymi

ikävä ettei sinua kukaan rakastamalla huomioi vaan saat legalistisen töykeää epäinhimillistä palautetta vailla maalaisjärkeä.kertoisin vastauksen jos tietäisin.

• Anonyymi

Sotahullut kyllä on töykeitä.

Se aivan luonnollista jos kannattaa tappamista.

• Anonyymi

Näin ChatGPT vastaa laveasti: :)

Hei AI, jos ilmoitan traficomille autoni liikennekäytöstä poistamisen, niin tarvitseeko minun ilmoittaa asiasta vielä vakuutusyhtiölleni, että saan maksamistani liikennevakuutusmaksuista hyvityksen?
      _ _ _

Yleisesti ottaen kyllä — kun poistat ajoneuvosi liikennekäytöstä eli teet ilmoituksen Traficom-rekisteriin, se vaikuttaa vakuutukseen ja vakuutusmaksujen hyvitykseen.

Tarkemmin:

Traficom-sivuilla sanotaan, että ajoneuvon liikennekäytöstä poiston vaikutus vakuutusmaksuun riippuu vakuutussopimuksesta — eli sinun kannattaa tarkistaa vakuutusyhtiöltä.

Esimerkiksi vakuutusyhtiö If Vakuutus kertoo, että “ilmoitus meille riittää” kun teet liikennekäytöstä­poiston heidän kauttaan — he välittävät tiedon Traficomille.

Toisaalta, perusteellisessa ratkaisussa todetaan, että vakuutuksenottajan on itse tarkistettava tilanteensa — eikä pelkkä ilmoitus vakuutusyhtiölle riitä ilman rekisteröintiä Traficomiin.

Eli käytännössä:

Jos olet tehnyt liikennekäytöstä poiston Traficomille, vakuutusyhtiösi saa tiedon rekisterin kautta. Silti on fiksua olla yhteydessä vakuutusyhtiöösi ja varmistaa, että he ovat käsitelleet hyvityksen vakuutuksestasi ja että maksut/turva vastaavat tilannetta.

Jos haluat, voin tarkistaa juuri sinun vakuutusyhtiöllesi (nimi) sen käytännön — ...?

• Anonyymi

IF- vakuutusyhtiö.

Olisin kiitollinen. Minulla ei ole nykyteknologia vielä hallussa.

T: Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IF- vakuutusyhtiö.

Olisin kiitollinen. Minulla ei ole nykyteknologia vielä hallussa.

T: Ap.

Valitettavasti tekoälystä ei nyt kuitenkaan ollut enempää apua, vaan se vain toisti tuota if:n lausumaa "...If kertoo, että “ilmoitus meille riittää – me välitämme puolestasi tiedon Traficomille”."

Joten sinun kannattanee kyllä tehdä se ilmoitus autosi liikennekäytöstä poistamisesta myös tuolle vakuutusyhtiöllesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti tekoälystä ei nyt kuitenkaan ollut enempää apua, vaan se vain toisti tuota if:n lausumaa "...If kertoo, että “ilmoitus meille riittää – me välitämme puolestasi tiedon Traficomille”."

Joten sinun kannattanee kyllä tehdä se ilmoitus autosi liikennekäytöstä poistamisesta myös tuolle vakuutusyhtiöllesi.

Kävin juuri IF:n sivuilla tarkastamassa asiaani ja sain mieluisen vastauksen:

"Ajoneuvon liikennekäytöstäpoisto tai liikennekäyttöönotto on jo tehty toisessa palvelussa. Tieto siirtyy Traficomista Ifin Omille sivuille vuorokauden kuluessa rekisteröintitapahtumasta. Voit tarkistaa ajoneuvon tilan Traficomin Oma asiointi -palvelussa."

Kerron sinulle vielä todistuksen Herran Jeesuksen nimessä kiitollisena alttiudestasi auttaa tuntematonta tässä pienessä asiassa, joka on kuitenkin aina oma kivi kengässä omalla tavallaan, kun haluaa varmuuden asiaan. Kivi kengässä olisi tietenkin isompi vaiva jos kävelymatka olisi pitempi. En aiemmin ehtinyt vastata, mainittakoon se kun ei ollut nettiinpääsymahdollista päivän aikana.

Todistus yllättää minua. Minä olen kerran varjeltunut ajamasta kallion seinään kun renkaista lähti pito ja huusin Jeesuksen nimeä hätääntyneenä ja auto ikäänkuin nytkähti ja muutti suuntaansa ja ohitti hiuksenhienosti kivipinnan.

Olen rukoillut elämäni kaikkiin tilanteisiin apupyynnön Jumalalta jokin aika sitten kun ymmärsin että se on rukous, jota koen tarvitsevani, koska olen heikko Jumalan suuntaan, ehkä liiankin Jumalan läheisyyden perään, tai mistä sen tiedän, ehkä se on asiaankuuluvalla tasolla.

Mutta todistus , joka oli mielessäni on tässä: Muutama päivä siten näin unen, josta jäi mieleen heti herättyä auton näyttäpaneelin merkkivalo, joka ilmoitti akun tyhjentyneeksi. Tänään aamulla lähtiessäni liikenteeseen autoni akku oli tyhjentynyt ja unessa näkemäni merkkivalo oli silmieni edessä.

En ole ennen nähnyt unta auton akun tyhjenemisestä. Minulle tuli unen nähtyäni mieleen muutama päivä sitten että pitäsiköhän viedä auton akku vaihdettavaksi, mutta asia unohtui, kun mietin onko kyse vaan pelkästä unesta vai olisiko se Jumalalta, koska olen aiemminkin nähnyt Jumalalta tulleita unia ja ne ovat sitten toteutuneet 100 pros. Mutta tämä uni vaikutti maalliselta...miksi Jumala tähän puuttuisi? Auttaakseen minua tässäkin asiassa...Auta minua kaikissa asioissani, on kuulunut rukous silloin tällöin.

Kiitos sinulle.

Ap.

• Anonyymi

Tekoäly ihmisen paras ystävä. Sotahulluilta ei kannata mitään kysyä, tietää jo minkä vastauksen saa.

Tekoäly on ihmisen Raamattu, virsi-ja hartauskirja.

• Anonyymi

Itse- kun olen Traficomin sivuilta poistanut ajoneuvon - seisontaan, se automaattisesti kirjautuu myös vakuutusyhtiöni sivuille.
      Olen myös tallentanut koneelleni tiedon - eli tehnyt ajoneuvoistani koneelleni kansion, mihin tallennan tapahtumat ja ne saan tarpeenmukaan tulostettua- myöhemmin.
      Teen itselleni tulosteen myös ajoneuvoni hansikaslokeroon, poistosta ja liikenteeseen--- otosta... Siksi näin, että jos sattuisi - virkavalta - kysymään, voi tarkastaa- mitä olen tehnyt... Syy on diesel- ajoneuvon verotuksen, ... karsee tilanne, jos jotain olisi pielessä, niin takautuvat verot- voivat periä, jos seisonnasta ei ole dokkaria ja se olisi jotenkin oman mokan vuoksi- toimittu siellä Trafin sivuilla.....

Tarkkana saa olla, mutta tallenne- jos vakuutusyhtiö laskuttaa- niin sinä saa kopion esitettyä toiminnastasi.... että tälleen... .onnistumista...

ilosin mielin jalottelemaan.

https://yle.fi/a/74-20184245?lid=v1mkv79jjavb&utm_source=email&utm_medium=braze&utm_campaign=pinnalla&utm_content=Pinnalla marraskuussa 20251103

• Anonyymi

Taidan tehdä saman varotoimenpiteen itsekin, ei vara venettä kaada, vaikka luotankin että IF säilyttää tietonsa omissakin tiedostoissaan, mutta mahdollisen autoni liikenteestä poisto tapahtumatietojen hävittämisen "tietomurron"vaikutus sitten? No, traficomilta sen saisi kuitenkin jälkikäteen ne liikenteestäpoisto tiedot, koska siellä tuskin on tarvetta kyniä asiakkaitaan.

Ap.

• Anonyymi

Tekoäly siinä hyvä ihmisiin verrattuna ettei tylytä ihmistä, vaan antaa vain parhaansa mukaan vastauksen epäilemättä ihmisen älyä tai vakaamusta.

Siihen ihminen harvoin pystyy.

• Anonyymi

Olen kyllä sitä mieltä että täällä ja kaikkialla pitää olla järjestys. Varmaan jotain 150 palstaa on Suomi 24. Sieltä aloittajakin löytää mieleisensä. Olisi täällä edes jonkinlainen järjestys. Vaikka eipä sitä paljoa olekaan. Jag tänker så.

• Anonyymi

Pääasia kuitenkin, ettävaikka autosta saadaan uskonnollinen kiista.

Sehän pääasia.

• Anonyymi

Minä autoilen Herran kanssa. Kaikki elämässäni on keskittynyt Jumalaan, sillä olen antanut elämäni hänelle ja sen muana kaiken omistamani mukaanlukien auton, jolla ajelen , jos Herra suo, jälleen ensi keväänä.

Ap.

• Anonyymi

Saattaa hyvin pitkälle olla niin ettei Jumala kovin paljon ilahdu jos saa jonkin autonromun., Ei vaikka olisi Tesla ja kulkisi Jumalan keksimällä sähköllä, kun plussa ja miinusnapaisuutta tiuhaan vaihdellaan sähkömoottoreissa, niin jopa Tesla lähtee kuin jänis makuulta, että voi Jumala ehkä silloin vähän katsahtaa, että jopas jotain se ihminen keksinyt tuota minun keksimää sähköä käyttää noin, vaikka alun perin ajattelin käyttää sitä vain ukkosen jylinässä kun lämmin ja kylmä kohtaa ja niin tulee sähköä, mutta kekseliäs ihminen keksi napaisuutta muutella ja pääsee vauhdin hurmaan.

Toisaalta sähkössä on jotain jumalaista. Emme näe sitä kuin valoilmiönä, mutta voimme silti tuntea sen voiman niin voimakkaana että henki lähtee.

Eikä ihminen ole sitä keksinyt miljoona vuotta sitten käyttää, vaan aivan äskettäin mikä vaikuttaa kummalta että ihminen niin nopeasti muuttua luolaihmisestä Teslalla ajavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7825
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5921
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      63
      5405
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5303
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4632
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      108
      2349
    7. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1241
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      4
      1185
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      37
      1036
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      45
      1006
    Aihe