Hybridit jo kertyneet tuonelan porteille.
Ei tullut vihreää siirtymää, haitta suurempi kuin hyöty.
Myös hankalat korjaukset arvokkaita mm laakerit.
Akun uuinta vie jo miinukselle. Huollot tärkeitä.
Vuotanut jäähdytyneste laskea moottoreista propuista pois.
Tehdä ohitus laskuun, mm meillä tehty. Putki proppujen tilalle
pääse neste heti pois, ennenkuin laakerit vahingoittuu.
Sähköautot kertakäyttöisiä pääosin
8
99
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kaikki ole kertakäyttöisiä Oletko kuullut myös ladattavista sähköautoista?
Eivät ole nuo sähköautiot vielä ihan valmiita joka mielelle. Akut ovat ongelma. pienet toimintamatkat ja kohtuu pitkä tankkaus on toinen kohta.
Mainoksissa esitetään väärää tietoakin kuin kehutaan "toimintasäteen" olevan vaikka 400 km mutta eipä olekaan jos akat sinne niin et takaisin pääse ilman lataamista. Jos autolla pääsee yhdellä latauksella 400 km sen toimintasäde on 200 km!
Akkuvauriossa kasvavat uutisten mukaan kustannukset huimiksi ja ne kutaleet ovat siellä auton alla, jossa ne helpoiten vaurioituvat.
Vielä on paljon kehitettävää ennen kuin sähköauto on kelvollinen jokamiehelle/jokahenkilölle!Extyökkäri kirjoitti:
Eivät ole nuo sähköautiot vielä ihan valmiita joka mielelle. Akut ovat ongelma. pienet toimintamatkat ja kohtuu pitkä tankkaus on toinen kohta.
Mainoksissa esitetään väärää tietoakin kuin kehutaan "toimintasäteen" olevan vaikka 400 km mutta eipä olekaan jos akat sinne niin et takaisin pääse ilman lataamista. Jos autolla pääsee yhdellä latauksella 400 km sen toimintasäde on 200 km!
Akkuvauriossa kasvavat uutisten mukaan kustannukset huimiksi ja ne kutaleet ovat siellä auton alla, jossa ne helpoiten vaurioituvat.
Vielä on paljon kehitettävää ennen kuin sähköauto on kelvollinen jokamiehelle/jokahenkilölle!Täh! Eli bensa- ja dieselautojen toimintasäde on myös puolet siitä, mitä mainostetaan. Oletko koskaan kuullut, että tankkaus- ja latausasemia on ympäri Suomea?
mielipidepankki kirjoitti:
Täh! Eli bensa- ja dieselautojen toimintasäde on myös puolet siitä, mitä mainostetaan. Oletko koskaan kuullut, että tankkaus- ja latausasemia on ympäri Suomea?
En muista viime aikoina nähneeni bensa ja diesel autoille mainostettavan toimintasädettä. Niille kerrotaan se paljonko tankkiin mahtuu ja paljonko kuluu satasella! Siitä tietysti voi laskea haluamiaan arvoja. Minulla on matkailuauto, puoli-integroitu sellainen ja se voi tasaista vauhtia ajettaessa maantiellä noin 9 l/100 km joten kun tankkiin mahtuu noin 90 l niin voit laskea pitkällekö sillä pääsee ja takaisin! Minä tosin aina jotta ei tulisi koskaan ongelmia täytän tankin kun se on noin puolessa välissä joten noin 500 km välein. Siinä on silloin vielä noin saman vertainen reservi! Olen ajellut ympäri Euroopan Nord Capin ja Rooman väliä satoja tuhansia kilometrejä, joten huoltoasemat eri maissakin ovat perin tuttuja!
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Täh! Eli bensa- ja dieselautojen toimintasäde on myös puolet siitä, mitä mainostetaan. Oletko koskaan kuullut, että tankkaus- ja latausasemia on ympäri Suomea?
Latausasemia on, muttei hybrideihin paljon iloa ole jos vanahana akku antaa 20-30 km.
Jos olet vaikka reilun tuhannen km matkalla, se ei paljoa lämmitä matkan edistymistä.
Sitten täyssähköautoja, nekin hiipuu vuosissa matka jonka voi tehdä, talvella puoleenkin.
Vielä on minisähköautoaja, joita ei ladata, vaan antavat vähän potkua apuna kiihdyttäissä.
Meillä on täyssähköauto, kieltämättä mukava peli, varsinkin vaimon mielestä. Valtava paino vain aina seuraa mukana. Jos pidemmälle matkalle lähdemme varsinkin pakasilla, kyllä se silloin diesel S80 Volvo, ei tarvitse matkalla tankkailla, lämmitys ei syö akkua. Volvo S80 16 -malliltaan. On kyllä vaikea luopua kun joskus se aika tulee, siinä ei ole kuin hyvää sanottavaa vain. Sähköauto on raakile. Joittenkin käyttöön käykin, joilla lyhyempiä matkoja. Tielataukset maksaa maltaita.35-55 snt kun kW siinä ei paljoa voi edullisuudesta puhua. 20 kW pyöreästi /100 km kuluttaa, siitä voi laskea 20x55 = 11 € 100 km. Diesel menee paljon edullisemmin, n 4,5 l /100 km, viime tankkaus oli 1,45 € litra. n 6,50 € /100 km. Taas nurkka ajossa kotilatauksella yöt halpoja pörssisähkössä, sähköauto huomattavan edullinen; jopa 2 € / 100 km. Kun lasketaan 10 snt /kW, jossa mukana myös siirtohinta. Anonyymi kirjoitti:
Latausasemia on, muttei hybrideihin paljon iloa ole jos vanahana akku antaa 20-30 km.
Jos olet vaikka reilun tuhannen km matkalla, se ei paljoa lämmitä matkan edistymistä.
Sitten täyssähköautoja, nekin hiipuu vuosissa matka jonka voi tehdä, talvella puoleenkin.
Vielä on minisähköautoaja, joita ei ladata, vaan antavat vähän potkua apuna kiihdyttäissä.
Meillä on täyssähköauto, kieltämättä mukava peli, varsinkin vaimon mielestä. Valtava paino vain aina seuraa mukana. Jos pidemmälle matkalle lähdemme varsinkin pakasilla, kyllä se silloin diesel S80 Volvo, ei tarvitse matkalla tankkailla, lämmitys ei syö akkua. Volvo S80 16 -malliltaan. On kyllä vaikea luopua kun joskus se aika tulee, siinä ei ole kuin hyvää sanottavaa vain. Sähköauto on raakile. Joittenkin käyttöön käykin, joilla lyhyempiä matkoja. Tielataukset maksaa maltaita.35-55 snt kun kW siinä ei paljoa voi edullisuudesta puhua. 20 kW pyöreästi /100 km kuluttaa, siitä voi laskea 20x55 = 11 € 100 km. Diesel menee paljon edullisemmin, n 4,5 l /100 km, viime tankkaus oli 1,45 € litra. n 6,50 € /100 km. Taas nurkka ajossa kotilatauksella yöt halpoja pörssisähkössä, sähköauto huomattavan edullinen; jopa 2 € / 100 km. Kun lasketaan 10 snt /kW, jossa mukana myös siirtohinta.En nyt ala kiistellä sähköautojen hyvistä ja huonoista puolista, koska siihen en ottanut kantaa. Kommentoin lähinnä Etytyökkärin omituista logiikkaa asiaan liittyen. Sähköautot ja hybridit voivat sopia joillekin, toisille taas ei. Se riippuu paljon siitä, minkälaisia matkoja autollaan ajaa. Helsingin keskustassa elämänsä pääosin viettävä ei ehkä tarvitse omaa autoa lainkaan.
Sähköauto on kotilatauksessa edullisin päivälatauksessa, jos on omaa paneelituotantoa. Silloin lataus voi maksaa 0 euroa, jos lataa itse tuottamallaan sähköllä. Tosin se edellyttää pitempää latausaikaa eli ei voi ladata enempää kuin mitä paneelit tuottavat per tunti. Aurinkoisina päivinä se tarkoittaa yleensä noin 5 Kwh tunnissa tietysti paneelien määrästä riippuen.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En nyt ala kiistellä sähköautojen hyvistä ja huonoista puolista, koska siihen en ottanut kantaa. Kommentoin lähinnä Etytyökkärin omituista logiikkaa asiaan liittyen. Sähköautot ja hybridit voivat sopia joillekin, toisille taas ei. Se riippuu paljon siitä, minkälaisia matkoja autollaan ajaa. Helsingin keskustassa elämänsä pääosin viettävä ei ehkä tarvitse omaa autoa lainkaan.
Sähköauto on kotilatauksessa edullisin päivälatauksessa, jos on omaa paneelituotantoa. Silloin lataus voi maksaa 0 euroa, jos lataa itse tuottamallaan sähköllä. Tosin se edellyttää pitempää latausaikaa eli ei voi ladata enempää kuin mitä paneelit tuottavat per tunti. Aurinkoisina päivinä se tarkoittaa yleensä noin 5 Kwh tunnissa tietysti paneelien määrästä riippuen.Koskahan paneeleihin tulee sähkövero? Käytetystä sähköstä kun täytyy maksaa veroa.
- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En nyt ala kiistellä sähköautojen hyvistä ja huonoista puolista, koska siihen en ottanut kantaa. Kommentoin lähinnä Etytyökkärin omituista logiikkaa asiaan liittyen. Sähköautot ja hybridit voivat sopia joillekin, toisille taas ei. Se riippuu paljon siitä, minkälaisia matkoja autollaan ajaa. Helsingin keskustassa elämänsä pääosin viettävä ei ehkä tarvitse omaa autoa lainkaan.
Sähköauto on kotilatauksessa edullisin päivälatauksessa, jos on omaa paneelituotantoa. Silloin lataus voi maksaa 0 euroa, jos lataa itse tuottamallaan sähköllä. Tosin se edellyttää pitempää latausaikaa eli ei voi ladata enempää kuin mitä paneelit tuottavat per tunti. Aurinkoisina päivinä se tarkoittaa yleensä noin 5 Kwh tunnissa tietysti paneelien määrästä riippuen.Silloin lataus voi maksaa 0 euroa, jos lataa itse tuottamallaan sähköllä.
-talvisin ei toimi.
-aurinkosähkö maksaako itseään koskaan ?
Toiset näkee valoisanakin, toiset ei niinkään, joilla kokemusta.
Kysynkin MPP mikä on kokemuksesi aurinkosähköön, kun niin tunnut tietävän.
Ilmaista ei ole, kun pitää osata kokonaisuus hahmottaa, jota et näytä osaavan.
Ei aurinkosähkö ole ilmaista, eikä sähköauton päästöt ole 0 nolla suinkaan.
Sähkö tulee auton akkuihin mutkaista kallista tietä pitkin, ei suinkaan ilmaiseksi.
Hybridi autot on niin kusetusta kuin olla voi, kun sähköllä ajetaan kesäolosuhteissa 20-45 km, ja muka kulutus moottorille 2 l /100 km. Päästöt merkitty kusetukselle n 40 grammaan kilometriltä.
Nyt tulossa hybrideihin huomattava nousu, ainoa, mikä muuttuu, on se, että autojen päästöjä mitataan eri tavalla. Päästöt nousevat uuden mittaustavan myötä 140–160 grammaan kilometriltä. Myös uusien hybridien autoveroon tulee raju nousu. Miten muutos lopulta vaikuttaa Suomessa myytävien töpselihybridien autoveroon ?. Mittaustavan muutoksella saattaa olla vaikutusta valmistajien mielenkiintoon ladattavia hybridejä kohtaan.
Laskentatavan muutos astuu voimaan jo tämän vuoden aikana riippuen auton valmistusajankohdasta. Uudessa Euro 6e-bis-päästömittauksessa muutetaan ladattavien hybridien sähkö- ja polttomoottoriajon suhdetta.
– Siinä ladattavien hybridien WLTP-testissä polttomoottoriajon suhteellista osuutta on kasvatettu, jolloin WLTP-kulutus ja päästöt nousevat. Auton kulutus arkielämässä säilyy kuitenkin samana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512