Miksi polttarit ovat niin kilpailukykyisiä

Anonyymi-ap

Jos kuluttajaa ei enemmän tai vähemmän ” pakoteta” ostamaan sähköauto niin valinta olisi edelleen polttari. Pohjoismaat ovat hyvä esimerkki kuluttajien ohjaamisesta autovalinnoissa. Tulee olemaan mielenkiintoista lukea tulevaisuudessa siitä, miten autoilun sähköistäminen onnistuttiin pilaamaan kaikesta mahdollisesta manipuloimisesta huolimatta.

53

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulee olemaan opettavainen tarina siitä, miten maailmaa ei pitäisi pelastaa!

    • Anonyymi

      Itse vaihdoin dieselmersusta Teslaan ilman minkäänlaista pakotusta.
      Nyt kolmen vuoden ja pian 90tkm:n Teslalla ajon jälkeen, vain yksi asia on harmittanut; olisi pitänyt vaihtaa jo aikaisemmin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Vain paljon ajava voi " säästää " sähköautolla . Jos huono tuuri osuu kohdalle ja hajoaa takuun jälkeen sähkömoottori , invertteri , konvertteri tai tamu , niin ei säästöjä tule .


    • Anonyymi

      No kerro toki miten tuo pakottaminen tapahtuu? En ole minkäänlaista pakottamista kokenut miltään taholta, kuten et sinäkään.
      Kyllä jengi, joka on uutta tai vähän käytettyä autoa ostamassa valitsee, ja voi valita ihan mieleisensä auton.
      Mikä älyttömyys tämäkin aloitus lienee?

    • Anonyymi

      Valtio pakottaa käyttövoimaveron voimalla ajamaan bensa-autolla. Sähköautoilija joutuu maksamaan käyttövoimaveron, bensa-autolla ajava ei joudu.

      • Anonyymi

        Onneksi se sähköauton käyttövoimavero on niin pieni, että sen kattaa jättämällä yhden tankkauksen väliin. Vuodessa niitä tankkauksia tuleekin polttiksella melko monta.
        Euro on hyvä konsultti, ja moni osaa jo laskea, mikä tulee pidemmän päälle edullisimmaksi. Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se sähköauton käyttövoimavero on niin pieni, että sen kattaa jättämällä yhden tankkauksen väliin. Vuodessa niitä tankkauksia tuleekin polttiksella melko monta.
        Euro on hyvä konsultti, ja moni osaa jo laskea, mikä tulee pidemmän päälle edullisimmaksi. Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto.

        Euro on hyvä konsultti ja siksi muutaman kymppitonnin auton ostaminen on idiotismin huippu. Siksihän uusien autojen kauppa on lähes tuhoutunut ja ansaitseekin tuhonsa.

        Lisäksi useimmille sähköauto on edelleen polttista kalliimpi. Etenkin kun ottaa huomioon normaalien suomalaisten autobudjetin mikä on noin 5 tonnia. Ja tuolla viidellä tonnilla pitäisi saada sähköauto joka on iso perheauto, jonka toimintamatka on keskellä talvella 500 km ja latausaika alle 10 minuuttia. Ja tietenkin latauspaikka tulee kaupan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se sähköauton käyttövoimavero on niin pieni, että sen kattaa jättämällä yhden tankkauksen väliin. Vuodessa niitä tankkauksia tuleekin polttiksella melko monta.
        Euro on hyvä konsultti, ja moni osaa jo laskea, mikä tulee pidemmän päälle edullisimmaksi. Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto.

        "Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto."

        Ja normaaleille ihmisille auto on pelkkä kulkuväline eikä mitään muuta. Mitään "unelma-autoa" ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euro on hyvä konsultti ja siksi muutaman kymppitonnin auton ostaminen on idiotismin huippu. Siksihän uusien autojen kauppa on lähes tuhoutunut ja ansaitseekin tuhonsa.

        Lisäksi useimmille sähköauto on edelleen polttista kalliimpi. Etenkin kun ottaa huomioon normaalien suomalaisten autobudjetin mikä on noin 5 tonnia. Ja tuolla viidellä tonnilla pitäisi saada sähköauto joka on iso perheauto, jonka toimintamatka on keskellä talvella 500 km ja latausaika alle 10 minuuttia. Ja tietenkin latauspaikka tulee kaupan päälle.

        "Etenkin kun ottaa huomioon normaalien suomalaisten autobudjetin mikä on noin 5 tonnia. Ja tuolla viidellä tonnilla pitäisi saada sähköauto joka on iso perheauto, jonka toimintamatka on keskellä talvella 500 km ja latausaika alle 10 minuuttia."

        Nuo on täysin itse keksimiäsi vaatimuksia.


    • Anonyymi

      Vähäpäästöisiä ei enää suosita työsuhdeautojen verotuksessa
      Kauppa kääntyy polttareihin
      Sähkikset jää vanhusten kulkupeleiksi

      • Anonyymi
        UUSI

        Tiedät varsin hyvin, ettei paluuta fossiiliautoihin enää ole. Nyt vielä uusiakin fossiileja myydään, mutta jokainen tietää niiden olevan poistuvia tuotteita, myös nämä niiden ostajat.

        Aina on ollut ja kaikessa niin, että uusi pelottaa ja luo joissakin epävarmuutta, joka johtaa ripustautuminen vanhaan ja turvalliseksi uskottuun. Ei autojen kanssa ole tässä mitenkään poikkeavaa tältä osin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät varsin hyvin, ettei paluuta fossiiliautoihin enää ole. Nyt vielä uusiakin fossiileja myydään, mutta jokainen tietää niiden olevan poistuvia tuotteita, myös nämä niiden ostajat.

        Aina on ollut ja kaikessa niin, että uusi pelottaa ja luo joissakin epävarmuutta, joka johtaa ripustautuminen vanhaan ja turvalliseksi uskottuun. Ei autojen kanssa ole tässä mitenkään poikkeavaa tältä osin.

        Polttikset eivät katoa ainakaan 40 vuoteen ja on mahdollista että ne eivät katoa edes tämän vuosisadan aikana. Mielisairas sähköautofanaatikko ei näitä faktoja ymmärrä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät varsin hyvin, ettei paluuta fossiiliautoihin enää ole. Nyt vielä uusiakin fossiileja myydään, mutta jokainen tietää niiden olevan poistuvia tuotteita, myös nämä niiden ostajat.

        Aina on ollut ja kaikessa niin, että uusi pelottaa ja luo joissakin epävarmuutta, joka johtaa ripustautuminen vanhaan ja turvalliseksi uskottuun. Ei autojen kanssa ole tässä mitenkään poikkeavaa tältä osin.

        Sähköautossa ei ole mitään pelottavaa koska siinä ei ole mitään uutta. Sähköpotkolautakin on merkittävämpi keksintö.


    • Anonyymi

      Ei kuluttajaa mihinkään pakoteta, ei ainakaan 10 vuoteen. 2035 jälkeen tilanne on sitten mahdollisesti toinen ja senkin jälkeen voi ajaa polttiksella ja jos niistä niin tykkää, niin uuden voi ostaa tällä tietoa vielä vuonna 2035 ja sillä voi tarkka omistaja ajaa vaikka 15 vuotta tai jopa enemmän.
      Kovasti sähköautojen ja ladattavien autojen suosio on kasvamassa kokoajan ja tämä ilman pakkoa.

      • Anonyymi

        Verotus on yksi keino pakottaa eli olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Eli sittenhän voitaisiin poistaa polttoaineverot ja päästömaksut ja peruuttaa vuoden 2035 uusien polttomoottorikiellon. Annetaan autovalmistajien myydä mitä heitä huvittaa ja samoin kuluttajille vapaat kädet valita auto ilman mitään ylimääräisiä veroja. EU:n idioottimaisilla lailla pitäisi voida pyyhkiä persettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotus on yksi keino pakottaa eli olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Eli sittenhän voitaisiin poistaa polttoaineverot ja päästömaksut ja peruuttaa vuoden 2035 uusien polttomoottorikiellon. Annetaan autovalmistajien myydä mitä heitä huvittaa ja samoin kuluttajille vapaat kädet valita auto ilman mitään ylimääräisiä veroja. EU:n idioottimaisilla lailla pitäisi voida pyyhkiä persettä.

        EU on muutenkin kommunistinen järjestelmä ja EU-poliitikot ovat mielisairaita narsistisia paskiaisia. Onneksi EU tulee muutaman vuoden kuluessa hajoamaan.


    • Anonyymi

      Polttari on illanvietto ennen hääpäivää.

      • Anonyymi

        Niinhän tuo Polterabend on viimeinen poikamiesilta ollut aikoinaan. Nykyisin polttareita voidaan viettää jopa viikkoja aikaisemmin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuo Polterabend on viimeinen poikamiesilta ollut aikoinaan. Nykyisin polttareita voidaan viettää jopa viikkoja aikaisemmin.

        Polttareilla on ollut niin vähän ongelmia, että sellainen piti oikei tuulesta temmata VW dieseleille eli sitähän se oli tuo VW dieselgate. Autossa sinänsä ei ollut mitään vikaa vaan ihan päinvastoin. Sähköautoille ei ole tarvinnu keksiä mitään ongelmaa sillä niitä riittää ja riittää. Lähes toivotonta on sähköautojen tarpominen


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttareilla on ollut niin vähän ongelmia, että sellainen piti oikei tuulesta temmata VW dieseleille eli sitähän se oli tuo VW dieselgate. Autossa sinänsä ei ollut mitään vikaa vaan ihan päinvastoin. Sähköautoille ei ole tarvinnu keksiä mitään ongelmaa sillä niitä riittää ja riittää. Lähes toivotonta on sähköautojen tarpominen

        Njoo, eikä ne konsernin jakopääongelmat tai DSG viatkaan olleet kuin fake newsejä.

        Ite olen tyytyväinen sähköautoon. Riitti pari konsernin DSG-viritelmää ja jyrinä dieseliä. Ei enää vaihteiston ja turbon odottelua, nykimistä tai tärinää, vain puhdasta ja tasaista voimaa. Voisi melkein sanoa supervoimaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Njoo, eikä ne konsernin jakopääongelmat tai DSG viatkaan olleet kuin fake newsejä.

        Ite olen tyytyväinen sähköautoon. Riitti pari konsernin DSG-viritelmää ja jyrinä dieseliä. Ei enää vaihteiston ja turbon odottelua, nykimistä tai tärinää, vain puhdasta ja tasaista voimaa. Voisi melkein sanoa supervoimaa.

        Niin nuo ovatkin fake newsejä useimmissa tapauksissa. Monet ovat ajaneet DSG: llä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Sähköautoilijat liioittelevat ongelmia koska ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Eli heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nuo ovatkin fake newsejä useimmissa tapauksissa. Monet ovat ajaneet DSG: llä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Sähköautoilijat liioittelevat ongelmia koska ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Eli heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää.

        Sähköautojen ongelmia ei tarvitse keksiä eikä liioitella. Kaikki tietävät, että lähes koko sähköautobusiness on ihan kusessa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen ongelmia ei tarvitse keksiä eikä liioitella. Kaikki tietävät, että lähes koko sähköautobusiness on ihan kusessa.

        Hohohoo..

        Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin. Yksittäisin onnettomuuksia ja vahinkoja fossiilitrollit kaivelevat pää punaisena netistä ja iltapäivälehtien kohuotsikoita. Aina niitä jokunen löytyy ja siitäkös sitten julistetaan mitä ihmeellisimpiä tarinoita.

        Hassuintahan onkin, että te suurimmat fossiilitrollit olette juuri niitä, joilla ei ole yhtään minkäänlaista kokemusta sähköautoista eikä tietoakaan. Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nuo ovatkin fake newsejä useimmissa tapauksissa. Monet ovat ajaneet DSG: llä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Sähköautoilijat liioittelevat ongelmia koska ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Eli heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää.

        Ymmärrätkö että tuo tapasi kommunikoida on hyvin narsistinen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö että tuo tapasi kommunikoida on hyvin narsistinen.

        Fakta on silti, että viimeisten 10-15 vuoden ajan DSG:illä on ajettu yleensä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Nuo höpinät DSG:n ongelmista ovat valetta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohohoo..

        Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin. Yksittäisin onnettomuuksia ja vahinkoja fossiilitrollit kaivelevat pää punaisena netistä ja iltapäivälehtien kohuotsikoita. Aina niitä jokunen löytyy ja siitäkös sitten julistetaan mitä ihmeellisimpiä tarinoita.

        Hassuintahan onkin, että te suurimmat fossiilitrollit olette juuri niitä, joilla ei ole yhtään minkäänlaista kokemusta sähköautoista eikä tietoakaan. Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa.

        "Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin."

        Hah hah haa... Typerät sähköautofanaatikot eivät silti ole koskaan kyenneet todistamaan tätä joten väite on valetta. Pikemminkin tilastojen mukaan sähköautoissa on ENEMMÄN ongelmia kuin polttiksissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohohoo..

        Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin. Yksittäisin onnettomuuksia ja vahinkoja fossiilitrollit kaivelevat pää punaisena netistä ja iltapäivälehtien kohuotsikoita. Aina niitä jokunen löytyy ja siitäkös sitten julistetaan mitä ihmeellisimpiä tarinoita.

        Hassuintahan onkin, että te suurimmat fossiilitrollit olette juuri niitä, joilla ei ole yhtään minkäänlaista kokemusta sähköautoista eikä tietoakaan. Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa.

        "Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa."

        Sähköautojen ja polttisten eroja ovat vain käyttövoima ja akkuja. Siihen erot päättyvät. Sähköautossa ei ole mitään uutta, se on vain auto. Oikeastaan polttiksen ja sähköauton ero on pienempi kuin värin ero samassa automallissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Fakta on silti, että viimeisten 10-15 vuoden ajan DSG:illä on ajettu yleensä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Nuo höpinät DSG:n ongelmista ovat valetta.

        Kaikki tietävät että nyt sinä yksinkertaisesti valehtelet. Moni on ajanut DSG:llä satoja tuhansia mutta se ei silti poista sitä että tietyissä DSG:n malleissa on omat ongelmansa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin."

        Hah hah haa... Typerät sähköautofanaatikot eivät silti ole koskaan kyenneet todistamaan tätä joten väite on valetta. Pikemminkin tilastojen mukaan sähköautoissa on ENEMMÄN ongelmia kuin polttiksissa.

        Hah hah haa... Typerät fossiilifanaatikot eivät silti ole koskaan kyenneet todistamaan tätä joten väite on valetta. Pikemminkin tilastojen mukaan sähköautoissa on VÄHEMMÄN ongelmia kuin sähköautoissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietävät että nyt sinä yksinkertaisesti valehtelet. Moni on ajanut DSG:llä satoja tuhansia mutta se ei silti poista sitä että tietyissä DSG:n malleissa on omat ongelmansa.

        Kaikissa autoissa on ongelmia, myös sähköautoissa. Sähköautoissa on jopa enemmän ongelmia kuin DSG-autoissa ja ne ovat paljon kalliimpia kuin normaaleissa polttiksissa. Tuo liioittelu polttisten ongelmia on valehtelua. Sähköautot eivät ole ongelmattomia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa."

        Sähköautojen ja polttisten eroja ovat vain käyttövoima ja akkuja. Siihen erot päättyvät. Sähköautossa ei ole mitään uutta, se on vain auto. Oikeastaan polttiksen ja sähköauton ero on pienempi kuin värin ero samassa automallissa.

        Totta, eroa itse autossa on käytännössä juuri käyttövoimassa ja sen ’varastoinnista’ autossa. Polttomoottori ja sen tarvitsema muutamien kymmenien litrojen polttoainetankki korvautuu sähkömoottorilla, yhdellä tai useammalla sekä sen tarvitsevalla ’polttoainetankilla’ eli akulla.,

        Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa.

        Sähköautot eivät myöskään tarvitse yhtä raskasta erillistä infraa ympärilleen kuin polttikset eikä polttoaineen massiivisia kuljetuksia ympäri maata erikseen rakennetuilla jakeluasemille. Sähköä on jo valmiina joka paikassa Suomessa ja verkot rakennettu, sähköautoille ei niitä erikseen tarvi rakentaa. Vain latausasemia, joita on helppo ja halpa asentaa käytännössä melkein mihin tahansa ja myös ihmisten kotipihoille ja mökeille. Kustannus muutaman satasen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa on ongelmia, myös sähköautoissa. Sähköautoissa on jopa enemmän ongelmia kuin DSG-autoissa ja ne ovat paljon kalliimpia kuin normaaleissa polttiksissa. Tuo liioittelu polttisten ongelmia on valehtelua. Sähköautot eivät ole ongelmattomia.

        Ei kukaan ole väittänytkään että sähköautoissa ei olisi koskaan mitään ongelmia.

        Sitä taas on hankala ymmärtää että polttiksia on valmistettu yli 100 vuotta, ja silti edelleen onnistutaan tekemään esim. moottoreita/vaihteistoja joissa on aivan selviä tyyppivikoja joiden korjaaminen tulee kalliiksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole väittänytkään että sähköautoissa ei olisi koskaan mitään ongelmia.

        Sitä taas on hankala ymmärtää että polttiksia on valmistettu yli 100 vuotta, ja silti edelleen onnistutaan tekemään esim. moottoreita/vaihteistoja joissa on aivan selviä tyyppivikoja joiden korjaaminen tulee kalliiksi.

        Ja sähköautoja on valmistettu myös yli 100 vuotta, joten se siitä vertailusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, eroa itse autossa on käytännössä juuri käyttövoimassa ja sen ’varastoinnista’ autossa. Polttomoottori ja sen tarvitsema muutamien kymmenien litrojen polttoainetankki korvautuu sähkömoottorilla, yhdellä tai useammalla sekä sen tarvitsevalla ’polttoainetankilla’ eli akulla.,

        Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa.

        Sähköautot eivät myöskään tarvitse yhtä raskasta erillistä infraa ympärilleen kuin polttikset eikä polttoaineen massiivisia kuljetuksia ympäri maata erikseen rakennetuilla jakeluasemille. Sähköä on jo valmiina joka paikassa Suomessa ja verkot rakennettu, sähköautoille ei niitä erikseen tarvi rakentaa. Vain latausasemia, joita on helppo ja halpa asentaa käytännössä melkein mihin tahansa ja myös ihmisten kotipihoille ja mökeille. Kustannus muutaman satasen.

        "Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa."

        Tuo on valheellinen myytti, jota paskaa jauhavat ja valehtelevat sähköautofanaatikot toistavat, mutta eivät ole koskaan pystyneet tuota todistamaan. Lisäksi sähköautoa on todella vaikea huoltaa ja korjata kotona kun suurta osaa polttiksista voi aivan helposti huoltaa ja korjata kotona.

        Itse asiassa kieltää kaikkien sellaisten autojen myynti joita ei voi helposti huoltaa ja korjata kotona. Akunkin pitäisi kyetä helposti vaihtamaan ja korjaamaan kotikonstein.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa."

        Tuo on valheellinen myytti, jota paskaa jauhavat ja valehtelevat sähköautofanaatikot toistavat, mutta eivät ole koskaan pystyneet tuota todistamaan. Lisäksi sähköautoa on todella vaikea huoltaa ja korjata kotona kun suurta osaa polttiksista voi aivan helposti huoltaa ja korjata kotona.

        Itse asiassa kieltää kaikkien sellaisten autojen myynti joita ei voi helposti huoltaa ja korjata kotona. Akunkin pitäisi kyetä helposti vaihtamaan ja korjaamaan kotikonstein.

        Itse asiassa uusien sähköautojen korjaukset maksavat moninkertaisesti verrattuna vanhempiin polttiksiin. Sähköautovalmistajat voivat väittää mitä tahansa, mutta he suoltavat lähinnä valheellista paskaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa uusien sähköautojen korjaukset maksavat moninkertaisesti verrattuna vanhempiin polttiksiin. Sähköautovalmistajat voivat väittää mitä tahansa, mutta he suoltavat lähinnä valheellista paskaa.

        Fossiilit sekoittavat lahjakkaasti huollon ja vikojen korjaukset. Tottakai, koska vain siten fossiiliautojen käyttökuluja saa vähän kohtuullisemmiksi sähköautoihin verrattuna. Lisäksi fossiilit vielä tuovat vahingot ja onnettomuudet tähän samaan tarinaansa. Olen itse ajanut autoja jo 40 vuotta enkä koskaan ole joutunut onnettomuuteen enkä rikkonut autoa muutenkaan. Pieniä naarmuja on tullut…. Näin ollen nuo vahingot ja onnettomuudet ovat lopulta hyvin harvinaisia eikä niitä kannata pistää auton normaalikäyttökustannuksiin, paitsi tietysti, kun halutaan antaa jotain haluttua kuvaa kuten fossiiliautoilijat tekevät.

        Kannattaa huomata, että korjaustarve syntyy vasta, kun joku hajoaa. Huoltoa sen sijaan tehdään, että auto pysyy kunnossa eikä korjaustarvetta synny.

        Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Fossiilit sekoittavat lahjakkaasti huollon ja vikojen korjaukset. Tottakai, koska vain siten fossiiliautojen käyttökuluja saa vähän kohtuullisemmiksi sähköautoihin verrattuna. Lisäksi fossiilit vielä tuovat vahingot ja onnettomuudet tähän samaan tarinaansa. Olen itse ajanut autoja jo 40 vuotta enkä koskaan ole joutunut onnettomuuteen enkä rikkonut autoa muutenkaan. Pieniä naarmuja on tullut…. Näin ollen nuo vahingot ja onnettomuudet ovat lopulta hyvin harvinaisia eikä niitä kannata pistää auton normaalikäyttökustannuksiin, paitsi tietysti, kun halutaan antaa jotain haluttua kuvaa kuten fossiiliautoilijat tekevät.

        Kannattaa huomata, että korjaustarve syntyy vasta, kun joku hajoaa. Huoltoa sen sijaan tehdään, että auto pysyy kunnossa eikä korjaustarvetta synny.

        Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää.

        Et kuitenkaan ole koskaan kyennyt todistamaan, että sähköautojen korjaus- ja huoltokulut olisivat halvempia.

        Ja todellisuudessahan sähköautojen käyttökulut ovat paljon korkeampia ja sähköautofanaatikot vain typerinä valehtelijoina toistavat valheitaan.

        "Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää."

        Ja pystyykö sähköauton huoltamaan ja korjaamaan aina kotona? Polttiksillahan jotkut eivät ole vieneet polttistaan huoltoon tai korjaukseen yli 20 vuoteen vaan tehnyt kaiken kotona.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Fossiilit sekoittavat lahjakkaasti huollon ja vikojen korjaukset. Tottakai, koska vain siten fossiiliautojen käyttökuluja saa vähän kohtuullisemmiksi sähköautoihin verrattuna. Lisäksi fossiilit vielä tuovat vahingot ja onnettomuudet tähän samaan tarinaansa. Olen itse ajanut autoja jo 40 vuotta enkä koskaan ole joutunut onnettomuuteen enkä rikkonut autoa muutenkaan. Pieniä naarmuja on tullut…. Näin ollen nuo vahingot ja onnettomuudet ovat lopulta hyvin harvinaisia eikä niitä kannata pistää auton normaalikäyttökustannuksiin, paitsi tietysti, kun halutaan antaa jotain haluttua kuvaa kuten fossiiliautoilijat tekevät.

        Kannattaa huomata, että korjaustarve syntyy vasta, kun joku hajoaa. Huoltoa sen sijaan tehdään, että auto pysyy kunnossa eikä korjaustarvetta synny.

        Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää.

        Ainakin monilla sähköautoilijoilla osia on hajonnut autosta ilman mitään kolareita ja auto on ollut korjattavana monta viikkoa kerralla. On pelkkää naurettavan typerää valehtelua väittää, että korjaukset vaatisivat jotain kolaria tai vastaavaa. Osia hajoaa sähköautoista ihan itsestäänkin. Varsinkin Tesloissa poksahtelee hajalle koko ajan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin monilla sähköautoilijoilla osia on hajonnut autosta ilman mitään kolareita ja auto on ollut korjattavana monta viikkoa kerralla. On pelkkää naurettavan typerää valehtelua väittää, että korjaukset vaatisivat jotain kolaria tai vastaavaa. Osia hajoaa sähköautoista ihan itsestäänkin. Varsinkin Tesloissa poksahtelee hajalle koko ajan.

        Omalla Teslallani olen ajanut nyt 100tkm. Tähän mennessä ei ole hajonnut yhtäkään osaa.
        Takuuseen on vaihdettu pari puslaa, joiden väljistymistä en ollut huomannut, mutta ne havaittiin tarkastuksessa, jossa käytin Teslani, ennen takuun päättymistä.
        Huoltokuluja on kertynyt 39 euroa, raitisilmasuodattimet jotka vaihdoin itse.

        Tesla on ollut ehdottomasti vähävikaisin ja vähiten huoltoa vaatinut auto, jotka minulla on yli 2 miljoonan kilometrin ja 48 vuoden autoilun aikana ollut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla Teslallani olen ajanut nyt 100tkm. Tähän mennessä ei ole hajonnut yhtäkään osaa.
        Takuuseen on vaihdettu pari puslaa, joiden väljistymistä en ollut huomannut, mutta ne havaittiin tarkastuksessa, jossa käytin Teslani, ennen takuun päättymistä.
        Huoltokuluja on kertynyt 39 euroa, raitisilmasuodattimet jotka vaihdoin itse.

        Tesla on ollut ehdottomasti vähävikaisin ja vähiten huoltoa vaatinut auto, jotka minulla on yli 2 miljoonan kilometrin ja 48 vuoden autoilun aikana ollut.

        On helppoa keksiä valheita päästään. On täysin todistettava asia, että Teslan laatu on markkinoiden paskimmasta päästä ja ne viipyvät jatkuvasti korjaamolla. Muuta väittävät ovat valehtelijoita. Tesla tuottaa lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Oksettavat rumia sekä sisältä että ulkoa ja niiden materiaali on surkeaa ja käytettävyys perseestä. Kaiken säätäminen tuolta vidun tabletilta on suoranainen typeryyden huippu. Teslalla ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa autoilla joiden takuu on päättynyt.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa keksiä valheita päästään. On täysin todistettava asia, että Teslan laatu on markkinoiden paskimmasta päästä ja ne viipyvät jatkuvasti korjaamolla. Muuta väittävät ovat valehtelijoita. Tesla tuottaa lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Oksettavat rumia sekä sisältä että ulkoa ja niiden materiaali on surkeaa ja käytettävyys perseestä. Kaiken säätäminen tuolta vidun tabletilta on suoranainen typeryyden huippu. Teslalla ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa autoilla joiden takuu on päättynyt.

        Lisäksi kukaan järkevä ei osta Teslaa niin kauan kuin sitä johtaa ja on suurimpana omistajana Muskin kaltainen mielisairas ja ahne sosiopaatti ja patologinen valehtelija.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppoa keksiä valheita päästään. On täysin todistettava asia, että Teslan laatu on markkinoiden paskimmasta päästä ja ne viipyvät jatkuvasti korjaamolla. Muuta väittävät ovat valehtelijoita. Tesla tuottaa lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Oksettavat rumia sekä sisältä että ulkoa ja niiden materiaali on surkeaa ja käytettävyys perseestä. Kaiken säätäminen tuolta vidun tabletilta on suoranainen typeryyden huippu. Teslalla ajaminen on lähinnä kidutusta.

        Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa autoilla joiden takuu on päättynyt.

        Mitähän minä mielestäsi olen valehdellut?
        Laitatko niitä todisteita ”Teslan paskasta laadusta”?
        Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän minä mielestäsi olen valehdellut?
        Laitatko niitä todisteita ”Teslan paskasta laadusta”?
        Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa.

        Korjaus- ja katsastustilastot sen todistavat, ei tarvitse kuin googlata. Muutenkin Teslan suunnittelijat ovat idiootteja ja suunnitelleet auton päin persettä.

        Ja varsinkin uusin Cybertruck on todettu varmaan kaikkien aikojen paskimmaksi autoksi ja käytännössä sen valmistusta ollaan ajamassa alas kun myynnit ovat flopanneet. Kukaan ei kelpuuta sitä puoleenkaan hintaan vähän käytettynä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän minä mielestäsi olen valehdellut?
        Laitatko niitä todisteita ”Teslan paskasta laadusta”?
        Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa.

        "Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa."

        Hyvätuloisetkaan eivät enää Teslaa kelpuuta, kun parempia autoja on markkina täynnä halvempaan hintaan. Teslassa ei ole mitään sellaista mitä ei muista autoistakin löydy ja parempana.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus- ja katsastustilastot sen todistavat, ei tarvitse kuin googlata. Muutenkin Teslan suunnittelijat ovat idiootteja ja suunnitelleet auton päin persettä.

        Ja varsinkin uusin Cybertruck on todettu varmaan kaikkien aikojen paskimmaksi autoksi ja käytännössä sen valmistusta ollaan ajamassa alas kun myynnit ovat flopanneet. Kukaan ei kelpuuta sitä puoleenkaan hintaan vähän käytettynä.

        Laitatko niitä todisteita ”paskasta laadusta”, niitä edelleen odotan?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus- ja katsastustilastot sen todistavat, ei tarvitse kuin googlata. Muutenkin Teslan suunnittelijat ovat idiootteja ja suunnitelleet auton päin persettä.

        Ja varsinkin uusin Cybertruck on todettu varmaan kaikkien aikojen paskimmaksi autoksi ja käytännössä sen valmistusta ollaan ajamassa alas kun myynnit ovat flopanneet. Kukaan ei kelpuuta sitä puoleenkaan hintaan vähän käytettynä.

        Teslan tunnettu vika on Model 3:n taka-akselin puslat mitkä pomppaavat katsastuksessa. Ne yksinään eivät kuitenkaan tee auton laadusta kokonaisuutena "paskaa".

        Ja itseasiassa yleensäkään katsastustilasto ei kerro auton laadusta käytännössä mitään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko niitä todisteita ”paskasta laadusta”, niitä edelleen odotan?

        On pyydetty monta kertaa aiemminkin, turha odottaa että mitään faktaa/todisteita tulisi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköautoja on valmistettu myös yli 100 vuotta, joten se siitä vertailusta.

        Luetteletko sitten vaikka esimerkiksi muutaman 30 vuotta sitten sarjavalmistuksessa olleen ja yleisesti myydyn sähköauton?

        Ei taida löytyä, joten se siitä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tietenkin siksi, että se on viimeinen hetki juhlia ennen naimisiin menoa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Oliko se niin että sähköautot on, niin puhtaita, että niissä ei ollut sitä öljyä mikä vuotaisi ulos, eikä sitä ole missä käytetty, kun joskus kuuli näitä väitteitä, mitkä oli ihan myyntimiesten puheita ja hyvä uskoiset uskoi asian, kun eivät tiedä auton tekniikasta mitään. Vetopyörästön öljynsuodatin Tesla | Motonet Oy https://share.google/SsczJ7rAooYTYVqA6 😂

    • Anonyymi
      UUSI

      Tulipa huomattua. Parkkihallista latauspaikat siirretty ulkotiloihin. Näin ainakin lielahden prismassa 🤔

    • Anonyymi
      UUSI

      Minäkin ajan nykyisin sähköautolla, kun veroin ja maksuin ohjataan kepillä valitsemaan edullisempia tapoja liikkua. Jos sähköauto maksoikin hieman enemmän, on sen käyttö kuitenkin hyvin edullista, usein liki ilmaista.
      Polttariin en enää palaa, ne on nähty.

      • Anonyymi
        UUSI

        Vatkaimen omistaminen maksaa noin 1 €/h. Tai 10 000 € vuotena, ehkä vähän vähemmän seuraavana jne.

        Tosin parin vuoden päästä saa mahd. päästä kaivamaan kuvetta 5000 verran, kun kusee etu/takamoottori jäähdytysnesteet sisäänsä tai tulee pieni kolhu pohjaan. Tosin se kolhu voi myös maksaa yhtä paljon kuin uusi auto.

        Akkutakuun loputtua pääsee myös ostelemaan uusia moduleita silloin & tällöin tai kokonaan uuden akun (Mersuissa).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      101
      8133
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      7401
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5587
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      72
      5546
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      114
      4763
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2538
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      48
      2418
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      6
      1379
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1374
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      46
      1220
    Aihe