Jos kuluttajaa ei enemmän tai vähemmän ” pakoteta” ostamaan sähköauto niin valinta olisi edelleen polttari. Pohjoismaat ovat hyvä esimerkki kuluttajien ohjaamisesta autovalinnoissa. Tulee olemaan mielenkiintoista lukea tulevaisuudessa siitä, miten autoilun sähköistäminen onnistuttiin pilaamaan kaikesta mahdollisesta manipuloimisesta huolimatta.
Miksi polttarit ovat niin kilpailukykyisiä
53
304
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee olemaan opettavainen tarina siitä, miten maailmaa ei pitäisi pelastaa!
- Anonyymi
Itse vaihdoin dieselmersusta Teslaan ilman minkäänlaista pakotusta.
Nyt kolmen vuoden ja pian 90tkm:n Teslalla ajon jälkeen, vain yksi asia on harmittanut; olisi pitänyt vaihtaa jo aikaisemmin.- AnonyymiUUSI
Vain paljon ajava voi " säästää " sähköautolla . Jos huono tuuri osuu kohdalle ja hajoaa takuun jälkeen sähkömoottori , invertteri , konvertteri tai tamu , niin ei säästöjä tule .
- Anonyymi
No kerro toki miten tuo pakottaminen tapahtuu? En ole minkäänlaista pakottamista kokenut miltään taholta, kuten et sinäkään.
Kyllä jengi, joka on uutta tai vähän käytettyä autoa ostamassa valitsee, ja voi valita ihan mieleisensä auton.
Mikä älyttömyys tämäkin aloitus lienee? - Anonyymi
Valtio pakottaa käyttövoimaveron voimalla ajamaan bensa-autolla. Sähköautoilija joutuu maksamaan käyttövoimaveron, bensa-autolla ajava ei joudu.
- Anonyymi
Onneksi se sähköauton käyttövoimavero on niin pieni, että sen kattaa jättämällä yhden tankkauksen väliin. Vuodessa niitä tankkauksia tuleekin polttiksella melko monta.
Euro on hyvä konsultti, ja moni osaa jo laskea, mikä tulee pidemmän päälle edullisimmaksi. Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi se sähköauton käyttövoimavero on niin pieni, että sen kattaa jättämällä yhden tankkauksen väliin. Vuodessa niitä tankkauksia tuleekin polttiksella melko monta.
Euro on hyvä konsultti, ja moni osaa jo laskea, mikä tulee pidemmän päälle edullisimmaksi. Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto.Euro on hyvä konsultti ja siksi muutaman kymppitonnin auton ostaminen on idiotismin huippu. Siksihän uusien autojen kauppa on lähes tuhoutunut ja ansaitseekin tuhonsa.
Lisäksi useimmille sähköauto on edelleen polttista kalliimpi. Etenkin kun ottaa huomioon normaalien suomalaisten autobudjetin mikä on noin 5 tonnia. Ja tuolla viidellä tonnilla pitäisi saada sähköauto joka on iso perheauto, jonka toimintamatka on keskellä talvella 500 km ja latausaika alle 10 minuuttia. Ja tietenkin latauspaikka tulee kaupan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi se sähköauton käyttövoimavero on niin pieni, että sen kattaa jättämällä yhden tankkauksen väliin. Vuodessa niitä tankkauksia tuleekin polttiksella melko monta.
Euro on hyvä konsultti, ja moni osaa jo laskea, mikä tulee pidemmän päälle edullisimmaksi. Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto."Se tonnin pommi jota vaihdetaan edellisen jätettyä tielle ei ole kaikille se edullinen unelma-auto."
Ja normaaleille ihmisille auto on pelkkä kulkuväline eikä mitään muuta. Mitään "unelma-autoa" ei ole olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euro on hyvä konsultti ja siksi muutaman kymppitonnin auton ostaminen on idiotismin huippu. Siksihän uusien autojen kauppa on lähes tuhoutunut ja ansaitseekin tuhonsa.
Lisäksi useimmille sähköauto on edelleen polttista kalliimpi. Etenkin kun ottaa huomioon normaalien suomalaisten autobudjetin mikä on noin 5 tonnia. Ja tuolla viidellä tonnilla pitäisi saada sähköauto joka on iso perheauto, jonka toimintamatka on keskellä talvella 500 km ja latausaika alle 10 minuuttia. Ja tietenkin latauspaikka tulee kaupan päälle."Etenkin kun ottaa huomioon normaalien suomalaisten autobudjetin mikä on noin 5 tonnia. Ja tuolla viidellä tonnilla pitäisi saada sähköauto joka on iso perheauto, jonka toimintamatka on keskellä talvella 500 km ja latausaika alle 10 minuuttia."
Nuo on täysin itse keksimiäsi vaatimuksia.
- Anonyymi
Vähäpäästöisiä ei enää suosita työsuhdeautojen verotuksessa
Kauppa kääntyy polttareihin
Sähkikset jää vanhusten kulkupeleiksi- AnonyymiUUSI
Tiedät varsin hyvin, ettei paluuta fossiiliautoihin enää ole. Nyt vielä uusiakin fossiileja myydään, mutta jokainen tietää niiden olevan poistuvia tuotteita, myös nämä niiden ostajat.
Aina on ollut ja kaikessa niin, että uusi pelottaa ja luo joissakin epävarmuutta, joka johtaa ripustautuminen vanhaan ja turvalliseksi uskottuun. Ei autojen kanssa ole tässä mitenkään poikkeavaa tältä osin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiedät varsin hyvin, ettei paluuta fossiiliautoihin enää ole. Nyt vielä uusiakin fossiileja myydään, mutta jokainen tietää niiden olevan poistuvia tuotteita, myös nämä niiden ostajat.
Aina on ollut ja kaikessa niin, että uusi pelottaa ja luo joissakin epävarmuutta, joka johtaa ripustautuminen vanhaan ja turvalliseksi uskottuun. Ei autojen kanssa ole tässä mitenkään poikkeavaa tältä osin.Polttikset eivät katoa ainakaan 40 vuoteen ja on mahdollista että ne eivät katoa edes tämän vuosisadan aikana. Mielisairas sähköautofanaatikko ei näitä faktoja ymmärrä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiedät varsin hyvin, ettei paluuta fossiiliautoihin enää ole. Nyt vielä uusiakin fossiileja myydään, mutta jokainen tietää niiden olevan poistuvia tuotteita, myös nämä niiden ostajat.
Aina on ollut ja kaikessa niin, että uusi pelottaa ja luo joissakin epävarmuutta, joka johtaa ripustautuminen vanhaan ja turvalliseksi uskottuun. Ei autojen kanssa ole tässä mitenkään poikkeavaa tältä osin.Sähköautossa ei ole mitään pelottavaa koska siinä ei ole mitään uutta. Sähköpotkolautakin on merkittävämpi keksintö.
- Anonyymi
Ei kuluttajaa mihinkään pakoteta, ei ainakaan 10 vuoteen. 2035 jälkeen tilanne on sitten mahdollisesti toinen ja senkin jälkeen voi ajaa polttiksella ja jos niistä niin tykkää, niin uuden voi ostaa tällä tietoa vielä vuonna 2035 ja sillä voi tarkka omistaja ajaa vaikka 15 vuotta tai jopa enemmän.
Kovasti sähköautojen ja ladattavien autojen suosio on kasvamassa kokoajan ja tämä ilman pakkoa.- Anonyymi
Verotus on yksi keino pakottaa eli olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Eli sittenhän voitaisiin poistaa polttoaineverot ja päästömaksut ja peruuttaa vuoden 2035 uusien polttomoottorikiellon. Annetaan autovalmistajien myydä mitä heitä huvittaa ja samoin kuluttajille vapaat kädet valita auto ilman mitään ylimääräisiä veroja. EU:n idioottimaisilla lailla pitäisi voida pyyhkiä persettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verotus on yksi keino pakottaa eli olet pelkkä paskaa jauhava valehteleva huijari. Eli sittenhän voitaisiin poistaa polttoaineverot ja päästömaksut ja peruuttaa vuoden 2035 uusien polttomoottorikiellon. Annetaan autovalmistajien myydä mitä heitä huvittaa ja samoin kuluttajille vapaat kädet valita auto ilman mitään ylimääräisiä veroja. EU:n idioottimaisilla lailla pitäisi voida pyyhkiä persettä.
EU on muutenkin kommunistinen järjestelmä ja EU-poliitikot ovat mielisairaita narsistisia paskiaisia. Onneksi EU tulee muutaman vuoden kuluessa hajoamaan.
- Anonyymi
Polttari on illanvietto ennen hääpäivää.
- Anonyymi
Niinhän tuo Polterabend on viimeinen poikamiesilta ollut aikoinaan. Nykyisin polttareita voidaan viettää jopa viikkoja aikaisemmin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän tuo Polterabend on viimeinen poikamiesilta ollut aikoinaan. Nykyisin polttareita voidaan viettää jopa viikkoja aikaisemmin.
Polttareilla on ollut niin vähän ongelmia, että sellainen piti oikei tuulesta temmata VW dieseleille eli sitähän se oli tuo VW dieselgate. Autossa sinänsä ei ollut mitään vikaa vaan ihan päinvastoin. Sähköautoille ei ole tarvinnu keksiä mitään ongelmaa sillä niitä riittää ja riittää. Lähes toivotonta on sähköautojen tarpominen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttareilla on ollut niin vähän ongelmia, että sellainen piti oikei tuulesta temmata VW dieseleille eli sitähän se oli tuo VW dieselgate. Autossa sinänsä ei ollut mitään vikaa vaan ihan päinvastoin. Sähköautoille ei ole tarvinnu keksiä mitään ongelmaa sillä niitä riittää ja riittää. Lähes toivotonta on sähköautojen tarpominen
Njoo, eikä ne konsernin jakopääongelmat tai DSG viatkaan olleet kuin fake newsejä.
Ite olen tyytyväinen sähköautoon. Riitti pari konsernin DSG-viritelmää ja jyrinä dieseliä. Ei enää vaihteiston ja turbon odottelua, nykimistä tai tärinää, vain puhdasta ja tasaista voimaa. Voisi melkein sanoa supervoimaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Njoo, eikä ne konsernin jakopääongelmat tai DSG viatkaan olleet kuin fake newsejä.
Ite olen tyytyväinen sähköautoon. Riitti pari konsernin DSG-viritelmää ja jyrinä dieseliä. Ei enää vaihteiston ja turbon odottelua, nykimistä tai tärinää, vain puhdasta ja tasaista voimaa. Voisi melkein sanoa supervoimaa.Niin nuo ovatkin fake newsejä useimmissa tapauksissa. Monet ovat ajaneet DSG: llä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Sähköautoilijat liioittelevat ongelmia koska ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Eli heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin nuo ovatkin fake newsejä useimmissa tapauksissa. Monet ovat ajaneet DSG: llä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Sähköautoilijat liioittelevat ongelmia koska ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Eli heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää.
Sähköautojen ongelmia ei tarvitse keksiä eikä liioitella. Kaikki tietävät, että lähes koko sähköautobusiness on ihan kusessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen ongelmia ei tarvitse keksiä eikä liioitella. Kaikki tietävät, että lähes koko sähköautobusiness on ihan kusessa.
Hohohoo..
Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin. Yksittäisin onnettomuuksia ja vahinkoja fossiilitrollit kaivelevat pää punaisena netistä ja iltapäivälehtien kohuotsikoita. Aina niitä jokunen löytyy ja siitäkös sitten julistetaan mitä ihmeellisimpiä tarinoita.
Hassuintahan onkin, että te suurimmat fossiilitrollit olette juuri niitä, joilla ei ole yhtään minkäänlaista kokemusta sähköautoista eikä tietoakaan. Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin nuo ovatkin fake newsejä useimmissa tapauksissa. Monet ovat ajaneet DSG: llä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Sähköautoilijat liioittelevat ongelmia koska ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Eli heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää.
Ymmärrätkö että tuo tapasi kommunikoida on hyvin narsistinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö että tuo tapasi kommunikoida on hyvin narsistinen.
Fakta on silti, että viimeisten 10-15 vuoden ajan DSG:illä on ajettu yleensä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Nuo höpinät DSG:n ongelmista ovat valetta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hohohoo..
Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin. Yksittäisin onnettomuuksia ja vahinkoja fossiilitrollit kaivelevat pää punaisena netistä ja iltapäivälehtien kohuotsikoita. Aina niitä jokunen löytyy ja siitäkös sitten julistetaan mitä ihmeellisimpiä tarinoita.
Hassuintahan onkin, että te suurimmat fossiilitrollit olette juuri niitä, joilla ei ole yhtään minkäänlaista kokemusta sähköautoista eikä tietoakaan. Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa."Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin."
Hah hah haa... Typerät sähköautofanaatikot eivät silti ole koskaan kyenneet todistamaan tätä joten väite on valetta. Pikemminkin tilastojen mukaan sähköautoissa on ENEMMÄN ongelmia kuin polttiksissa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hohohoo..
Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin. Yksittäisin onnettomuuksia ja vahinkoja fossiilitrollit kaivelevat pää punaisena netistä ja iltapäivälehtien kohuotsikoita. Aina niitä jokunen löytyy ja siitäkös sitten julistetaan mitä ihmeellisimpiä tarinoita.
Hassuintahan onkin, että te suurimmat fossiilitrollit olette juuri niitä, joilla ei ole yhtään minkäänlaista kokemusta sähköautoista eikä tietoakaan. Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa."Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa."
Sähköautojen ja polttisten eroja ovat vain käyttövoima ja akkuja. Siihen erot päättyvät. Sähköautossa ei ole mitään uutta, se on vain auto. Oikeastaan polttiksen ja sähköauton ero on pienempi kuin värin ero samassa automallissa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Fakta on silti, että viimeisten 10-15 vuoden ajan DSG:illä on ajettu yleensä satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään ongelmia. Nuo höpinät DSG:n ongelmista ovat valetta.
Kaikki tietävät että nyt sinä yksinkertaisesti valehtelet. Moni on ajanut DSG:llä satoja tuhansia mutta se ei silti poista sitä että tietyissä DSG:n malleissa on omat ongelmansa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautot ovat todella vähävikaisia ja ongelmattomia ja sehän näkyy näissä kirjoituksissakin."
Hah hah haa... Typerät sähköautofanaatikot eivät silti ole koskaan kyenneet todistamaan tätä joten väite on valetta. Pikemminkin tilastojen mukaan sähköautoissa on ENEMMÄN ongelmia kuin polttiksissa.Hah hah haa... Typerät fossiilifanaatikot eivät silti ole koskaan kyenneet todistamaan tätä joten väite on valetta. Pikemminkin tilastojen mukaan sähköautoissa on VÄHEMMÄN ongelmia kuin sähköautoissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tietävät että nyt sinä yksinkertaisesti valehtelet. Moni on ajanut DSG:llä satoja tuhansia mutta se ei silti poista sitä että tietyissä DSG:n malleissa on omat ongelmansa.
Kaikissa autoissa on ongelmia, myös sähköautoissa. Sähköautoissa on jopa enemmän ongelmia kuin DSG-autoissa ja ne ovat paljon kalliimpia kuin normaaleissa polttiksissa. Tuo liioittelu polttisten ongelmia on valehtelua. Sähköautot eivät ole ongelmattomia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Julistuksiinsa ei trollit koskaan ole tosin tietoa eikä kokemuksia tarvinnutkaan ja sama näkyy teissä fossiilitrolleissa, jotka epätoivon vimmalla ripustaudutte vanhaan poistuvaan tekniikkaan, kun uusi ja tuntematon on niin pelottavaa."
Sähköautojen ja polttisten eroja ovat vain käyttövoima ja akkuja. Siihen erot päättyvät. Sähköautossa ei ole mitään uutta, se on vain auto. Oikeastaan polttiksen ja sähköauton ero on pienempi kuin värin ero samassa automallissa.Totta, eroa itse autossa on käytännössä juuri käyttövoimassa ja sen ’varastoinnista’ autossa. Polttomoottori ja sen tarvitsema muutamien kymmenien litrojen polttoainetankki korvautuu sähkömoottorilla, yhdellä tai useammalla sekä sen tarvitsevalla ’polttoainetankilla’ eli akulla.,
Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa.
Sähköautot eivät myöskään tarvitse yhtä raskasta erillistä infraa ympärilleen kuin polttikset eikä polttoaineen massiivisia kuljetuksia ympäri maata erikseen rakennetuilla jakeluasemille. Sähköä on jo valmiina joka paikassa Suomessa ja verkot rakennettu, sähköautoille ei niitä erikseen tarvi rakentaa. Vain latausasemia, joita on helppo ja halpa asentaa käytännössä melkein mihin tahansa ja myös ihmisten kotipihoille ja mökeille. Kustannus muutaman satasen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa autoissa on ongelmia, myös sähköautoissa. Sähköautoissa on jopa enemmän ongelmia kuin DSG-autoissa ja ne ovat paljon kalliimpia kuin normaaleissa polttiksissa. Tuo liioittelu polttisten ongelmia on valehtelua. Sähköautot eivät ole ongelmattomia.
Ei kukaan ole väittänytkään että sähköautoissa ei olisi koskaan mitään ongelmia.
Sitä taas on hankala ymmärtää että polttiksia on valmistettu yli 100 vuotta, ja silti edelleen onnistutaan tekemään esim. moottoreita/vaihteistoja joissa on aivan selviä tyyppivikoja joiden korjaaminen tulee kalliiksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ole väittänytkään että sähköautoissa ei olisi koskaan mitään ongelmia.
Sitä taas on hankala ymmärtää että polttiksia on valmistettu yli 100 vuotta, ja silti edelleen onnistutaan tekemään esim. moottoreita/vaihteistoja joissa on aivan selviä tyyppivikoja joiden korjaaminen tulee kalliiksi.Ja sähköautoja on valmistettu myös yli 100 vuotta, joten se siitä vertailusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta, eroa itse autossa on käytännössä juuri käyttövoimassa ja sen ’varastoinnista’ autossa. Polttomoottori ja sen tarvitsema muutamien kymmenien litrojen polttoainetankki korvautuu sähkömoottorilla, yhdellä tai useammalla sekä sen tarvitsevalla ’polttoainetankilla’ eli akulla.,
Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa.
Sähköautot eivät myöskään tarvitse yhtä raskasta erillistä infraa ympärilleen kuin polttikset eikä polttoaineen massiivisia kuljetuksia ympäri maata erikseen rakennetuilla jakeluasemille. Sähköä on jo valmiina joka paikassa Suomessa ja verkot rakennettu, sähköautoille ei niitä erikseen tarvi rakentaa. Vain latausasemia, joita on helppo ja halpa asentaa käytännössä melkein mihin tahansa ja myös ihmisten kotipihoille ja mökeille. Kustannus muutaman satasen."Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa."
Tuo on valheellinen myytti, jota paskaa jauhavat ja valehtelevat sähköautofanaatikot toistavat, mutta eivät ole koskaan pystyneet tuota todistamaan. Lisäksi sähköautoa on todella vaikea huoltaa ja korjata kotona kun suurta osaa polttiksista voi aivan helposti huoltaa ja korjata kotona.
Itse asiassa kieltää kaikkien sellaisten autojen myynti joita ei voi helposti huoltaa ja korjata kotona. Akunkin pitäisi kyetä helposti vaihtamaan ja korjaamaan kotikonstein. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Lisäksi tietysti kaikki käyttövoiman käytön edellyttämä tekniikka sekä päästöt eroavat. Sähköauto on tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisempaa ja vähemmän vika-altista. Ja vähemmän huoltoa vaativaa."
Tuo on valheellinen myytti, jota paskaa jauhavat ja valehtelevat sähköautofanaatikot toistavat, mutta eivät ole koskaan pystyneet tuota todistamaan. Lisäksi sähköautoa on todella vaikea huoltaa ja korjata kotona kun suurta osaa polttiksista voi aivan helposti huoltaa ja korjata kotona.
Itse asiassa kieltää kaikkien sellaisten autojen myynti joita ei voi helposti huoltaa ja korjata kotona. Akunkin pitäisi kyetä helposti vaihtamaan ja korjaamaan kotikonstein.Itse asiassa uusien sähköautojen korjaukset maksavat moninkertaisesti verrattuna vanhempiin polttiksiin. Sähköautovalmistajat voivat väittää mitä tahansa, mutta he suoltavat lähinnä valheellista paskaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa uusien sähköautojen korjaukset maksavat moninkertaisesti verrattuna vanhempiin polttiksiin. Sähköautovalmistajat voivat väittää mitä tahansa, mutta he suoltavat lähinnä valheellista paskaa.
Fossiilit sekoittavat lahjakkaasti huollon ja vikojen korjaukset. Tottakai, koska vain siten fossiiliautojen käyttökuluja saa vähän kohtuullisemmiksi sähköautoihin verrattuna. Lisäksi fossiilit vielä tuovat vahingot ja onnettomuudet tähän samaan tarinaansa. Olen itse ajanut autoja jo 40 vuotta enkä koskaan ole joutunut onnettomuuteen enkä rikkonut autoa muutenkaan. Pieniä naarmuja on tullut…. Näin ollen nuo vahingot ja onnettomuudet ovat lopulta hyvin harvinaisia eikä niitä kannata pistää auton normaalikäyttökustannuksiin, paitsi tietysti, kun halutaan antaa jotain haluttua kuvaa kuten fossiiliautoilijat tekevät.
Kannattaa huomata, että korjaustarve syntyy vasta, kun joku hajoaa. Huoltoa sen sijaan tehdään, että auto pysyy kunnossa eikä korjaustarvetta synny.
Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Fossiilit sekoittavat lahjakkaasti huollon ja vikojen korjaukset. Tottakai, koska vain siten fossiiliautojen käyttökuluja saa vähän kohtuullisemmiksi sähköautoihin verrattuna. Lisäksi fossiilit vielä tuovat vahingot ja onnettomuudet tähän samaan tarinaansa. Olen itse ajanut autoja jo 40 vuotta enkä koskaan ole joutunut onnettomuuteen enkä rikkonut autoa muutenkaan. Pieniä naarmuja on tullut…. Näin ollen nuo vahingot ja onnettomuudet ovat lopulta hyvin harvinaisia eikä niitä kannata pistää auton normaalikäyttökustannuksiin, paitsi tietysti, kun halutaan antaa jotain haluttua kuvaa kuten fossiiliautoilijat tekevät.
Kannattaa huomata, että korjaustarve syntyy vasta, kun joku hajoaa. Huoltoa sen sijaan tehdään, että auto pysyy kunnossa eikä korjaustarvetta synny.
Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää.Et kuitenkaan ole koskaan kyennyt todistamaan, että sähköautojen korjaus- ja huoltokulut olisivat halvempia.
Ja todellisuudessahan sähköautojen käyttökulut ovat paljon korkeampia ja sähköautofanaatikot vain typerinä valehtelijoina toistavat valheitaan.
"Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää."
Ja pystyykö sähköauton huoltamaan ja korjaamaan aina kotona? Polttiksillahan jotkut eivät ole vieneet polttistaan huoltoon tai korjaukseen yli 20 vuoteen vaan tehnyt kaiken kotona. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Fossiilit sekoittavat lahjakkaasti huollon ja vikojen korjaukset. Tottakai, koska vain siten fossiiliautojen käyttökuluja saa vähän kohtuullisemmiksi sähköautoihin verrattuna. Lisäksi fossiilit vielä tuovat vahingot ja onnettomuudet tähän samaan tarinaansa. Olen itse ajanut autoja jo 40 vuotta enkä koskaan ole joutunut onnettomuuteen enkä rikkonut autoa muutenkaan. Pieniä naarmuja on tullut…. Näin ollen nuo vahingot ja onnettomuudet ovat lopulta hyvin harvinaisia eikä niitä kannata pistää auton normaalikäyttökustannuksiin, paitsi tietysti, kun halutaan antaa jotain haluttua kuvaa kuten fossiiliautoilijat tekevät.
Kannattaa huomata, että korjaustarve syntyy vasta, kun joku hajoaa. Huoltoa sen sijaan tehdään, että auto pysyy kunnossa eikä korjaustarvetta synny.
Huollot ovat sähköautoille halvempia ja yksinkertaisempia, kun fossiiliautojen kalleimmat huoltokohteet puuttuvat tyystin. Yleistähän onkin, että sähköauton huoltoväli lasketaan ajassa, ei kilometreissa. Tyypillinen huoltoväli on kaksi vuotta ilman kilometrimäärää.Ainakin monilla sähköautoilijoilla osia on hajonnut autosta ilman mitään kolareita ja auto on ollut korjattavana monta viikkoa kerralla. On pelkkää naurettavan typerää valehtelua väittää, että korjaukset vaatisivat jotain kolaria tai vastaavaa. Osia hajoaa sähköautoista ihan itsestäänkin. Varsinkin Tesloissa poksahtelee hajalle koko ajan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin monilla sähköautoilijoilla osia on hajonnut autosta ilman mitään kolareita ja auto on ollut korjattavana monta viikkoa kerralla. On pelkkää naurettavan typerää valehtelua väittää, että korjaukset vaatisivat jotain kolaria tai vastaavaa. Osia hajoaa sähköautoista ihan itsestäänkin. Varsinkin Tesloissa poksahtelee hajalle koko ajan.
Omalla Teslallani olen ajanut nyt 100tkm. Tähän mennessä ei ole hajonnut yhtäkään osaa.
Takuuseen on vaihdettu pari puslaa, joiden väljistymistä en ollut huomannut, mutta ne havaittiin tarkastuksessa, jossa käytin Teslani, ennen takuun päättymistä.
Huoltokuluja on kertynyt 39 euroa, raitisilmasuodattimet jotka vaihdoin itse.
Tesla on ollut ehdottomasti vähävikaisin ja vähiten huoltoa vaatinut auto, jotka minulla on yli 2 miljoonan kilometrin ja 48 vuoden autoilun aikana ollut. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Omalla Teslallani olen ajanut nyt 100tkm. Tähän mennessä ei ole hajonnut yhtäkään osaa.
Takuuseen on vaihdettu pari puslaa, joiden väljistymistä en ollut huomannut, mutta ne havaittiin tarkastuksessa, jossa käytin Teslani, ennen takuun päättymistä.
Huoltokuluja on kertynyt 39 euroa, raitisilmasuodattimet jotka vaihdoin itse.
Tesla on ollut ehdottomasti vähävikaisin ja vähiten huoltoa vaatinut auto, jotka minulla on yli 2 miljoonan kilometrin ja 48 vuoden autoilun aikana ollut.On helppoa keksiä valheita päästään. On täysin todistettava asia, että Teslan laatu on markkinoiden paskimmasta päästä ja ne viipyvät jatkuvasti korjaamolla. Muuta väittävät ovat valehtelijoita. Tesla tuottaa lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Oksettavat rumia sekä sisältä että ulkoa ja niiden materiaali on surkeaa ja käytettävyys perseestä. Kaiken säätäminen tuolta vidun tabletilta on suoranainen typeryyden huippu. Teslalla ajaminen on lähinnä kidutusta.
Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa autoilla joiden takuu on päättynyt. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On helppoa keksiä valheita päästään. On täysin todistettava asia, että Teslan laatu on markkinoiden paskimmasta päästä ja ne viipyvät jatkuvasti korjaamolla. Muuta väittävät ovat valehtelijoita. Tesla tuottaa lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Oksettavat rumia sekä sisältä että ulkoa ja niiden materiaali on surkeaa ja käytettävyys perseestä. Kaiken säätäminen tuolta vidun tabletilta on suoranainen typeryyden huippu. Teslalla ajaminen on lähinnä kidutusta.
Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa autoilla joiden takuu on päättynyt.Lisäksi kukaan järkevä ei osta Teslaa niin kauan kuin sitä johtaa ja on suurimpana omistajana Muskin kaltainen mielisairas ja ahne sosiopaatti ja patologinen valehtelija.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On helppoa keksiä valheita päästään. On täysin todistettava asia, että Teslan laatu on markkinoiden paskimmasta päästä ja ne viipyvät jatkuvasti korjaamolla. Muuta väittävät ovat valehtelijoita. Tesla tuottaa lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Oksettavat rumia sekä sisältä että ulkoa ja niiden materiaali on surkeaa ja käytettävyys perseestä. Kaiken säätäminen tuolta vidun tabletilta on suoranainen typeryyden huippu. Teslalla ajaminen on lähinnä kidutusta.
Lisäksi valtaosa suomalaisista ajaa autoilla joiden takuu on päättynyt.Mitähän minä mielestäsi olen valehdellut?
Laitatko niitä todisteita ”Teslan paskasta laadusta”?
Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän minä mielestäsi olen valehdellut?
Laitatko niitä todisteita ”Teslan paskasta laadusta”?
Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa.Korjaus- ja katsastustilastot sen todistavat, ei tarvitse kuin googlata. Muutenkin Teslan suunnittelijat ovat idiootteja ja suunnitelleet auton päin persettä.
Ja varsinkin uusin Cybertruck on todettu varmaan kaikkien aikojen paskimmaksi autoksi ja käytännössä sen valmistusta ollaan ajamassa alas kun myynnit ovat flopanneet. Kukaan ei kelpuuta sitä puoleenkaan hintaan vähän käytettynä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän minä mielestäsi olen valehdellut?
Laitatko niitä todisteita ”Teslan paskasta laadusta”?
Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa."Tesla on erittäin hyvä auto ajettavaksi, tosin siihen ei persaukisilla ole rahaa."
Hyvätuloisetkaan eivät enää Teslaa kelpuuta, kun parempia autoja on markkina täynnä halvempaan hintaan. Teslassa ei ole mitään sellaista mitä ei muista autoistakin löydy ja parempana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus- ja katsastustilastot sen todistavat, ei tarvitse kuin googlata. Muutenkin Teslan suunnittelijat ovat idiootteja ja suunnitelleet auton päin persettä.
Ja varsinkin uusin Cybertruck on todettu varmaan kaikkien aikojen paskimmaksi autoksi ja käytännössä sen valmistusta ollaan ajamassa alas kun myynnit ovat flopanneet. Kukaan ei kelpuuta sitä puoleenkaan hintaan vähän käytettynä.Laitatko niitä todisteita ”paskasta laadusta”, niitä edelleen odotan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus- ja katsastustilastot sen todistavat, ei tarvitse kuin googlata. Muutenkin Teslan suunnittelijat ovat idiootteja ja suunnitelleet auton päin persettä.
Ja varsinkin uusin Cybertruck on todettu varmaan kaikkien aikojen paskimmaksi autoksi ja käytännössä sen valmistusta ollaan ajamassa alas kun myynnit ovat flopanneet. Kukaan ei kelpuuta sitä puoleenkaan hintaan vähän käytettynä.Teslan tunnettu vika on Model 3:n taka-akselin puslat mitkä pomppaavat katsastuksessa. Ne yksinään eivät kuitenkaan tee auton laadusta kokonaisuutena "paskaa".
Ja itseasiassa yleensäkään katsastustilasto ei kerro auton laadusta käytännössä mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laitatko niitä todisteita ”paskasta laadusta”, niitä edelleen odotan?
On pyydetty monta kertaa aiemminkin, turha odottaa että mitään faktaa/todisteita tulisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköautoja on valmistettu myös yli 100 vuotta, joten se siitä vertailusta.
Luetteletko sitten vaikka esimerkiksi muutaman 30 vuotta sitten sarjavalmistuksessa olleen ja yleisesti myydyn sähköauton?
Ei taida löytyä, joten se siitä.
- AnonyymiUUSI
Tietenkin siksi, että se on viimeinen hetki juhlia ennen naimisiin menoa.
- AnonyymiUUSI
Oliko se niin että sähköautot on, niin puhtaita, että niissä ei ollut sitä öljyä mikä vuotaisi ulos, eikä sitä ole missä käytetty, kun joskus kuuli näitä väitteitä, mitkä oli ihan myyntimiesten puheita ja hyvä uskoiset uskoi asian, kun eivät tiedä auton tekniikasta mitään. Vetopyörästön öljynsuodatin Tesla | Motonet Oy https://share.google/SsczJ7rAooYTYVqA6 😂
- AnonyymiUUSI
Tulipa huomattua. Parkkihallista latauspaikat siirretty ulkotiloihin. Näin ainakin lielahden prismassa 🤔
- AnonyymiUUSI
Minäkin ajan nykyisin sähköautolla, kun veroin ja maksuin ohjataan kepillä valitsemaan edullisempia tapoja liikkua. Jos sähköauto maksoikin hieman enemmän, on sen käyttö kuitenkin hyvin edullista, usein liki ilmaista.
Polttariin en enää palaa, ne on nähty.- AnonyymiUUSI
Vatkaimen omistaminen maksaa noin 1 €/h. Tai 10 000 € vuotena, ehkä vähän vähemmän seuraavana jne.
Tosin parin vuoden päästä saa mahd. päästä kaivamaan kuvetta 5000 verran, kun kusee etu/takamoottori jäähdytysnesteet sisäänsä tai tulee pieni kolhu pohjaan. Tosin se kolhu voi myös maksaa yhtä paljon kuin uusi auto.
Akkutakuun loputtua pääsee myös ostelemaan uusia moduleita silloin & tällöin tai kokonaan uuden akun (Mersuissa).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1018133Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m907401Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,875587Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot725546Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1144763Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1232538Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys482418Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e61379Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71374Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa461220