Seurustelu kaksisuuntaisen kanssa, petetty ja erottu

Anonyymi-ap

Halusin tulla kertomaan oman tarinani parisuhteesta kaksisuuntaisen mielialahäiriöisen kanssa. Täällä olevat kertomukset ovat antaneet vertaistukea kokemukselleni.

Olimme 1,5 v. yhdessä ja pettämistä oli koko suhteen ajan. Epäilin alusta asti mutta vannoi ja todisteli asiat vääriksi. Ehdotin jopa kaksi kertaa avointa suhdetta epäilyni takia. Ei halunnut avointa suhdetta koska toista ei rakasta jos haluaa olla muitten kanssa.

Mies oli ollut pari vuotta sinkkuna ja oli kerännyt vakkari seksi kumppaneita. Kertoi tämän alussa rehellisesti. Sanoin etten halua suhdetta pelimiehen kanssa. Arvostan ja kunnioitan itseäni sen verran että miestäni en jaa muitten kanssa. Vannoi ettei ole enään ketään..

Sairaudesta kertoi vasta puolen vuoden jlk. Lääkitys oli muttei syönyt säännöllisesti ja käytti paljon päihteitä. Olemme molemmat jo keski-iän ohittaneita eli vastuu omasta elämästä luulisi jo olevan hanskassa. Hän ei vaan ollut samalla tasolla henkisesti ja käytös oli kuin teinillä välillä.
Joku persoonallisuushäiriö oli myös

.Jäi kiinni pettämisestä puolen vuoden jälkeen. Sen jälkeen alkoi manipulointi, todistelu ja syytökset minua kohtaan. Oli jopa menossa valheenpaljastustestiin. Sydämmessäni tiesin että valehtelee. Eleet ja tyhmät lauseet paljastivat sen.

Masennuksessa tunnusti kuinka paska oli ollut mua kohtaan ja vannoi ettei petä enään. Ja että pettämistä oli vain kaksi kertaa. Ei todellakaan ollut. Asuimme eri paikkakunnilla joten oli helppoa elää kaksoiselämää kun olimme erossa.

Aloin voimaan henkisesti huonosti. Hermosto alkoi lamaantua. En tuntenu enään iloa, mielenrauha meni. Nukuin huonosti ja työ oli raskasta. Olen iloinen ja nauravainen ihminen. Nautin elämästä ja pienistä arjen asioista. Nyt en enään tuntenut muuta kuin syvää ahdistusta. Aloin masentua.

Keväällä jäi kiinni seksivälineiden ostamisesta. Jäi kiinni flirttailusta. En välittänyt enään, aloin tekemään eroa. Mies näytti rumalta ulkoisesti ja sisäisesti. Rakkaus oli kuollut.

Yritin lähteä suhteesta ja selitin kuinka huonosti voin. Tuli itkua, rukoili ja todistelut taas kuinka rakastaa minua. Ei voi elää ilman. Yritti pitää kynsin ja hampain kiinni.

Pelastus ja viimeinen irtaantuminen tapahtui kun luin täältä muiden kokemuksia parisuhteesta Bipojen kanssa . Tajusin että intuitio ja kaikki tuntemukset pettämisestä olivat totta. Minua oli huijattu ja käytetty hyväksi alusta asti,

Eron jälkeen haukkui minut ystävilleen ja keksi kaikkea paska juttuja. Ystävät vielä uskovat kaikki valheet. Säälittävää käytöstä kaiken jälkeen. Mutta mitäpä voi henkisesti sairaalta odottaa.

Menin terapiaan ja luin kirjoja jotta pääsin taas tasapainoon tämän toksisen suhteen jälkeen.
Kolme kuukautta kesti prosessi ja nyt nauran ja nautin taas elämästä . Tapailen miehiä, joilla on tunne-elämä ja perusasiat kunnossa.

Älkää antako kenenkään kohdella teitä huonosti. Luottakaa intuitioon ja juoskaa jos sydän niin sanoo. Laittakaa rajat ja rakastakaa itseänne enemmän kuin ketään. Ansaitsette ihmisen joka kunnioittaa ja arvostaa teitä.

Valitsee teidät joka päivä, ei muita!

3

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokainen ansaitsee tulla arvostetuksi.
      Jos on huono itsetunto, alistuu liian herkästi tuollaiseen vaikeaan suhteeseen, ottaa sen kaiken paskan silmilleen siitä syystä, kun ei itse arvosta itseään, vaan kuvittelee " heikkona " ihmisenä ansaitsevansa huonon kohtelun.
      Itseään on hyvä arvostaa sen verran, ettei ota vastaan ihan mitä vaan.

• Anonyymi

Hienoa että elämä taas hymyilee!
      Mutta voi ne yksisuuntaisetkin silti olla joskus tosi vaikeita, ne kun menee aina vain yhteen suuntaan.
      Itse olen kyllä aika helppo:)

• Anonyymi00004

En nyt oikein tajua että miten sotket narsistit ja mielisairaat yhteen.Jos ihmisellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö niin vain harva heistä on sen lisäksi myös narsisti.
      Totta on että esim.mania vaiheessa joku mielisairas voi sortua huonoihin tekoihin mutta tiesit kuitenkin että se on mahdollista ja silti jäit suhteeseen.
      Olen seurustellut lähinnä narsistien kanssa.Narsistit ovat alussa hurmaavia ja sitten jossain vaiheessa alkaa helvetti.
      Mielisairaudet saattavat joskus tulla ihmiselle esim.menneisyyden traumoista.Itse sain kaksisuuntaisen mielialahäiriön jo pienenä lapsena koska sain väkivaltaa koulussa.Kotini oli turvaton paikka.Miltein kaikki perheessäni ovat juoppoja ja aloin sitten itsekin dokaamaan koska paha olo oli kamala.En toivo niin kamalaa lapsuutta edes pahimmalle vihamiehelleni.
      Älkää yleistäkö kaikkia mielisairaita samanlaisiksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3935
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      138
      1404
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      890
    8. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      747
    9. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      726
    10. Mara&Esko gaalassa jälleen

Onkohan expariskunta taas tulossa yhdessä punaiselle matolle etuilemaan?? Heillähän on omasta mielestään oikeus, ovat He
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      697
    Aihe