Ukraina on tehnyt onnistuneen drooni-iskun Sterlitamakin petrokemian tehtaaseen Baškorostanissa.
Baškorostan sijaistee noin 1500 kilometrin päässä Ukrainan rajasta, lähellä Kazakstania. Sterlitamakissa sijaitseva petrokemian tehdas valmistaa myös sotilasräjähteissä käytettäviä aineosia. Tämä tekee tehtaasta Ukrainan puolustussodan kannalta sille legitiimin kohteen. Vahvistamattomien lähteiden mukaan osa tehtaasta olisi romahtanut.
Ukraina iski tiistai vastaisen yön tietämillä ainakin kahteen sähköasemaan Kurskissa ja Volgogradissa, Luhanskissa kohteeseen jossa oli mahdollisesti ampumatarvikevarasto sekä jalostamoon Nižni Novgorodissa.
Uutiskanava Exilenova Plus laskee, että viimeisten kahden päivän aikana Ukraina on saanut ainakin kymmenen vahvistettua osumaa erilaisiin Venäjän infrastruktuurin kohteisiin.
Ukrainan pitkän kantaman aseiden massatuotanto alkaa olla kunnossa 👍
Kahden viime päivän aikana Ukraina on saanut ainakin 10 vahvistettua osumaa Venäjän kohteisiin
6
104
Vastaukset
- Anonyymi
Osumat eivät vielä riitä. Tarvitaan sodan tuntu Venäjän puolelle, joka kääntäisi ihmisten mielipiteet sodan vastaisiksi.
Kylmenneet ja pimeät kaupungit taatusti vaikuttaisivat tilanteeseen. - Anonyymi
Kyllä Ukraina pikkuhiljaa Venäjän vääntää siltaan, ei voi mitään.
- Anonyymi
Ukraina taistelee kaikesta. Venäjä ei taistele mistään.
- Anonyymi
Viime yönä taas oli tehty jalostamolle lamauttavia iskuja terroristi valtio venäjälle.
Polttoaine pula on arka aihe kremlin varkaille. Lyhyesti:
Ukraina ja siten myös sen kymmenien maiden liittouma häviää tämän sodan... 😂- Anonyymi
Viime yönä lentokenttä Doneskissa josta tuhoutui jopa 1 000 Shahed/Geran taistelulennokkia ja 1 500 lennokin räjähdettä, hintalappu noin 25-50 miljoonaa USD.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512